نرخ بیکاری در اتریش

نرخ بیکاری در اتریش یکی از اساسی ترین و معتبرترین معیارها به شمار رفته که دید وسیعی از وضعیت اشتغال در این کشور را در اختیار افراد قرار می دهد. امروزه نرخ بیکاری یکی مهم ترین عواملی است که به متقاضیان کمک کرده تا شرایط اشتغال در کشور مورد نظرشان را مورد ارزیابی قرار دهند.

از همین رو آشنایی با این نرخ و جنبه های مختلف آن برای هر متقاضی کار در کشور زیبای اتریش الزامی می باشد و می تواند تصمیم گیری و حتی انتخاب مسیر شغلی نیز تاثیر مثبتی بگذارد.

نرخ بیکاری در اتریش

نرخ بیکاری در کشور اتریش برای سال 2023 به طور کل 6.2% اعلام شده که برای زنان این مقدار 6.1% بوده و برای مردان 6.3% اعلام شده است.

فهرست مطالب

میزان بیکاری و اشتغال در اتریش عموما به موارد مختلف مانند میزان تحصیلات، جنسیت و زمینه اشتغال بستگی دارد. همچنین در زمینه یافتن شغل، داشتن مشاوری آگاه و دانا به شما کمک می کند تا در کم ترین مدت زمان شغل مورد نظرتان در این کشور را پیدا یا راه اندازی کنید.در این راه توصیه می کنیم برای اخذ وقت مشاوره از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

امروزه بیکاری در کشورهای مختلف در اثر مواردی مانند رکود اقتصادی، افزایش جمعیت، سیاست های دولت و عدم توسعه مهارت کارگران به وجود می آیند. همچنین در سال های اخیر همه گیری ویروس کرونا نیز تاثیر بسیار منفی بر بخش های مختلف اقتصاد و به خصوص اشتغال داشته و عموما موجب بالا رفتن میزان آمار بیکاری در اتریش شده است.

با توجه به این که نرخ بیکاری در اتریش ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی دارد، شما می توانید برای آشنایی بیشتر با وضعیت و پایه های اقتصادی این کشور به مقاله صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش مراجعه فرمایید.

نرخ بیکاری در صنایع مختلف اتریش

نرخ بیکاری در اتریش در سال 2023 با حدود 258652 نفر بیکار، 6.2 درصد برآورد شده است و نرخ بیکاری در این کشور نسبت به سال پیش حدود یک درصد افزایش یافته است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
نرخ بیکاری در اتریش

جالب است بدانید در این بین نرخ بیکاری در اتریش برای زنان 6.1٪ و برای مردان 6.3٪ بر آورد شده است که بدان معناست که زنان امروزه برای یافتن شغل در این کشور دارای شانس بیشتری هستند.

یکی دیگر از مواردی که تاثیر بسیار زیادی بر میزان درصد بیکاری و اشتغال گذاشته، نرخ بیکاری در صنایع مختلف اتریش می باشد که باعث شده تا زمان اشتغال در هر صنعت متفاوت باشد. امروزه بازار کار اتریش به شدت به صنایعی مانند ساختمان و ساخت و ساز، گردشگری، تولید وسایل نقلیه موتوری، الکترونیک، غذا و حمل و نقل متکی است.

لذا یافتن شغل در این زمینه ها آسان تر است و به صورت کلی افراد دارای شانس بیشتری برای اخذ شغل هستند. همچنین لازم به ذکر است که تنها زمینه های اشتغال این صنایع نیستند و شما می توانید در صنایع دیگر نیز با داشتن مهارت های به روز، تحصیلات خوب و غیره به راحتی شغل مورد نظر خودتان را به دست آورید.

همچنین این راه داشتن اطلاعات زیاد در مورد هر صنعت، الزامات و قوانین کار، به شما کمک می کند که با دیدی وسیع تر به بازار کار این کشور وارد شوید. بدون شک مطالعه مقاله مهاجرت کاری و کار در اتریش می تواند گامی مهم جهت کسب تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در این زمینه باشد.

آمار بیکاری در بین جوانان اتریشی

آمار بیکاری در بین جوانان اتریشی

امروزه سن کار در کشور اتریش بین 15 تا 64 سال است و تمامی افراد بین این سنین می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. به صورت کلی در این کشور اکثر جوانان، از سن 15 سالگی پروسه ورود به بازار کار را، با اتمام مدرسه و تحصیلات اجباری و با انجام انواع کار آموزی ها شروع می کنند.

در حال حاضر آمار بیکاری در بین جوانان اتریشی حدود 7.6٪ می باشد و این نرخ در طول زمان در بدترین حالت خود 13.4٪ و در بهترین ترین 5% بوده است. جالب است بدانید کشور اتریش در زمینه میزان نرخ بیکاری بین جوانان، نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان داده است.

نکته حائز اهمیت است که این پایین بودن نرخ بیکاری و نرخ بیکاری بین جوانان اتریشی نتیجه سیاست های بازار کار و سیستم آموزشی این کشور می باشد.

به صورت کلی طبق آموزش های موجود در سیستم آموزشی اتریش افراد از همان ابتدا یاد می گیرند که چگونه مهارت های خود را به روز نگه دارند.

علاوه بر این طبق نرخ بیکاری در اتریش پس از اتمام تحصیلات در این کشور تمامی فارغ التحصیلان بلافاصله با ضرورت کاریابی مواجه می شوند و تمامی افراد باید در شرکت یا زمینه ای به کار آموزشی مشغول شوند.

بدین ترتیب بسیاری از افراد در همان ابتدا در شرکتی که آموزش های لازم را فرا گرفتند، استخدام می شوند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

انواع مختلف بیکاری در اتریش

جالب است بدانید امروزه انواع مختلف بیکاری در اتریش وجود دارد که هر کدام دارای خصائص و ویژگی های خاص خود می باشند. به صورت کلی آشنایی با این موارد به شما کمک می کند که بهتر با مقوله بیکاری و نرخ بیکاری در اتریش آشنا شوید و دید گسترده تری داشته باشید.

  • بیکاری اصطکاکی: بیکاری اصطکاکی عموما به نوعی بیکاری کوتاه مدت گفته شده که از نظر اقتصادی دارای کمترین میزان آسیب می باشد. به صورت کلی این مورد به مواقعی اشاره دارد که فارغ التحصیلان که به دنبال اولین شغل خود هستند یا افراد به صورت داوطلبانه شغل خود را به دلایل مختلف ترک می کنند و تا زمان یافتن شغل در جای جدید بیکار هستند.
  • بیکاری ادواری: این نوع بیکاری به تغییر در تعداد کارگران بیکار در طول دوره رشد و رکود اقتصادی اشاره دارد. به صورت کلی میزان تقاضا برای یک محصول یا خدمات تاثیر زیادی بر نرخ بیکاری در اتریش دارد زیرا با کاهش تقاضا رونق صنعت نیز کاهش پیدا کرده و نیاز به کارمندان کم می شود. از همین رو بسیاری از شرکت ها در شرایط سخت اقتصادی به تعدیل نیروهای خود می پردازند.
  • بیکاری ساختاری: به صورت کلی در این نوع بیکاری مشاغلی که تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته اند، اشاره دارد. برای مثال در بسیاری از شرکت ها امروزه ماشین ها و دستگاه های بسیار پیشرفته جایگزین کارگران عادی شده اند. در این نوع بیکاری، افراد بیکار بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است تا مدت طولانی از یافتن شغل جدید ناتوان باشند.

Unemployment
in
Austria

افراد بیکار در اتریش چه کسانی هستند؟

سوالی که امروزه ذهن بسیاری از متقضایان را به خود مشغول کرده این است که افراد بیکار در اتریش چه کسانی هستند؟ باید گفت افراد بیکار به کسانی گفته شده که بالای 16 سال سن دارند و به صورت فعالانه به دنبال یافتن شغل مورد نظر خود هستند، اما قادر به یافتن شغل مورد نظر خود نمی باشند.

هنگامی که نرخ بیکاری کشورها را مورد بررسی قرار می دهیم، در می یابیم که این نرخ تمامی بخش ها و افراد جامعه را در نظر نگرفته و تنها به عده ای اشاره دارد که به عنوان جمعیت فعال شناخته می شوند. به صورت کلی جمعیت فعال یا نیروی کار به افراد مشغول به کار به اضافه ی افراد به دنبال کار اشاره دارد.

بدین ترتیب افرادی که علاقه ای به یافتن شغل ندارد، خارج از بازه سنی کار قرار دارند، افراد خانه دار، بازنشسته و بیمار از نظر اقتصادی غیر فعال در نظر گرفته شده و از آمار نرخ بیکاری در اتریش حذف می شوند.

در مارس 2023 حدود 333 هزار و 954 نفر به عنوان افراد بیکار شناخته شده اند و دولت این کشور با روش ها و برنامه های مختلف در جهت کاهش نرخ بیکاری در اتریش و آمار بیکاری گام داشته و از همین رو آینده نرخ بیکاری در اتریش عموما رو به بهبود پیش بینی می شود. 

 

سننرخ بیکاری بدون در نظر گرفتن جنسیتمردانزنان
15 تا 24 سال9.59.59.5
25 تا 54 سال4.34.44.2
55 تا 64 سال3.74.32.9

علاوه بر نرخ بیکاری ، توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر اطلاعات خود را در رابطه با سایر جنبه های زندگی در اتریش افزایش دهید:

نرخ بیکاری بلند مدت اتریش

نرخ بیکاری بلند مدت اتریش عموما افرادی را مورد بررسی قرار داده که بیش از 12 ماه بیکار هستند. بیکاری طولانی مدت معضلی مهم و ریشه دار است که تاثیر بسیار بدی بر اقتصاد می گذارد. بیکاری طولانی مدت پیامد هایی برای کل جامعه و اقتصاد دارد و به عنوان یکی از مهم ترین دلایل فقر مدام به شمار می رود.

طبق آمار بیکاری در اتریش نرخ بیکاری طولانی مدت باعث شده که به تدریج میزان مهارت ها و آگاهی شما از شغل مورد نظرتان کاهش پیدا کند و از همین رو میزان صلاحیت شما از خواسته های کارفرما کم تر شده و شانس شما برای استخدام در مشاغل مرتبط به حد زیادی کم می شود.

لذا توصیه می کنیم به هیچ عنوان خود را دچار معضل بیکاری طولانی مدت در نرخ بیکاری در اتریش نکرده و تا حد امکان همیشه با شرکت در دوره های مختلف مهارت های خود را به روز نگه دارید.

نرخ بیکاری بلند مدت در کشور اتریش حدود 1.1% برآورد شده است که این میزان بسیار مناسب است و از همین رو تعداد افرادی که در این کشور در دام چرخه بیکاری طولانی مدت می افتند، کم می باشد.

در جدول زیر مهم ترین اطلاعات از نرخ را مورد بررسی قرار می دهیم.

اطلاعات مهم از نرخ بیکاری اتریش
نرخ بیکاری6.2 %شاغلین3873 هزار نفر
نرخ بیکاری جوانان9.8 %تغییر اشتغال0.3٪
نرخ اشتغال74 %استخدام تمام وقت3084 هزار نفر
نرخ بیکاری بلند مدت1.1 %افراد بیکار258652 نفر

نرخ مشارکت نیروی کار اتریش

نرخ مشارکت نیروی کار اتریش در واقع به درصدی از افراد در سن کار اشاره دارد که در حال حاضر مشغول به کار هستند یا فعالانه به دنبال یافتن شغل مورد نظرشان می باشند. افراد شاغل عموما شامل تمامی افراد در سن کار شده که به صورت خود اشتغالی یا اشتغال با حقوق، برای فردی دیگر مشغول به کار هستند.

به صورت کلی شاخص نرخ مشارکت نیروی کار نقشی مهم و اساسی در مطالعه عوامل تعیین کننده یک کشور و پیش بینی عرضه نیروی کار در آینده دارد و از همین رو تمامی متقاضیان کار در این کشور باید با میزان نرخ بیکاری در اتریش و میزان نرخ نیروی مشارکت آشنا باشند.

جالب است بدانید امروزه میزان نرخ مشارکت نیروی کار، به عواملی مانند پیری جمعیت، عوامل ساختاری، سیاست های دولتی و غیره بستگی داشته و در طول زمان می تواند تا حد زیادی تغییر کند.

به صورت کلی نرخ نیروی مشارکت در کشور اتریش حدود 77.1% برآورد شده است و در این کشور بیش از نیمی از افراد در حال حاضر مشغول به کار می باشند. این میزان بسیار خوب است و نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا در وضعیت بهتری قرار دارد.

کشورنرخ مشارکت نیروی کار
برزیل61.7
چین67.1
مصر42.9
ایران40.9
اتریش77.1
آلمان55.9

ما در آی مهاجرتی همواره در تلاشیم تا بتوانیم به آسان ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین شکل ممکن شما را به خواسته هایتان برسانیم و در این ویدیو نیز گوشه هایی از پذیرش در کشورهای مختلف جهان را برای شما به نمایش گذاشته ایم.

در صورتی که تمایل به مهاجرت به کشور اتریش دارید و یا مایلید تا در زمانی کوتاه به بهترین مقصد برای مهاجرت دست یابید، حتما با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور پذیرش کشورهای مختلف

نرخ بیکاری در اتریش بر اساس ایالت

نرخ بیکاری در اتریش بر اساس ایالت یکی دیگر از شاخص های مهم است که آشنایی با آن، هنگام مهاجرت و زندگی در این کشور بسیار حیاتی و مهم می باشد.

با دانستن نرخ بیکاری در اتریش بر اساس منطقه می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که چه قسمتی از این کشور را برای زندگی و کار انتخاب کنید.

امروزه بر اساس آمار بیکاری در اتریش هر شهر و استان این کشور دارای اقتصاد محلی ای خاص می باشد و میزان اشتغال در هر منطقه متفاوت است.

همچنین شهرهای مختلف اتریش دارای صنایع منحصر به فردی هستند و فرصت های شغلی مختلفی را به ساکنین خود ارائه می دهند.

کشورنرخ بیکاری %کشورنرخ بیکاری %
وین10.3کارنتن7.4
زالتسبورگ6.4زالتسبورگ3.4
اتریش سفلی5.7تیرول3.5
اتریش علیا3.8فورارلبرگ4.6

Unemployment Rate in Different States

مقایسه نرخ بیکاری اتریش با سایر کشورها

در نهایت به سراغ مقایسه نرخ بیکاری اتریش با سایر کشورها می رویم تا از این انتخاب این کشور برای زندگی و کار اطمینان پیدا کنید. به صورت کلی امروزه میزان نرخ بیکاری در اتریش حدود 6.2% برآورد شده است که اصولا در بین کشورهای دنیا در وضعیت خوبی قرار گرفته است.

امروزه نرخ بیکاری بین جوانان اتریشی در این کشور، از کشورهایی مانند برزیل و اسپانیا بهتر است و از همین رو یافتن شغل نیز در اتریش در مقایسه با اسپانیا و برزیل آسان تر می باشد.

بدین ترتیب شما می توانید در مدت زمان کوتاه تری در این کشور مشغول به کار شوید.

کشورنرخ بیکاریکشورنرخ بیکاری
استرالیا3.54کانادا5.00
آذربایجان5.64آلمان2.90
اتریش6.2اسپانیا12.84
برزیل8.6سوئد7.73
دانمارک5.20مجارستان4.10
ایرلند4.30ژاپن2.60

وین با میزان 10.3% نرخ بیکاری دارای بیشترین میزان و زالتسبورگ دارای کم ترین نرخ بیکاری در اتریش می باشد. از همین رو یافتن شغل در ایالت وین نسبتا دشوار تر از یافتن شغل در زالتسبورگ و تیرول می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که امروزه میزان هزینه های زندگی در این دو ایالت از وین بسیار پایین تر می باشد.

چنانچه قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارید اما با میزان برآورد هزینه مهاجرت و زندگی آشنا نیستند، توصیه می کنیم در کنار این مقاله راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش را مطالعه کنید تا با هزینه بخش های مختلف زندگی در این کشور آشنا شوید.

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد نرخ بیکاری در اتریش دارید یا قصد دارید در این کشور به انجام کار مورد نظرتان بپردازید، توصیه می کنیم همین حالا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. همچنین لازم به ذکر است علاوه بر اشتغال، راه های قانونی دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که شما را در مدت زمان کوتاهی به اقامت دائم می رساند. در این راه مطالعه مقاله شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش گامی کوچک جهت آشنایی با این روش ها می باشد.

سوالات پر تکرار نرخ بیکاری در اتریش

چنانچه در رابطه با نرخ بیکاری در اتریش در یک حرفه خاص و یا شهری مشخص سوالی دارید؛ حتما با مشاورین تیم آی مهاجرتی تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه پرسش خود را مطرح نمایید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین شکل پاسخگوی شما عزیزان باشند.

امروزه نرخ بیکاری در اتریش در سال 2023 با حدود 258652 نفر بیکار، 6.2 درصد برآورد شده است که این میزان نسبت به سال پیش حدود یک درصد افزایش یافته است.

امروزه نرخ بیکاری در جوانان این کشور حدود 7.6٪ برآورد شده است.

این نرخ در واقع به درصدی از افراد در سن کار اشاره دارد که در حال حاضر مشغول به کار هستند یا فعالانه به دنبال یافتن شغل مورد نظرشان می باشند

به صورت کلی طبق آمار بیکاری در اتریش بیکاری طولانی مدت پیامد هایی برای کل جامعه و اقتصاد دارد و به عنوان یکی از مهم ترین دلایل فقر مدام به شمار می رود. همچنین باعث شده که به تدریج میزان مهارت ها و آگاهی شما از شغل مورد نظرتان کاهش پیدا کند و یافتن شغل برای شما در طولانی مدت سخت تر شود.

امروزه بیکاری در کشورهای مختلف در اثر مواردی مانند رکود اقتصادی، افزایش جمعیت، سیاست های دولت و عدم توسعه مهارت کارگران به وجود می آیند.

در ادامه تجربه همکاری با آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه