تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان یک فرصت بسیار مناسب برای افراد علاقمند به تحصیل در زیر گروه رشته های پزشکی در خارج از کشور می باشد که می تواند آن ها را از مدارکی بسیار معتبر در سطح اروپا و جهان با هزینه هایی ارزان و مقرون به صرفه تر از سایر اروپا برخوردار سازد.

مدارکی که علاوه بر مقبول بودن در کل اروپا می تواند یک سکوی پتاب برای تحصیل و کار در کشورهای رتبه اول جهان استفاده شود. برای شناخت دقیق مراحل پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در مجارستان در ادامه این مطلب با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید.

تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان در ده ترم و به مدت 5 سال و در 2 بخش 2 ساله آموزش تئوری و بخش 3 ساله آموزش بالینی تقسیم می شود.

فهرست مطالب

شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان برگرفته از دانشگاه های برتر اروپا بوده می باشد و به طور کلی آموزش در مجارستان بر اساس قواعد و معاهده بولونیا صورت می پذیرد که کاملا با دانشگاه های سرشناس این قاره یکسان است. دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف رشته داروسازی در مجارستان تحصیل نمایند که ورود به آن ها با آزمون ورودی همراه است و شخص باید بتواند در آن نمره قبولی را به دست آورد.

تحصیل داروسازی در مجارستان برای تمامی دانشجویان خارجی امکان پذیر است که نیاز به فراهم آوردن شرایط و مدارک خاصی دارد که در ادامه با آن ها کاملا آشنا خواهید شد. پیشنهاد می کنیم که علاوه بر این مطلب حتما  تحصیل در مجارستان را نیز مطالعه نمایید تا سیستم آموزشی این کشور و به طور کلی دانشگاه های آن و شرایط علمی این کشور را بشناسید و بتوانید انتخاب آگاهانه ای اخذ نمایید.

شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان

شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان بدین صورت است که متقاضیان باید آزمون ورودی این رشته را در دانشگاه مد نظر خود با موفقیت و کسب نمره قبولی پشت سر بگذارند. آزمون ورودی از بخش کتبی و مصاحبه حضوری یا مجازی تشکیل می شود که در آن آزمون کتبی از دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضی و زبان انگلیسی تشکیل می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل داروسازی در مجارستان

مصاحبه نیز پس از قبولی در آزمون کتبی به صورت مجازی یا حضوری به مدت نیم ساعت توسط یک استاد دانشگاه درباره پزشکی و انگیزه تحصیلی متقاضی برگزار می شود. اما لازم به ذکر است که متقاضیان پیش از شرکت در آزمون ورودی باید در دوره های پیش پزشکی رشته داروسازی در مجارستان که یک ترم یا دو ترم به طول می انجامد؛ شرکت کنند تا با سیستم آموزشی این کشور آشنا شده و آمادگی لازم برای شرکت در آزمون ورودی و تحصیل داروسازی در مجارستان را کسب کنند.

دوره های پیش پزشکی تاثیر بالایی در قبولی متقاضیان داشته و در آن زبان انگلیسی آنان نیز کاملا تقویت شده و مناسب با تحصیل پزشکی تکمیل می شود. به طور کل تحصیل داروسازی در مجارستان در ده ترم و به مدت 5 سال به طول می انجامد که به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول شامل 2 سال اول تحصیل و آموزش دروس علوم پایه و مبنای داروسازی می شود و بخش دوم 3 سال پایانی که شامل آموزش های بالینی و تخصصی داروسازی شده و نحوه استفاده از داروها، فرمولاسیون دارو، عوارض جانبی دارو و غیره آموزش داده می شود.

تحصیل رایگان داروسازی در مجارستان

تحصیل رایگان داروسازی در مجارستان

بسیاری از متقاضیان تحصیل داروسازی در مجارستان با این سوال مواجه هستند که آیا مانند برخی از کشورهای اروپایی آموزش و تحصیل رایگان داروسازی در مجارستان امکان پذیر است یا خیر؟ باید دقت داشته باشید که به طور کلی نه تنها تحصیل داروسازی بلکه تحصیل در مقاطع آموزش عالی و دانشگاه های این کشور رایگان نبوده و با پرداخت شهریه همراه است.
اما مزیت بسیار خوبی که تحصیل داروسازی در مجارستان در مقابل دیگر کشورهای اروپایی به خصوص کشورهایی با آموزش رایگان دارد اینکه پذیرش و قبولی در دانشگاه های آن بسیار ساده تر و امکان پذیرتر می باشد؛ ولی آن کشورها از پذیرش سختی برخوردار هستند. ضمن اینکه اعتبار دانشگاه های مجارستان چندان کمتر از آن ها نبوده و در کل اروپا بسیار معتبر است.

البته لازم به ذکر است که تحصیل داروسازی در مجارستان به زبان مجاری می تواند ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی این رشته باشد و شهریه تحصیل به زبان مجاری ارزان تر و بسیار مناسب است که نیاز به یادگیری و تسلط به زبان مجاری دارد. اما در مقابل شما از مزیت شهریه ارزان و بسیار مقرون به صرفه بهره مند می شوید.

در کنار این مطلب باید اشاره کنیم که کار دانشجویی نیز می تواند کمک شایانی به شما برای پوشش هزینه ها و مخارجتان در این کشور نماید، شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان را در مقاله مشخصه برای شما عزیزان با جزئیات دقیق شرح داده ایم.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دانشگاه های داروسازی مجارستان

کشور مجارستان یکی از قدیمی ترین آموزش های عالی و دانشگاهی را در اروپا و جهان دارد و دانشگاه های آن همگی دارای سابقه فعالیت بسیار بالایی هستند. همچنین باتوجه به آموزش بر اساس قواعد و معاهده بولونیا در دانشگاه های این کشور، مدارک اعطایی آن ها در تمام اروپا و اکثر کشورهای جهان معتبر و قابل قبول می باشد.

ضمن اینکه دانشگاه های داروسازی مجارستان جز دانشگاه های بسیار شناخته شده و معتبر اروپا هستند و اخذ مدرک از آن ها می تواند سکوی پرتابی برای رسیدن به دیگر کشورهای برتر اروپا برای کار یا ادامه تحصیل باشد.

اما بازهم در این بین دانشگاه ها دارای رتبه های متفاوت و کیفیت و امکانات آموزشی متفاوتی هستند که یقینا دسترسی به مراکز بهتر و معتبرتر می تواند شما را از مدرک مطمئن تر برخوردار سازد.

در ادامه برترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در مجارستان را مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاه رتبه جهانی در آموزش رشته داروسازی
دانشگاه دبرسن 326
دانشگاه سگد 497
دانشگاه اوتووش لوراند 631
دانشگاه پچ 805
دانشگاه سمل‌وایس 835

Pharmacy in Hungary

شرایط سنی تحصیل داروسازی در مجارستان

همانطور که مستحضر هستید پذیرش و تحصیل در بسیاری از دانشگاه های اروپا دارای شرایط محدود کننده می باشد که یکی از آن ها شرایط سنی می باشد. حال این سوال وجود دارد که آیا شرایط سنی تحصیل داروسازی در مجارستان نیز از سوی دانشگاه های این کشور در نظر گرفته شده است و چگونه می باشد؟

باید بگوییم یکی دیگر از مزیت های بزرگ و بسیار خوب تحصیل داروسازی در مجارستان این است که از سوی دانشگاه های ارائه کننده و به طور کلی سیستم آموزشی این کشور هیچ شرط سنی و یا محدودیتی برای پذیرش متقاضیان اعلام نشده و در نظر گرفته نشده است. اما بازهم باید به برخی از نکات در این زمینه توجه داشته باشید.

اگر متقاضیانی با شرایط کاملا یکسان برای پذیرش درخواست کنند و تفاوت آن ها فقط در سن متقاضی باشد، قطعا شخص با سن کمتر پذیرفته خواهد شد. همچنین به طور کل برای پذیرش در رشته های گروه پزشکی و زیر مجموعه های آن بهتر است که متقاضیان بالای 40 سال نداشته باشند، چون شانس پذیرش و همچنین دریافت ویزای تحصیلی آنان بسیار کاهش پیدا می کند.

ضمنا پیشنهاد می کنیم که علاوه بر شرایط پذیرش و قبولی دانشگاه های این کشور از سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان و شرایط اقامت و زندگی در این کشور نیز اطلاعات لازم را به دست آورید تا پس از رسیدن به این کشور با ابهام و سردرگمی مواجه نشوید؛ مقاله مشخصه تمام اطلاعات را در اختیارتان خواهد گذاشت.

فارغ از انتخاب رشته ، تحصیل در مجارستان نیازمند اطلاع از قوانین و شرایط مخصوص به خود است که هر دانشجوی مهاجری باید از آن به صورت صحیح اطلاع داشته باشد . از این رو کارشناسان ما در آی مهاجرتی تلاش نموده اند تا با بررسی دقیق شرایط تمامی آینده تحصیلی تان در این کشور را برای شما توضیح دهند.

پس از تماشای این ویدیو در صورتی که هرگونه سوال برای شما وجود دارد ، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

زبان تحصیل رشته داروسازی در مجارستان

زبان تحصیل رشته داروسازی در مجارستان

یکی از دیگر مزیت های بزرگ تحصیل داروسازی در مجارستان برای دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان ایرانی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع تحصیلی این رشته است. اکثر دانشگاه های مجارستان رشته داروسازی را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می کنند که این موضوع برای ادامه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی نیز بسیار مفید و ایده آل است.

البته برای افرادی که به دلیل پرداخت کمتر شهریه و یا علاقه یا هر دلیل دیگری خواهان تحصیل این رشته به زبان مجاری هستند نیز این امکان وجود دارد و در دانشگاه های این کشور به زبان مجاری نیز رشته داروسازی ارائه می شود.

همچنین اگر از سطح زبان مناسبی برخوردار نیستید؛ جای نگرانی نمی باشد، شما می توانید در دوره های زبانی این کشور پیش از درخواست تحصیل پزشکی شرکت کرده و مدارک معتبری نیز دریافت کنید.

دانشگاه های مجارستان جهت سنجش و اثبات تسلط دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی از آن ها مدرکی معتبر را درخواست می کنند که با توجه به هر دانشگاه ممکن است تفاوت هایی در مدارک مورد پذیرش و سطح قابل قبول وجود داشته باشد. پس حتما به طور مجزا از دانشگاه مد نظر خود مدرک زبان درخواستی را استعلام نمایید.

به طور کل می توان گفت که مدرک تافل با سطح حداقل 70 تا 80 و یا مدرک آیلتس با حداقل سطح 5 تا 6 در دانشگاه های مجارستان برای رشته داروسازی از دانشجویان درخواست می شود.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان های زیر شرایط کلی تحصیل در مجارستان را هرچه بیشتر بشناسید.

هزینه های تحصیل داروسازی در مجارستان

هزینه های تحصیل داروسازی در مجارستان را باید به بخش هزینه های اقامت و مهاجرت به این کشور و بخش شهریه دانشگاه تقسیم کرد که شهریه های دانشگاه برای همه یکسان و مشخص است. اما هزینه های زندگی با توجه به فرهنگ، سلیقه و اصول زندگی هر فرد دارای تفاوت هایی با یکدیگر بوده و مقادیری متفاوت را شامل می شود که در مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان کاملا با جزئیات به روز برای شما عزیزان تهیه و ارائه کرده ایم.

اما در رابطه با شهریه تحصیل داروسازی در مجارستان باید بگوییم که این کشور یکی از مقرون به صرفه ترین شهریه های دانشگاهی این رشته را در اروپا دارد که از این جهت بسیار مناسب دانشجویان ایرانی می باشد.

در ابتدا دانشجویان باید 250 تا 350 دلار را برای شرکت در آزمون ورودی بپردازند و هزینه ثبت نام نیز با توجه به دانشگاه از 150 تا 300 دلار متفاوت است. در ادامه شهریه سالانه تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های مختلف مجارستان را مشاهده خواهید کرد:

دانشگاهشهریه
دانشگاه دبرسنسالانه 8000 دلار
دانشگاه سگدسال اول 10420 یورو و مابقی سالانه 10000 یورو
دانشگاه پچسالانه 8400 یورو
دانشگاه سمل وایسسالانه 12 هزار دلار

The Cost Of Studying Pharmacy

کارشناسان تیم خبره آی مهاجرتی در این مقاله تلاش نموده تا شرایط تحصیل داروسازی در مجارستان را خلاصه و مفید به شما ارائه نموده و تمامی جوانب را برایتان روشن نمایند؛ اما در صورت وجود سوال یا ابهام حتما با مشاورین ما در یکی از دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا همچنین دفتر شیراز تماس حاصل کرده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در مجارستان

با تحصیل داروسازی در مجارستان، مزایا و معایب، شرایط و روش های دستیابی به آن آشنا شدید، در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهیم ، شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

تحصیل داروسازی در مجارستان نیاز به 5 سال زمان داشته و در ترم انجام می پذیرد.

بله، برای پذیرش و تحصیل داروسازی در مجارستان باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کرده و نمره قبولی به دست آورید.

تحصیل در این رشته به زبان های انگلیسی و مجاری برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است.

بله، هر دانشگه مدرک زبان و سطح مورد درخواست خود را به متقاضیان اعلام می نماید که معمولا مدرک تافل از نمره 70 تا 80 و مدرک آیلتس 5 تا 6 در اکثر مراکز قابل قبول است.

خیر دانشگاه های مجارستان برای پذیرش دانشجویان در رشته داروسازی هیچ محدودیتی در نظر نگرفته اند.

با مشاهده ویدیوهای زیر درخواهید یافت که دریافت ویزای کشور دلخواهتان به آسانی امکان پذیر است:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه