ورزش در ترکیه

ورزش در ترکیه و تمامی فعالیت های مربوط به آن در بین مردم محلی این کشور بسیار محبوب بوده و افراد به صورت سرگرمی یا حرفه ای به انجام ورزش های مختلف می پردازند . با توجه به اینکه ورزش نقشی مهم در زندگی مردم ترکیه دارد پس با اطلاع از ورزش های محبوب در ترکیه می توانید حین زندگی در این کشور آسان تر با مردم ارتباط برقرار کنید.

مانند دیگر کشورهای دنیا ورزش غالب و ملی در ترکیه، فوتبال بوده اما پس از آن ورزش های دیگری نظیر بسکتبال، والیبال، کشتی سنتی نیز بین مردم  بسیار محبوب می باشند.

ورزش در ترکیه

دولت ترکیه به دلیل اهمیت فراوانی که به سلامت جسمانی و روانی شهروندان خود می دهد ، گسترش ورزش را در میان تمامی توده های مردمی تبلیغ می کند.

فهرست مطالب

همچنین علاوه بر وجود باشگاه های مختلف ورزشی در این کشور هر ساله مسابقات ورزشی مهمی در ترکیه برگزار شده که تعداد زیادی مردم محلی و حتی خارجیان را به نقاط مختلف ترکیه می کشاند؛ جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط مهاجرت و همچنین ادامه رشته ورزشی، حتما با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

مدارس کشور ترکیه فرصت های ورزشی متفاوتی را ارائه داده و زمینه خوبی برای پیدا کردن ورزش مورد علاقه را برای دانش آموزان ایجاد کرده اند. اکثر مدارس دارای سالن ورزشی مخصوص به خود بوده و در زمینه های بسکتبال، فوتبال و هندبال فضای رقابتی را بین دانش آموزان ایجاد می کنند.

چنانچه قصد تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور را دارید، می توانید با مطالعه مقاله روش های مهاجرت به ترکیه تا حد زیادی با روش مهاجرت تحصیلی آشنا شوید.

ورزش ملی فوتبال در ترکیه

ورزش ملی فوتبال اولین مورد در لیست محبوب ترین ورزش در ترکیه و همچنین پر طرفدار ترین ورزش در این کشور می باشد. تیم ملی فوتبال طی شادی ها و حسرت های ورزش ترکیه در جام جهانی فوتبال 2002 در جایگاه سوم قرار گرفته و حدودا پس از این رویداد میزان محبوبیت فوتبال در جامعه ترکیه افزایش یافت.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ورزش در ترکیه

تیم های مختلف فوتبال در این کشور به صورت گسترده مورد حمایت مردم قرار گرفته و در فرهنگ این کشور مسابقات مختلف دلیلی عالی برای جمع شدن کنار هم و حمایت از تیم های مورد علاقه است؛ همچنین فوتبال یکی از مهم ترین زمینه های مهاجرت خارجیان به ترکیه بوده و دولت این کشور در جهت پیشرفت ورزش فوتبال از استعداد های جوان استقبال می کند.

تیم زیر 18 و 16 سال این ورزش ملی ترکیه، در مسابقات قهرمانی جوانان اروپا و مدیترانه موفق به دستیابی عنوان قهرمانی شده اند؛ از محبوب ترین بازیکنان فوتبال در این کشور می توان به هاکان شوکور، بوراک ییلماز، روشتو رچبر، آردا توران، امره بلوزوغلو، متین اوکتای، لفتر کوچوکاندونیادیس، توگای کریم اوغلو، تونکای شانلی، آلپای اوزالان، ولکان دمیرل، تانجوکان چولاک، ولکان دمیرل، تانجوکان چولاکو اشاره کرد.

تیم های فوتبال در ترکیه

امکان ندارد که در ترکیه زندگی کنید اما نام تیم های بشیکتاش، فنرباغچه و گالاتاسرای را نشنیده باشید؛ این تیم های فوتبال در ترکیه محبوب ترین ها بوده و طرفداران بسیار زیادی در داخل کشور دارند، به صورت کلی وجود یک تیم فوتبال در هر استان، شهر و روستا نشان دهنده عشق فراوان به فوتبال در این کشور می باشد.

  • باشگاه ورزشی گالاتاسرای: این باشگاه مستقر در استانبول بوده و در سال 1905 تاسیس شده است؛ گالاتاسرای تا کنون موفق به دستیابی 21 قهرمانی شده و موفق ترین تیم ترکیه ای نیز در نظر گرفته می شود؛ گالاتاسرای جدا از موفقیت در این کشور، در بین تیم های نماینده ترکیه در رقابت های اروپا نیز بسیار قدرتمند ظاهر شده است.
  • باشگاه ورزشی فنرباغچه: فنرباغچه سال هاست که عنوان پرطرفدار ترین تیم ترکیه را از آن خود کرده و تاکنون در شادی ها و حسرت های ورزش ترکیه 19 عنوان قهرمانی در کشور را کسب کرده است.
  • باشگاه ورزشی بشیکتاش: یکی دیگر از بهترین تیم های فوتبال ورزش در ترکیه بوده که در سال 1903 تأسیس شد و 15 بار قهرمان لیگ کشور شده و 3 ستاره در پیراهن خود دارد.

ورزش رو به رشد بسکتبال در ترکیه

ورزش رو به رشد بسکتبال یکی دیگر از ورزش های محبوب در ترکیه بوده که دومین جایگاه در لیست را از آن خود کرده است؛ تیم ملی بسکتبال ترکیه مانند همتایان فوتبالی خود، در سال 2001 با کسب مقام دوم در مسابقات بسکتبال قهرمانی اروپا که به میزبانی استانبول برگزار شد، خبرساز شد.

همچنین در سال 2002 تیم این ورزش ملی ترکیه موفق شد در جام جهانی فیبا در جایگاه نهم قرار گیرد؛ پس از آن هر ساله به میزان افرادی که ورزش بسکتبال را به صورت حرفه ای یا سرگرمی انتخاب می کنند، افزایش یافته است.

از محبوب ترین بازیکنان بسکتبال ترکیه ای می توان به ارسان ایلیاسووا، هیدایت ترک اوغلو، انس کانتر، اومر آشیک، سمیه اردن، فورکان کورکماز، مهمت اوکور، ابراهیم کوتلوای، فورکان آلدمیر، میرصاد ترکان اشاره کرد . همچنین موفق ترین باشگاه ها در این زمینه فنرباغچه و آنادولو افس اس کی هستند.

Basketball in Türkiye

 ترکیه همواره به عنوان یکی از مقصدهای محبوب ایرانیان به شمار می رود که می تواند برای تحصیل نیز یکی از بهترین انتخاب ها باشد ، از این رو در این وبینار تلاش نموده ایم تا با نگاهی بر تحصیل در ترکیه راهنمای شما عزیزان باشیم .

در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس گرفته و بهترین مشاوره ها را دریافت کنید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه
والیبال سومین ورزش پرطرفدار در ترکیه

والیبال سومین ورزش پرطرفدار

والیبال سومین ورزش پرطرفدار در ترکیه شناخته شده و عموما بین زنان در این کشور بسیار محبوب می باشد . به صورت کلی در مسابقات قهرمانی جهانی FIVB در سال 2010 بازیکنان زن ترکیه موفق به کسب مقام ششم و در سال بعد در مسابقات قهرمانی والیبال اروپا مقام سوم را از آن خود کردند . در طی سال های متوالی باشگاه های محلی مانند Vakıfbank شاهد موفقیت های جهانی بوده و همچنین در این کشور یک تیم ملی والیبال ساحلی مردان نیز وجود دارد؛ از معروف ترین والیبالیست های ورزش در ترکیه می توان به بهار توکسوی، بوشرا کانسو، ادا اردم دوندار، اسرا گوموش، گیزم گورشن، گوزده کیردار سونسیرما، گولدن کایالار کوزوباشی اوغلو، ناز آیدمیر اشاره کرد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ورزش سنتی کشتی روغنی

گزینه بعدی در لیست ورزش در ترکیه، ورزش سنتی کشتی روغنی بوده که یکی از مهم ترین ورزش های ملی در این کشور محسوب می شود؛ این ورزش در بین مردم بسیار محبوب بوده و برجسته ترین مسابقه آن مسابقات کرکپنار می باشد.

تورنمنت بزرگ کشتی کرکپنار از قرن چهاردهم، هر ساله در اردین برگزار شده و طرفداران زیادی را از داخل و خارج از کشور گرد هم می آورد؛ در این ورزش ملی ترکیه، ورزشکاران عموما شلواری چرم بر پا داشته و کمربندی بر کمر دارند؛ همچنین تمامی بدن آنها با استفاده از روغن زیتون چرب شده است.

علاوه بر کشتی روغنی انواع دیگری از کشتی ها در ورزش های محبوب در ترکیه وجود داشته که از مهم ترین آنها می توان در ترکیه کشتی محلی، کشتی المپیک و کشتی یونانی-رومی اشاره کرد؛ کشتی گیران معروف ترکیه شامل بایرام شیت، هامیت کاپلان، مصطفی داغستانلی، یاشار دوغو، میثات بایراک، توفیک کیش، طاها آکگول، حمزه یرلیکایا، ریزا کیالپ، شرف اروغلو می شوند.

ورزش محبوب قایقرانی در ترکیه

رودخانه های ترکیه به دلیل طول و عمق مناسب شرایط خوبی را برای قایق رانی و رفتینگ، هم برای مبتدیان و هم برای افراد مجرب فراهم کرده اند؛ یکی از محبوب ترین رودخانه ها برای انجام ورزش محبوب قایقرانی رودخانه کروح (درجه 5 و 4) بوده که به عنوان یکی از 10 مکان برتر رفتینگ در آب های سفید در جهان رتبه بندی شده است.

با توجه به موقعیت مکانی ترکیه و اینکه این کشور دارای چهار دریای مرزی دریایی (دریای سیاه، دریای مرمره، دریای اژه و دریای مدیترانه) بوده جای تعجب نیست که قایقرانی در لیست ورزش در ترکیه بسیار محبوب باشد؛ در حال حاضر قایق های بسیار متنوعی برای اجاره در ترکیه وجود دارد.

ورزش محبوب قایقرانی در ترکیه

چنانچه قصد دارید در کشور ترکیه زندگی کرده و به صورت آماتور به انجام ورزش در ترکیه بپردازید؛ توصیه می کنیم حتما با مطالعه مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت، با برآورد هزینه ها در قسمت مای مختلف آشنا شوید؛ همچنین در حال حاضر میزان هزینه انجام برخی از ورزش ها در این کشور به شرح زیر می باشد.

  • باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 19.60 یورو
  • اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 11.22 یورو

آشنایی با ورزش در سایر کشورهای جهان نیز به شما کمک می کند تا بتوانید مقصد بهتری را برای هدف خود انتخاب نمایید:

ورزش پر طرفدار کوهنوردی

ورزش پر طرفدار کوهنوردی یکی دیگر از ورزش های محبوب در این کشور بوده که عموما تحت نظر باشگاه کوهنوردی ترکیه انجام می شود . در ورزش در ترکیه برای صعود به برخی از رشته کوه ها نیز به دریافت مجوزهای خاص دارید.
در حال حاضر برخی از بهترین و محبوب ترین مسیرهای کوهنوردی شامل منطقه مدیترانه آکداگلار، بیداگلاری، کوه ‌های گییک و ناحیه رودخانه گوکسو در هادیم-ارمنک، فلات‌ های مرتفع آنامور، رشته ‌کوه‌های ناحیه موت، منطقه بین کوه‌ های تارسوس و بولکار، فلات ‌های مرتفع آدانا – نواحی کوزان و کادیرلی، کوه‌ های منتسه. ، کوه های آکچالی، کوه های تهتالی و کوه های بینبوگا می شود.

یکی دیگر از روش های محبوب کوهنوردی ورزش در ترکیه فلات نوردی بوده که علاوه بر انجام ورزش منظره فوق العاده را نیز در اختیارتان قرار می دهد؛ فلات های ترکیه با مراتع با علفزارهای بزرگ، گیاهان آن، آب فراوان و زیبایی طبیعی، منحصر به فرد هستند.

بزرگ ترین استادیوم های ترکیه

استادیوم های ترکیه با ایجاد فضایی مدرن و زیبا برخی از شاهکارهای معماری این کشور را رقم زده اند؛ باشگاه های فوتبال محبوب زیادی در ترکیه وجود داشته که چندین مورد از آنها در استانبول، بزرگترین شهر این کشور، مستقر هستند.

به صورت کلی بزرگ ترین استادیوم های این کشور مقر برگزاری برخی از مهم ترین رقابت ها و مسابقات موجود ورزش در ترکیه بوده و در جامعه این کشور اهمیت زیادی دارند؛ در زیر لیستی از بزرگترین استادیوم های ترکیه را مشاهده خواهید کرد.

نام استادیوم ظرفیت مکان
استادیوم المپیک آتاتورک 76,092 استانبول
ورزشگاه نف 52280 استانبول
ورزشگاه آتاتورک ازمیر 51,295 ازمیر

استادیوم المپیک آتاتورک

استادیوم المپیک آتاتورک یکی از بزرگ ترین استادیوم های موجود در این کشور بوده که در ایکیتلی، محله ای در بخش غربی استانبول واقع شده است؛ این استادیوم معروف بین سال های 1999 تا 2002 برای برگزاری بازی های المپیک ساخته شد، اما متاسفانه در سال 2008 برخلاف برنامه قبلی، المپیک در ترکیه برگزار نشده و میزبانی المپیک در آن سال به پکن چین انتقال یافت.

اما به هر حال پس از 3 سال از تکمیل ورزشگاه آتاتورک، این ورزشگاه میزبان یکی از لحظه های شادی ها و حسرت های ورزش ترکیه، فینال های لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 بین آث میلان و لیورپول بود؛ در این بازی پس از آنکه لیورپول در نیمه اول 3-0 از رقیب خود عقب مانده بود، در نهایت موفق شد با مهارت بازی را به نفع خود تغییر دهد و پیروزی را به دست آورد.

امروزه نیز این استادیوم برای رویدادها و رقابت های مختلف ورزش در ترکیه مورد استفاده قرار گرفته و همچنین به عنوان خانه باشگاه فوتبال ترکیه فاتح کاراگومروک شناخته می شود.

 با توجه به اینکه این کشور در زمینه های ورزشی بسیار فعال است؛ چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور زیبای ترکیه را دارید، می توانید با استفاده از مشاورین آی مهاجرتی در کم ترین مدت زمان ممکن روند مهاجرت خود را انجام دهید.

استادیوم ورزشی نف

استادیوم ورزشی نف یکی دیگر از ورزشگاه های مهم این کشور بوده که در حقیقت «علی سامی ین اسپور کمپلکسی – نف استادیومو» نام دارد؛ این ورزشگاه مستقر در استانبول بوده و در منطقه ساریر در بخش شمالی شهر واقع شده است.

استادیوم نف بین سال های 2007 تا 2011 ساخته و تاسیس شده و هزینه ساخت این استادیوم حدود 250 میلیون دلار برآورد شده است؛ ورزشگاه نف برای صاحبش شانس زیادی به همراه داشته زیرا گالاتاساری در همان سال اول قهرمان لیگ ترکیه شد.

استادیوم آتاتورک ازمیر

استادیوم آتاتورک ازمیر یکی از استادیوم‌ های قدیمی ترکیه بوده که در سال های 1968 تا 1971 تکیل شده است؛ هر چند از زمان ساخت این استادیوم سال های زیادی گذشته اما این استادیوم در سال 2005 بازسازی شده و به استادیومی مدرن تبدیل شد.
پس از این بازسازی ظرفیت آن افزایش یافت و امروزه ورزشگاه می تواند تا 70000 نفر را در خود جای دهد؛ استادیوم آتاتورک از نام مصطفی کمال آتاتورک (1881-1938) دولتمرد ترک، پدر موسس جمهوری ترکیه، گرفته شده و بین دو باشگاه اصلی فوتبال در شهر بندری ترکیه ازمیر مشرک است.

شرایط اقامت ورزشی ترکیه

با توجه به اینکه ورزش اهمیت بسیار زیادی در کشور ترکیه دارد مشاغل مربوط به رشته های ورزشی نیز بسیار محبوب بوده و راهی عالی برای کسب اقامت قانونی این کشور می باشد؛ در حال حاضر تمامی ورزشکاران، مربیان و کمک مربیان می توانند با جستجوی و یافتن شغل در یک ورزشگاه، تایم و… اقامت ترکیه را به دست آورند.

امروزه تمامی افراد که به صورت قانونی به انجام فعالیت های ورزشی پرداخته باید مجوز کار مشمول قانون بین المللی کار شماره 6735 را دریافت کنند؛ مسیر درخواست مجوز کار ورزشکاران خارجی با توجه به وضعیت ورزشکار به دو قسمت تقسیم می شود.

درخواست مجوز کار ورزشکاران خارجی که به تازگی نقل مکان کرده اند اما به ترکیه نیامده اند به نمایندگی های کشورهای خارجی جمهوری ترکیه، یعنی کنسولگری ها ارائه شده و عموما این کنسولگری ها درخواست ورزش در ترکیه را به وزارت خانواده، کار و تامین اجتماعی ابلاغ می کند؛ ظرف مدت زمان 30 روز نتیجه درخواست شما صادر خواهد شد.

شرایط اقامت ورزشی در ترکیه

در مورد دیگر ورزشکاران خارجی شاغل در یک باشگاه ورزشی در ترکیه می توانند با مراجعه به وزارت خانواده، کار و تامین اجتماعی، به شرط داشتن مجوز اقامت حداقل 6 ماهه از اداره مهاجرت، درخواست مجوز کار کنند؛ شرایط اقامت ورزشی ترکیه شامل موارد زیر می شود:

  • دارا بودن فعالیت حرفه ای و تخصصی در یک رشته ورزشی
  • دانش زبان انگلیسی یا ترکی
  • گاها داشتن تحصیلات آکادمیک مرتبط به رشته ورزشی
مهاجرت ورزشی به ترکیه

مهاجرت ورزشی به ترکیه

مهاجرت ورزشی به ترکیه راهی عالی برای زندگی و کار در کشور مدرن و زیبا است، به صورت کلی با توجه به اینکه ورزش در ترکیه دارای اهمیت بالایی بوده می توانید با یافتن شغل راه مهاجرت خود را هموار کنید؛ وجود دستمزد های بالا به همراه بکارگیری بهترین امکانات و مربیان باعث شده تا در سال های اخیر مهاجرت ورزشی به این کشور بین ورزشکاران، مربیان و مدرسین افزایش یابد؛ شما می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به ترکیه از طریق رشته ورزشی، تا حد زیادی از شرایط مهاجرت ورزشی و روش های آن آگاه شوید.

در حال حاضر یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی برای مهاجرت به این کشور فوتبال در نظر گرفته شده و باشگاه های مختلف این کشور بازیکنان در رده های سنی مختلف را به خود جذب کرده و از این طریق امکان بازی و مهاجرت در ترکیه را برای این افراد ایجاد می کنند.

چنانچه قصد دارید از طریق ورزش در ترکیه اقامت قانونی این کشور را به دست آورده و در کم ترین زمان روند مهاجرت خود را انجام دهید، توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید . همچنین می توانید همین حالا با مراجعه به مقاله شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه تا حد زیادی از روند یافتن شغل در زمینه شغلی مورد نظر خود و همچنین میزان دستمزد ها آگاهی پیدا کنید.

سوالات پرتکرار ورزش در ترکیه

با خواندن سوالات پرتکرار در رابطه با ورزش در ترکیه می توایند به بهترین اطلاعات جمع آوری شده در این مقاله دست یابید و در صورتی که همچنان ابهامی در این رابطه برایتان وجود دارد از طریق درج پرسش خود در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

مانند دیگر کشورهای دنیا، ورزش غالب و ملی در ترکیه، فوتبال بوده؛ اما پس از آن ورزش های دیگری نظیر بسکتبال، والیبال، کشتی سنتی بین مردم ترکیه بسیار محبوب می باشند.

از محبوب ترین بازیکنان بسکتبال ترکیه ای می توان به ارسان ایلیاسووا، هیدایت ترک اوغلو، انس کانتر، اومر آشیک، سمیه اردن، فورکان کورکماز، مهمت اوکور اشاره کرد.

هنگامی که تیم ملی فوتبال در جام جهانی فوتبال 2002 در جایگاه سوم قرار گرفت.

ورزش سنتی کشتی روغنی که در آن ورزشکاران عموما شلواری چرم بر پا داشته و کمربندی بر کمر دارند؛ همچنین تمامی بدن آنها با استفاده از روغن زیتون چرب شده است.

از محبوب ترین تیم های فوتبال در این ورزش ملی ترکیه می توان به تیم های بشیکتاش، فنرباغچه و گالاتاسرای اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه