سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا

سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا یکی از مباحث مهم در ادامه بررسی های مربوط به تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است که اطلاع از شرایط و چگونگی آن می تواند شما را در رسیدن به این کشور و تحصیل در مقطع و رشته تحصیلی تان یاری نماید.

مهم ترین ضعف یک موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا در برابر موسسات مهاجرتی داخل کشور در رابطه با اعزام دانشجو به ایتالیا این است که مراکز اعزام دانشجو فقط مجوز ارتباط و برقراری رابطه با دانشگاه ها و مراکز آموزشی در ایتالیا را دارند که از سوی وزارت علوم و همچنین وزارت بهداشت کشورمان مورد تایید قرار گرفته اند و با دیگر مراکز مورد تایید واقع نشده قادر به ارتباط نبوده و این امر غیر قانونی و مشکل ساز می باشد.

سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا

انتخاب راهنمای مناسب در طول مهاجرت یکی از اصلی ترین گام های رسیدن به هدف دلخواه است ، پس به خوبی از وظایف موسسات اعزام دانشجو و موسسات مهاجرتی مطلع شوید.

فهرست مطالب

پس جهت انتخاب موسسات اعزام دانشجو به ایتالیا و یا هر موسسه مهاجرتی با هدف دریافت مشاوره و انجام مراحل پذیرش تان حتما سوابق، مجوزها، صلاحیت و بازه عملیاتی آن ها را بررسی نموده و در نهایت بهترین گزینه را برگزینید. 

ضمنا مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا و دریافت اقامت این کشور را طبق آخرین اطلاعات تهیه و در دسترس شما قرار داده ایم، مطالعه آن را فراموش نکنید.

مهاجرت تحصیلی یا اعزام دانشجو به ایتالیا

شاید در وهله اول مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو برای شما یکسان به نظر آیند، اما این دو اقدام کاملا متفاوت از هم بوده و دارای اهداف و شرایط متفاوتی هستند. حال شما با این سوال مواجهید که مهاجرت تحصیلی یا اعزام دانشجو به ایتالیا، کدامیک مناسب تر هستند؟ 

اولین تفاوت این است که در مهاجرت تحصیلی قصد ادامه اقامت و زندگی در کشور مقصد است، اما اعزام دانشجویی فقط به نیت تحصیل بوده و قصد بازگشت به کشور خود و کار در آن جا می باشد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا

مقاله مهاجرت تحصیلی به ایتالیا جزئیات دقیق تری در این باره به شما خواهد گفت. همچنین در اعزام دانشجو معمولا کمک هزینه و بورسیه تحصیل از موسسات و دانشگاه های داخل کشور اخذ می شود و در مقابل آن شخص ملزم به بازگشت به کشور و کار در مقابل آن کمک ها و تعهدات است. پس شما نمی توانید برای ادامه زندگی خود در این کشور برنامه داشته باشید.

اما همانطور که در مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا کاملا شرح داده ایم، در مهاجرت تحصیلی شخص پس از اتمام تحصیلات به راحتی می تواند در این کشور شغل یافته و مشغول به کار شده و زندگی کند. ضمنا در اعزام دانشجویی گزینه های دانشگاهی محدود و به انتخاب دانشگاه یا موسسه بورس کننده و یا موسسه اعزام دانشجو هستند، اما در مهاجرت تحصیلی شما می توانید هر دانشگاهی را که قادر به پذیرش در آن باشید، برگزینید.

موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا

موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا

همانطور که می دانید تعدادی موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا در حال فعالیت در کشورمان هستند که متاسفانه برخی از آن ها بدون هیچ گونه مجوز قانونی در حال کار بوده و یا اینکه اعتبار فعالیت آن ها به پایان رسیده است و دیگر قادر به اخذ مجوز برای فعالیت نشده اند و این را از مراجعین خود پنهان می کنند. قطعا این موسسات هیچ گونه تضمین یا مسئولیت کاری ندارند.

ضمنا این موسسات فقط می گویند که در مقابل اخذ مبلغی از شما برایتان در یک دانشگاه ایتالیا پذیرش به دست خواهند آورد. به همین خاطر در وهله اول به دلیل استفاده از افراد غیر متخصص و بدون تجربه جهت مشاوره به متقاضیان، همواره رزومه و سوابق متقاضیان را تا حد زیادی ضعیف و بدون صلاحیت نشان می دهند تا نیازی به مراجعه مراکز معتبر نباشد و توقع شخص نیز تا حد ممکن پائین آمده و سرافکنده شود.

در وهله دوم از مراجعه به موسسات و دانشگاه های کم اعتبار در قبال پرداخت وجه پذیرشی برای شخص اخذ نموده و آن را با توجه به رزومه ضعیفی که مثلا شما داشتید، یک موفقیت بزرگ جلوه می دهند. پس ممکن است یک رزومه قوی و دانشگاهی مناسب به یک رزومه ضعیف تبدیل شده و با آینده افراد بازی شود. به همین خاطر طی سالیان گذشته از صدور مجوز جدید برای این موسسات خودداری شده و از تمدید موسسات فعال قبلی نیز جلوگیری شده است.

وبینار روند تحصیل و دریافت بورسیه در ایتالیا

تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا با شرایط و قوانین خاص خود همراه است که با اطلاع از آنها می توان به مزایای خوبی دست یافت.

با تماشای این وبینار می توانید از روند تحصیل و دریافت بورسیه در دانشگاه های کشور ایتالیا به خوبی مطلع شده و در مدت زمانی کوتاه به پذیرش برسید.

مشاورین ما در آی مهاجرتی پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان می باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نکاتی مهم در انتخاب موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا

در این قسمت به نکاتی مهم در انتخاب موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا اشاره می کنیم که حتما لازم است آن ها مد نظر قرار دهید، تا بهترین نتیجه را به دست آورید:

  • تمامی موسسات اعزام دانشجو به ایتالیا باید شرح کامل خدماتی که به متقاضیان خود ارائه می نمایند را در قراردادی قانونی و حقوقی که مبلغ کامل هزینه هایی که دریافت خواهند کرد؛ نیز در آن درج شده باشد، تنظیم کنند و به آن ها ارائه کنند.
  • توجه داشته باشید که موسسات اعزام دانشجو، تنها مجاز به پذیرش دانشجو و اعزام مخاطبان به کشورهایی می باشند که مجوز اعزام برای آن ها را اخذ نموده اند. به طور مثال موسسه ای که مجاز به اعزام دانشجو به هلند و فرانسه می باشد، قادر نیست دانشجویی به ایتالیا و آلمان اعزام کند که متاسفانه این تخلف بسیار زیاد مشاهده شده می شود.
  • نرخ تعرفه و مشاوره ای که موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور از مخاطبان دریافت می کنند، طبق مقررات و دستور العملی هست که وزارت علوم مشخص می کند. این تعرفه ها واضح و معین است و می توان از وزارت علوم آن ها را استعلام گرفت.
  • موسسات اعزام دانشجو به ایتالیا باید در قرارداد متعهد شوند که در صورت عدم موفقیت در انجام پذیرش و یا دستیابی به نتیجه ایده آل مبلغ دریافت شده از افراد را به آن ها بازگردانند و یا با توجه به خدمات و کارهایی که به انجام رسانده اند مقداری از وجه را کسر و مابقی را به فرد بازگردانند.

تفاوت موسسات اعزام دانشجو به ایتالیا با موسسات مهاجرتی

همانطور که در بالا گفتیم، با تفاوت اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی آشنا شدیم، اما این موضوع را باید از زاویه دیگری نیز بررسی کرد و آن این است که تفاوت موسسات اعزام دانشجو به ایتالیا با موسسات مهاجرتی چیست؟ 

اولین و مهم ترین تفاوت اینکه موسسات مهاجرتی هیچ محدودیتی در انتخاب مقصد، دانشگاه انتخابی، و نحوه و نوع فعالیت ندارند، اما موسسات اعزام دانشجو فقط در رابطه با تعدادی محدود دانشگاه قادر به فعالیت هستند.

موسسات مهاجرتی فقط محدود به اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه نیستند، بلکه می توانند در مواردی همچون انتخاب شهر، محله، مسکن، خوابگاه، اخذ ویزا و اقامت و مجوزهای کار حین و پس از تحصیل و بسیاری از موارد مهم و اصلی در حین اقامت در این کشور به متقاضیان کمک و آنان را یاری کنند.

تفاوت موسسات اعزام دانشجو به ایتالیا با موسسات مهاجرتی

ضمنا موسسات مهاجرتی بر خلاف موسسات اعزام دانشجو دارای نماینده در کشورهای مقصد هستند که بسیار سریع تر، کم هزینه تر و معتبرتر می توانند مراحل مهاجرت تحصیلی متقاضیان را پیش ببرند. همچنین مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی دارای تجربه بسیاری در اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف و معتبر در کشور ایتالیا هستند و می توانند شما را به بهترین گزینه ممکن برایتان برسانند.

شما می توانید از سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا و تحصیل در این کشور را نیز در مقاله ویزای تحصیلی کشور ایتالیا مطالعه نموده و چگونگی و مدارک لازم برای اخذ ویزا و مجوز تحصیل در این کشور را طبق آخرین تغییرات بشناسید.

توصیه می کنیم تا کشور ایتالیا را با مطالعه مقالات زیر به عنوان مقصد مهاجرتی خود هرچه بیشتر بشناسید:

وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا

یکی از پر استفاده ترین عناوین در امر مهاجرت تحصیلی از سوی موسسات و افراد فعال در این حوزه در کشورمان عنوان «وکیل مهاجرتی» می باشد. باید بگوییم که این عنوان اصلا وجود خارجی ندارد و نه به صورت آکادمیک و قانونی چنین تحصیلات و مجوزی در ایران در دسترس نیست، بلکه این همان مشاورین یا متخصصین فعال در امر مهاجرت هستند که با این اقدام قصد دادن اعتبار بیش تری به خود و فعالیت خود دارند.

در هیچ کشوری در دنیا به جز دو کشور کانادا و استرالیا در دانشگاه های حقوق رشته ای تحت نام وکیل مهاجرتی ارائه و تدریس نمی گردد و فقط در این دو کشور این شغل و حوزه فعالیت خارجی و قانونی دارد. پس چه در ایران و چه در هرکجای جهان شخصی تحت چنین عنوانی فعالیت و خود را معرفی نماید غیر قانونی است؛ حتی اگر از دانشگاه های کانادا و استرالیا مدرک دریافت کرده باشد. چون افرادی که از دانشگاه های این دو کشور هم مدرک دارند قادر به فعالیت تحت این عنوان در خارج نیستند.

پس هر فردی که خود را به عنوان وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا معرفی کرد، همان مشاوری مهاجرتی می باشد. حتی اگر شخص مدرک حقوق داشته و وکیل هم باشد، باز ربطی به مهاجرت نداشته و مدرک وی مربوط به حوزه های قضایی است. ضمنا لازم به ذکر است که موسسات اعزام دانشجو جز زمینه تحصیلی قادر به فعالیت در رابطه با مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و غیره نیستند.

هزینه های اعزام دانشجو به ایتالیا

در ادامه بررسی سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا ذکر نکته مهمی در رابطه با هزینه های اعزام دانشجو به ایتالیا مهم است. این موسسات در قبال انجام وظایف خود مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می کنند که کاملا از سوی وزارت علوم محاسبه شده و دقیق است. اما برخی از این مراکز سعی می کنند با انجام مراحل اضافه و یا روش های بیهوده، مراحل پذیرش را طولانی و طلب مبلغی بیش تر داشته باشند. دراین باره بسیار دقت کنید.

اما به طور کلی هزینه های مهاجرت به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول مربوط به مراحل انجام پذیرش و نقل مکان شامل: هزینه های اخذ ویزا و بررسی مدارک در سفارت، ترجمه مدارک، بلیت هواپیما، خرید بیمه دانشجویی، تمکن مالی و غیره می شود.

بخش دوم نیز مربوط به هزینه های رسیدن به ایتایلا و شروع زندگی، تحصیل و اقامت در این کشور، از جمله: شهریه، اجاره، هزینه خوراک، پوشاک و غیره است که در مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا جز به جز برایتان شرح داده ایم.

دقت داشته باشید که این هزینه ها ممکن است باتوجه به هر فرد و شرایط وی تفاوت داشته باشند، به خصوص هزینه های بخش دوم که باتوجه به شهر، رشته تحصیلی، دانشگاه، سبک زندگی و غیره قطعا برای افراد متفاوت خواهند بود. 

اما می توان بازهم مبالغی به طور متوسط برای آن ها طبق سوابق دیگر دانشجویان به دست آورد و برای آن ها آماده بود و برنامه داشت که در ادامه خواهیم گفت.

 

هزینه ها و مخارج مهم جهت تحصیل در ایتالیا

برای بررسی دقیق سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا اطلاع از مخارج بسیار مهم است. همانطور که گفتیم برای هر فرد این مخارج قطعا متفاوت است. اما به طور مثال هزینه اجاره خانه در کشور ایتالیا می تواند از 300 یورو تا 900 یورو برای یک فرد مجرد هزینه داشته باشد و یا مخارج ماهانه زندگی وی بدون اجاره ملک می تواند 823.1 یورو در ماه شود.

برخی دیگر از هزینه ها و مخارج مهم جهت تحصیل در ایتالیا به شرح درون جدول هستند:

برای اینکه از انجام مراحل بیهوده، پرداخت هزینه های اضافه و اتلاف وقت در مهاجرت تحصیلی خود به کشور ایتالیا جلوگیری کنید، حتما با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید و از اطلاعات و تجارب آن ها بهره بگیرید تا در نهایت از میزان بهره و سودی که از انجام این کار برده اید، تعجب زده شوید.

هزینه و مخارج مبلغ ماهانه
شهریه دانشگاه دولتی سالانه 1000 تا 4000 یورو
شهریه دانشگاه خصوصی سالانه 6 تا 25 هزار یورو
هزینه خوراک 90 تا 300 یورو
هزینه قبوض و اینترنت و موبایل 100 تا 350 یورو
هزینه حمل و نقل 70 تا 180 یورو

بورسیه ها در اعزام دانشجو به ایتالیا

یکی از مباحث مهمی که در سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا باید توجه داشت و معمولا برای دانشجویان دارای اهمیت بسیاری است، مبحث بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی است. بورسیه ها در اعزام دانشجو به ایتالیا می توانند نقشی تعیین کننده داشته باشند و روی هزینه های تحصیل تاثیر بسیاری بگذارند. به همین خاطر تمام دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا شانس خود را در دستیابی به این موضوع محک می زنند.

دانشگاه ها و موسسات مختلفی در ایتالیا همه ساله اقدام به اعطای بورسیه تحصلی به دانشجویان خارجی واجد شرایط می کنند که برخی می تواند بخشی از مخارج آن ها و برخی حتی به صورت فول فاند تمامی مخارج تحصیل و زندگی آنان را پوشش بدهد. کارشناسان تیم آی مهاجرتی در مقاله بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا انواع این بورسیه ها و شرایط آنان را کامل برای شما عزیزان شرح داده اند.

البته در اینجا اشاره ای کنیم که در ایتالیا بیش تر فرصت های بورسیه ای برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، به خصوص دوره دکترا در نظر گرفته می شود و در دوره کارشناسی گاها باید از میان تحصیل برای دستیابی به بورسیه تحصیلی اقدام نمایید، این موضوع را حتما پیگیری و بررسی نمایید.

سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا در این مطلب توسط مشاورین آی مهاجرتی بررسی شد. جهت کسب اطلاعات بیش تر و یا مشاوره تخصصی جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های ایتالیا می توانید با کارشناسان ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید.

سوالات پر تکرار سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا

پس از خواندن سوالات پرتکرار در رابطه با اعزام دانشجو به ایتالیا ، در صورتی که سوالی در این رابطه دارید با مشاورین ما در بخش دیدگاه و یا از طریق شماره های تماس در میان بگذارید.

خیر این موسسات فقط قادر هستند که به کشورهایی دانشجو اعزام نموده و اخذ پذیرش کنند که به طور قانونی مجوز آن را از وزارت علوم دریافت کرده باشند.

بله، دانشگاه ها و موسسات بسیاری در این کشور به دانشجویان واجد شرایط بورسیه تحصیلی اعطا می کنند.

در حال حاضر دانشجویان می توانند برای اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کنند.

خیر نه تنها در ایران بلکه در هیچ کشور دنیا به جز استرالیا و کانادا عنوانی با نام وکیل مهاجرتی وجود ندارد و نه تنها در دانشگاه ها تحصیل نمی شود بلکه مجوزی کار نیز صادر نمی شود.

به طور یقین موسسات مهاجرتی گزینه بهتر و ایده آل تری هستند چون از تجارب و دسترسی های بسیار وسیع تری برخوردار هستند.

کلاینت های ما به شما خواهند گفت که تجربه دریافت ویزا در آی مهاجرتی چگونه است:

نمایش ویدیو درباره امین ره جوی
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره الهه سعادتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه