معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه

معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه و آشنایی با این مشاغل گامی مهم برای ورود به بازار کار این کشور می باشد. مشاغل مورد نیاز عموما به مواردی گفته شده که نیروی فعال کم تری در آن ها وجود داشته و با انتخاب این مشاغل روند یافتن شغل بسیار آسان تر می شود.

ترکیه دارای اقتصادی رو به رشد بوده و از همین رو کارگران ماهر و نیمه ماهر زیادی را به خود جذب کرده است. امروزه برای این که در دنیای در حال تغییر اقتصاد جایی داشته باشیم، باید به صورت مداوم مهارت های خود را ارتقا بخشیم؛ لذا مهم بوده که به سراغ پردرآمدترین و پرتقاضاترین مشاغل رفته و در این زمینه ها اطلاعات خود را افزایش دهیم.

معرفی مشاغل موردنیاز ترکیه

در سال های اخیر کشور ترکیه به یکی از میزبان های فرصت شغلی برای مهاجرین مبدل گشته که با داشتن تخصص می توان به شغل های خوبی در آن رسید.

فهرست مطالب

برای اینکه بتوانید در ترکیه به انجام شغل مورد نظر خود پرداخته و کسب درآمد کنید؛ باید میزان اطلاعات خود را افزایش دهید؛ زیرا این اطلاعات می تواند شما را قادر سازد تا بهترین شغل مرتبط با تجربه و مهارت خود را در ترکیه پیدا کنید.

در این راه مطالعه مقاله جدید و به روز نظام مالی و اقتصادی ترکیه، گامی کوچک جهت آشنایی بهتر با پایه های اقتصادی این کشور می باشد . شما می توانید برای آشنایی بیشتر با شغل های مورد نیاز در ترکیه، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه 2023

در حال حاضر مشاغل زیادی در کشور ترکیه وجود داشته که افراد در آن ها مشغول به کار هستند، اما در این بین برخی از مشاغل دارای تقاضای بالاتری بوده و از همین رو امکان دریافت شغل در آن ها بیشتر است.

چنانچه بخواهیم مشاغل موردنیاز ترکیه 2023 را به شما عزیزان ارائه دهیم به شرح زیر خواهد بود:

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
  • مهندسی
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • آی تی
  • جراحی
  • مدیریت زنجیره تامین
  • برنامه نویسی
  • فروش و مدیریت
  • مدرس زبان
  • پرستار کودک
  • رانندگی
  • ترجمه و ویرایش
  • کارگر نساجی
  • نماینده واردات و صادرات
  • خلبانی
معرفی مشاغل موردنیاز ترکیه

10 شغل برتر و پر درآمد در ترکیه

در کنار شغل های مورد نیاز ترکیه، اطلاع از مشاغلی که بیشترین درآمد را داشته نیز گامی مهم برای یافتن بهترین شغل در این کشور می باشد. به صورت کلی میزان درآمد به مواردی همچون شغل، میزان تحصیلات، شهر و همچنین سابقه کاری مرتبط بوده اما نوع شغل در این بین دارای بیشترین تاثیر می باشد.

در حال حاضر طبق لیست مشاغل پر درآمد ترکیه، پر تقاضا ترین مشاغل عموما در بخش مالی و پس از آن در انرژی گسترده شده اند. مشاغل در بخش دولتی و در بخش های بهداشت و درمان و آموزش نیز از پر درآمد ترین مشاغل در ترکیه می باشند. در این کشور، تعدادی شغل پر درآمد وجود داشته که چشم انداز شغلی خوبی را ارائه می دهد، از همین رو در ادامه لیستی از 10 شغل برتر و پر درآمد در ترکیه آورده شده است.

شغل دستمزد (لیر ترکیه)مشخصات
جراحاز 34600 تا 125200نیازمند تلاش و دانش گسترده
قضاوتاز 32200 تا 97900نیازمند مسئولیت بالا و دانش گسترده
وکیلاز 27900 تا 90700نیازمند دانش گسترده
مدیر بانکاز 27320 تا 78500مسئولیت سنگین
مدیر عاملاز 24740 تا 67100مسئولیت زیادی داشته و نیازمند تجربه و دانش
مدیر مالیاز 23160 تا 65300مسئولیت سنگین تجربه و دانش گسترده
متخصص ارتودنسیاز 21870 تا 64400مواد گران، نیازمند قیمت نیازمند تجربه و دانش
استاد دانشگاهاز 18990 تا 61700نیازمند به دانش و تجربه گسترده
خلباناز 20330 تا 59100ریسک بالا
مدیر بازاریابیاز 15240 تا 36300نیازمند تجربه زیاد

جراحی شغلی پرطرفدار در ترکیه

جراحی شغلی پرطرفدار و همچنین محبوب بین افراد در سراسر جهان بوده و اولین مورد در لیست معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه را به خود اختصاص داده است. یقینا جراحان به دلیل ماهیت حیاتی شغلشان در صدر فهرست مشاغل پر درآمد قرار دارد.

به صورت کلی حرفه جراحی مستلزم ریسک بالا بوده و نیاز به دانش گسترده تخصصی دارد. جراحان باید هوشیار باشند و بتوانند در هر زمان در طول جراحی در صورت بروز هر نوع خطری، اقدامات نجات دهنده را انجام دهند؛ از همین رو برای به دست آوردن این شغل، باید مدارک تحصیلی مرتبط مورد تایید دانشگاه های ترکیه را داشته باشید.

جراح در واقع پزشکی بوده که به ارزیابی بیماران پرداخته و در شرایط لازم به جراحی یا تغییر فیزیکی در بدن انسان می پردازد؛ جراحان عموما بافت ها و اندام های آسیب دیده بدن را برداشته، سیستم های بدن را ترمیم کرده و این اندام ها را با پیوند جایگزین می کنند.

جراحان به دو نوع جراح عمومی و متخصص تقسیم شده و میزان درآمد این مشاغل با توجه به نوع آن تعیین می شود. جراحی پر درآمدترین شغل در ترکیه بوده و عموما جراحان از حقوق بسیار بالایی بهره مند می شوند؛ درآمد یک جراح به تخصص و موقعیت او بستگی داشته و هر چه در کارش مهارت بیشتری داشته باشد، درآمد بیشتری خواهد داشت. جراحان مغز و اعصاب در ترکیه دارای بالاترین درآمد بوده و محدوده حقوق آن ها از 14600 تا 45200 لیر در ترکیه متغیر است.

 

شغل پر اعتبار قضاوت در سیستم قضایی ترکیه

شغل پر اعتبار قضاوت در سیستم قضایی ترکیه

شغل پر اعتبار قضاوت به دلیل ماهیت مهمی که دارد در صدر لیست مشاغل پردرآمد ترکیه قرار گرفته است. در حال حاضر تمامی قاضیان این کشور توسط دولت ترکیه استخدام می شوند؛ چنانچه دارای تحصیلات مربوطه هستید می توانید برای این شغل درخواست دهید . به صورت کلی قضات به مقامات منتخب یا انتصابی ای گفته شده که در دادگاه ریاست کرده و پرونده های مختلفی را که در دادگاه ثبت می شود، از جمله دعاوی مدنی، دادرسی کیفری، و دادرسی های حقوقی خانواده، قضاوت می کنند.افراد در این شغل از معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه باید اطمینان حال کند که پرونده مربوطه مطابق با قوانین دادگاه و قانون اساسی ایالتی واقع شده و دقیقا طبق قانون اساسی کشور ترکیه عمل کنند.

قاضی همچنین مسئول امضای قرار بازداشت و حکم بازرسی بوده و این اختیار را داشته که اعمال غیرقانونی را به مجازات برساند . طبق شرایط شغل های پر درآمد در ترکیه با توجه به این که قاضیان در مورد آینده افراد تصمیم گیری می کنند، باید دارای تحصیلات بالایی در این زمینه بوده و مسئولیت های زیادی را قبول کنند؛ از همین رو میزان حقوق این شغل بالا بوده و از 12200 تا 37900 لیر متغییر می باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شغل پرمسئولیت مدیر بانک

مدیر بانک در واقع به فردی گفته شده که مسئول یک مکان یا شعبه خاص بانک یا سایر شرکت های خدمات مالی است. مدیران شعبه معمولا مسئولیت استخدام کارمندان را بر عهده داشته و همچنین بر تأییدیه‌های خط اعتباری و وام نظارت می کنند. مدیر بانک مسئول انتقال اطلاعات از مدیریت ارشد به کارکنان داخل شعبه بوده و باید هر ماهه باید تمامی گزارشات شعبه را به مدیریت ارشد بدهد.

به صورت کلی شغل پرمسئولیت مدیر بانک شامل اطلاع از انواع سپرده، رتبه بندی بازخوردها و خدمات، نظارت بر اهداف فروش، تضمین سطح بالایی از خدمات مشتری؛ ملاقات با مشتریان و رفع مشکلات و شکایات و همچنین ترویج و بازاریابی صنعت و محصولات آن می باشد.

در این مورد از 10 شغل برتر و پردرآمد ترکیه نگه داری صدها میلیون وجوه و سرمایه گذاری، با قبول تمامی ریسک های مربوطه، مدیریت بانک را به شغلی مهم و وظیفه ای حیاتی تبدیل کرده و از همین رو میزان درآمد این شغل بالا می باشد. در حال حاضر محدوده حقوق یک مدیر بانک بین 9,320 تا 28,900 لیر می باشد.

شغل استاد دانشگاه در ترکیه

شغل استاد دانشگاه در ترکیه یکی دیگر از مشاغل پردرآمد و پرتقاضا بوده که هر ساله تعداد زیادی از افراد را به خود جذب می کند. استاد دانشگاه فردی بوده که دروس مختلف دانشگاهی و تخصصی را به دانشجویان آموزش داده و در کنار آن به انتشار انواع مقاله و کتاب نیز می پردازد.

طبق لیست معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه این استادان عموما در دانشگاه های دولتی، خصوصی، مدارس بازرگانی، دبیرستان های راهنمایی، کالج های محلی و کالج های تجاری مشغول به کار بوده و به کارهایی نظیر سخنرانی، سمینار، مطالعات میدانی یا به سبک آزمایشگاهی نیز می پردازند.

اساتید دانشگاه 9 تا 12 ساعت درس در هفته را به تدریس مشغول بوده و حدود 10 ساعت درس در هفته را نمره گذاری، مرور و ارزیابی می کنند. علاوه بر این، بسیاری از اساتید دانشگاه با ادامه پست هایی مانند ریاست، مسئولیت های بیشتری را بر عهده می گیرند. 

شغل استاد دانشگاه در ترکیه

با توجه به این که اساتید دانشگاه مسئولیت تربیت دانشجویان را بر عهده دارند، دارای حقوق بسیار خوبی می باشند. شما برای ورود به این شغل باید دارای دانش گسترده باشید و همچنین تحصیلات خود را تا سطح بالا ادامه دهید.

شغل پول ساز متخصص ارتودنسی

شغل پول ساز متخصص ارتودنسی گزینه بعدی در لیست مشاغل پردرآمد ترکیه بوده که یکی دیگر از مشاغل بسیار محبوب بوده و در حال حاضر ارتودنتیست های متخصص در درمان بیماری های دندان و فک درآمد خوبی در ترکیه دارند.

در حال حاضر درآمد یک این مورد از معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه به میزان تجربه و همچنین وضعیت شغلی افراد بستگی داشته اما از 7,870 تا 24,400 لیره متغیر می باشد. امروزه دانشجویانی که تحصیلات خود را در کشور ترکیه می گذارنند، شانس بالاتری برای ورود به بازار کار ارتودنسی دارند.

از همین رو ما توصیه می کنیم با مطالعه مقاله روش های مهاجرت به ترکیه، روش مهاجرت تحصیل را مطالعه کرده تا با مهم ترین راه های ورود به دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

در عناوین زیر نیز تلاش نموده ایم تا هرآنچه را که در رابطه با کشور ترکیه برای شما مفید می باشد بیان نماییم:

شغل پر استرس وکالت در ترکیه

شغل پر استرس وکالت یکی دیگر از بهترین مشاغل پیشنهادی در این کشور بوده که می تواند درآمد زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. به صورت کلی وکلا در متقاعد کردن افراد در شرایط مختلف تبحر داشته باشند و همچنین از تحصیلات خوبی نیز بهره مند باشند.

طبق شرایط شغل های پر درآمد در ترکیه وکیلان دارای شغل حساسی بوده و می تواند به افراد در سخت ترین موقعیت زندگشیان کمک کنند؛ آن ها باید تمامی قانون را به خوبی فرا بگیرند و بتوانند با استدلال های محکم خود افراد را متقاعد کنند. میزان درآمد یک وکیل با توجه به تجربه و همچنین کیفیت کارش تعیین شده اما از 9900 تا 30700 لیر می باشد.

شغل پر استرس وکالت در ترکیه

با توجه به این که اکثر کارهای پردرآمد در ترکیه دارای استرس و مسئولیت شغلی بسیار بالایی هستند، کار در طولانی مدت در آن ها می تواند ابعاد مختلف زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. از همین رو ما توصیه می کنیم با سرمایه گذاری در یک زمینه مطمئن و مناسب، بدون استرس و سختی در طولانی مدت درآمد خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات کامل تر همین حالا به مقاله سرمایه گذاری در ترکیه مراجعه فرمایید.

شغل محبوب مدیر اجرایی

شغل محبوب مدیر اجرایی یکی دیگر از معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه بوده که دارای محدوده حقوق بین از 9820 تا 32100 لیر می باشد. با توجه به این که این افراد تاثیر بسیار زیادی در یک سازمان داشته و همچنین مسئولیت تمامی خطرات و عواقب را به عهده دارند، دارای دستمزد بالایی می باشند.

طبق اطلاعات به دست آمده از معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه مدیر اجرایی یا مدیر عامل مهم ترین فرد در یک شرکت یا سازمان بوده و مسئول موفقیت کلی واحد تجاری یا سازمان دیگر و بالاترین سطح تصمیم گیری اداری است. 

به صورت کلی نقش ها و مسئولیت های مدیرعامل از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت بوده و اغلب به ساختار سازمانی و اندازه شرکت بستگی دارد؛ اما از مهم ترین این مسئولیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اجرای اهداف، خط مشی ها و رویه های دپارتمان یا سازمانی
  • نظارت بر فعالیت های مالی و بودجه ای سازمان خود را هدایت
  • مدیریت فعالیت های کلی مربوط به تولید محصول و ارائه خدمات
  • گفتگو با افسران، کارمندان و اعضای هیئت مدیره
  • مذاکره یا تصویب قراردادها و توافقات
  • تعیین روسای بخش و مدیران
  • تجزیه و تحلیل صورت های مالی، گزارش های فروش و سایر شاخص های عملکرد

 

متخصص فناوری اطلاعات (IT) در ترکیه

متخصص فناوری اطلاعات (IT) در ترکیه

افرادی در شغل متخصص فناوری اطلاعات (IT) با حفظ و نظارت بر سیستم‌ های فناوری اطلاعات از پایه‌ های کسب ‌و کارهای مدرن حمایت می‌ کنند. در شرکت های کوچک تر این افراد وظایف مختلفی مانند مهندسی نرم‌ افزار، تحلیل شبکه و مدیریت پایگاه داده را بر عهده گرفته و در شرکت های بزرگ تر نیز در نقش های تخصصی مانند طراحی معماری سرور و اجرای استراتژی های امنیت داده، فعالیت می کنند . به صورت کلی طبق شرایط شغل های پر درآمد در ترکیه برای ورود به بازار کار این رشته نیاز به مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر و تجربه دو تا سه ساله در یک نقش مرتبط را دارید.با توجه به این که امروزه مشاغل مربوط به فناوری از اهمیت بالایی برخودار بوده، حقوق نیز در آن بالا بوده و یک متخصص ای تی می تواند از 6500 تا 18400 لیر در ماه درآمد داشته باشد.

شغل پر هیجان خلبانی

حیف است که در 10 شغل برتر و پردرآمد ترکیه به شغل پر هیجان خلبانی اشاره نکنیم. خلبان به کسب گفته شده که در صنعت هوافضا مشغول به کار بوده و توانایی این را داشته تا هواپیما را برای انتقال مسافر و کالا از مکانی به مکان دیگر اداره کند.

این مورد از معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه در صنایع مختلفی مانند حمل و نقل غیرنظامی، نظامی، اموال خصوصی، محصولات تجاری یا سایر انواع محموله فعالیت کرده و همچنین نوع هواپیمای مورد استفاده نیز به حوزه تخصص خلبان بستگی داشته و برخی از خلبانان با هلیکوپتر پرواز می کنند، در حالی که برخی دیگر با هواپیماهای مسافربری بزرگ برای حمل ده ها یا حتی صدها مسافر پرواز می کنند.

خلبان در طول پرواز مسئول ایمنی خدمه و تمامی مسافران بوده و دارای مسئولیت کاری بسیار زیادی می باشد. این افراد اغلب مجبورند تصمیمات لحظه ای بگیرند و دائماً با اداره هوانوردی فدرال در تماس هستند. به صورت کلی خلبانان باید برنامه های آموزشی سختی را پشت سر بگذارند. امروزه این شغل رویایی در ترکیه نیز درآمد قابل توجهی داشته و خلبان اول و دوم به ترتیب حقوق بالایی دریافت می کنند. به صورت کلی محدوده حقوق این شغل بین 5830 تا 18100 لیر ترکیه می باشد.

شغل پرطرفدار مدیر بازاریابی

در آخرین مورد از لیست معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه به سراغ شغل پرطرفدار مدیر بازاریابی می رویم که در این کشور بسیار مورد نیاز بوده و در حال حاضر شرکت های زیادی در این کشور شغل دارای تقاضای بالا برای مدیر بازاریابی می باشند. افراد می توانند با داشتن مدرک تحصیلی حسابداری یا مدیریت بازرگانی از دانشگاه های این کشور، شغل مورد نظر خود را در یکی از شرکت های معتبر پیدا کنند.

مدیران بازاریابی مسئول افزایش درآمد سازمان خود بوده و این افراد مسئول ایجاد شغل هستند و بنابراین حقوق معقولی دریافت می کنند. در حال حاضر میزان حقوق یک فرد که به مدیریت بازاریابی می پردازد، حدود 10866 تا 11200 لیره می باشد.

در این مقاله تا حد امکان به معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه پرداخته و با مهم ترین مشاغل در این کشور آشنا شده ایم، چنانچه هر گونه سوالی در مورد شرایط کار در این کشور دارید، می توانید از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و یا همچنین دفتر شیراز، با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید. همچنین خواهشمندیم در کنار این مقاله عنوان شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه را نیز مطالعه فرمایید تا اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید.

سوالات پرتکرار معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در رابطه با معرفی مشاغل موردنیاز ترکیه خوب است که در صورتی که سوالی ذهن شما را در این رابطه مشغول نموده و یا تمایل به دریافت بازار کاری این کشور در حوزه خاصی را دارید ، حتما با مشاورین ما تماس گرفته و یا از طریق بخش دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید.

برای اینکه بتوانید در ترکیه به انجام شغل مورد نظر خود پرداخته و کسب درآمد کنید؛ باید میزان اطلاعات خود را افزایش دهید؛ از همین رو معرفی مشاغل مورد نیاز ترکیه می تواند شما را قادر سازد تا بهترین شغل مرتبط با تجربه و مهارت خود را در ترکیه پیدا کنید.

جراحی، قضاوت، وکالت، مدیر بانک، استاد دانشگاه، مدیر اجرایی، خلبانی و…

جراحان مغز و اعصاب در لیست مشاغل پردرآمد ترکیه، دارای بالاترین درآمد بوده و محدوده حقوق آن ها از 14600 تا 45200 لیر در ترکیه متغیر است.

استاد دانشگاه فردی بوده که دروس مختلف دانشگاهی و تخصصی را به دانشجویان آموزش داده و در کنار آن به انتشار انواع مقاله و کتاب نیز می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه