بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر

بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر به شما این فرصت را می دهد تا علاوه بر سنجش هر مقصد بر اساس رتبه تحصیلی ، وجود فرصت های شغلی و سطح رفاه زندگی را نیز بسنجید.

برترین دانشگاه های ایتالیا علاوه بر این کشور در اروپا و جهان هم از اعتبار و رتبه های بالا و مناسبی بهره مند هستند که باعث ایجاد درخواست های زیادی جهت تحصیل در آن ها همه ساله شده است.

شناخت بهترین دانشگاههای ایتالیا برای تحصیل می تواند بر آینده شغلی و کاری شما نیز تاثیر زیادی بگذارد، زیرا هرچه در دانشگاه معتبرتری تحصیل کرده و مدرک خود را دریافت کنید، قطعا بسیار سریع تر می توانید شغل مناسب خود را با درآمد و شرایط مورد توجهتان به دست آورید.

بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر

شناخت بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر به شما کمک می کند تا بتوانید شرایط زندگی و کار بهتری را همزمان با تحصیل برای خود رقم بزنید.

فهرست مطالب

پس توصیه می کنیم که در انتخاب دانشگاه تحصیلی خود حتما تیم مشاورین آی مهاجرتی مشورت کرده و از اطلاعات و تجارب بالای آنان بهره مند شوید.

در ادامه این مقاله بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر را به شما معرفی خواهیم کرد، اما توجه داشته باشید که این تمامی مراکز معتبر این کشور نیستند و دانشگاه های معتبر بسیاری در ایتالیا در حال فعالیت می باشند. 

ضمنا در مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا سایر روش های مهاجرتی علاوه بر تحصیل را نیز معرفی کردیم و شرایط و جزئیات آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

بهترین دانشگاه های ایتالیا در میلان

میلان را باید یکی از مهم ترین و برترین شهرهای دانشجویی ایتالیا معرفی کرد که تعداد دانشگاه های زیادی در آن در حال فعالیت هستند و اکثر آن ها از مراکز برتر و معتبر اروپا می باشند. به دلیل وجود دانشجویان بسیار در این شهر می توان میلان را هم یک شهر توریستی نامید و هم یک شهر دانشجویی. در ادامه بهترین دانشگاه های ایتالیا در میلان را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر

دانشگاه بی نظیر پلی تکنیک میلان ایتالیا

دانشگاه بی نظیر پلی تکنیک میلان ایتالیا بزرگ ترین موسسه آموزش عالی در رشته های فنی-مهندسی در کشور ایتالیا و یکی از معتبرترین مراکز علمی در اروپا و جهان شناخته می شود که رشته های مختلفی را به زبان های ایتالیایی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می کند. این دانشگاه همچنین با چندین دانشگاه معتبر در اروپا و جهان در تبادل اطلاعات و دانشجو قرار دارد.

این مرکز به دلیل دوره های مهندسی، طراحی و معماری خود مشهور است و رهبران آینده را در این زمینه ها و سایر زمینه ها تربیت و تولید می کند. به عنوان مثال، جولیو ناتا، برنده جایزه نوبل شیمی، در دانشگاه تحصیل کرد و بیشتر تحقیقات معروف خود را در آن جا انجام داد.

این دانشگاه برترین دانشگاه ایتالیا نیز شناخته می شود و در زمینه های تخصصی خود (مهندسی، طراحی و معماری) جز 15 دانشگاه برتر جهان است. ضمن اینکه این مرکز بورسیه ها و کمک هزینه های مختلفی را برای دانشجویان بین اللملی در نظر گرفته است که در تمامی مقاطع آن از کارشناسی تا دکترا در دسترس هستند.

علاوه بر این ها دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای هفت ساختمان خوابگاه دانشجویی است که پنج ساختمان در میلان و یک ساختمان در شهرهای لکو و کومو قرار دارند. این ساختمان‌ها مکان‌های مناسبی برای زندگی دانش‌آموزان هستند و تمام وسایل مورد نیاز آن ها را در خود جای داده و به آنها امکان دسترسی به خدماتی مانند خشک‌شویی و اینترنت را می‌دهند.

دانشگاه میلان ایتالیا بزرگ ترین دانشگاه منطقه

دانشگاه میلان ایتالیا بزرگ ترین دانشگاه منطقه

دانشگاه میلان ایتالیا بزرگ ترین دانشگاه منطقه شناخته می شود که نزدیک به 52 هزار دانشجو را در خود جای داده و نزدیک به 1500 نفر از آن ها در مقاطع تکمیلی مشغول به تحصیل می باشند. جالب است بدانید که رشته های پزشکی و علوم انسانی از مراکز آموزشی اولیه این دانشگاه بودند. در حال حاضر این دانشگاه خدمات آموزشی و رفاهی و همچنین امکانات اقامتی، بسیار خوب و مناسبی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

در ادامه بررسی بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر باید بگوییم دانشگاه میلان ایتالیا 77 رشته در دوره کارشناسی ، 64 رشته در دوره کارشناسی ارشد 33 رشته در دوره دکترا را برای ارائه در دسترس دارد که تمامی آن ها را در 10 دانشکده خود ارائه می کند.

زبان اصلی تحصیل در این دانشگاه زبان ایتالیایی است، اما برنامه هایی نیز در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز به انگلیسی ارائه می شوند. البته زبان آموزش در دوره دکترا باز به زبان ایتالیایی است، توجه داشته باشید که برای ورود به این دانشگاه باید مدارک زبان معتبری را برای ارائه در اختیار داشته باشید.

ضمنا باید بدانید که دانشگاه میلان یک موسسه تحقیقاتی فشرده است. تحقیقات انجام شده طیف گسترده ای از رشته ها از جمله پزشکی، علوم طبیعی، علوم انسانی و علوم اجتماعی را در بر می‌گیرد و دانشگاه به طور پیوسته در میان برترین دانشگاه های ایتالیا برای خروجی تحقیقاتی خود قرار می گیرد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دانشگاه بیکوکا میلان ایتالیا متمرکز بر تحقیق و نوآوری

دانشگاه بیکوکا میلان یکی دیگر از برترین مراکز آموزشی در شهر میلان و کشور ایتالیا است که با تأکید ویژه بر علوم و فناوری تاسیس و راه اندازی شده است. در ادامه بررسی بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر باید بگوییم که دانشگاه بیکوکا میلان ایتالیا متمرکز بر تحقیق و نوآوری نیز شناخته می شود و دستاوردهای بسیار بزرگی این به دست آورده است.

این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد، از جمله دوره های تحصیلی در رشته های حقوق، اقتصاد، پزشکی، روانشناسی، ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین تعدادی برنامه بین رشته ای دارد که به دانشجویان امکان می دهد چندین رشته تحصیلی را کشف کنند.

این دانشگاه دارای چندین مرکز و مؤسسه تحقیقاتی از جمله مؤسسه بیو تصویربرداری مولکولی و فیزیولوژی، مرکز علوم و فناوری نانو و مرکز حقوق بشر است. این دانشگاه همچنین دارای تمرکز بین المللی قوی، با مشارکت و برنامه های تبادل با دانشگاه های سراسر جهان می باشد که این مرکز را بسیار اعتبار بخشیده است.

به خاطر چنین کیفیت بالای آموزشی این دانشگاه همواره در رتبه بندی دانشگاه های ایتالیا در میان مراکز برتر قرار می گیرد. علاوه بر این این مرکز تمامی امکانات اقامتی و تحصیلاتی را در کیفیت بسیار خوبی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد.

پیشنهاد می کنیم با کلیک روی عنوان همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا تمامی جزئیات، شرایط و مدارک لازم برای ورود به دانشگاه های ایتالیا را بشناسید.

University of Bicocca, Milan, Italy

بهترین دانشگاه های ایتالیا در رم

رم یکی از کهن ترین و جذاب ترین شهرهای جهان است که به لطف دانشگاه های با کیفیت، تاریخ غنی و شاهکارهای معماری و هنری خود توانسته به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در میان دانشجویان خارجی مبدل شود. اگر شما هم از علاقمندان به این شهر و تحصیل در دانشگاه های آن هستید، اطلاع از این مراکز و شناخت آن ا در جهت انتخاب مناسب ترین گزینه بسیار مهم و اساسی است.

در ادامه چند مورد از بهترین دانشگاه های ایتالیا در رم را به صورت خلاصه به شما معرفی خواهیم کرد و مهم ترین ویژگی ها و شرایط آن ها را به شما نشان خواهیم داد.

دانشگاه ساپینزای رم از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا

در این بخش از معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر، به سراغ شهر رم و دانشگاه برتر آن می رویم. دانشگاه ساپینزای رم از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا شناخته می شود که از سال 1303 میلادی در حال فعالیت است. 

این دانشگاه از نظر کیفیت تحقیق، آموزش و بعد بین المللی در صدر دانشگاه های ایتالیا قرار می گیرد و از نرخ شهریه پائین و ارزانی نیز بهره می برد.

جالب است بدانید که این دانشگاه از 11 دانشکده، 63 بخش تحقیقاتی، 50 کتابخانه و 18 موزه نیز بهره می برد که این مرکز را به نوبه خود به یکی دانشگاه بسیار خاص و منحصر بفرد تبدیل می کند. 

این دانشگاه 287 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد و 85 برنامه دکترا را ارئه می نماید که 55 مورد از آن ها به زبان انگلیسی ارائه شده و مابقی به زبان ایتالیایی تدریس می شوند.

دانشگاه ساپینزای رم از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا

این دانشگاه نزدیک به 2 هزار دانشجو را نیز در خود جای داده است که از امکانات و آموزشی با کیفیت و بسیار مدرن بهره می برند. دانشگاه ساپینزا دارای هیئت علمی برجسته و متنوعی است که شامل دانشمندان و محققین معتبر بین المللی می شود. تعهد دانشگاه به تعالی آکادمیک و تحقیقات پیشرفته همچنان برای جذب استعدادهای برتر، تضمین آموزش با کیفیت بالا برای همه دانشجویان ادامه دارد. این دانشگاه می تواند یکی از بهترین گزینه ها در این شهر و کشور ایتالیا باشد.

مطالب جمع آوری شده در مقالات زیر راهگشای خوبی برای شما عزیزان علاقه مند به کشور ایتالیا می باشد:

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان

یکی دیگر از گزینه های مهم در بررسی بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر، دانشگاه تورورگاتا ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان است که می تواند برای علاقمندان به تحصیل رشته پزشکی که خواهان بازگشت به کشورمان هستند، یک گزینه بسیار مناسب شناخته شود. این دانشگاه 110 برنامه کارشناسی و ارشناسی ارشد و 35 برنامه دکترا را به زبان های انگلیسی و ایتالیایی ارائه می کند.

این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته هایی مانند اقتصاد، مهندسی، حقوق، پزشکی، علوم انسانی و علوم طبیعی ارائه می کند. این مجموعه گسترده از برنامه ها به دانش آموزان اجازه می دهد تا علایق خود را دنبال و مسیر تحصیلی مناسبی را پیدا کنند که با اهداف شغلی آن ها همسو باشد.

یکی از نقاط قوت قابل توجه این دانشگاه در اعضای هیئت علمی آن نهفته است. دانشگاه تورورگاتا دارای هیئت علمی ممتازی متشکل از اساتید، محققان و متخصصان مجرب است که در زمینه های مربوطه خود متخصص هستند. این اعضای هیئت علمی، دانش، تجربه صنعتی و تخصص تحقیقاتی فراوانی را به کلاس‌های درس می‌آورند و یک محیط یادگیری پویا و از نظر فکری محرک برای دانشجویان ایجاد می‌کنند.

این مرکز فرهنگ تحقیق علمی را ترویج می کند و دانشجویان را تشویق می کند تا در فعالیت های تحقیقاتی شرکت کنند. این دانشگاه دارای مراکز و مؤسسات تحقیقاتی متعددی است که به زمینه های مختلف اختصاص داده شده اند که همکاری‌های بین رشته‌ای را تقویت می‌کنند و کاوش ایده‌های پیشرفته را تشویق می‌کنند.

دانشگاه بیومدیکال رم ایتالیا معتبر در رشته های پزشکی

یکی از دانشگاه های موجود در لیست بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر را باید دانشگاه بیومدیکال رم معرفی کنیم که دارای یک اعتبار بالا در رشته های پزشکی است. دانشگاه بیومدیکال رم ایتالیا معتبر در رشته های پزشکی است که دارای 2 دانشکده و 8 برنامه آموزشی در مقالع کارشناسی تا دکترا می باشد و تمامی آن ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.

دانشگاه بیومدیکال به صورت تخصصی رشته های پزشکی را به دانشجویان ارائه می کند، اما سایر رشته ها نیز در آن در دسترس هستند و هزینه آن قطعا گران تر از سایر مراکز دولتی می باشد، اما خب مراحل وشرایط پذیرش آن نیز راحت تر از دانشگاه های دولتی است.

ضمنا این دانشگاه خوابگاه و امکانات اقامتی بسیار خوب و کاملی را در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار می دهد.

این دانشگاه ساختارهای یکپارچه آموزشی، پرورشی و مراقبت های بهداشتی را ارائه می دهد و به دانشجویان تجربیاتی را ارائه می دهد که به رشد فرهنگی، حرفه ای و انسانی آن ها کمک می کند. 

یکی از مهم ترین بخش های دانشگاه بیومدیکال رم، بیمارستان دانشگاهی واقع در پردیس این دانشگاه است که خدمات آموزشی و درمانی ارائه می‌دهد.

 

Biomedical University of Rome, Italy

بهترین دانشگاه های ایتالیا در ناپل

ناپل سومین شهر بزرگ و یکی از برترین و باکیفیت ترین شهرهای ایتالیا شناخته می شود که در حال حاضر 4 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در آن در حال فعالیت هستند. 

موردی که باید توجه داشته باشید، این که میلان و رم بیش ترین تعداد دانشگاه های ایتالیا را در خود جای داده اند و سایر شهرها در تعداد مراکز آموزشی کمتری برخوردار هستند.

این شهر نیز سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری است که در حال تحصیل در دانشگاه های آن هستند. در اینجا نیر قطعا توصیه می کنیم که بهترین دانشگاه های ایتالیا در ناپل را نیز بررسی کرده و سپس دانشگاه مورد نظرتان رابرگزینید. در ادامه معتبرترین دانشگاه این شهر را معرفی می کنیم.

بهترین دانشگاه های ایتالیا در ناپل

دانشگاه فدریکو دوم ناپل از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه فدریکو دوم ناپل از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است که در لیست بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر آن را می شناسیم. این دانشگاه از سال 1224 میلادی در حال فعالیت می باشد و دارای 4 دانشکده، 26 دپارتمان و 50 موسسه تحقیقاتی است. این دانشگاه بیش از 80 هزار دانشجو دارد که در 153 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه همواره از برترین دانشگاه های ایتالیا شناخته می شود که در رتبه بندی دانشگاه های ایتالیا جز 10 دانشگاه برتر قرار داشته است و بسیاری دانشجو آرزوی تحصیل در آن را دارند. دانشجویان می توانند به زبان های ایتالیایی و انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنند و ارائه مدرک زبان از اصلی ترین شرایط پذیرش آن است.

فدریکو دوم سومین دانشگاه ایتالیا از نظر تعداد دانشجویانی است که تاکنون ثبت نام کرده اند، اما علیرغم اندازه آن، هنوز یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا و جهان است و به ویژه برای تحقیقات قابل توجه است. این دانشگاه به افتخار بنیانگذار آن فردریک دوم نامگذاری شده است. در اکتبر 2016، دانشگاه میزبان اولین آکادمی توسعه دهندگان Apple IOS و در سال 2018 آزمایشگاه تبدیل دیجیتال سیسکو بود.

بهترین دانشگاه های ایتالیا در بلونیا

بهترین دانشگاه های ایتالیا در بلونیا

شهر بولونیا یکی از شهرهای مطرح و بزرگ ایتالیا است که در تمام جهان شناخته است. در حال حاضر 3 تا از بهترین دانشگاه های ایتالیا در بلونیا مشغول به فعالیت هستند که همگی معتبر و مطرح هستند که در ادامه بررسی بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر، مطرح ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. 

شهر بولونیا را از این لحاظ می توان مقصد مناسبی برای تحصیل معرفی کرد که دارای هزینه های اقامتی ارزان و مناسبی می باشد.

تیم مشاورین آی مهاجرتی در مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا تمامی جزئیات، مخارج و مبالغی که یک شخص یا خانواده برای مهاجرت و نقل مکان به روش های مختلف به کشور ایتالیا باید مد نظر قرار دهید، به طور کامل آشنا کرده اند، این مقاله را از دست ندهید.

دانشگاه بولونیا ایتالیا قدیمی ترین دانشگاه دنیای غرب

در این قسمت از معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر می خواهیم یک گزینه بسیار خاص را بشناسیم. دانشگاه بولونیا ایتالیا قدیمی ترین دانشگاه دنیای غرب شناخته می شود که از سال 1158 در حال فعالیت است و طی این سال ها متخصصان و اندیشمندان بسیار زیادی را به جهان معرفی کرده و در پیشرفت نسل بشر تاثیر بسیاری داشته است.

این دانشگاه طی این سال ها فعالیت با فراز و نشیب های بسیاری مواجه شده است، اما در حال حاضر محل تحصیل بیش از 90 هزار دانشجوی داخلی و خارجی است که بسیار گفت انگیز می باشد. این تعداد دانشجو این دانشگاه را به یکی از بزرگ ترین دانشگاه های ایتالیا تبدیل کرده است.

این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان در برنامه های مبادله در خارج از کشور رتبه اول را در ایتالیا و از نظر تعداد دانشجویان مبادله در بین 5 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد. علاوه بر این، دانشگاه بولونیا در میان 5 دانشگاه برتر ایتالیا در رتبه بندی های بین المللی اصلی مختلف قرار گرفته است.

باید بدانید که دانشگاه بولونیا متعهد به توسعه پایدار است و به عنوان یک دانشگاه جامع تحقیقاتی، رویکرد چند رشته ای دارد. همچنین این دانشگاه، از نظر همکاری های تحقیقاتی و دانشگاهی در میان فعال ترین مؤسسات است.

بهترین دانشگاه های ایتالیا در سایر شهرها

تا به اینجای معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر شما را با مطرح ترین دانشگاه های مستقر در شهرهای مهم و اصلی ایتالیا آشنا کردیم. اما باید بگوییم که تمامی دانشگاه های مطرح و معتبر این کشور فقط در این مناطق واقع نشده اند، بلکه شهرهای کوچک و کم تر شناخته شده نیز دانشگاه های بسیار مطرحی را در خود جای داده اند. در ادامه برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا در سایر شهرها را معرفی می کنیم.

ضمنا توصیه می کنیم که حتما مقاله سیر تا پیاز اعزام دانشجو به ایتالیا را هم در سایت ما مطالعه نموده تا با شرایط، قوانین، مدارک و هر آن چیزی که برای رسیدن به دانشگاه های ایتالیا لازم می باشد به طور کامل و با اطلاعاتی به روز آشنایی پیدا کنید.

دانشگاه پادوا ایتالیا دانشگاهی بزرگ در شهری کوچک

یکی از بهترین و قدیمی تری گزینه های موجود در بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر، دانشگاه پادوا می باشد. 

دانشگاه پادوا ایتالیا دانشگاهی بزرگ در شهری کوچک است که اعتبار و رتبه های آن از بسیاری از دانشگاه های میلان و رم نیز بالاتر می باشد و ای دانشگاه حتی از آن ها نیز شناخته تر شده است.

این دانشگاه بیش از 60 هزار دانشجوی خود را در 8 دانشکده و 32 دپارتمان خود تدریس و آموزش می دهد و هر ساله بیش از 13 هزار نفر را فارغ التحصیل می کند که یک آمار بسیار کم نظیر است. 

این دانشگاه بیش از 100 رشته در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و زبان تحصیلی آن انگلیسی و ایتالیایی می باشد. همچنین شهریه تحصیلی آن نیز بسیار مناسب بوده و هر ساله بورسیه های متنوعی را نیز به افراد اعطا می کند.

دانشگاه پادوا ایتالیا دانشگاهی بزرگ در شهری کوچک

طبق آمار بیش از 90 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه از شغل و تحصیلا و درآمد خود پس از پایان تحصلات خود اعلام رضایت کرده اند و 93 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به اشتغال در زمینه های مورد علاقه خود شده اند. این دانشگاه همچنین چندین سال به عنوان بهترین دانشگاه ایتالیا برای کیفیت تدریس شناخته شده است، که افتخار بسیار بزرگی می باشد.

دانشگاه پلی تکنیک تورین معتبرترین دانشگاه غیر دولتی ایتالیا

در آخرین مورد از گزینه های معرفی شده در مقاله بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر، شاید جالب باشد که این مورد نیز از دانشگاه های غیر دولتی این کشور است که در شهر کوچک تورین قرار گرفته است. دانشگاه پلی تکنیک تورین معتبرترین دانشگاه غیر دولتی ایتالیا است که در شهرهای مطرح این کشور قرار نگرفته و دارای اعتبار بسیار بالایی در جهان می باشد.

این دانشگاه نزدیک به 38 هزار دانشجو دارد و به زبان های انگلیسی و ایتالیایی مشغول به تحصیل هستند که رقمی بسیار قابل توجه برای یک دانشگاه غیر دولتی می باشد. دانشگاه پلی تکنیک تورین از سوی کمیسیون اروپا عنوان «دانشگاه اروپایی» را دریافت کرده است. این دانشگاه به همراه 6 دانشگاه فنی اروپایی دیگر اتحاد UNITE را تشکیل داده است! (شبکه دانشگاهی برای نوآوری، فناوری و مهندسی).

هدف از این پروژه ایجاد پردیس فرا اروپایی، معرفی برنامه های درسی فرا اروپایی، ارتقای همکاری علمی بین اعضا و تقویت انتقال دانشبین کشورها است. این اتحاد شامل دانشگاه فنی دارمشتات ، دانشگاه آلتو، موسسه سلطنتی فناوری KTH، دانشگاه پلی تکنیک تورین، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا و دانشگاه لیسبون است.

وبینار شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا

انتخاب کشور ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی یکی از بهترین گام های هر فررد برای ساختن آینده ای روشن است . از این رو کارشناس ما در این وبینار به صورت دقیق به آن پرداخته و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد ، کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی شما هستند.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا

رنکینگ دانشگاه های ایتالیا

همانطور که می دانید یکی از روش های بسیار مناسب جهت شناخت بهترین دانشگاههای ایتالیا برای تحصیل مراجعه به رتبه و جایگاه آن ها در میان دانشگاه های جهان است. برای اعلام این رتبه بندی ها دانشگاه ها ار از تمامی زوایا و جوابن مورد بررسی قرار داده و به صورت تکی در ره بخش و در نهایت به صورت کلی نمره دهی و رتبه بندی می کنند.

موسسات مختلفی وجود دارند که رنکینگ دانشگاه های ایتالیا را سالانه ارائه کرده و موسسات معتبر و قابل اعتماد و قابل اتکایی نیز می باشند. قطعا هرچه دانشگاهی رتبه بالاتری در جهان، اروپا و حتی ایتالیا داشته باشد، قطعا اعتبار مدرک بالاتر را نیز برخوردار است. در ادامه این بخش رتبه بندی دانشگاه های ایتالیا را مشاهده خواهید کرد:

دانشگاه رتبه جهانی از موسسه QS رتبه جهانی از موسسه Times
دانشگاه پلی تکنیک میلان 123 350 – 301
 دانشگاه ساپینزای رم 134 250 – 201
دانشگاه بولونیا 154 161
دانشگاه پادوا 219 250 – 201
دانشگاه پلی تکنیک تورین 252 800 – 601
دانشگاه میلان 276 350 – 301
دانشگاه فدریکو دوم ناپل 335 400 – 351
دانشگاه پیزا 349 500 – 401
دانشگاه فلورانس 358 500 – 401
دانشگاه تورین 364 500 – 401
دانشگاه بیکوکا میلان 481 350 – 301

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر را معرفی نمودند، جهت شناخت سایر دانشگاه ها می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس برقرار نمایید.

سوالات پرتکرار بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر 

در پایان نیز می توانید سوالات متداول در رابطه با بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر را مطالعه نموده و در صورتی که سوالی در اینز زمینه برایتان وجود دارد ، از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در در میان بگذارید.

 بله، دانشگاه های ایتالیا دارای اعتبار بالایی در جهان بوده و حتی در برخی از رشته ها به عنوان برترین دانشگاه ها نیز شناخته می شوند.

بیاد بگوییم در تمامی شهرهای ایتالیا دانشگاه یا دانشگاه هایی معتبر وجود دارند، اما برترین شهرها شامل میلان، رم، ناپل، تورین و بولونیا می شوند.

در حال حاضر دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای رتبه 123 از موسسه QS بوده که بالاترین در میان دانشگاه های ایتالیایی می باشد.

برترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا شامل: دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه ساپینزای رم، دانشگاه بولونیا، دانشگاه پادوا و دانشگاه پلی تکنیک تورین می باشد.

شهر رم دارای بیش ترین تعداد دانشگاه در ایتالیا بوده که 46 دانشگاه و موسسه آموزش عالی می باشد.

دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره عبدالقادر حیدری
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره یاسمن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره محمدحسین بابادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه