تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین می تواند شما را به یک مدرک معتبر جهانی در این رشته رسانده و مزایای بسیار مختلفی را در حین تحصیل و حتی پیش از شروع به تحصیل برایتان به همراه داشته باشد.

کشور چین یکی از برترین مقاصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در آسیا و حتی در جهان شناخته می شود که به خاطر مزایا و ویژگی های منحصربفردی که در اختیار دارد، طی سالیان گذشته موفق به جذب دانشجویان مختلفی از سر تا سر جهان به دانشگاه های خود شده است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین دارای ویژگی هایی است که نمی توان آن ها را در تمامی کشورهای جهان پیدا نمود.

تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین بدون آزمون ورودی آن را به یکی از بهترین مقصدها برای تحصیل تبدیل می کند.

فهرست مطالب

ویژگی هایی نظیر تحصیل ارزان قیمت، پذیرش ساده و آسان در رشته دندانپزشکی، اعتبار بالای جهانی، هزینه های زندگی ارزان قیمت، تحصیل به زبان انگلیسی و بسیاری موارد دیگر که در ادامه این مطلب درباره رشته دندانپزشکی در چین شناخت پیدا خواهید نمود.

علاوه بر این ها بازار کار پس از اخذ مدرک نیز در صور داشتن تسلط خوب به زبان چینی کاملا در دسترس فارغ التحصیلان می باشد که یکی از دغدغه های مهم هر دانشجویی است. حتی امکان دستیابی به اقامت دائم و زندگی در این کشور نیز برایتان میسر خواهد بود.

با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا تحصیل دندانپزشکی در چین را کاملا بشناسید. همچنین عنوان مهاجرت به چین شما را هرآنچه برای نقل مکان به این کشور نیاز خواهید داشت آشنا می سازد، مطالعه آن را فراموش نکنید.

آزمون ورودی دندانپزشکی چین

آیا تحصیل دندانپزشکی در چین نیازی به شرکت در آزمون ورودی دارد؟ خوشبختانه چیزی به عنوان آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی چین برای پذیرش در رشته دندانپزشکی وجود ندارد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دندانپزشکی در چین

عدم نیاز به شرکت در امتحان ورودی دندانپزشکی چین را با یکی از بهترین و بزرگ تری ویژگی های تحصیل در این کشور دانست.

البته ممکن است برخی دانشگاه های تاپ و برتر در صورت وجود تقاضای بالا نسبت به برگزاری آزمون ورودی دندانپزشکی چین در دوره ای خاص اقدام کنند که باز احتمال چنین چیزی نیز زیاد نیست. اما حال که آزمون ورودی وجود ندارد، رزومه تحصیلی و سوابق تحصیلی متقاضیان اصلی ترین تعیین کننده پذیرش یا عدم آن در این رشته می باشد.

پس قطعا هرچه سابقه تحصیلی قوی تری داشته باشید و نمرات شما در دروس اصلی زیست شناسی، ریاضی، شیمی و فیزیک بالاتر باشد امتیازتان برای پذیرش نیز بالا می رود. علاوه بر آن ارائه مدرک زبان با سطح و نمره بالاتر نیز شانس شما را افزایش خواهد داد.

یکی از دلایل استقبال بالای دانشجویان خارجی عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی چین است که شرایط را ساده تر می کند و دستیابی به مدرک در این رشته را برای آنان متصورتر خواهد ساخت و از استرس آن ها بسیار می کاهد.

البته دانشجویان خارجی به خصوص ایرانیان باید حتما در دوره پیش دانشگاهی یا همان پریمدیکال دندانپزشکی پیش از دانشگاه شرکت کنند تا از آمادگی لازم در دروس پایه برخوردار شده و سیستم آموزشی چین را کاملا بشناسند.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در چین

ادامه تحصیل دندانپزشکی در چین

جهت ادامه تحصیل دندانپزشکی در چین باید حتما مدرک دیپلم دوره 12 ساله دبیرستان را اخذ نموده باشید و به دانشگاه ارائه نمایید. تحصیل دندانپزشکی در چین می تواند 5 تا 6 سال به طول بیانجامد که سال پایانی به دوره کاراموزش تعلق دارد. شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین در هر دانشگاه متفاوت است و حتی دوره هایی 4 ساله نیز ارائه می شود که شرایط خاصی را نیاز دارند.

تحصیل دندانپزشکی در چین با آموزش دوره های اساسی نظیر آناتومی عمومی، بافت شناسی و جنین شناسی، فارماکولوژی عمومی، فیزیولوژی، آسیب شناسی عمومی، بیوشیمی، میکروبیولوژی دهان و مورفولوژی دندان و غیره همراه است و همواره با استاندارها و آموزش های و تغییرات بین المللی همراه و گام به گام است.

اساتید دانشگاه های چین از برترین پزشکان و متخصصان دهان و دندانپزشکی چین و حتی جهان هستند که صطح علمی بسیار بالایی داشته و اکثرا از دانشگاه های برتر جهان فارغ التحصیل شده اند. همین باعث شده که دندانپزشکی در چین با رشد بسیار زیادی طی دو دهه اخیر همراه شود.

دانشجویان بین المللی پس از گذراندن دوره کارآموزی، امتحان نهایی را پشت سر گذاشته و در صورت قبولی در آزمون، گواهی مدرک BDS را دریافت می کنند. ضمنا دقت کنید که شرایط تحصیل پزشکی در چین با شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین بسیار متفاوت است، به همین خاطر باید حتما جداگانه عنوان صفر تا صد تحصیل پزشکی در چین را مطالعه نمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در چین

همانطور که گفتیم اصلی ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین داشتن رزومه و سوابق تحصیلی مناسب است که قابل رقابت با سایر متقاضیان بوده و بتواند برای شما پذیرش و قبولی در دانشگاه را به ارمغان آورد. یکی از اجزای مهم و بسیار موثر در رزومه تحصیلی معدل دیپلم و نمرات دروس پایه این رشته است.

به همین خاطر شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در چین از سوی برخی دانشگاه های این کشور تعیین شده است. معمولا حداقل معدل دیپلم و نمرات دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی حداقل 15 اعلام شده است و اگر نمرات شما کمتر باشد برخی مراکز اصلا اجازه ارسال درخواست را به شما نخواهند داد.

حال هرچه قصد پذیرش و تحصیل دندانپزشکی چین در دانشگاهی برتر و با رتبه بالاتری را داشته باشید، باید معدل و نمراتی بالاتر را نیز برای پذیرش ارائه کنید.

بهتر است اینگونه بگوییم که برای تحصیل دندانپزشکی در چین در دانشگاه برتر و معتبر داشتن حداقل معدل به هیچ عنوان کافی نیست، بلکه باید نمرات بالاتری داشته باشید . برای پذیرش در دانشگاه ممتاز و برتر دندانپزشکی چین حتی ممکن است نیاز به معدلی بالای 18 و نمرات بالای 18 دروس اصلی نیز داشته باشید.

بهتر است حتما باتوجه به دانشگاه انتخابی این شرایط را بررسی و یا باتوجه به نمرات خود به بررسی دانشگاه های امکان پذیر بپردازید. کارشناسان آی مهاجرتی می توانند در این زمینه مشاوره های بسیار خوب و مناسبی به شما ارائه کنند.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در چین

قطعا مستحضر هستید که رشته های پزشکی و دندانپزشکی چین از پر متقاضی ترین رشته های دانشگاهی این کشور هستند و علاوه بر این رشته گران ترین و پر هزینه ترین رشته تحصیلی دانشگاهی این کشور نیز شناخته می شود. حال به نظر شما امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در چین وجود دارد؟

با توجه به این تفاسیر باید بدانید که تحصیل دندانپزشکی در چین به صورت رایگان ارائه نمی شود و دانشجویان بین المللی باید حتما شهریه تحصیلی خود را باتوجه به دانشگاه انتخابی پرداخت نمایند. 

البته باید بگوییم که خوشبختانه تحصیل دندانپزشکی چین در مقایسه با بسیاری از کشورها به خصوص اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا بسیار ارزان تر است، به حدی که در برخی موارد می توان حتی آن را رایگان هم در نظر گرفت.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در چین

شهریه های ارزان تحصیل دندانپزشکی در چین نیز یکی دیگر از ویژگی های ممتاز این امر است که در جذب دانشجویان خارجی بسیار موثر بوده است. اما لازم به ذکر است که اگر بتوانید بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی در این کشور به دست آورید، شاید بتوانید کاملا تحصیل رایگان دندانپزشکی در چین را نیز تجربه نمایید.

دانشگاه ها، موسسات دولتی و خصوصی بسیاری هستند که این کشور به علاقمندان خارجی با شرایط لازم و البته ممتاز سالانه بورسیه اعطا می نمایند. با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشد، تا انواع بورسیه ها و شرایط دقیق آن ها را برای دستیابی در رشته دندانپزشکی بشناسید.

مقصدهای زیر نیز می توانند گزینه هایی هوشمندانه جهت تحصیل رشته دندانپزشکی به شمار بروند:

تحصیل دندانپزشکی در چین به زبان انگلیسی

بسیاری از دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان ایرانی علاقمند هستند که آیا تحصیل دندانپزشکی در چین به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد یا خیر؟ در این جا باید به شما عزیزان بگوییم که تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین به زبان انگلیسی یکی از ویژگی های بزرگ این امر است.

به خصوص در کشوری نظیر چین که یادگیری زبان آن ها سخت و مشکل است، دانشگاه های بسیاری این رشته را برای متقاضیان خارجی به زبان انگلیسی ارائه می کنند. البته علاقمندان می توانند به تحصیل دندانپزشکی در چین به زبان چینی نیز مشغول شوند که این انتخاب به شرایط و علاقه شما وابسته خواهد بود.

اما مزیت دیگری که وجود دارد، اینکه برخی از مراکز آموزشی دندانپزشکی چین از دانشجویان مدرک زبان خاصی درخواست نخواهند نمود. اما دانشگاه های برتر و رتبه بالا ممکن است مدرک زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس را درخواست کنند که ما توصیه می کنیم حتما این امر را از دانشگاه مدنظر خود استعلام به روز و دقیقی به عمل آورید.

ضمنا اگر قصد تحصیل به زبان چینی این رشته را دارید، داشتن مدرک معتبر HSK زبان چینی فقط مورد قبول دانشگاه ها می باشد. همچنین در صورتی مدرک شما در کشورمان قابل قبول و معادل سازی از سوی وزارت بهداشت قرار می گیرد، که در هرصورت حتی تحصیل به زبان انگلیسی نیز مدرک HSK را قبل از شروع تحصیل دریافت کرده باشید.

حتما عنوان تحصیل در چین را مطالعه نمایید تا باکلیات و مهم ترین نیازهای تحصیل در دانشگاه های چین آشنا شوید.

The cost of studying dentistry in China

هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین

به طور کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی و اقام در این کشور تقسیم می شوند که هر دو مورد را می توان در زمره کشورهای ارزان و بسیار مناسب جهان قرار داد. حتما مقاله هزینه های زندگی در چین را مطالعه نمایید تا با جزئیات و جدیدترین مبالغ زندگی در چین آشنا شوید.

اما در رابطه با شهریه های دانشگاه باید دقت کنید که شهریه دانشگاه های دولتی بسیار مناسب تر و ارزان تر از دانشگاه های خصوصی می باشد. 

همچنین معمولا شهریه تحصیل دندانپزشکی در چین به زبان انگلیسی نیز بالاتر از تحصیل به زبان چینی است. این ها مواردی هستند که باید حتما مورد توجه قرار دهید.

به طور کلی شهریه تحصیل دندانپزشکی در چین می تواند از 17 هزار یوان تا 55 هزار یوان متغیر باشد که باتوجه به عوامل مختلف متغیر است. به همین خاطر حتما میزان شهریه ها را مورد بررسی قرار دهید و باتوجه به بودجه مالی خود دانشگاه تان را برگزینید.

در جدول زیر شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین را در چند دانشگاه این کشور برای شما تهیه نموده ایم:

نام دانشگاه شهریه سالانه
دالنشگاه دالیان 42 هزار یوان
دانشگاه پکن 45 هزار یوان
دانشگاه سیچوان 36 هزار یوان
دانشگاه ووهان 40 هزار یوان
دانشگاه ژجیانگ 30 هزار یوان
دانشگاه جیاتونگ شانگهای 50 هزار یوان

ویدیو آشنایی با تحصیل بدون مدرک زبان

تمامی دانشجویانی که به دنبال تحصیل در کشورهای خارجی هستند ف همواره دغدغه فراهم نمودن مدرک زبان با نمره مشخص را دارند.

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق فرصت تحصیل بدون مدرک زبان را برای شما عزیزان بررسی نموده اند و همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه هستند.

تماشای این وبینار را به هیچ عنوان از دست نداده و در سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

دانشگاه های دندانپزشکی چین

قطعا متسحضر هستید که دانشگاه های دندانپزشکی چین از لحاظ بسیاری با یکدیگر دارای تفاوت هستند،از جمله شهریه تحصیلی، رتبه و اعتبار، زبان تحصیل، اساتید در دسترس و بسیاری موارد دیگر که هرکدام به شکل گیری آن دانشگاه کمک می کند. در این میان بسیار مهم است که شما بتوانید در کدامیک از این مراکز پذیرفته و شروع به تحصیل نمایید.

چون مدرک دریافتی شما هرچه از دانشگاهی معتبرتر ارائه شود، شما شانس بسیار بالاتری برای اشتغال خواهید داشت و همچنین موسسات، دانشگاه ها، بیمارستان و مراکز درمانی معتبرتر و شناخته شده تری علاقمند به جذبتان خواهند بود. پس کاملا مشخص است که اخذ مدرک از هر دانشگاهی شرایطی متفاوت را برایتان رقم خواهد زد.

تاکید می کنیم جهت شناخت بهتر و کامل تر تحصیل دندانپزشکی در چین حتما مقاله بهترین دانشگاه های دندانپزشکی چین را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید. 

تمام چیزهایی که در رابطه با شناخت دانشگاه های این رشته نیاز دارید در این مقاله موجود است. ضمنا برترین دانشگاه های دندانپزشکی چین به شرح زیر هستند:

نام دانشگاه رتبه جهانی در رشته دندانپزشکی
دانشگاه سیچوان 26
دانشگاه پکن 29
دانشگاه ووهان 38
دانشگاه جیائو تونگ شانگهای 80 – 51

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در چین کارشناسان آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در چین

با مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه می توانید پاسخ برخی از پرسش هایی که همواره در این زمینه وجود دارد را دریافت نموده و از طریق بخش دیدگاه نیز ابهامات خود را با مشاورین ما در میان بگذارید.

به طور معمول تحصیل دندانپزشکی در چین می تواند 5 تا 6 سال به طول بیانجامد، اما برخی دوره های 4 ساله نیز در آموزش این رشته وجود دارند که نیازمند شرایط خاصی هستند.

خوشبختانه دانشجویان خارجی می توانند به تحصیل دندانپزشکی در چین به هر دو زبان چینی و انگلیسی بپردازند.

این موضوع باتوجه به دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود، اما می تواند سالانه 17 هزار یوان تا 55 هزار یوان را در بر بگیرد.

در حال حاضر برترین و معتبرترین دانشگاه ارائه و آموزش رشته دندانپزشکی دانشگاه سیچوان می باشد.

خیر بلعکس تحصیل دندانپزشکی در چین را می توان از ارزان ترین گزینه های حال حاضر اسیا و حتی جهان دانست.

رسیدن به ویزای کشورهای چین و سایر مقصدهای محبوب جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه