اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند

اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند یکی از راه های دریافت اقامت این کشور می باشد که والدینی که قصد تولد فرزند خویش در ترکیه را دارند ، باید از قوانین و شرایط دریافت و اعطای آن مطلع باشند تا با انجام اشتباهاتی ناخواسته باعث مشکلات اقامتی برای فرزند خود نشوند.

قانون تولد فرزند در ترکیه مانند دیگر کشورهای جهان از دو قانون خاک و خون پیروی می کند و هریک از این قوانین به طور جداگانه در اخذ تابعیت و اقامت فرزندان تازه متولد شده در داخل و خارج از این کشور تاثیر گذارند که به آن ها مفصل می پردازیم.

اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند

طبق قوانین اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند، این کشور تابع اصل خون می باشد و اصل خاک در آن پذیرفته نیست.

فهرست مطالب

در ادامه این عنوان با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند را کامل و دقیق بشناسید. اما نکته مهم این است که آیا اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد فرزند برای والدین امکان پذیر است یا خیر؟! در ادامه توضیح خواهیم داد.

مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه به طور کلی روشی مهاجرتی نبوده و ما این اقدام را به عنوان یک روش مهاجرتی در نظر نمی گیریم و نمی توان آن را یک روش جهت رسیدن به تابعیت و اقامت ترکیه دانست ، از این رو تنها در این مقاله اطلاعات لازم را برای شما ارائه می کنیم که در صورت لزوم بتوانید از آن بهره مند شوید. جهت اطلاع از روش های مهاجرت به ترکیه مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید و انواع روش ها و مزایای آن ها را بشناسید.

قانون تولد فرزند در ترکیه

همانطور که گفتیم اصل خون و اصل خاک هر دو در قانون تولد فرزند در ترکیه تاثیر گذار بوده و لحاظ می شوند. طبق آن اصل خاک در ترکیه پذیرفته نیست؛ یعنی اگر فرزندی از پدر و مادری خارجی در این کشور متولد شود؛ از همان ابتدا شهروند ترکیه نبوده است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند

در این حالت والدین موظف هستند مشخصات فرزند خود در مدت حداکثر 30 روز به اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرده تا وضعیت اقامت او مشخص شود؛ که معمولا اقامت ترکیه به کودک داده می شود اما تابعیت وی پس از سن قانونی (18 سالگی) بررسی خواهد شد.

اما اصل خون در ترکیه وجود دارد و والدین ترک تبار و شهروند ترکیه در هر کشوری که فرزند خود را به دنیا بیاورند؛ تابعیت کشور ترکیه به ان ها اعطا می شود. این قانون برای تمامی حالاتی که هر دو والدین ترکیه ای باشند یا یکی از آن ها چه پدر و چه مادر ترکیه ای باشد؛ وجود دارد و تفاوتی میان پدر و مادر برای اعطای تابعیت قائل نمی شود.

جالب توجه است که اگر مرد یا زنی ترکیه ای بدون ازدواج رسمی با یک شخص خارجی نیز دارای فرزند شوند، تابعیت ترکیه به فرزند می رسد. همچنین اگر نوزادی در ترکیه بدون سرپرست و والد پیدا شود و مدرکی بر تابعیت، والدین و شهروندی وی موجود نباشد؛ تابعیت ترکیه به وی داده خواهد شد. همچنین اگر فرزندی از والدینی بدون تابعیت در ترکیه متولد شوند، تابعیت ترکیه به وی داده خواهد شد.

هزینه های تولد فرزند در ترکیه

هزینه های تولد فرزند در ترکیه

یکی از سوال های اساسی برای والدین در این شرایط این است که هزینه های تولد فرزند در ترکیه چقدر می تواند باشد؟ باید بگوییم که هزینه های زایمان بدون در نظر گرفتن بیمه و به صورت پرداخت آزاد توسط والدین با توجه به بیمارستان متفاوت بوده و در بیمارستان های دولتی از هزار 1500 دلار و در بیمارستان های خصوصی تا 4 هزار دلار هم می تواند هزینه را در بر بگیرد.

حال اگر یکی از والدین اقامت و یا شهروندی کشور ترکیه را داشته باشند؛ می تواند از بیمه دولتی این کشور استفاده کرده و هزینه را به صورت کامل برای بیمارستان های دولتی تحت پوشش قرار دهد. اما استفاده از بیمارستان های خصوصی معمولا نیاز به بیمه های خصوصی دارد تا هزینه ای را در بر نگیرد و یا بخش قابل توجهی از آن را قبول دار شود.

برای گردشگران نیز در صورتی که بیمه مسافرتی آنان هزینه لازمه را قبول دار شود نیازی به پرداخت هزینه زایمان نیست؛ اما در غیر این صورت باید کاملا پرداخت شود. پس اگر همسر شما در شرایطی است که امکان زایمان وی در مدت حضور یا سفر شما در این کشور وجود دارد، حتما بیمه خود را دقیق و متناسب با شرایط برگزینید.

البته با توجه به شرایط ارز معمولا اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند مزیتی را در برنمی گیرد، به همین خاطر بهتر است که روش های دیگر را بررسی نمایید و از طریق آنان اقدام کنید تا از مزایای اقامتی در ترکیه بهره مند شوید.

علاوه بر کشور ترکیه خوب است که شرایط دیگر کشورهای مطرح دنیا را نیز بررسی نمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد فرزند

شاید این قسمت برای والدین اهمیت بسیاری داشته باشد که آیا اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد فرزند برای آنان امکان پذیر است و اگر آن ها فرزند خود را در ترکیه به دنیا آورند امتیاز اقامتی نصیب آن ها می شود؟ خیر، دولت ترکیه هیچ گونه امتیاز اقامتی و یا تابعیتی برای والدین نوزادی که در این کشور متولد شود در نظر نگرفته اند و هیچ مزیتی برای والدین وجود ندارد.

البته همانطور که گفتیم به نوزاد اقامتی داده می شود و شهروندی او پس از سن قانونی مورد بررسی قرار می گیرد، اما با والدین او طبق شرایط قبلی که در این کشور برای آنان در نظر گرفته شده است؛ برخورد خواهد شد. به همین خاطر اگر والدین کودک ترکیه ای نباشند؛ معمولا این روش از سوی افراد خارجی چندان استقبال نمی شود. پس همانطور که گفتیم مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه اساسا امکان پذیر نیست، به همین خاطر این روش را نمی توان یک روش مهاجرتی در نظر گرفت.

چنانچه شما عزیزان در رابطه با اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند دارای سوال یا ابهامی هستید و نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در این رابطه و یا سایر روش های مهاجرتی به کشور ترکیه دارید، مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و  یا در دفتر شیراز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند

با  اقامت و تابعیت ترکیه با تولد فرزند در این مطلب آشنا شدیم و قوانین و چگونگی دریافت آن را نیز بررسی نمودیم ، در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ خواهیم داد ، شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان  آی مهاجرتی در تماس باشید ، همچنین در بخش دیدگاه پرسش خود را درج و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

بله، برای دریافت تابعیت و اقامت ترکیه با تولد فرزند همین که یکی از والدین آن ها ترکیه ای باشد و شهروند این کشور شناخته شود، کافی است.

خیر، به دنیا آوردن فرزند خود در کشور ترکیه برای والدین خارجی هیچ گونه امتیازی را در بر نمی گیرد.

معمولا به آن ها اقامت به مدتی معلوم داده می شود، اما تابعیت خیر و این موضوع پس از سن 18 سالگی نوزاد مورد بررسی قرار می گیرد.

خیر، اساسا این روش به طور کل روش مهاجرتی معرفی نمی شود و مزایایی را برای افراد به همراه ندارد.

بستگی به شرایط بیمه اشخاص دارد، می تواند رایگان باشد و یا بخشی از هزینه ها را پوشش دهد. اما به صورت آزاد و بدون بیمه از هزار تا 1500 در بیمارستان های دولتی و تا 4 هزار دلار در بیمارستان های خصوصی هزینه را در بر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه