مشاغل مورد نیاز ایتالیا

مشاغل مورد نیاز ایتالیا یکی از مهم ترین مواردی است که در صورت نقل مکان به این کشور باید آن را شناخت. برای این که بتوانید هزینه های زندگی را پرداخت کنید باید به کار مشغول شده و درآمد ثابتی داشته باشید، پس شناخت این مشاغل به شما کمک می کند تا بدانید فرصت کاری در کدام زمینه زیاد بوده و به راحتی اقدام کنید.

برخی از کارهای مورد نیاز در ایتالیا نیازمند تحصیل و تخصص می باشند که این لیست بسیار مناسب افراد دانشجو است ، زیرا می توانند رشته های تحصیلی آینده دار را شناخته و به تحصیل در رشته های مناسب بپردازند.

مشاغل مورد نیاز ایتالیا

لیست مشاغل موردنیاز ایتالیا نشان می دهد که همواره می توان  در تمامی مشاغل به فرصت های خوبی با درآمد ایده آل رسید.

فهرست مطالب

از طرفی دیگر اگر قصد مهاجرت از طریق کار را دارید می توانید در ابتدا با این مشاغل آشنا شده و سپس با توجه به حرفه خود اقدام کنید، زیرا که شانس پذیرش در این زمینه ها بیشتر از سایر مشاغل است. در این مقاله با کارشناسان آی مهاجر همراه باشید تا با مشاغل مورد نیاز ایتالیا آشنا شوید.

همچنین اگر به دنبال زمینه مناسب برای سرمایه گذاری هستید، می توانید با مطالعه عنوان سرمایه گذاری در ایتالیا از شرایط این شیوه مطلع شده و از هرگونه ضرر احتمالی جلوگیری کنید. ایتالیا گزینه ای ایده آل برای کار و ورود به حوزه اقتصادی می باشد ، اما به شرط آنکه آگاهانه و با راهنمایی افراد خبره اقدام نمایید.

لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا 2023

تعیین مشاغل مورد نیاز در هر کشور اروپایی در 6 الی 1 سال به روز رسانی شده و توسط سفارت ارائه می شود، به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که از جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا 2023 با خبر باشید.

البته این لیست به این معنا نمی باشد که شرایط استخدام و پذیرش برای مشاغل دیگر وجود ندارد و اگر حرفه شما در میان این اسامی نبود نگران نباشید ، چرا که با داشتن سابقه و مهارت می توان همچنان پذیرش را دریافت کرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط و بیمه های دانشجویی در آلمان+ پادکست

تلاش کارشناسان ما در آی مهاجرتی این است که به با تهیه ویدیو مفیدترین مطالب در زمینه شرایط بیمه های دانشجویی در آلمان را در اختیارتان قرار دهند، تماشای آن را از دست ندهید.

 در صورت لزوم می‌توانید با دانلود پادکست در هر زمان و مکان به آن دسترسی داشته باشید.

نمایش ویدیو درباره مشاغل موردنیاز ایتالیا
مشاغل مورد نیاز ایتالیا

List of required jobs in Italy 2023

برای اطلاع دقیق از این روش مهاجرتی مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را مطالعه کرده و به کمک کارشناسان آی مهاجرتی برای حرفه خود اقدام نمایید.

در صورتی که در مشاغل تخصصی تحصیلات ندارید می توانید با پذیرش در دانشگاه ها به تحصیل این رشته ها پرداخته و سپس در ایتالیا مشغول به کار شوید. 

در جدول زیر اسامی 10 شغل برتر و پر درآمد ایتالیا برای شما قرارداده شده است و در ادامه مقاله به شرح دقیق تر آن ها پرداخته ایم:

نام شغل متوسط درآمد ماهانه به یورو
پزشک 8.420
مهندس 3.090
معمار 3.570
فناوری اطلاعات 3.760
متخصص بازاریابی 4.110
منابع انسانی 3.510
بانکدار 3.990
توسعه دهنده کسب و کار 5.940
مدیر سرمایه گذاری 5.820
راننده 1.150

شغل شیرین پزشکی در ایتالیا

اولین نام در لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا شغل شیرین پزشکی در ایتالیا می باشد، پزشکان اصلی ترین نقش را در سیستم بهداشتی و درمانی ایفا می کنند . در دوران همه گیری کرونا تعداد زیادی از پزشکان و کارمندان حوزه بهداشت این کشور را ترک کرده اند و به همین دلیل دولت ایتالیا به دنبال جذب پزشکان و دانشجویان در این حوزه می باشد.

در حال حاضر این شغل از موارد لیست مشاغل پر درآمد در ایتالیا می باشد و پزشکان در هر زمینه و تخصصی از درآمد و کیفیت زندگی بسیار خوبی برخوردار هستند. با داشتن تخصص بیشتر و مدرک معتبرتر می توان از میزان درآمد بسیار بیشتری برخوردار شد، همچنین مراکز درمانی خصوصی دستمزد بیشتری را به پزشکان می دهند. به پزشکان خارجی که دارای تمامی شرایط مورد نظر باشند مجوز اقامت و کار 5 ساله اعطا می شود که قابل تمدید می باشد و از این طریق می توان اقامت دائم را نیز دریافت کرد.

جدول زیر شامل درآمد برخی از تخصص های رشته پزشکی در ایتالیا می باشد:

تخصص متوسط درآمد در ماه به یورو
پزشک عمومی 3700 تا 12000
متخصص اطفال 4.800 تا 14.300
متخصص قلب 6.620 تا 21.100
متخصص مغز و اعصاب 5.070 تا 17.500
بینایی سنجی 3.310 تا 11.400

شغل محبوب مهندسی در ایتالیا

شغل محبوب مهندسی نیز از شغل های مورد نیاز ایتالیا می باشد. در حال حاضر سیستم آموزشی این کشور به دنبال جذب دانش آموزان در این رشته می باشد و این کار را به وسیله داشتن کیفیت آموزشی بسیار بالا انجام می دهد. کشور ایتالیا خانه برخی از معتبرترین دانشگاه های مهندسی اروپا است و آینده شغلی دانشجوان خود را تضمین می کند.

رشته های مهندسی مورد نیاز در این کشور شامل طیف بزرگی می شود و به همین دلیل هر فرد تا تخصص در هر کدام از زمینه ها می تواند برای ویزای کاری این کشور اقدام کند، در صورتی که دارای تجربه کاری بیشتر از 1 سال باشید شانس شما برای پذیرش بسیار افزایش می یابد. برخی از تخصص های مهندسی مورد نیاز اعلام شده توسط موسسات فنی بزرگ این کشور شامل موارد زیر می شود:

  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی ساخت و ساز
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مواد
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی برق
  • مهندسی پزشکی

درآمد متوسط یک فرد مهندس در ایتالیا حدود 3090 یورو در ماه می باشد. حقوق های یک مهندس از 980 یورو شروع شده و به 6510 یورو در ماه نیز می رسد، مقدار درآمد با توجه به تخصص، نوع مدرک و مکان اشتغال متغیر می باشد و حتی ممکن است از مقدار میانگین نیز بیشتر شود.

شغل معماری با سابقه ای دیرینه در ایتالیا

شغل معماری با سابقه ای دیرینه در ایتالیا

یکی از دلایلی که افراد به کشور ایتالیا سفر می کنند زیبایی های چشم گیر آن است، ایتالیا با داشتن ساختمان های تاریخی و دیدنی به زیبایی خود در سراسر اروپا مشهور می باشد و این شواهد نشان دهنده این است که شغل معماری با سابقه دیرینه در این کشور از رشته های بسیار پررنگ بوده و دولت از این افراد حمایت بسیار می کند تا زیبایی کشور خود را حفظ کرده و همچنان افزایش دهد.

به همین دلیل معماری یکی از کارهای مورد نیاز در ایتالیا می باشد که می تواند برای افرادی که مدرک معماری خود را در ایران دریافت کرده اند بسیار خوب باشد، در صورت داشتن نمرات خوب در دانشگاه و یا سابقه کاری می توانید ویزای خود را دریافت کرده و به این شغل در کشوری که حامی هنرمندان و معماران است بپردازید.

از طرفی دیگر ایتالیا دارای بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته می باشد، وجود ساختمان های چشم گیر این مورد را ثابت می کند. اگر به فکر مقصدی مناسب برای تحصل این رشته هستید، ایتالیا می تواند بهترین مکان از نظر کیفیت آموزشی و بازارکار معماری باشد.

فرصت های شغلی در این زمینه زیاد بوده و می توان به راحتی به کمک کارشناسان آی مهاجرتی برای مهاجرت کاری اقدام کرد. دستمزدهای یک معمار در ایتالیا حداقل 1630 و حداکثر 6510 یورو در ماه می باشد . مقدار این دستمزدهای با توجه به شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

فناوری اطلاعات موثر بر سبک زندگی جامعه ایتالیا

در حال حاضر فناوری اطلاعات یکی از مشاغل مورد نیاز در سراسر اروپا بوده که کشور ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. فرصت های شغلی فناورزی اطلاعات در شهرهای بزرگ ایتالیا مخصوصا روم و میلان یافت می شوند، این فرصت ها برای مشاغلی مانند مدیر پروژه و همچنین برنامه نویسی هستند.

شغل فناوری اطلاعات موثر بر سبک زندگی جامعه کشور ایتالیا بوده چرا که اکثر شرکت ها در حال استفاده از خدماتی هستند که توسط این فناوری تولید می شوند و این بخش در کشور رشد چشم گیزی را داشته است. 

بر اساس گزارش ها افزایش تعداد شرکت های فناوری باعث شده که این کشور در رتبه سوم این زمینه قرار بگیرد، به همین دلیل تمرکز ایتالیا بر روی دیجیتالی کردن آینده خود بوده و شرایط شغل های پر درآمد در ایتالیا را برای تمامی داوطلبان فراهم کرده است.

دستمزد متوسط برای این افراد از 1.881 یورو تا 5.572 متغیر بوده و هر چه که تخصص فرد در این زمینه بیشتر باشد میزان حقوق آن نیز بیشتر خواهد بود. بخش فناوری اطلاعات خدمات زیادی را در بخش هایی مانند بانکداری، مالی، علوم زیستی و غیره را ارائه می کند. 

در لیست زیر اسامی برخی از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات نام برده شده است:

  • NTT Data
  • ICOA
  • Altar
  • Zealous System
  • DEK Technologies
  • Bending Spoons

 

متخصص بازاریابی در ایتالیا

یکی از مشاغلی که کشور ایتالیا به دنبال جذب نیروی کا در آن است شغل پر استراتژی متخصص بازاریابی است. مزایای این فرصت های شغلی این بوده که برای هر سن و هر شرایطی انواع برنامه های شغلی در دسترس است و فرد می تواند با هر شرایطی فرصت های شغلی را مقابل خود دیده و اقدام کند.

برخی از وظایف این چایگاه شغلی شامل موارد زیر می شود:

  • ایجاد مشارکت با شرکای دیگر برای نتایج سودمند
  • حمایت از مدیر کشور د رایتالیا با انواع فعالیت های مرتبط با بازاریابی
  • ایجاد محتوا برای وبینارها، رویدادها، مقالات و پست های رسانه اجتماعی
  • همکاری نزدیک با سایر اعضای تیم بازاریابی برای توسعه و اجرای استراتژی های لازم
  • ایجاد داده های ردیابی برای موارد استفاده ار وب سایت
متخصص بازاریابی در ایتالیا

مزایای دیگری نیز همراه این موقعیت شغلی هستند که می توان به مرخصی با حقوق و همچنین برنامه هایی برای تضمین امنیت مالی حال و آینده اشاره کرد، مخصوصا وقتی که برای همه افراد داشتن امنیت مالی در طول سال های کاری و در دوران بازنشستگی مهم است. 

دستمزد متوسط در این شغل 4000 یورو در ماه است، به طوری که 75 درصد از افراد کمتر از 90.000 یورو در سال درآمد داشته و 215 باقی مانده بیش از 10.000 یورو درآمد دارند. مهم ترین بخش در تعیین دستمزد میزان تجربه شما است.

اطلاع از مشاغل موردنیاز کشورهای مختلف جهان به شما کمک می کند تا بهترین مقصد را با توجه به مهارت خود بیابید:

منابع انسانی برای حفظ فرهنگ سازمانی ایتالیا

از مشاغل مورد نیاز ایتالیا حوزه منابع انسانی است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند نه تنها دانش عمیقی از این منابع و تجارت فرا گرفته بلکه مهارت های رهبری را نیز توسعه می دهند. مدارک کارشناسی ارشد در مدیریت منابع انسانی که آن را hrm می نامند دانشجویان را برای استخدام، نظارت بر تصمیمات کارکنان آماده می کند.

در مواجهه با چشم انداز کسب و کار امروز رهبران منابع انسانی نقش بسیار اساسی را در الگوواره صنعت دارند. اما مسئولیت های اصلی منابع انسانی برای حفظ فرهنگ سازمانی ایتالیا است که شامل موارد زیر می شود:

  • استخدام استعدادهای جدید
  • مدیریت پاداش و مزایا کارکنان
  • ارائه آموزش و ارزیابی
  • افزایش عملکرد کلی
  • افزایش رضایت کارکنان

افرادی که دارای این مدرک هستند می توانند در تمامی شرکت ها و سازمان ها مشغول به کار شوید چرا که وجود این حوزه در همه مراکز ضروری است و به همین دلیل تعداد فرصت های شغلی زیاد شده و دولت به دنبال جبران همه آن ها می باشد.

اگر علاقه دارید که در کار اعداد و ارقام با افراد نیز کار کنید و پشتیبانی موردنیاز برای موفقیت آن ها را فراهم سازید این شغل بسیار مناسب شما یوده و کشور ایتالیا نیز از بهترین مقصدها است. حقوق این کار از 1.470 تا 6.000 یورو در ماه می باشد.

شغل تخصصی بانکداری در ایتالیا

شغل تخصصی بانکداری نیز از کارهای مورد نیاز در ایتالیا بوده که موقعیت شغلی مختلفی را برای سطح های مختلف تحصیلات ایجاد کرده است و به همین دلیل می تواند یکی از بهترین فرصت های شغلی مهاجرتی برای افراد باشد، برای اطلاع از شرایط مناسب با حرفه خود و اقدام می توانید با مشاورین آی مهاجرتی تماس گرفته و اطلاع یابید.

اگر دارای تجربه و یا مدرک تحصیلی حرفه ای هستید می توانید مستقیما برای حرفه مدیریت و فنی اقدام نمایید. 

این موقعیت شغلی معمولا برای افرادی در نظر گرفته شده که در رشته های اقتصاد، تجارت، حقوق، آمار، ریاضیات و امور مالی آموزش دیده باشند و مدرک دانشگاهی 4 یا 5 ساله ایتالیا و یا مدرک خارجی معادل آن را دریافت کرده باشند.

شغل تخصصی بانکداری در ایتالیا

موقعیت های شغلی در دفاتر مرکزی شهرهای بزرگ مانند زوم نیز دارای الزامات تخصصی تری هستند . برای پست های اداری سطح متوسط نیز علاوه بر مدرک دانشگاهی، ممکن است ازمونی از سوی بانک برای استخدام افراد برگزار شود. 

دستیاران در این پست دارای وظایف اداری هستند که نیاز به توانایی فکری و دانش حرفه ای دارد. از برخی از وظایف این افراد می توان به نگهداری برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات و توسعه و یا بهره برداری از آن اشاره کرد . جدود این مشاغل در بازه 1.250 تا 8.140 یورو در ماه قرار دارد.

شغل کلیدی توسعه دهنده کسب و کار

از آن جایی که کشور ایتالیا به دنبال توسعه بازارکار و صنعت خود است، شغل کلیدی توسعه دهنده کسب و کار نیز از 10 شغل برتر و پر درآمد در ایتالیا می باشد که برای افرادی که دارای تجربه در این زمینه هستند می تواند یک فرصت بسیار عالی باشد. 

توسعه تجارت در ایتالیا sviluppo aziendale نامیده شده و متوسط درآمد آن حداقل 3.700 و حداکثر 9.500 یورو در ماه است.

مسئولیت ها پیش رو در این موقعیت شغلی شامل موارد زیر می شود:

  • 70% مسئول به دست آوردن حساب های جدید در 3 کانال مختلف: توزیع کنندگان، تجارت الکترونیک و فروشندگان
  • 30% باقی مانده حفظ یک رابطه خوب و طولانی مدت با مشتریان موجود.
  • گسترش رابط با مشتریان فعلی
  • پیشنهاد مداوم راه حل ها برای برآورده کردن اهداف مشتریان

 

به طور کلی می توان گفت که توسعه دهنده کسب و کار به عنوان یک رابط بین مشتریان و تیم های داخلی مانند بازاریابی، محصول، خدمات مشتری و تدارکات عمل می کند و به همین دلیل داشتن تجربه کاری یکی از شرط های مهم استخدامی آن است، برخی دیگر از شرایط شغل های پردرآمد در ایتالیا در این زمینه می توان به تسلط به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی و توانایی سف به مکان های مختلف حتی در سطح بین المللی اشاره کرد.

شغل حساس مدیر سرمایه گذاری

شغل حساس مدیر سرمایه گذاری در ایتالیا

شغل حساس مدیر سرمایه گذاری در ایتالیا نیز از موارد لیست مشاغل پر درآمد در ایتالیا می باشد و بسیازی از شرکت به دنال نیروی کار مناسب در این زمینه هستند این افراد مدیریت ساختار سرمایه گذاری خود در گزینه های جایگزین در مورد وسایل نقلیه زیرساختی، سهام خصوصی، بدهی خصوصی همراه با صندوق های تامینی تخصصی را میدیریت کنند.

اولویت این شرکت ها در استخدام افرادی است که در رشته اقتصاد و دارایی تحصیل کرد و افرادی شانس بیشتری دارند که مدرک مقطع بالاتری را در داخل خود کشور ایتالیا دریافت کرده باشند و از 5 تا 10 سال تجربه کاری داشته باشند تا درک خوبی از امور مالی شرکت و بازارهای خصوصی در کنار مهارت گزارش دهی، انتخاب سهام و بررسی دقیق را داشته باشند. همچنین تسلط بر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی برای این کار ضروری می باشد.

مقدار درآمد این شغل از 2.680 تا 9.250 یورو در سال می باشد و با توجه به شرایط فرد این مقدار ممکن افرایش یابد. برای اشتغال در این کار باید با اقتصاد این کشور به طور کامل آشنا بود تا دچار هیچ گونه از ضررهای احتمالی نشد، به همین علت پیشنهاد می کنیم که مقاله وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا را مطالعه کرده تا با شرایط دقیق آن آشنا شوید.

شغل در دسترس رانندگی در ایتالیا

در حال حاضر راننده یکی از مشاغل مورد نیاز ایتالیا بوده و اکثر شرکت ها و تجارت ها به دنبال نیروی کار در این زمینه می باشند. از برخی از این شرکت ها می توان به آمازون و مک دونالند اشاره کرد، شغل در دسترس رانندگی در ایتالیا می تواند برای افراد دانشجویی که به دنبال تامین مخارج تحصیلی خود هستند مناسب باشد. متوسط درآمد این شغل از 560 الی 1.800 یورو در ماه می باشد.

برای افرادی که راننده بین المللی هستند این مقدار حقوق بیشتر بوده و از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد زیرا که درخواست نیرو در این زمینه بیشتر از سایر رانندگان است. اگر به فکر روش های دیگری برای مهاجرت به این کشور زیبا هستید مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را مطالعه نمایید و بهترین آن را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید و اقدام کنید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح دقیق مشاغل مورد نیاز ایتالیا پرداخته و آن را به طور رایگان در دسترس شما قرار داده اند. برای دریافت راهنمایی و یا رفع ابهامات با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار مشاغل مورد نیاز ایتالیا

با مطالعه سوالات پرتکرار در پایان نیز می توانید برخی از مشاغل موردنیاز ایتالیا را به خوبی بدانید و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

به علت کمبود نیروی کار در مراکز بهداشتی و درمانی این سیستم از تمامی متخصصان استقبال فراوان می کند و با هر کدام از تخصص ها می توان اقدام کرد.

ICOA، Zealous System و NTT Data از بزرگترین شرکت های این زمینه بوده و به دنبال نیروی کار متخصص در فناوری اطالاعات هستند.

متوسط درآمد یک معمار در ایتالیا از 1630 تا 6510 یورو در ماه متغیر بوده و به همین دلیل در لیست مشاغل پر درآمد در ایتالیا قرار می گیرد.

بله، رشته های مهندسی مورد نیاز در این کشور شامل طیف وسیعی می شوند و به همین دلیل مهندسی در لیست کار های مورد نیاز در ایتالیا قرار گرفته است.

در بسیاری از مشاغل تخصصی نیازی به داشتن سابقه نیست و داشتن مدرک دانشگاهی کافی است اما در برخی از مشاغل مانند مدیر سرمایه گذاری نیاز به داشتن تجربه نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه