خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا

خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا یک سیستم مبتنی بر منطقه است که پوشش همگانی را با کیفیت بسیار بالا و هزینه های کم ارائه می دهد. تعجبی ندارد که این کشور دارای دومین میانگین امید به زندگی در جهان است که همچنان در حال افزایش می باشد و همه افراد این دستاورد را نتیجه خدمات رفاهی و سیستم بهداشت و درمان مدیریت شده می دانند.

خدمات بهداشت و درمان ایتالیا و یا همان SSN با وجود این که یک سیستم اجتماعی است اما مدیریت آن توسط دولت منطقه ای انجام می شود و به همین دلیل استانداردها در سراسر کشور با یکدیگر یکسان نبوده و نیاز به بررسی دقیق هر کدام از منطقه ها به طور جداگانه وجود دارد.

خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا

خدمات بهداشت و درمان در ایتالیا رایگان نیست اما با هزینه های معقولانه و در مواقع اورژانس به صورت رایگان می توان از تمامی خدمات لازم بهره مند شد.

فهرست مطالب

در ادامه این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح و تحلیل کامل نظام سلامت کشور ایتالیا برای شما پرداخته اند . مقدار مرگ و میر به خصوص کودکان در این کشور بسیار کم بوده و همچنان در حال کمتر شدن می باشد و بسیاری از افراد از اروپا برای برخورداری از خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا به این مکان سفر می کنند.

اگر قصد مهاجرت به این کشور دارید می توانید از بابت کیفیت سیستم سلامت ایتالیا اطمینان کافی را داشته باشید، همچنین با مطالعه مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا مناسب ترین روش را برای خود یافته و به با خیال آسوده اقدام نمایید.

شرایط بیمه های درمانی در ایتالیا

شرایط بیمه های درمانی در ایتالیا با توجه به داشتن ملیت و اقامت هر کشور با هم تفاوت دارد، به صورتی که افراد تابع اروپا و بریتانیا می توانند از کارت بیمه برای برخورداری از خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا به مدتی کوتاه استفاده نمایند و نیازی به دریافت مجوز خاص ندارند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا

برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند و به این کشور مهاجرت کرده اند در ابتدا باید بیمه درمانی خصوصی داشته باشند تا سپس بعد از دریافت کارت شناسایی ایتالیایی برای SSN ثبت نام کرده و بیمه درمانی دولتی را دریافت کنند، برای این کار فرد باید به نزدیکترین مرجع بهداشتی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نماید، برای تایید این درخواست نیاز به تعدای مدارک مشخص شده می باشد که به شرح زیر است:

  • مجوز اقامت
  • شماره مالیات
  • شناسه رسمی
  • گواهی اشتغال و یا تحصیل
  • مشخصات شخصی بستگان (در صورت داشتن خانواده در این کشور)

پس از ثبت نام، فرد متقاضی در صورت داشتن پزشک خانواده و یا اطفال خود آن را معرفی کرده و سپس کارت بیمه برای وی صادر می شود که باید هر سال تمدید شوند، افرادی که هنوز دارای شرایط لازم برای دریافت بیمه درمانی دولتی نیستند باید بیمه خصوصی داشته باشند، اما داشتن این بیمه ها باعث اطمینان فرد از مدار هزینه ها در صورت رخ دادن حادثه های احتمالی می شود.

بیمه خصوصی

از آن جایی که برای هر نوع اقامت در این کشور داشتن بیمه درمانی ضروری است، معمولا افرادی که فقط قصد مسافرت دارند و یا منتظر دریافت بیمه دولتی هستند بیمه خصوصی را برای خود دریافت می کنند، به جز این افراد 10% از ایتالیایی ها این نوع بیمه را به صورت داوطلبانه انتخاب می کنند.

داشتن بیمه خصوصی برای افرادی مناسب است که خارج از یک شهر بزرگ زندگی کرده و یا می خواهند که طیف وسیع تری از درمان های بهداشتی بیمه پوشش دهند زیرا بیمه خصوصی نسبت به بیمه دولتی خدمات بیشتری را مانند دندانپزشکی، جراحی و درمان های تخصصی را مورد پوشش خود قرار داده است. پرداخت بیمه خصوصی در ایتالیا به دو نوع زیر تقسیم می شود:

  • بیمه درمانی شرکتی: کارفرما به عنوان مزایای کارکنان بخشی یا تمام حق بیمه را پرداخت می کند.
  • بیمه درمانی داوطلبانه: فرد شخصا تمام هزینه های بیمه را پرداخت می کند.

Treatment staff in the Italian health system

کادر درمان در سیستم سلامت ایتالیا

با همه گیری بیماری کرونا فشار بسیار زیادی بر کادر درمان در سیستم سلامت ایتالیا وارد شد که دولت همچنان به دنبال جبران آن می باشد. 

به طور کلی تعداد پزشکان در ایتالیا از میانگین اتحادیه اروپا بیشتر می باشد اما همچنان مقدار تعداد پزشکان شاغل در مراکز درمانی کم است و میانگین سنی آن ها نیز افزایش یافته و به 55 سال رسیده است و اگر دولت نتواند کمبود نیروی کار خود را جبران نماید این میانگین سنی در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

علاوه بر کمبود نیروی پزشکی در حوزه پرستاری نیز این روند وجود داشته و از کمترین میانگین ها در کل اروپا می باشد. 

به علت منطقه ای بودن سیستم بهداشت درمان در ایتالیا توزیع جغرافیایی پرسنل بهداشتی نابرابر بوده و تراکم پرستاران به ازای هر 100000 نفر جمعیت یکی از کمترین ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

به همین دلیل دولت شرایط تحصیل برای همه افراد خارجی آسان کرده تا بتواند کمبود نیزوی کار خود را جبران نمیاد، برای آگاهی از تمامی شرایط در این کشور مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را مطالعه نمایید.

جدول زیر شامل دقیق ترین آمار از کادر درمان در سیستم سلامت ایتالیا می باشد:

تخصص تراکم به ازای هر 10 هزار نفر
پزشکان 39.5
پرستاری و مامایی 62.7
دندانپزشکان 8.4
داروسازان 12.1
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دندانپزشکی در ایتالیا

با مروری بر نظام بهداشت و درمان ایتالیا بهترین بهداشت دهان و دندان در اروپا بیشترین تعداد امکانات دندانپزشکی و کمترین میزان دندان های پوسیده را دارا است که نشان دهنده سطح بالای خدمات دندانپزشکی در ایتالیا می باشد. 

اندازه این بازار خدمات در سال گذشته حدود 0.6 میلیارد دلار ارزش گذاری شد و پیش بینی می شود که این مقدار در سال های آینده نیز افزایش یابد.

انتظار می رود که این افزایش ها در نتیجه تقاضای زیاد برای دنداپزشکی زیبایی و به کار گیری فناوری های پیشرفته در امکانات باشد.

 اما مانند سایر زمینه های خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا دسترسی به مراقب های دندانی نیز در مناطق متفاوت متغیر بوده به طوری که مراجعه به دندانپزشک در افراد با تحصیلات بالا 50 درصد و افراد با تحصیلات پایین 28 درصد می باشد.

در حال حاضر تعداد دندانپزشکان طبق آخرین آمار حدود 50 هزار نفر است که افراد بازنشسته از آن مستثنی هستند، پیش بینی می شود با به کارگیری سیاست ها جدید سیستم آموزشی مقدار افراد تحصیل کرده در این رشته افزایش یابد و کمبود نیروی کار را جبران نماید. 

جدول شامل قیمت برخی از خدمات بهداشت دهان و دندان در این کشور می باشد:

خدمات قیمت به یورو
ویزیت

60

درمان ریشه

350

کامپوزیت آرایشی یک سطحی

115

کامپوزیت آرایشی دو سطحی

160

تمیز کردن دوره ای کودکان

75

درمان اورژانسی

85

رادیوگرافی از دندان

28

بیمارستان و درمانگاه ها در ایتالیا

بیمارستان و درمانگاه ها در ایتالیا

بیمارستان و درمانگاه ها در ایتالیا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که مقدار امکانات و هزینه ها آن ها بسیار با یکدیگر متفاوت است. ایتالیا بیش از هزار بیمارستان دارد که 54 درصد از آن ها عمومی و سایر خصوصی و یا ترکیب دولتی و خصوصی هستند، از مزایای خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا این می باشد که بیمارستان های زیادی که شامل 12 مرکز برای کودکان باشند یافت می شود.

سیستم سلامت ایتالیا در هر منطقه با دیگری متفاوت است و معمولا امکانات درمانی در شهرهای بزرگ مانند رم، میلان، پیزا و غیره بسیار بهتر از شهرهای کوچکتر می باشد. این بیمارستان ها شامل تمامی امکانات مورد نیاز محصوصا برا بخش ها زایمان، اطفال و اورژانس هستند، البته معمولا برای دسترسی به درمان های تخصصی غیر اورژانسی به مراجعه به پزشک عمومی در بیمارستان های دولتی پیشنهاد می شود چرا که هزینه های آن بسیار کمتر از مراکز خصوصی می شود.

بیمارستان های خصوصی با وجود این که بسیار گران تر از مراکز دولتی می باشند اما کیفیت بالای خدمات آن را جبران می نماید، از طرفی دیگر به علت وجود نداشتن صف های طولانی انتظار مانند بیمارستان های دولتی، درمان به سرعت انجام شده و زمان زیادی نخواهد برد. 

طبق قوانین کشور نیز اگر برای گردشگری وارد این کشور می شوید باید برای درمان خود بیمارستان های خصوصی را انتخاب نمایید . زیرا متخصصان و جراحان از انجام کار خود در بیمارستان های دولتی برای این افراد منع شده اند.

اطلاع از سیستم درمانی کشورهای مختلف از جمله مورادی است که می تواند شما را در انتخاب مقصد ایده آل راهنمایی نماید:

داروخانه های ایتالیا

داروخانه های ایتالیا فروشگاهی هستند که توسط یک داروساز دارای مدرک معتبر دانشگاهی اداره می شوند. داروخانه ها می توانند به صورت انفرادی توسط فررد داروساز و یا یک شرکت مشخص تاسیس شوند. داروسازان در ایتالیا آزادی عمل بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند و به همین دلیل می توانند توصیه های بیشتری در ارائه و فروش دارو به افراد داشته باشند.

با وجود این که شرکت های مختلف می توانند در ایتالیا داروخانه تاسیس کنند، اما اداره آن توسط یک داروساز بخشی از قوانین بوده و ضروری است، به همین دلیل افرادی که داری بودجه لازم برای ساخت داروخانه نیستند میتوانند توسط شرکت ها استخدام شده و به کار در داروخانه ها بپردازند . به این دلیل بازار کار داروسازها در این کشور بسیار خوب بوده و نرخ بیکاری در آن بسیار کم می باشد. انواع داروخانه ها در نظام سلامت کشور ایتالیا به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • شهری
  • روستایی
  • یارانه ای

در سال های گذشته قوانین بسیار سختگیرانه ای برای تاسیس و داشتن داروخانه توسط دولت تایید شده بود، اما با همه گیری کرونا و نیاز به شعبه ها و متخصص داروساز بیشتر، ایتالیا قوانین خود را تغییر داده و آن ها را برای شرکت ها داروسازهای متقاضی بسیار راحت تر کرد و به دنبال آن، همچنان تعداد داروخانه ها رو به افرایش بوده و در حال رسیدن به مقدار مطلوب خود می باشد.

هزینه درمان در ایتالیا

از مزایای بزرگ سیستم مراقبت های بهداشتی در ایتالیا این می باشد که هزینه برای مراقبت های اولیه، بستری و غربالگری در بیمارستان های دولتی رایگان می باشد سایر مراقبت های تخصصی مانند زایمان، مراقبت در منزل، آسایشگاه و دارویی ملزم به پرداخت هزینه های درمانی خود هستند، اما مقدار این هزینه ها اصلا زیاد نبوده و نگرانی برای فرد ایجاد نمی کند.

از طرفی دیگر می توان هزینه سایر خدمات را با دریافت بیمه و یا مراجعه به بیمارستان های دولتی برای خود کاهش داد. زنان باردار، افراد مسن کم درآمد و کودکان خردسال نیازی به پرداخت هزینه درمان در ایتالیا ندارند. 

از روش های دیگر کاهش هزینه ها اشتغال به کارهایی است که کارفرما هزینه های بیمه درمانی فرد را به عنوان مزایای خود پوشش می دهد، اشتغال یک روش مهاجرتی نیز می باشد که با مطالعه مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا می توانید از شرایط دقیق آن اطلاع یابید.

هزینه درمان در ایتالیا

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و تحلیل دقیق خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا پرداخته آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورت ایجاد سوالات و ابهامات با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید تا از راهنمایی دقیق برخوردار شوید. همچنین می توانید در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا را مطالعه نموده و در صورتی که سوالی در این رابطه برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در میان بگذارید.

از آن جایی که داشتن بیمه از قوانین اصلی خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا می باشد، این افراد باید در طو مدتی که بیمه دولتی را دریافت می کنند دارای بیمه خصوصی باشند.

بیمه خصوصی بسیار گرانتر از بیمه دولتی بوده اما در ازای آن خدمات بهداشت و درمان کشور ایتالیا را به مقدار بیشتری پوشش می دهد.

در حال حاضر تعداد نیروی کار پزشک و پرستار در این کشور بسیار کم بوده و دولت با ایجاد مزایاهای بسیار به دنبال جبران آن می باشد.

برای افرادی که دارای بیمه باشند، رنان باردار، افراد مسن کم درآمد و خردسالان خدمات بهداشتی کاملا رایگان می باشد.

مدیریت سیستم سلامت ایتالیا به صورت منطقه ای می باشد، به همین دلیل امکانات در هر منطقه با دیگری متفاوت بوده و در هشهرهای بزرگ بسیار بهتر از شهرهای دیگر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه