نرخ بیکاری در لهستان

نرخ بیکاری در لهستان یکی از موارد بسیار مهمی است که هر کسی که قصد نقل مکان و اقامت را در یک کشور دارد باید از آن آگاه باشد. برای این که یک نفر بتواند از عهده مخارج زندگی خود در کشوری برآید باید به کار مشغول شده و درآمد داشته باشد.

از این رو شناخت نرخ بیکاری یک کشور به فرد نشان می دهد که آیا فرصت های شغلی در زمینه های مورد نظر وجود دارد یا خیر؟ در این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا با نرخ بیکاری در لهستان به طور دقیق آشنا شوید.

 

نرخ بیکاری در لهستان

نرخ بیکاری در کشور لهستان نشان می دهد که می توان در اغلب حوزه ها به حرفه و درآمد ایده آل رسید.

فهرست مطالب

راه های مهاجرتی مختلفی به لهستان وجود دارد که محبوب ترین آن ها تحصیلی و کاری است، برخی از افراد بدون اطلاع از نرخ بیکاری در کشور مورد نظر خود ممکن است انتخابی را انجام دهند که آینده شغلی و تضمین شده ای را نداشته باشد، ولی با شناخت کامل از بازار کار می توان زمینه و یا رشته ای را انتخاب کرد که رفاه بسیار مناسبی را در دسترس شما قرار دهد.

برای افرادی که قصد سرمایه گذاری را دارند نیز اطلاع از نرخ بیکاری در لهستان از حیاتی ترین موارد است، زیرا به شما در گرفتن تصمیم درست برای سرمایه کمک نموده و از ایجاد ضررهای احتمالی جلوگیری می کند. به وسیله این شناخت می توانید در زمینه ای سرمایه گذاری مورد نظر را انجام دهید که بیشترین سود را دارد. مطالعه شرایط اقتصادی کشور لهستان نیز برای شناخت دقیق تر کار و رفاه این کشور کمک می کند.

نرخ بیکاری در صنایع مختلف لهستان

پلهستان در حال حاضر در رتبه هشتمین اقتصاد بزرگ اروپا بوده و یکی از کمترین میزان نرخ بیکاری با میزان 5% را دارا است و به همین دلیل یکی از مقصدهای مهاجرتی محبوب برای افرادی که به دنبال یک کشور اروپایی برای اشتغال هستند، می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو نرخ بیکاری در لهستان + پادکست

نرخ بیکاری در کشور لهستان 5% است که این کشور را به گزینه ای ایده آل  برای کار مبدل نموده است . این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که هرگونه سوالی در این رابطه دارید با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

لهستان به عنوان یکی از ایده آل ترین کشورهای اروپایی مسیر ورود آسانی نیز دارد که مشاورین ما شما را با توجه به شرایط تان راهنمایی خواهند نمود.

نمایش ویدیو درباره نرخ بیکاری در لهستان
نرخ بیکاری در لهستان

هیچ کشوری بی عیب نیست و به همین دلیل شناخت نرخ بیکاری در صنایع مختلف لهستان مسیر یافتن شغل مناسب را بهتر به شما نشان می دهد . صنعت هایی که در سال های اخیر دارای افت هایی در زمینه خود بوده اند و به عنوان یک ضعف در بازارکار به حساب می آیند:

  • استخراج
  • تولید محصولات شیمیایی
  • تولید محصولات غیر معدنی غیر فلزی

لیست زیر شامل اسامی صنعت های بزرگ در این کشور است که بهترین بازارکار و در نتیجه بیشترین کاهش نرخ بیکاری در لهستان 2023 را در زمیه خود دارند:

  • گردشگری
  • انرژی
  • خدمات
  • کشاورزی: در حال حاضر حدود 13% از نیروی کار در لهستان را تشکیل می دهد و صنعتی عمدتا خصوصی است.
  • تولید خودرو: از مهم ترین صنعت های لهستان که تولید 11 درصد از تولیدات صنعتی این کشور را تشکیل می دهد و یکی از بزرگترین ها در اروپا می باشد.
  • فناوری اینترنت: لهستان دارای 50 هزار شرکت توسعه نرم افزار بوده که بیش از 800 عدد آن ها بین المللی هستند، به همین سب این صنعت یکی از بزرگترین بازارکار را دارد.

البته این امکان نیز وجود دارد که در برخی از مشاغل که حتی دارای آمار بیکاری بالایی هستند ، بتوان شغل مناسبی با درآمد کافی یافت.

آمار بیکاری در بین جوانان لهستانی

در حال حاضر سن 25 تا 34 سال در این کشور به عنوان سن کار شناخته شده و یکی از کمترین درصد نرخ بیکاری را در اروپا به خود اختصاص داده است، تمام افراد از سن 18 سالگی می توانند به کار مشغول شوند و سبک زندگی در اروپا به این شکل است که افرادی که وارد این سن می شوند باید مستقل شده و شغلی برای خود بیابند.

اما معمولا چون این افراد به کارهای ساده و غیر تخصصی برای تامین مخارج دانشگاه می پردازند به همین دلیل در صنایع بزرگ نقشی ندارند و دولت نگرانی بابت اشتغال این افراد ندارد. چرا که با شغلی ساده نیز می توان از چس هزینه های زندگی برآمد و یک سبک زندگی با کیفیت را برای خود ساخت، برای اطلاع دقیق از مقدار هزینه ها به مقاله هزینه های زندگی در لهستان مراجعه کنید.

از آنجا که آمار بیکاری در بین جوانان لهستانی به حداقل مقدار خود رسیده است ، دانش آموزان نگرانی بابت تحصیل و آینده شغلی خود ندارند ، زیرا در کنار تحصیل خود با بازار کار به طور کامل آشنا می شوند و با یافتن شغلی هرچند کم درآمد تجربه خود را آغاز می کنند.

همین امر این یکی از مواردی است که موجب گشته تا کشور لهستان به بازار کار خود ببالد.

جدول شامل درصد بیکاری در لهستان می باشد: 

Unemployment statistics among Polish youth

سن

نرخ بیکاری زنان نرخ بیکاری مردان

15 تا 24

کمتر از 5%

کمتر از 5%

25 تا 44

20%

10%

45 تا 54

20%

12%

64 تا 55 30%

20%

افراد بیکار در لهستان چه کسانی هستند؟

افراد بیکار در لهستان چه کسانی هستند؟

در حال حاضر بر اساس یکی از ارزیابی های معتبر، 544 هزار نفر در لهستان بدون شغل هستند، توجه داشته باشید که افراد با سن کمتر از 18 سال و همچنین بیشتر از 65 سال در این ارزیابی در نظر گرفته نمی شوند. اما سوال اصلی این است که این افراد بیکار در لهستان چه کسانی هستند؟

بیشتر این افراد کسانی هستند که با کمک هزینه های خانواده در حال تحصیل هستند و یا مدرک دانشگاهی خود را اخذ کرده و به دنبال کار مرتبط با رشته تحصیلی شان هستند . با تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، مهندسی آی تی، حقوق و روانشناسی می توان مدت زمان جست و جو برای کار را کاهش داد و برای یافتن شغل نگرانی نداشت.

همچنین افرادی که شغلی با کمتر از 14 ساعت در هفته دارند نیز در دسته بیکاران قرار می گیرند که می تواند شامل افرادی با شغل پاره وقت نیز شود که یکی از دلایلی است که باعث افزایش نرخ بیکاری بین جوانان لهستانی و ایجاد نگرانی در بین متقاضیان تحصیلی شده است.

لیست زیر شامل نام برخی از شغل ها و نرخ بیکاری در لهستان در آن است:

  • فروشندگان: 82400 نفر 
  • آشپز: 24 هزار نفر
  • سرایدار ساختمان: 17600 نفر

خوب است همواره دقت داشته باشید که یافتن کار در کشوری که به عنوان مهاجر پا به آن می گذارید آسان نبوده و نمی توان با درنظر گرفتن فاکتورهایی همچون نرخ بیکاری آینده شغلی خود را پیش بینی کرد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نرخ بیکاری بلند مدت در لهستان

احتمالا شما نیز نام نرخ بیکاری بلند مدت را نیز شنیده باشید اما با معنی درست آن کاملا آشنا نباشید. معیار این نرخ می تواند در مکان های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد، اما نرخ بیکاری بلند مدت در لهستان به معنی بیکاری بیش از یک سال می باشد و اگر بیشتر از 2 سال بشود به معنای نرخ بیکاری بسیار بلند مدت به شمار می آید.

اما خبر خوش این است که طبق آخرین بررسی ها کاهش آمار بیکاری در لهستان به اندازه 0.08% بوده که می تواند به معنی وجود فرصت های شغی برای همه افراد باشد . جست و جو برای پیدا کردن شغل مورد نظر به بیش از 1 سال نمی انجامد و به همین دلیل است که این کشور توانسته سالانه مهاجران زیادی را به سوی خود جذب کند.

نرخ بیکاری بلند مدت و آمار بیکاری در لهستان در سال های اخیر بسیار کم می باشد که به معنی وجود آینده شغلی و تضمین شده می باشد و می توان به دلیل وجود فرصت های شغلی کار را نیز به عنوان یک روش مهاجرتی در نظر گرفت، برای اطلاع دقیق از این روش مهاجرتی مقاله مهاجرت کاری و کاریابی در لهستان را مطالعه کرده و یا با مشاورین با تجربه آی مهاجرتی تماس بگیرید.

شناخت هرچه بیشتر کشور لهستان می تواند راهنمای خوبی برای یافتن شغل مناسبی در این کشور باشد:

نرخ مشارکت نیروی کار کشور لهستان

نرخ مشارکت نیروی کار که به عنوان بیان کننده وضع کلی بازارکار می باشد یکی از مهم ترین موارد برای شناخت نرخ بیکاری در لهستان است، اما نرخ مشارکت نیروی کار چیست؟ نرخ مشارکت نیروی کار در کشور لهستان به این معناست که چند درصد از جمعیت سن کار در حال حاضر شاغل و یا به دنبال شغل هستند.

این نرخ در لهستان به مدت هر سه ماه یک بار توسط آمار رسمی به روز می شود و از سال 2021 تا اکنون این نرخ با پیشرفت سه درصدی نسبت به سال های قبل خود به میزان 58% می باشد. 

فرد با زندگی در این کشور می تواند از فرصت های شغلی به هماه کیفیت خوب زندگی برخوردار شود، اگر شما نیز قصد اقامت در این کشور را دارید مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان را از دست ندهید تا مناسب ترین راه را برای خود بیابید.

از این رو خوب است که تا حد ممکن مهارت خود را در یک رشته بالا ببرید و از افراد آگاه نیز کمک بگیرید.

نرخ مشارکت نیروی کار کشور لهستان

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و تحلیل دقیق نرخ بیکاری در لهستان پرداخته و آن را به طو رایگان در دسترس شما قرار داده اند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا رفع ابهامات و پاسخ به سوالات شما می توانید با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و دفتر شیراز تماس حاصل کرده و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار نرخ بیکاری در لهستان

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با نرخ بیکاری در لهستان را مطالعه نموده و در صورتی که پرسشی در این زمینه دارید با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

صنایعی مانند کشاورزی، فناوری اینترنت، تولید خودرو، انرژی و گردشگری مثالی از صنایع با بازارکار مناسب در لهستان هستند.

مشاغلی که به مدت کمتر از 14 ساعت در هفته باشند در نظر گرفته نمی شوند و فرد جزو افراد بیکار در نظر گرفته می شود.

از آن جایی که این افراد در دسته سنی 18 الی 24 سال قرار می گیرند، نرخ بیکاری در این سنین به مقدار کمتر از 5% می باشد که این به معنی این است که فرصت های شغلی مختلفی برای فرد دانشجو وجود دارد تا هزینه های تحصیلی خود را بپردازد.

در حال این نرخ در لهستان به مقدار 0.08% می باشد که یکی از نکات مثبت بازارکار آن است.

بله، تا زمانی که فرد پس از اتمام تحصیل خود به شغلی مشغول نشود به عنوان فرد بیکار به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه