نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان

نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان معیاری مهم برای تمامی ساکنین و مهاجرین به شمار می رود و بدون اطلاع از شرایط دسترسی به خدمات درمانی این کشور ممکن است در طول زندگی در مجارستان با هزینه های بسیار سنگین رو به رو شوید.

در سال های اخیر مجارستان با کاهش نرخ بیکاری و رشد پویای اقتصاد خود، تعداد زیادی از مهاجرین را از سراسر جهان به خود جذب نموده که نیازمند سیستم درمانی به صورت گسترده هستند، از این رو سیستم بهداشت و درمان در این کشور نیز بسیار تغییر کرده و دولت برنامه های زیادی را در جهت پیشرفت سیستم درمانی انجام داده است.

نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان

در نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان کمک های اولیه و مراقبت های اضطراری برای همه رایگان است.

فهرست مطالب

در این مقاله که توسط بهترین کارشناسان آی مهاجرتی تدوین شده، مروری بر نظام بهداشت و درمان مجارستان خواهیم داشت. نظام درمان در مجارستان به دو بخش خصوصی و عمومی تقسیم شده و شما می توانید حین اقامت خود با استفاده از بیمه، هزینه های درمان خود را کاهش دهید.

تمامی اتباع خارجی که در موسسات آموزشی این کشور به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند و یا با کار در این کشور کم تر از 30 درصد حداقل دستمزد را دریافت می کنند، حق برخورداری از خدمات مراقبت های بهداشتی را دارند.

علاوه بر این ما به شما توصیه می کنیم جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور حتما به مقاله راهنمای کامل تحصیل در مجارستان مراجعه نمایید و از یکی از بهترین شیوه های مهاجرت به این کشور مطلع شوید.

سیستم بهداشت و درمان مجارستان

سیستم بهداشت و درمان مجارستان عمدتا توسط صندوق بیمه سلامت (HIF) و مالیات تامین شده و وجوه به دست آمده از این دو منبع، مسئول پوشش هزینه های مراقبت های بهداشتی هستند. صندوق بیمه سلامت عمدتاً از طریق مشارکت ‌های حقوق و دستمزد و پرداخت ‌های مشارکتی در خدمات کمکی تأمین می ‌شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو نظام بهداشت و درمان مجارستان + پادکست

سیستم بهداشت و درمان مجارستان توسط صندوق سلامت و مالیات این کشور تامین می شود که مونا از جزئیات بیشتر آن برای شما می گوید.

در صورتی که به دنبال دریافت مشاوره دقیق در رابطه با مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله لهستان هستید ، پس از تماشای این ویدیو با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره نظام بهداشت و درمان مجارستان
نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان

در گذشته صندوق بیمه سلامت بر عهده یک نهاد مستقل بود و پس از سال 2010 دولت مسئولیت رسیدگی بر این صندوق را به عهده گرفت. امروزه تمامی کارمندان باید ماهانه 3% از حقوق خود را به عنوان کمک های بیمه سلامت پرداخت کنند، این درحالیست که کارفرمایان 15 درصد اضافی را پوشش می دهند.

به علاوه این گاها بیماران نیز باید برخی از هزینه های درمانی مانند مراقبت های دندانپزشکی و خدمات توانبخشی را پرداخت کنند. طبق نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان در این بین کودکان، والدینی که دارای نوزاد هستند، افراد بدون درآمد، بازنشستگان، افراد دارای معلولیت و کارمندان کلیسا می توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از صندوق بیمه استفاده کنند.

در صورتی که این صندوق با مشکلات مالی رو به رو شود، دولت باید کمک های بودجه ای ارائه دهد. عموما در نظام سلامت کشور مجارستان، برخی نابرابری های منطقه ای وجود داشته و جنوب و شرق کشور همیشه به طور مزمن دارای کمبود بودجه و کمبود منابع می باشد. لذا انتخاب منطقه و شهر برای زندگی در این کشور در دسترسی شما به سیستم بهداشتی و درمانی بسیار تاثیر گذار می باشد.

تفاوت بین مراقبت های خصوصی و عمومی در مجارستان

تفاوت بین مراقبت های خصوصی و عمومی در مجارستان

تفاوت بین مراقبت های خصوصی و عمومی در مجارستان بسیار فاحش بوده و آشنایی با مزایا و معایب این دو سیستم به شما کمک کرده تا با داشتن اطلاعات بیشتر بهترین تصمیم را بگیرید. بیمه عمومی دارای مزایای زیادی بوده و یکی از مهم ترین این مزایا امکان دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی در مجارستان با هزینه کم تر می باشد.

اما به صورت کلی در نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان از آنجایی که پزشکان دستمزد و حقوق خوبی دریافت نمی کنند، بیشتر به سمت سیستم خصوصی بهداشت و درمان روی آورده و در این سیستم مشغول به کار هستند، از همین رو با پرداخت مبلغ بیشتر و دریافت بیمه های خصوصی مناسب، می توانید به سیستم درمانی با کیفیت دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای سیستم بهداشت و درمان خصوصی در کشور مجارستان این بوده که تعداد پزشکان در این بخش بسیار بیشتر است. علاوه بر تفاوت تعداد کارمندان، زمان انتظار نیز در کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی بسیار کوتاه تر بوده و شما می توانید به طیف وسیع تری از متخصصان و امکانات دسترسی داشته باشید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بیمه سلامت عمومی در مجارستان

به صورت کلی هر فرد مقیم، بدون توجه به نوع اقامت خود، که در سیستم تامین اجتماعی مشارکت داشته، می تواند به طرح ملی بیمه سلامت عمومی در مجارستان بپیوندد؛ افراد ذینفع را می توان به دو گروه زیر تقسیم کرد:

  • کارمندان، افراد دارای مشاغل آزاد، مقامات منتخب، کارمندان دولتی، کشیشان کلیسا، اعضای تعاونی ها افرادی که مزایای بیکاری دریافت می‌ کنند و تولیدکنندگان اولیه کشاورزی می توانند هم از مراقبت های بهداشتی و هم دستمزد در حین بیماری بهره مند شوند.
  • دانشجویان تمام وقت، خردسالان، افراد دارای نوزاد، افراد دارای معلولیت های خاص، افراد سالمند، مستمری بگیران، افراد بی خانمان، زندانیان و افراد بالای سن بازنشستگی که کمتر از 30 درصد حداقل دستمزد دریافت می کنند، فقط از خدمات درمانی برخوردار می شوند.

به صورت کلی سیستم بهداشت و درمان مجارستان تحت پوشش این بیمه رایگان بوده اما هر درمانی که توسط پزشک عمومی یا متخصص شما تجویز نشده، باید توسط خود فرد پرداخت شود.

در این بین پوشش های دندانی محدود تر بوده اما برای همه افراد دارای بیمه سلامت عمومی تا 18 سال، دانش ‌آموزان، زنان باردار و افراد بالای 60 سال رایگان است.

دیگر پوشش دهی های این بیمه در نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان در زیر آورده شده است.

  • معاینات پیشگیرانه
  • اشکال خاصی از مراقبت از دندان
  • توانبخشی
  • آمبولانس و حمل و نقل بیمار
  • بازپرداخت دارو (اگر در لیست دولت باشد)
  • بازپرداخت کمک های پزشکی
  • کمک هزینه بارداری
  • مزایای مربوط به حادثه

Public Health insurance in Hungary

بیمه درمانی خصوصی در مجارستان

با توجه به این که حین مهاجرت به این کشور چندین ماه طول می کشد تا به بیمه سلامت عمومی دسترسی پیدا کنید، استفاده از بیمه درمانی خصوصی در مجارستان در این زمان می تواند گزینه خوبی باشد. خوشبختانه در این کشور استفاده از یک بیمه خصوصی کارآمد به شما این امکان را داده تا مراقبت های بهداشتی، در سطح بهترین استانداردهای اروپایی دریافت کنید.

امروزه بخش خصوصی نظام سلامت کشور مجارستان بسیار خوب عمل کرده و بیش از 60 درصد جمعیت این کشور را تحت پوشش خود قرار داده است. در سال های اخیر بحران کووید 19 در این کشور استفاده از بخش دولتی را سخت تر کرده است.

در این بین بخش خصوصی نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان با توسعه پیشنهادات خود و کاهش زمان انتظار، افراد زیادی را به خود جذب کرده و در نتیجه تقاضا برای بیمه درمانی خصوصی در حال افزایش است.

بیمه درمانی خصوصی در مجارستان

از مهم ترین مزایای استفاده از این بیمه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به خدمات پزشکی رایگان و کمک های پزشکی چند زبانه
  • سطوح مختلف پوشش بدون محدودیت بازپرداخت سالانه کلی
  • دسترسی به تمام بیمارستان ها، کلینیک ها و پزشکان در مجارستان و سراسر جهان
  • دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی سریع و قابل اعتماد
  • لیست انتظار بسیار کوتاهتر برای اکثر اقدامات پزشکی

تحصیل در حوزه بهداشت و درمان مجارستان نوید بخش آینده ای روشن است که در مقالات زیر خواهید خواند:

پوشش دهی بیمه درمانی خصوصی مجارستان

به صورت کلی خدمات دقیق ارائه شده در بیمه نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان بسته به بیمه ای که در این کشور، خریداری کرده اید متفاوت خواهد بود؛ اما عموما پوشش دهی بیمه درمانی خصوصی مجارستان شامل کمک های پزشکی با موارد زیر می شود.

مهم است بدانید که معمولاً برای این خدمات یک سقف ارزشی وجود داشته که عمدتا برای جلوگیری از انواع کلاه برداری ها تعبیه دیده شده است. اما به صورت کلی چنانچه به حسن نیت از این خدمات استفاده کنید، دسترسی به این سقف ها دشوار می باشد.

  • تست های غربالگری پیشگیرانه (سالانه)
  • مراقبت های سرپایی (داخلی، پوست، اورولوژی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، ریه و غیره)
  • تست های آزمایشگاهی و تشخیصی
  • جراحی های سرپایی (معروف به جراحی روزانه)
  • مرکز تماس 24 ساعته

هزینه های مراقبت های بهداشتی در مجارستان

یقینا تمامی شهروندان مجارستانی و یا تبعه های خارجی که دارا مجوز معتبر برای کار و زندگی هستند، می توانند از بیمه سلامت عمومی استفاده کرده و برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی هزینه ای پرداخت نکنند.

امروزه هزینه های مراقبت های بهداشتی در مجارستان در بخش دولتی عموما کم بوده و افراد باید حدود 3% از حقوق خود را به بیمه سلامت عمومی بپردازند؛ همچنین شما باید مالیات یکجا یا «سهم بهداشتی» را که حدود 7500 فورینت مجارستان بوده را پرداخت کنند.

برخی از پرداخت‌ های مشارکتی مانند نسخه ها را باید از جیب خود پرداخت کنید؛ نسخه در این کشور بر اساس طرح بازپرداخت 50٪، 70٪، 90٪ و 100% عمل کرده که منجر به نرخ های مشارکت 50٪، 30٪، 10٪ و 0٪ می شود.

علاوه بر این شما می توانید برای یک برنامه خصوصی در نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان درخواست دهید که از 5000 فورینت تا 125000+ فورینت در ماه هزینه دارد. هزینه این بیمه به نوع طرحی که ثبت نام کرده اید بستگی داشته اما به صورت کلی هزینه درمان در بخش خصوصی شامل موارد زیر می شود.

نوع خدمات هزینه به یورو نوع خدمات هزینه به یورو
معاینه اولیه با پزشک عمومی 36-147 یورو مشاوره با متخصص (20 دقیقه) 180 یورو
معاینه کامل (1 ساعت) 217 یورو مشاوره کامل با متخصص (1 ساعت) 310 یورو
چک آپ کامل کودک از 122 یورو به بالا چکاپ سلامت زنان (پیشگیرانه) 138 یورو
نوار قلب ۵۴ یورو اشعه ایکس ۵۶ یورو
ماموگرافی ۵۶ یورو سونوگرافی ۸۸ یورو

مراجعه به دندانپزشک در مجارستان

مراجعه به دندانپزشک در مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی به صرفه تر بوده و شما می توانید از مراقبت های استثنایی و با کیفیت، با هزینه کم تر بهرمند شود. امروزه بیماران می توانند با سفر به این کشور برای دسترسی به خدمات درمانی، حدود 75 درصد هزینه کم تری نسبت به بریتانیا بپردازند.

به صورت کلی حین زندگی در این کشور بر اساس نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان درمان دندان برای افراد زیر 18 سال، بالای 60 سال و همچنین زنان باردار و زنانی که به تازگی زایمان کرده اند، رایگان است همچنین برای دانشجویان نیز هزینه ها تا حد زیادی پایین تر می باشد.

طبق نظام سلامت کشور مجارستان در صورتی که از بیمه درمانی مناسبی بهرمند باشید مراقبت از دندان در مواقع اورژانسی، ارجاع متخصصین، درمان های حفظ دندان، بیماری های لثه یا جراحی برای شما کاملا رایگان است؛ اما نکته حایز اهمیت این بوده که در این کشور بیمار عموما مسئول هزینه ی مواد دندانپزشکی می باشد.

خدمات دندانپزشکی هزینه در مجارستانهزینه در انگلستان
مشاورهاغلب رایگان50 تا 170 پوند
ایمپلنت و روکش دندان تکی700 پوند تا 1100 پوند2000 پوند تا 2900 پوند
روکش300 پوند تا 400 پوند400 پوند تا 1000 پوند
ایمپلنت های کامل دهان5000 پوند تا 20000 پوند10000 پوند تا 40000 پوند

پزشکان و متخصصان در مجارستان

در حال حاضر اولین محل درمان در کشور مجارستان پزشک عمومی بوده، پس از آن در صورت ارجاع می توانید به پزشک متخصص مراجعه کنید. امروزه طبق نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان به ازای هر 1000 بیمار در این کشور حدود 3.27 پزشک وجود داشته که عموما تعداد بسیار کمی بوده و از همین رو میزان صف های انتظار بخش عمومی بسیار طولانی است.

پزشکان و متخصصان در مجارستان موظف به ارائه درمان به زبان مجارستانی هستند، اما با این حال شما می توانید پزشکان زیادی را پیدا کنید که به زبان انگلیسی مسلط می باشند. در حال حاضر تعداد زیادی از پزشکان این کشور مهاجرینی بوده که از کشورهای دیگر به مجارستان مهاجرت کرده اند.

اگر شما نیز در زمینه پزشکی یا پرستاری مشغول به فعالیت بوده و علاقمند به کار در این کشور می باشید، مطالعه مقاله مهاجرت کاری به مجارستان و اخذ ویزای کار می تواند گامی کوچک جهت آشنایی بیشتر با شرایط و دستمزدها باشد.

 

بیمارستان ها در مجارستان

بیمارستان ها در مجارستان عموما به دو نوع بیمارستان های خصوصی و عمومی تقسیم شده و با توجه نوع خود امکانات مختلفی را به مراجعین و بیماران خود ارائه می دهند.

درمان بیمارستان دولتی (مراقبت سرپایی یا بستری) معمولاً به ارجاع پزشک نیاز داشته اما در صورت حملات فوری بیماری، می توانید مستقیماً به یک بیمارستان دولتی بروید.

با این حال اگر به خدماتی بالاتر از سطح استاندارد در بیمارستان نیاز دارید (مانند اتاق بزرگتر یا وعده های غذایی ویژه)، خودتان باید تمامی هزینه های مربوطه را متقبل شوید. بیمارستان های خصوصی در این کشور عمدتا در شهر بوداپست واقع شده و در بیمارستان های خصوصی نیز تمامی هزینه های درمان به عهده بیمار می باشد.

 

بیمارستان ها در مجارستان

نکته حائز اهمیت این بوده که بیمارستان ها و کلینیک ها در مجارستان معمولاً قبل از شروع درمان نیاز به پرداخت داشته و اغلب، پرداخت از قبل از طریق حواله یا به صورت نقدی هنگام ورود پرداخت می شود.

با توجه به این که هزینه های نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان عموما بسیار پایین تر از دیگر کشورها بوده، شما می توانید با زندگی در این کشور و صرف هزینه های کمتر به طیف وسیعی از خدمات بهداشتی با کیفیت دسترسی داشته باشید. جهت کسب اطلاعات کامل تر در ارتباط با راه های مهاجرتی به این کشور حتما مقاله سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را مطالعه کرده یا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

سوالات پر تکرار نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در حوزه نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان را مطالعه نموده و در صورتی که هرگونه سوال برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید و یا از طریق بخش دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید.

این هزینه عمدتا توسط صندوق بیمه سلامت (HIF) و مالیات تامین شده و وجوه به دست آمده از این دو منبع، مسئول پوشش هزینه های مراقبت های بهداشتی هستند.

بله این بیمه بین مردم بسیار محبوب بوده و بیش از 60 درصد جمعیت این کشور را تحت پوشش خود قرار داده است.

بیمه های خصوصی در این کشور از 5000 فورینت تا 125000+ فورینت در ماه هزینه دارند.

در حال حاضر به ازای هر 1000 بیمار در این کشور حدود 3.27 پزشک وجود دارد.

طبق نظام بهداشت و درمان کشور مجارستان مهم ترین تفاوت ها شامل، تعداد پزشکان، کیفیت درمان و همچنین زمان انتظار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه