شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج کاملا برای همه افراد در دسترس بوده و اهمیتی ندارد که ملیت فرد متعلق به چه کشوری است ، بلکه این شرط مهم است که حداقل یکی از طرفین دارای اقامت و یا شهروندی این کشور باشد . اما این شیوه نیز چندان آسان نبوده و دارای شرایط به خصوصی است.

در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا با تمامی شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج آشنا شوید.

شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج

اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج بدین صورت است که می توانید پس از ازدواج با یکی از اتباع این کشور اجازه اقامت 5 ساله را به دست آورید.

فهرست مطالب

برای این که بتوانید مجوز لازم جهت مهاجرت از طریق ازدواج به ایتالیا به دست آورید باید ازدواج خود را در کنسولگری هر دو کشور ایران و ایتالیا به ثبت برسانید تا به رسمیت شناخته شده و پس از بررسی شرایط مجوز اقامت موقت به شما داده شود.

در صورتی که از همسر خود طلاق نگرفته باشید نیز می توانید پس از مدت مشخص شده تابعیت این کشور را دریافت کنید . با دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق ازدواج می توان از تمامی حقوق شهروندی مانند تحصیل و کار برخوردار شد و هیچ محدودیتی در این روش مهاجرتی وجود ندارد.

اگر به فکر مهاجرت از روش های دیگر و به طور مستقل هستید ، مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را از دس ندهید زیرا که می تواند بهترین راهنما برای شما در انتخاب روش مهاجرتی باشد.

شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج با وجود این که بسیار حساس است ، اما بسیار ساده می باشد. برای دریافت ویزا در ابتدا باید درخواست و مدارک خود را به صورت آنلاین ارسال کرده و سپس در صورت تایید برای انجام مصاحبه به سفارت مراجعه نموده و مجوز اقامت خود را دریافت کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج

افرادی که از قبل در ایتالیا حضور داشته اند و سپس با یک تبعه ایتالیا ازدواج کرده اند نیز مدت زمان 2 سال برای دریافت اقامت دائم نیاز دارند . برای افرادی هم که با ازدواج خود به تازگی وارد این کشور می شوند مجوزی 5 ساله برای اقامت صادر شده و پس از طی کردن سه سال پس از آن می توانند اقامت دائم را برای خود دریافت کنند. با داشتن فرزند این مدت زمان به نصف کاهش می یابد.

به یاد داشته باشید که بررسی های دولت بر اینکه ازدواج شما هدف دار بوده و قصد سو استفاده از شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج را نداشته اید ، فقط برای قبل از اعطای مجوز نبوده و تا مدتی پس از اقامت نیز این بررسی ها ادامه دارد و در صورت طلاق و جدایی در مدت زمان مشخص شده مجوز اقامت شما نیز فسخ می شود.

انواع ازدواج در ایتالیا

برای این که شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج را در کنسولگری به ثبت برسانید باید با انواع ازدواج در ایتالیا آشنا باشید . ازدواج و عروسی در این کشور به سه بخش زیر تقسیم می شوند:

  • ازدواج مدنی: در صورتی که ازدواج مذهبی نباشد باید به صورت مدنی ثبت گردد.
  • ازدواج مذهبی: این نوع ازدواج برای افراد کاتولیک بوده که در کلیساها با حضور کشیش برگزار می شوند.
  • عروسی نمادین: این نوع مراسم را معمولا افرادی برگزار می کنند که خارج از این کشور ازدواج کرده و قصد دارند تا یک مراسم عروسی نیز در ایتالیا داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

مهم ترین بخش دریافت مجوز و فراهم نمودن شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج مدارک مورد نیاز است. دولت این کشور بسیار بر این روش مهاجرتی حساس بوده و کوچکترین اشتباه در این مدارک ممکن است باعث رد درخواست شما شود.

به همین علت پیشنهاد می کنیم که از کارشناسان آی مهاجرتی کمک بگیرید تا مدارک خود را به مطمئن و درست ترین روش ارائه دهید. به یاد داشته باشید که تمام مدارک ذکر شده باید به شکل ترجمه به زبان ایتالیایی به سفارت و توسط فردی که در ایتالیا زندگی می کند، ارائه شود.

جدول شامل تمامی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج می باشد:

Obtaining residence in Italy through marriage

ردیفمدرک
1پاسپورت شخص ایتالیایی (اصل و کپی)
2پاسپورت فرد خارجی (اصل و کپی)
3مدرک اقامت در حوزه قضایی کنسولی
4فرم درخواست
5زبان ایتالیایی با حداقل سطح B1
6اظهارنامه مبنی بر ازدواج طرفین
7سوابق کیفری
8محل اقامت
9کپی و اصل گواهی تولد طرفین
10رونوشت ازدواج اصلی از شهرداری ایتالیا
11رسید پرداخت 250 یورو برای ویزا

مراحل اخذ اقامت از طریق ازدواج در ایتالیا

مراحل اخذ اقامت از طریق ازدواج در ایتالیا به طور کامل به شرح زیر است:

  • پر کردن فرم درخواست و ارسال مدارک مورد نیاز به صورت آنلاین به وزارت کشور
  • ثبت نام در لینک https://portaleservizi.dlci.interno.it/ این سایت فقط به زبان ایتالیایی در دسترس است.
  • کپی از گواهی ازدواج
  • بررسی سوابق کیفری
  • در صورت تایید شدن مدارک باید وقت مصاحبه خود را در سایت رزرو کنید.
شرایط ازدواج صوری در ایتالیا

شرایط ازدواج صوری در ایتالیا

برای جلوگیری از سو استفاده های افراد از این روش مهاجرتی و دروغ بودن ازدواج آن ها، دولت تحقیقات بسیار دقیقی را دراین رابطه انجام می دهد که بسیاری از افراد از آن ها مطلع نیستند و این تصور را دارند که می توانند با انجام ازدواج صوری به تابعیت این کشور دست یابند و به دنبال اطلاع از شرایط ازدواج صوری در ایتالیا هستند.

اما صوری بودن این ازدواج ها بلافاصله توسط دولت تشخیص داده شده و جریمه سنگینی برای این افراد در نظر گرفته می شود. به همین علت پیشنهاد می کنیم که در هیچ صورت این کار را انجام ندهید و از روش های دیگر مهاجرتی مناسب اقدام نمایید تا دچار هیچ ضرری نشوید، از محبوب ترین شیوه ها کار می باشد که در مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا به شرح کامل آن پرداخته ایم.

از شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج ارائه مدارکی است که ثابت کند که ازدواج انجام شده هدف دار و واقعی است، مانند ارائه تماس ها و عکس های مشترک. پس از دریافت اقامت نیز همچنان دولت شما را تحت نظر قرار داده و بازرس اجاره دارد که هر زمان برای بررسی زندگی مشترک طرفین به خانه ان ها رفته و با آن ها مصاحبه کند.

وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

در این وبینار کارشناس ارشد ما تمامی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو را بررسی نموده و هر آنچه را که در هر مسیر در پیش روییتان قرار می گیرد ، برایتان شرح می دهد.

حتما تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه سوال و یا اقدام با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدت رسیدگی به درخواست اقامت از طریق ازدواج

مدت رسیدگی به درخواست اقامت از طریق ازدواج در گذشته حداکثر 2 سال بود اما اکنون به علت زیاد بودن درخواست ها و طولانی بودن روند رسیدگی به آن ها به 4 سال نیز افزایش یافت اما از سال 2020 دوباره به میزان 2 سال بازگشت . البته نگران نباشید زیرا این مقدار حداکثر بوده و معمولا درخواست ها در زمان سریعتری بررسی می شوند.

در صورتی که 3 سال از درخواست بگذرد و فرد همچنان جواب خود را دریافت نکرده باشد، وزارت کشور طبق قانون موظف به پاسخگویی است و فرد متقاضی می تواند یک نامه رسمی را ارسال کرده و خواستار پاسخ فوری باشد.

کیس ازدواج برای اقامت ایتالیا

همان طور که اشاره کردیم برخی از افراد بدون این که اطلاعی از نتایج ازدواج صوری خود داشته باشند، دست به این اقدام می زنند و همچنین افرادی در کشور ایتالیا وجود دارند که از این موقعیت سو استفاده کرده و برای انجام این نوع ازدواج از افراد پول دریافت می کنند، به این افراد کیس ازدواج برای اقامت ایتالیا می گویند.

این افراد با مورد اعتماد نشان دادن خود مبلغ های بسیار زیادی را از اشخاص درخواست می کنند تا با انجام ازدواج و دروغ به دولت اقامت را برای فرد دریافت کرده و وی را وارد کشور ایتالیا نمایند، در صورتی که هیچ کدام از این اشخاص مورد اعتماد نبوده و دولت یقینا متوجه این موضوع می شود.

می دانید که برای دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق ازدواج باید به مدت 2 یا 3 سال تحت نظر دولت واقعی بودن ازدواج خود را ثابت کنید، این افراد پس از این که پول خود را دریافت کرده و اقامت را برای فرد دریافت کردند از شما دوری می کنند و یا جدا می شوند.

این امر باعث می شود که مجوز اقامت فسخ نشود و ضررهای مالی زیاد به وجود آید. در صورتی که تمکن مالی و هزینه های مورد نیاز برای انجام مهاجرت به این کشور ارزانتر و مطمئن تر می باشد، با مطالعه مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا از مقدار آن اطلاع یابید.

آمار ازدواج در ایتالیا

در حال حاضر میانگین ازدواج در ایتالیا بسیار رو به کاهش بوده و میانگین سنی آن بسیار افزایش یافته است.

طبق آمار این مورد می تواند به علت عوامل مختلفی رخ داده باشد و نمی توان به طور دقیق آن را نام برد. جدول زیر شامل آمار ازدواج در ایتالیا طی سال های اخیر می باشد:

سال میلادی میانگین ازدواج در هر هزار نفر
2018 3.2
2019 3.1
2020 1.62
2021 3.1
2022 3.2

برای مقایسه شرایط کار و کاریابی در سایر کشورها، حتماً مقالات زیر را بخوانید

وکیل برای ازدواج در ایتالیا

از آن جایی که این روش مهاجرتی حساس بوده و دولت بسیار در این زمینه سخت گیر می باشد ، اقدام درست بسیار اهمیت دارد، اما خیلی افراد به علت نداشتن آگاهی های لازم این اقدامات را به شکلی اشتباه انجام می دهند و دچار ضرر می شوند.

خوب است به این نکته هم توجه داشته باشید که وکیل در حوزه مهاجرت صرفا یک اصلاح بوده و هیچ فردی در این زمینه دارای تحصیلات اکادمیک نیست ، زیرا در کشورمان رشته تحصیلی به این نام وجود ندارد و افراد داری تجربه صرفا خود را به این نام می نامند.

به صورت عمومی می توان گفت که وکیل برای ازدواج در ایتالیا می تواند راهنمای خوبی باشد ، زیرا که این افراد تا تحصیل در این زمینه دارای اطلاعات و تسلط کامل بر قوانین این زمینه هستند و شما را به بهترین روش راهنمایی می کنند، کارشناسان آی مهاجرتی با داشتن تجربه و موفقیت های بسیار در همه زمینه ها می توانند شما را در این مسیر راهنمایی کرده و به هدفتان برسانند.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح دقیق شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورت نیاز به اطلاعات دقیق تر و یا رفع ابهامات با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید. همچنین می توانید از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج

مطالعه سوالات پرتکرار می تواند راهنمای شما در یافتن اطلاعات مهم به صورت خلاصه باشد و کارشناسان ما همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج از طریق بخش دیدگاه نیز هستند.

برای افرادی که در ایتالیا هستند 2 سال و برای خارج از این کشور 3 سال تعیین شده و پس از طی شدن این زمان برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نمایند.

بله، برای اعطای مجوز از سوی سفارت فرد باید حتما به این زبان تسلط کافی و مدرک آن را داشته باشد.

برای دریافت مجوز از سوی سفارت باید یک فیش پرداخت 250 یورویی را ارائه دهید.

بله، در صورتی که یکی از طرفی دارای تابعیت ایتالیایی بوده و ازدواج هدف دار باشد فرد دیگر می تواند به ایتالیا نقل مکان کند.

از مهم ترین شرایط اخذ اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج هدف دار و واقعی بودن آن می باشد و سایر شرایط دیگر بسیار راحت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه