تحصیل پرستاری در مجارستان

تحصیل پرستاری در مجارستان در واقع تحصیل در یکی از شاخه های علوم پزشکی است که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

در این برنامه تحصیلی، تمرکز بر تربیت پرستارانی است که بتوانند در زمینه پیشگیری، درمان، پرستاری و توانبخشی در تمام سطوح مراقبت های بهداشتی و اجتماعی به فعالیت بپردازند. تحصیل در رشته پرستاری در مجارستان با توجه به دانشگاه های با سطح علمی بالا و همچنین هزینه های مقرون به صرفه گزینه بسیار خوبی می باشد.

تحصیل پرستاری در مجارستان

تحصیل رشته پرستاری در مجارستان به عنوان یکی از محبوب ترین گرایش های علوم پزشکی مطابق با آخرین متد آموزشی جهان به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

فهرست مطالب

پرستاری یکی از بهترین رشته های تحصیلی در این کشور است که پس از اتمام تحصیلات فرصت های شغلی عالی با حقوق و مزایای بالا را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. چنانچه قصد دارید تا در بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل در رشته پرستاری بپردازید توصیه می کنیم از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

مهم ترین موضوعات تدریس شده در پرستاری شامل اخلاق مراقبت از سلامت بالینی، آناتومی و فیزیولوژی، فارماکولوژی، پاتوفیزیولوژی، ارزیابی سلامت، تغذیه درمانی و روانشناسی عمومی می شود و به منظور یادگیری بهتر این زمینه ها باید ویژگی های مانند صبوری، انسان دوستی، مسئولیت پذیری و توجه را در خود تقویت کرد. 

بسیاری از دانشگاه ها حین اپلای پرستاری مجارستان، دارای آزمون ورودی هستند تا متقاضیان را با توجه به ویژگی های اخلاقی و رفتاری و همچنین سطح علمی خود مورد ارزیابی قرار دهند. توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات کامل تر به مقاله کامل تحصیل در مجارستان مراجعه فرمایید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری مجارستان

طبق شرایط تحصیل در رشته پرستاری مجارستان یکی از مهم شرایط برای ورود به دانشگاه های این کشور دارا بودن مدرک دیپلم از کالج یا موسسه ای معتبر می باشد.

 

رشته پرشتاری به عنوان یکی از گرایش های علوم پزشکی ، با بهترین امکانات در دانشگاه های برتر مجارستان به علاقه مندان ارائه می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل پرستاری در مجارستان

داشتن معدل بالا در دبیرستان به شما کمک کرده تا بتوانید راحت تر روند پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور را انجام دهید. امروزه پذیرش دانشگاه برای تحصیل در رشته پرستاری در مجارستان در فصل پاییز شده و بهتر است دانشجویان در ابتدای این فصل، روند درخواست خود را شروع کنند تا شانس بیشتری برای قبولی داشته باشند.

دانشجویان باید برای هر دانشگاه به صورت جداگانه و به صورت آنلاین درخواست خود را ارسال کنند. در کنار فرم درخواست، نوشتن یک انگیزه نامه نیز اجباری است و دانشجویان باید در این نامه توضیح دهند که چرا می خواهند در این دانشگاه در رشته پرستاری تحصیل کنند.

همچنین داشتن توصیه نامه نیز از استاد یا معلمان قبلی می تواند وجه خوبی در رزومه تحصیلی داشته باشد. برخی از دانشگاه های مجارستان دارای آزمون ورودی هستند و تنها دانشجویانی که این آزمون را با موفقیت به پایان می رسانند امکان ورود به رشته پرستاری را دارند.

این آزمون ها برای انتخاب بهترین متقاضیان جهت آموزش و تحصیل در آینده ضروری است و عموما شامل موارد مانند شیمی، زیست شناسی، انگلیسی عمومی بیومدیکال می شود. هر دانشجو به عنوان بخشی از روند درخواست خود برای مصاحبه دعوت می شود و دانشجویانی که بتوانند تمامی مراحل را به صورت موفقیت آمیز پشت سر بگذرانند شرایط لازم برای تحصیل پرستاری در مجارستان را دارند.

ادامه تحصیل پرستاری در مجارستان

ادامه تحصیل پرستاری در مجارستان

در حال حاضر یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده این است که آیا امکان ادامه تحصیل پرستاری در مجارستان وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله امروزه بسیاری از دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های اروپایی به تحصیل می پردازند می توانند ادامه تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های مجارستانی طی کنند. تنها نکته حائز اهمیت این بوده که آن ها باید با آزمون ورودی را طی کنند تا در یکی از دانشگاه های مجارستان مشغول به تحصیل شوند.

این در حالی است که این موضوع برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا وجود نداشته و دانشجویان این کشورها باید تحصیل پرستاری در مجارستان را از پایه شروع کرده و از ابتدا برای مدرک کارشناسی این شرکت در خواست دهند. به صورت کلی دوره های کارشناسی تمام وقت حدود 8 ترم به طول انجامیده و برنامه های کارشناسی ارشد نیز 3 ترم به طول می انجامد. 

چنانچه شما مدرک کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه های ایران گرفته باشید باید مدرک خود را در کشور مجارستان معادلسازی کنید و پس از آن در صورتی که مدرک شما توسط دانشگاه به رسمیت شناخته شد می توانید روند تحصیل در این کشور را آغاز کنید.

تحصیل در کشور مجارستان در هر یک از رشته های دانشگاهی این کشور با شرایط خاص خود همراه است که تمامی متقاضیان باید به خوبی از آن مطلع باشند . در ویدیو رو به رو می توانید از زبان کارشناس ارشد ما به خوبی از تمامی قوانین مطلع شوید.

توصیه می کنیم تا مشاهده این ویدیو را به هیچ عنوان از دست ندهید و در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس باشید.

پخش ویدیو

ساختار رشته پرستاری در مجارستان

تحصیل پرستاری در مجارستان شامل سخنرانی ها، تمرین های کلاس های تئوری و همچنین تمرین های عملی می باشد. در طول 8 ترم این رشته شما باید انواع ماژول های پایه، مطالعات اصلی حرفه ای و موضوعات تخصصی را با موفقیت پشت سر بگذارنید. ساختار رشته پرستاری در مجارستان را در ادامه به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

تمرین حرفه ای و سخنرانی ها1928 ساعت
تمرین تئوری در دانشگاه596 ساعت
تمرین عملی در بیمارستان1332 ساعت

به صورت کلی در سال اول تحصیل رشته پرستاری اصول عمومی مراقبت های بهداشتی و پرستاری، بیوفیزیک، تکنیک های تشخیصی تصویربرداری و مبانی فنی، بیوشیمی، روانشناسی نظری، کاربرد کمک های اولیه، آناتومی عملکردی، زبان مجارستانی، انفورماتیک سلامت، آموزش حقوق در علوم بهداشتی، لاتین، توسعه بهداشت و سلامت، فیزیولوژی – پاتوفیزیولوژی، میکروبیولوژی و آسیب شناسی آموزش داده می شود.

در سال دوم مواردی مانند اصول عمومی مراقبت های بهداشتی و پرستاری، داخلی، فیزیولوژی – پاتوفیزیولوژی، فارماکولوژی، زبان مجارستانی، انفورماتیک بهداشتی، مبانی روش های تحقیق، پیشگیرانه و بهداشت عمومی، توسعه سلامت، پیری، اطفال، توسعه مهارت ها، عمل بالینی، جراحی مورد بررسی قرار می گیرد.

در سال سوم نیز اطفال، عمل بالینی، مراقبت های حرفه ای جراحی، روانپزشکی، جراحی، جراحی و پرستاری، مراقبت های حرفه ای، رژیم غذایی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، را به صورت کامل فرا خواهید گرفت و در نهایت در سال چهارم بیهوشی و مراقبت های ویژه، عمل بالینی، دارو درمانی اجتماعی و مراقبت های اورژانسی از بیماران، توانبخشی و مراقبت های حرفه ای فرا می گیرید.

تحصیل ارشد پرستاری در مجارستان

در حال حاضر یکی از محبوب ترین برنامه های وجود در این کشور ارشد رشته پرستاری بوده که توسط چندین دانشگاه ارائه می شود. به صورت کلی تحصیل ارشد پرستاری در مجارستان باعث شده تا پس از اتمام تحصیلات فرصت های شغلی بهتری پیدا کرده و بتوانید با دانش و آگاهی بیشتر به بازار کار این کشور وارد شوید.

علاوه بر این افرادی که لیسانس خود را از دانشگاه های کشورهای دیگر دریافت کرده اند نیز می توانند با معادلسازی و انجام مراحل مربوطه به مقطع ارشد کشور مجارستان وارد شوند. دانشجویان با تحصیل در این مقطع قادر به اخذ تصمیمات پیچیده و دارای شایستگی های دقیق در عمل بالینی می شوند.

تحصیل در این مقطع حدود 3 ترم به طول انجامیده و با ارائه پایان نامه به پایان می رسد.

 

تحصیل ارشد پرستاری در مجارستان

دانشجویان با تحصیل پرستاری در مجارستان قادر خواهند بود که به معاینه بیماران بپردازند و درمان را انجام دهند. علاوه بر این دانشجویان حین تحصیل در این مقطع با کار در بیماران ها مهارت های عملی خود را گسترش داده و حتی برخی از افراد حین تحصیل به انجام کار می پردازند.

به صورت کلی کار حین تحصیل به دانشجویان کمک کرده تا با بازار کار این کشور بیشتر آشنا شوند و همچنین بتوانند حین تحصیل درآمد خوبی به دست آورند. چنانچه قصد داشته تا با شرایط و جزئیات کار دانشجویی در این کشور آشنا شوید، همین حالا به مقاله شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان مراجعه فرمایید.

مقالات زیر به شما کمک می کند تا کشور مجارستان را در حوزه تحصیل هرچه بیشتر بشناسید:

برترین دانشگاه های پرستاری در مجارستان

به صورت کلی انتخاب برترین دانشگاه ها باعث شده تا بتوانید در محیطی با سطح علمی بالا به تحصیل پرداخته و پس از پایان تحصیلات نیز با مدرک اخذ شده به راحتی مشغول به کار شوید. در حال حاضر چهار دانشگاه در این کشور به ارائه برنامه های پرستاری می پردازند و از برترین دانشگاه های پرستاری در مجارستان می توان به موارد درون جدول اشاره کرد.

تمامی این دانشگاه ها توسط کمیته اعتباربخشی مجارستان تایید شده و به دو زبان مجارستانی و انگلیسی دروس خود را ارائه می دهند. توصیه می کنیم که درخواست خود را برای تمامی این دانشگاه ها ارسال کنید تا میزان شانس قبولی شما برای قبولی و پذیرش افزایش پیدا کند.

در حال حاضر بهترین دانشگاه برای تحصیل پرستاری در مجارستان دانشگاه پچ بوده که انواع دوره های لیسانس و فوق لیسانس را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این مورد اولین دانشگاه تاسیس شده در این کشور است و به عنوان بزرگ ترین دانشگاه مجارستان شناخته می شود.

پچ هر ساله برنامه های تحصیلی متنوعی را در زمینه پزشکی و پرستاری ارائه می دهد از همین رو به هیچ عنوان تحصیل در این دانشگاه معتبر و عالی را از دست ندهید.

نام دانشگاه مدرک کارشناسی طول دورهمدرک کارشناسی ارشدطول دوره
دانشگاه پچلیسانس پرستاری4 سالکارشناسی ارشد پرستاری3 سال
دانشگاه سگدکارشناسی پرستاری4 سال  ________ _____
دانشگاه دبرسنلیسانس پرستاری و مراقبت از بیمار4 سال  ________  ____
دانشگاه سملویزکارشناسی ارشد پرستاری4 ساللیسانس پرستاری1.5 سال
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بورسیه تحصیلی پرستاری در مجارستان

بهره مندی از بورسیه تحصیلی پرستاری در مجارستان یکی از بهترین راه ها برای ادامه تحصیل این رشته بدون وجود دغدغه های مالی می باشد. به طور کلی دولت این کشور برای جذب بیشتر دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی بسیار سخاوتمندانه ای را در اختیار دانشجویان قرار داده که باعث شده تا تحصیل در این کشور شیرین تر شود.

هر چند میزان هزینه های زندگی و تحصیل پرستاری در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است اما اتخاذ بورسیه ها نیز گاها تحصیل رایگان در رشته پرستاری را برای دانشجویان ممکن ساخته اند. بدون شک میزان پوشش دهی این بورسیه ها متفاوت بوده و برخی از بورسیه ها بخشی از هزینه های تحصیل، برخی تمامی هزینه های تحصیل و برخی نیز هم هزینه های تحصیل و هم هزینه های زندگی را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی استیپندیوم

بورسیه تحصیلی استیپندیوم مجارستان در سال 2013 تاسیس شده و یکی از بهترین بورسیه های این کشور برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود. این بورسیه توسط دولت مجارستان تامین شده و برای تمامی مقاطع این رشته قابل استفاده می باشد.

به صورت کلی اتخاذ این بورسیه حین تحصیل پرستاری در مجارستان به شما کمک بسیار بزرگی کرده و تمامی هزینه های تحصیلی بیمه درمانی و کمک هزینه ماهانه برای پوشش هزینه های زندگی را شامل می شود.

بورسیه تحصیلی  دیاسپورا

گزینه بعدی در بورسیه های این کشور بورسیه تحصیلی مجارستان دیاسپورا می باشد که این مورد نیز توسط دولت تامین می شود. این مورد تنها هزینه های تحصیل را پوشش داده و دانشجویان واجد شرایط دریافت این بورسیه از پرداخت شهریه معاف هستند.
همچنین بورسیه دیاسپورا نیز تمامی مقاطع تحصیلی را پوشش داده و شما می توانید در هر مقطعی این بورسیه را دریافت کنید. علاوه بر این دانشجویانی که دارای مشکل مالی هستند نیز می توانند از طریق این بورسیه برای هزینه های زندگی درخواست دهند.

 

بورسیه تحصیلی ویزگراد

در آخرین مورد به سراغ بورسیه تحصیلی ویزگراد می رویم که یکی دیگر از بورسیه های بسیار مهم این کشور می باشد. این بورسیه بین دولت های جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی مشترک است و عموما دانشجویانی که دارای ملیت این کشور ها هستند می توانند حین تحصیل پرستاری در مجارستان از این بورسیه استفاده کنند.

 علاوه بر این بورسیه ویزگراد هم برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های مجارستان قابل اجرا است.

زبان تحصیل رشته پرستاری در مجارستان

در حال حاضر زبان تحصیل رشته پرستاری در مجارستان شامل مجارستانی و انگلیسی شده و دانشجویان می توانند با توجه به ترجیحات خود با یکی از این دو زبان به تحصیل در رشته پرستاری بپردازند.

چنانچه فردی قصد داشته تا در برنامه انگلیسی زبان مشغول به تحصیل شود باید با استفاده از مدارک معتبر مهارت های زبانی خود را به دانشگاه اثبات کند.

عموما این اثبات از طریق گواهی یا آزمون زبان که در دانشگاه برگزار شده انجام می شود. برای مثال دانشگاه سملویز در همان ابتدا یک آزمون انگلیسی برگزار کرده و سطح متقاضیان را مورد بررسی قرار می دهد.

لازم به ذکر است که گذراندن این آزمون برای کلیه متقاضیانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست الزامی می باشد. همچنین دانشگاه هایی مانند سگد و پچ نیز گواهینامه های آزمون بین المللی زبان مانند آیلتس و تافل را می پذیرند.

زبان تحصیل رشته پرستاری در مجارستان

به صورت کلی چنانچه قصد دارید تا به انگلیسی به تحصیل پرستاری در مجارستان بپردازید، باید حتما تا سطح B2 مدرک ESOL ارائه دهید. علاوه بر این برای ورود به دانشگاه های این کشور با مدارک دیگر، ارائه آیلتس بالاتر از 5.5 و تافل بیشتر از 69 ضروری می باشد.

همچنین تمامی افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است یا افرادی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ادامه داده اند نیازی به اثبات مهارت های زبانی خود ندارند و می توانند به راحتی به زبان انگلیسی در این کشور به تحصیل بپردازند.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در مجارستان

هزینه تحصیل رشته پرستاری در مجارستان عمدتا شامل هزینه های تحصیل شده و به طور متوسط، با توجه به مقطع تحصیلی و همچنین دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید متفاوت می باشد.

همچنین حائز اهمیت است که در این کشور هزینه های با عنوان هزینه درخواست وجود دارد که بین 200 تا 450 یورو می باشد. علاوه بر این، از دانشجویان انتظار می رود که هزینه ثبت نام یا ثبت نام را بپردازند.

علاوه بر شهریه، دانشجویان باید هزینه زندگی را نیز در نظر بگیرند. خوشبختانه مجارستان جزو کشورهای مقرون به صرفه است و میزان هزینه های زندگی در این کشور خیلی زیاد نمی باشد. شما می توانید برای اطلاع از جزئیات هزینه ها به مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان مراجعه فرمایید.

نام دانشگاههزینه درخواستشهریه مقطع کارشناسیشهریه مقطع کارشناسی ارشد
دانشگاه پچ105 تا 210 دلار5.258 دلار در سال1.750 دلار در سال
دانشگاه سگد315 دلار6,520 دلار در سال      _________
دانشگاه دبرسن150 تا 350 دلار6.500 دلار در سال      _________
دانشگاه سملویز231 تا 473 دلار6,940 دلار در سال3,365 در سال

چنانچه هنوز هم سوالی در مورد تحصیل پرستاری در مجارستان ذهنتان را مشغول کرده توصیه می کنیم از طرق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. همچنین می توانید با مطالعه مقاله سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان با شرایط و روش های قانونی مهاجرت به این کشور به صورت کاملا رایگان آشنا شوید.

سوالات پرتکرار تحصیل پرستاری در مجارستان

اکنون که با شرایط تحصیل پرستاری در مجارستان به خوبی آشنا شدید ، در ادامه نیز برخی از پرتکرار ترین سوالات در این زمینه را که توسط کلاینت های ما پرسیده می شود ، مطالعه نموده و جهت دریافت هرگونه سوالات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

به صورت کلی امروزه میزان هزینه درخواست برای تحصیل در این رشته حدود بین 200 تا 500 یورو می باشد.

تحصیل در رشته پرستاری در این کشور به دو زبان انگلیسی و مجارستانی انجام می شود.

بله امروزه دولت این کشور بورسیه های زیادی را برای جذب دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل پرستاری می توان به دانشگاه پچ، دانشگاه سگد و دانشگاه دبرسن اشاره کرد.

به صورت کلی دوره های کارشناسی تمام وقت حدود 8 ترم به طول انجامیده و برنامه های کارشناسی ارشد نیز 3 ترم به طول می انجامد.

در پایان می توانید با تماشای ویدیوهای زیر بخشی از موفقیت های ما در اخذ ویزای مجارستان را مشاهده کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه