بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل را می توان یک مبنای خوب و مناسب برای انتخاب مقصد و دانشگاه محل تحصیل مورد نظر قرار داد. شما می توانید با بررسی شرایط زندگی در هریک از شهرهای این کشور و دانشگاه های واقع در هرکدام و جمع بندی نهایی بفهمید که کدام شهر و دانشگاه مناسب ترین و در دسترس ترین گزینه برای دستیابی به تحصیل است.

معمولا بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا شامل شهرهای مطرح و شناخته شده این کشور می شود که تعداد دانشگاه های قابل توجهی را در خود دارند و از شرایط اقامتی و زندگی مناسبی برای زندگی دانشجویان خارجی برخوردار هستند.

بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل می تواند در یافتن کار و داشتن کیفیت زندگی ایده آل شما را به خوبی یاری رساند.

فهرست مطالب

جهت انتخاب بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل باید دانشگاه ها، هزینه های زندگی، کیفیت خدمات و امکانات، حمل و نقل، قیمت مسکن و غیره در هر شهر را بررسی نمایید تا باتوجه به اهداف و بودجه ای که دارید، بتوانید مناسب ترین و ایده آل ترین مقصد را برگزینید.

البته اکثر شهرهای دانشجویی ایتالیا از شرایط مناسبی برای تحصیل و اقامت برخوردار هستند که انتخاب را راحت تر می کند. 

در این جا مهم تر انتخاب دانشگاه، رشته و زبان تحصیل اهمیت بالایی دارد که نزدیک ترین و قابل دسترس ترین گزینه انتخاب شود. ضمنا با کلیک بر روی عنوان راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا از مشاورین آی مهاجرتی حتما این مقاله را نیز مطالعه نمایید تا سایر روش ها وشرایط آن ها را بشناسید.

میلان مرکز تحصیل و اقتصاد ایتالیا

میلان مرکز تحصیل و اقتصاد ایتالیا، یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند. فضای جهانی و انرژی قوی شهر، آن را به مقصدی جذاب برای این امر تبدیل کرده است. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل + پادکست

انتخاب بهترین مقصد تحصیلی به معنای شناخت دانشگاه و شهر مناسب هر دو با هم است تا شیرین ترین تجربه تحصیلی را برای شما رقم بزند.

مونا از بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل برای شما عزیزان می گوید و می توانید برای جزئیات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل
بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

همچنین دانشگاه های این شهر با ارائه برنامه های آموزشی متنوعی به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ، به عنوان یک نیروگاه تجاری و مد در سراسر جهان، چشم اندازهای کار فراوانی را ارائه می کند.

با وجود موزه ها، تئاترها و گالری های هنری در سطح جهانی، بخش هنری و فرهنگی پرجنب و جوش شهر فرصت های بی شماری برای کشف و الهام ارائه می دهد. میلان به دلیل شب زنده داری فعال، محله های شیک و غذاهای متنوع، شهری هیجان انگیز برای زندگی و معاشرت است. 

علاوه بر این، موقعیت استراتژیک شهر امکان حمل و نقل آسان در داخل ایتالیا و اروپا را فراهم می کند و آن را به نقطه شروعی عالی برای تحقیقات بیشتر تبدیل می کند.

میلان قطعا اصلی ترین گزینه در بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل است که دانشگاه های معتبر، بازار کار خوب و سطح رفاه بالایی دارد. در جدول اطلاعاتی مختصر درباره این شهر را خواهید دید:

برترین دانشگاه ها دانشگاه پلی تکنیک میلان دانشگاه کاتولیک قلب مقدس دانشگاه میلان آکادمی جدید هنرهای زیبا
هزینه ماهانه زندگی بدون اجاره 998.8 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب 700 تا 1500 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 3 خواب 1300 تا 4500 یورو
رم پایتخت تحصیلی ایتالیا

رم پایتخت تحصیل ایتالیا

رم پایتخت تحصیلی ایتالیا، خانه کولوسئوم باشکوه، یک تجربه تحصیلی فراموش نشدنی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. رم که به خاطر تاریخ غنی، مکان های دیدنی معروف و فرهنگ پویا شناخته می شود،  ترکیبی بی نظیر از کیفیت تحصیلی و سبک زندگی دانشجویی جذاب را ارائه می‌کند. فضای جهانی شهر، برخوردهای بین فرهنگی را تشویق می کند و فرصت هایی را برای توسعه شخصی و ایجاد شبکه های جهانی فراهم می سازد.

جدا از کلاس درس، رم فرصت های فرهنگی و تفریحی زیادی نیز دارد. دانشجویان می توانند خرابه های تاریخی و موزه های درجه یک جهانی را ببینند و غذاهای سنتی ایتالیایی بخورند. فضای پرجنب وجوش، بازارهای شلوغ و زندگی شبانه هیجان انگیز شهر تضمین می‌کند که همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد.

رم به لطف ترکیبی ایده آل از فرصت های تحصیلی، تاریخ فرهنگی و ماجراجویی های جذاب، جایگزینی جذاب برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال گسترش افق های خود هستند.

این شهر همچنین مامن دانشگاه های معتبر ایتالیا است که رشته های تحصیلی متنوعی را ارائه می کنند. همچنین زیر ساخت ها و امکانات برای اقامت، تحصیل و زندگی دانشجویان بسیار مناسب و فراهم است. رم دومین گزینه از بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل است.

وبینار شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا

کشور ایتالیا به عنوان یکی از مقصدهای محبوب تحصیل در اروپا با امکانات متعددی از جمله بورسیه های متنوع همراه است که کارشناس ارشد ما در این وبینار به آن پرداخته است.

توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که سوالی ذهن تان را مشغول نمودع حتما آن را با مشاورین ما در میان بگذارید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

پیزا شهری دانشجویی با جاذبه های گردشگری

پیزا، واقع در منطقه نفس گیر توسکانی، شهری شلوغ و جذاب است که برج پیزا را به عنوان جاذبه اصلی دانشجویی خود معرفی می کند. این مکان مؤسسه مشهور پیزا، دومین مؤسسه برتر ایتالیا را نیز در خود جای داده و به دلیل انتخاب جامع رشته های علوم انسانی، علوم، مهندسی و علوم اجتماعی، دانشجویان بین المللی را به سمت خود جذب می کند.

به لطف مسیرهای آسان شهر، دانشجویان می توانند به راحتی در خیابان های جذاب پیزا حرکت کنند و گنجینه های باستانی آن مانند پیزا دمیراکولی و کلیسای جامع را مشاهده کنند به همین دلیل پیزا شهری دانشجویی با جاذبه های گردشگری نامیده می شود.

موقعیت پیزا در توسکانی یکی دیگر از ویژگی های جذاب برای دانشجویان بین المللی است. آن ها از دسترسی آسان به مناظر خیره کننده منطقه، شراب سازی ها و شهرهای تاریخی مانند فلورانس، سیه نا، و حومه توسکانی لذت می برند.

پیزا شهر تحصیلی مناسب در توسکانی است که قطعا از بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل بوده و دانشگاه های آن بورسیه های متنوعی در اختیار دانشجویان قرار می دهند و میزان مخارج و هزینه ها در این شهر از میلان و رم ارزان تر و به صرفه تر است. برخی از شرایط و ویژگی های این شهر به شرح زیر است:

برترین دانشگاه ها دانشگاه پیزا مدرسه عالی عادی پیزا دبیرستان سنت آنا
هزینه ماهانه زندگی بدون اجاره 832.3 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب 450 تا 650 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 3 خواب 750 تا 1200 یورو

بولونیا شهر آکادمیک ایتالیا

بولونیا که به دلیل میراث آکادمیک بزرگ خود به عنوان «شهر آموخته شده» شناخته می شود، محیطی چالش برانگیز برای دانشجویان فراهم می کند. این شهر دارای دانشکده های برجسته در زمینه های مختلف از جمله علوم انسانی، علوم، مهندسی و علوم اجتماعی است و دانشگاه بولونیا که در سال 1088 در این شهر تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه برجسته انتخاب های متنوعی از برنامه های دانشگاهی را ارائه می دهد که دانشجویان را از سراسر جهان جذب می کند.

یک صحنه اجتماعی پر جنب و جوش، فضای دانشجویی پسند بولونیا را تکمیل می کند. این شهر مملو از کافه ها، بارها و رستوران های رنگارنگ است که آن را به مکانی عالی برای ملاقات با دانشجویان و غرق شدن در فرهنگ محلی تبدیل کرده است. در طول سال، میدان مرکزی ماگیوره محل تجمع دانشجویان، میزبان جشنواره ها، بازارها و رویدادهای فرهنگی است.

علاوه بر این ها بولونیا یک شهر مدرن و با کیفیت هم مس باشد که زندگی در آن دلچسب است و دانشجویان از امکانات و خدمات شهری بسیار خوبی بهره مند هستند. بولونیا شهر آکادمیک ایتالیا همواره یکی از اصلی ترین موارد در بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل است.

برترین دانشگاه ها دانشگاه بولونیا مرکز SAIS بولونیا دانشگاه جان هاپکینز آکادمی هنرهای زیبا در بولونیا
هزینه ماهانه زندگی بدون اجاره 918.8 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب 500 تا 1000 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 3 خواب 850 تا 2100 یورو
 

فلورانس شهری غنی از فرهنگ و تحصیل

فلورانس شهری غنی از فرهنگ و تحصیل است که خانه رنسانس نیز شناخته می شود و فضای فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل فراهم می کند. فلورانس که به خاطر هنر، معماری و تاریخ شهرت دارد، محیطی بی نظیر را برای پیشرفت تحصیلی و شخصی ارائه می دهد. 

دانشجویان بین المللی می توانند در شهری تحصیل کنند که با غوطه ور شدن در هنر، طراحی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، الهام بخش نسل های مختلف هنرمندان و فیلسوفان بوده است.

 

از مناظر زیبا می توان به پل پونته وچیو و گالری اوفیتزی اشاره کرد. علاوه بر این، فلورانس چندین رویداد فرهنگی، نمایشگاه و جشنواره ارائه می دهد و فضایی پر جنب و جوش ایجاد می کند که میراث هنری آن را ارج می نهد.

فلورانس شهری غنی از فرهنگ و تحصیل

تحصیل در فلورانس به دانشجویان این امکان را می دهد که بخشی از شهری باشند که دنیای هنر و فرهنگ را شکل داده است و یک تجربه تحصیلی برجسته را در قلب ایتالیا ارائه می دهد.

فلورانس از مهم‌ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا است که همواره در لیست بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل نیز قرار می گیرد. ضمنا مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را هم مطالعه نمایید تا تحصیل در ایتالیا را دقیق بشناسید.

مطالعه مقالات زیر اطلاعات شما به عنوان یک دانشجو در کشور ایتالیا را به صورت چشمگیری افزایش می دهد:

پادوآ شهر دانشجویان بین المللی در ایتالیا

پادوآ در منطقه ونتو ایتالیا، شهری زیبا و مهمان نواز است که فضای عالی را برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم می کند. این شهر که به دلیل دانشگاه تاریخی خود دانشگاه پادوآ مشهور است، دارای سنت آکادمیک دیرینه و شهرت برتری در زمینه های مختلف است. پادوآ به دلیل تحصیلات با کیفیت بالا، به ویژه در رشته های پزشکی، مهندسی، هنر و علوم اجتماعی، دانشجویان بین المللی را جذب می کند.

دانشجویان با گشت و گذار در مرکز تاریخی دوست داشتنی شهر که مکان های معماری خیره کننده ای مانند کلیسای معروف اسکرووینی را در خود جای داده است، اوقات خوشی خواهند داشت. موقعیت استراتژیک پادوآ شهر دانشجویان بین المللی در ایتالیا همچنین امکان دسترسی سریع به سایر مکان های اصلی ایتالیا مانند ونیز، ورونا و حومه زیبای ونتو را فراهم می کند. علاوه بر این، باغ گیاه شناسی پادوآ، یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی جهان، استراحتی آرام برای دانشجویانی که به دنبال اوقات فراغت و زیبایی طبیعی هستند، ارائه می کند.

پادوآ فرصتی برای تحصیل در بهترین شهرهای ایتالیا می باشد. برای اینکه شرایط تحصیل در پادوآ شهر دانشجویی بین المللی را بهتر بشناسید مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا شما را با مخارج متفاوت در شهرهای این کشور آشنا می کند، مطالعه آن را از دست ندهید.

Padua is an international student city

برترین دانشگاه ها دانشگاه پادوآ
هزینه ماهانه زندگی بدون اجاره 843.6 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب 350 تا 1000 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 3 خواب 800 تا 2400 یورو

تورین مقصد دانشجویان در شمال ایتالیا

تورین مقصد دانشجویان در شمال ایتالیا، به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی و میراث صنعتی خود مشهور است. همچنین یک شهر دانشجویی شلوغ با چیزهای زیادی برای ارائه است.یکی از مؤسسات مهندسی و فنی پیشرو ایتالیا، مانند دانشگاه تورین، که طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی را ارائه می دهد، در این شهر واقع شده است. این موسسات به دانشجویان بین المللی آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا ارائه می دهند.

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مختلف، زندگی دانشجویی پویای تورین را تقویت می کند. در طول سال، این شهر میزبان رویدادها، کنسرت ها و فستیوال های مختلفی است که علایق مختلف را تامین می کند.

علاوه بر این، موقعیت مرکزی تورین در منطقه پیدمونت دسترسی آسان به محیط های طبیعی خیره کننده مانند کوه های آلپ و همچنین شهرهای مجاور باشکوهی مانند میلان و جنوا را فراهم می کند که به خاطر لذت های آشپزی خود مانند شراب ها و غذای معروف Langhe و Roero شناخته می شوند.

تورین قطعا از مهم‌ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا و یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل شناخته می شود. مقاله سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا از ابتدای شروع بررسی این امر تا اخذ پذیرش و اسکان در این کشور را به شما عزیزان توضیح می دهد.

برترین دانشگاه ها دانشگاه تورین دانشگاه پلی تکنیک تورین
هزینه ماهانه زندگی بدون اجاره 823.6 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب 350 تا 1400 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 3 خواب 600 تا 2800 یورو

سیه نا آرام ترین شهر دانشجویی ایتالیا

سیه نا یکی از بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا است که یک تجربه توسکانی را ارائه می دهد که ذات خود را خالی کرده است. سیه نا که در قلب منطقه، فقط یک ساعت و پانزده دقیقه در جنوب فلورانس واقع شده است، یک شهر زیبای قرون وسطایی است که به شدت ریشه در سنت ایتالیایی دارد. دانشجویانی که شاهد جشن های پالیو و اطراف آن بوده اند، این تجربه را یکی از خاطره انگیزترین تجربه های زندگی خود می نامند.

سیه نا با جمعیتی کمتر از 300 هزار نفر، بسیار کوچک تر از مقاصد تحصیلی متروپل در خارج از کشور مانند فلورانس، رم و میلان است و سرعت زندگی نسبتا آرامی را ارائه می دهد. با این حال، برنامه های تحصیل در خارج از کشور خواستار و فراگیر هستند. 

اگر در سی ‌نا آرام ترین شهر دانشجویی ایتالیا تحصیل می کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که روی زبان، معماری، هنر و تاریخ تمرکز کنید، ستون‌هایی که این شهر را بسیار خاص می‌کند.

برترین دانشگاه ها دانشگاه سیه نا
هزینه ماهانه زندگی بدون اجاره 823.6 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب 350 تا 1400 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 3 خواب 600 تا 2800 یورو

در این مقاله بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل را شناختید، برای شناخت سایر شهرها و دانشگاه های ایتالیا با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. ضمنا مقاله بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر اطلاعات بسیار جامعی از دانشگاه های ایتالیا به شما می دهد.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات متداول در رابطه با بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل را مطالعه نموده و در صورتی که نیازمند دریافت اطلاعات در زمینه ای خاص هستید با مشاورین ما تماس بگیرید.

در حال حاضر بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل شامل: میلان، رم، پیزا، بولونیا، فلورانس، پادوآ، تورین و سیه نا می شود.

بله، در اکثر شهرهای دانشجویی این کشور تحصیل در برخی از رشته ها به انگلیسی امکان پذیر است.

انتخاب از میان رم و میلان برای بهترین شهر ایتالیا جهت تحصیل سخت است، برخی می گویند رم و برخی نظر دارند میلان بهترین گزینه است.

هزینه زندگی ماهانه در این شهر 998.8 یورو بوده که باید مبلغ اجاره را هم به آن اضافه نمود.

در حال حاضر دانشگاه های ساپینزا ، دانشگاه روما تری، دانشگاه اروپایی رم و دانشگاه تورورگاتا بهترین دانشگاه های این شهر هستند.

دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان هر یک از کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور زهرا کوثری زاده
نمایش ویدیو درباره کاور شادی شریفی
نمایش ویدیو درباره کاور دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه