معرفی بهترین راه‌های مهاجرت به آلمان + اخذ اقامت

راه های مهاجرت به آلمان آلمان بسیار متنوع بوده و اغلب افرادی که از اقصی نقاط جهان به دنبال مهاجرت هستند، این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود و ساختن زندگی بهتر انتخاب می‌کنند. 

آلمان با توجه به رفاه و آسایشی که برای ساکنین خود فراهم نموده، یکی از بهترین مقاصد جهان برای زندگی شناخته می‌شود که در ادامه این مطلب با همراهی کارشناسان آی مهاجرتی به روزترین اطلاعات در زمینه مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت را خواهید دانست.

معرفی بهترین راه‌های مهاجرت به آلمان + اخذ اقامت

روش های مهاجرت به آلمان بسیار متنوع بوده و می توانید با اقدام صحیح به اقامت دائم و در نهایت شهروندی این کشور دست یابید.

فهرست مطالب

در ادامه این مطلب روش‌های قانونی مهاجرت به آلمان را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید از میان این روش‌ها با توجه به هدف و شرایط خود؛ مناسب‌ترین را انتخاب کرده و از طریق آن اقدام نمایید.

از آن جایی که جمعیت کشور آلمان طی سال‌های گذشته با افزایش سن مواجه شده و در اغلب زمینه ها نیز کمبود نیروی کار وجود دارد، بسیاری از متقاضیان توانسته‌اند که به راحتی برای مهاجرت به آلمان اقدام و به موفقیت دست یابند.

باید بگوییم در حال حاضر مهاجرت قانونی به آلمان یکی از روش‌های بسیار پر متقاضی در جهان است و این کشور نیز از متقاضیان واجد شرایط استقبال می‌کند. دقت داشته باشید که کشور آلمان در پذیرش مهاجران بسیار سخت گیر بوده و مدارک و شرایط آنان را به طور دقیق و با جزئیات بررسی می‌نماید؛ پس در ارسال مدارک خود نهایت دقت را به کار بگیرید.

روش های مهاجرت به آلمان

در حال حاضر روش‌های مهاجرت به آلمان متعدد هستند که هرکدام برای افراد متفاوت با شرایط و هدف گوناگون مناسب می‌باشند و شما علاقه‌مندان به مهاجرت می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان و متخصصان فعال در این زمینه یکی را انتخاب کرده و برای دستیابی به آن اقدام کنید. 

دریافت مشاوره از کارشناسان آی مهاجرتی تخصصی‌ترین جزئیات را در اختیارتان قرار می‌دهد.از جمله بهترین و مرسوم‌ترین روش های مهاجرت به آلمان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که هرکدام دارای شرایط و قوانین خاص خود هستند و برای افرادی با سرمایه، سن و هدف متفاوت می‌باشند:

 

  • مهاجرت تحصیلی به آلمان
  • مهاجرت کاری به آلمان
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به آلمان
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت و یا خرید ملک
  • مهاجرت کارآفرینان به آلمان
  • مهاجرت به آلمان از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج در آلمان

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو معرفی راه های مهاجرت به آلمان+ اخذ اقامت+ پادکست

راه های مهاجرت به آلمان و رسیدن به اقامت این کشور متنوع است که مونا از جزئیات دقیق آن برای شما می گوید.

مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز راهنمای شما برای رسیدن به ویزای کشور دلخواهتان هستند، پس با ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره معرفی بهترین راه های مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت
معرفی بهترین راه‌های مهاجرت به آلمان + اخذ اقامت

گفتنی است که راه‌های گرفتن اقامت دائم آلمان نیز تنها از همین روش‌های اصلی که نام بردیم، امکان‌پذیر بوده که در نهایت موجب صدور ویزای موقت برای مهاجرین شده و پس از مدتی خاص و ارائه مدارک شخص، اقامت دائم را برای مهاجران خارجی از تمامی نقاط جهان فراهم می‌سازد.

همواره بخاطر داشته باشید که مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور نیاز به بررسی‌های تخصصی و حرفه‌ای شرایط شما توسط مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی را دارد تا بتوانید در سریع‌ترین زمان و کم‌هزینه‌ترین شیوه به هدف خود برسید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را دارید، باید در ابتدای امر موفق به اخذ پذیرش و ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های این کشور در مقطع تحصیلی مرتبط با خود شوید تا ویزای تحصیلی موقت برای شما صادر شده و بتوانید به این کشور نقل مکان و در دانشگاه‌های آن به تحصیل مشغول شوید. تمامی شرایط و مراحل مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه‌های این کشور را در مقاله تحصیل در آلمان و بررسی شرایط آن در سایت آی مهاجرتی برای شما قرار داده ایم.

اما نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که پذیرش دانشگاه فقط برای شما ویزای موقت تحصیلی را به ارمغان می‌آورد که با پایان تحصیلات و دریافت مدرک اتمام پذیرفته و باید به کشور خود بازگردید؛ اما چنانچه بتوانید پس از پایان تحصیلات خود در یک شغل مناسب استخدام شوید و مشغول به کار گردید؛ ویزای تحصیلی شما به ویزای کار تغییر پیدا کرده و قادر به ادامه اقامت و زندگی در این کشور خواهید بود.

در نهایت پس از شروع کار در این کشور و پس از مدت زمانی معلوم و داشتن شرایط و مدارک لازم می‌توانید برای اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور اقدام کنید. 

باید توجه کنید که پس از اتمام تحصیلات خود، دولت حداکثر 12 تا 18 ماه به شما اجازه حضور و اقامت اضافه تر از مدت ویزای تحصیلی را صادر می‌کند تا بتوانید شغلی مناسب را برای خود بیابید.

Educational Immigration to Germany

مهاجرت به آلمان از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان که علاقه‌مندان زیادی دارد و سالانه افراد بسیاری از طریق آن به این کشور نقل مکان می‌کنند؛ مهاجرت کاری به آلمان می‌باشد که نیازمند یافتن یک کارفرمای مقیم این کشور و داشتن پیشنهاد کاری می‌باشد. با استخدام در شغلی مناسب شما ویزای ورود به آلمان را دریافت خواهید کرد.

این شیوه را مهاجرت از طریق جاب آفر یا پیشنهاد شغلی در آلمان می‌نامند که در ابتدا با توجه به مدت قرارداد، شما ویزایی حداکثر 2 ساله دریافت خواهید کرد که در صورت فراهم بودن شرایط و ادامه اشتغال قابل تمدید نیز می‌باشد. 

در نهایت چنانچه بتوانید به مدت 4 سال در آلمان شاغل بمانید و بیمه و مالیات خود را به طور کامل پرداخت کنید؛ اجازه دریافت اقامت دائم آلمان را کسب خواهید نمود.

مهاجرت به آلمان از طریق کار

همچنین پس از گذشت 4 سال از دریافت اقامت دائم خود و یا به طور کلی 8 سال اقامت و زندگی در این کشور می‌توانید برای دریافت تابعیت و پاسپورت کشور آلمان اقدام نموده و به یکی از شهروندان رسمی این کشور مبدل شوید و بدون هیچگونه محدودیتی و نیاز به دریافت مجوز کار در مشاغل مختلف به کار مشغول شده و یا در دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول شوید. حتما مقاله شرایط کار در آلمان را در سایت ما مطالعه نمایید تا با شرایط و مدارک موردنیاز جهت یافتن کار و اشتغال در این کشور به صورت دقیق آشنا شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اقامت آلمان با سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان اقدام از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آلمان است که شرکت‌ها و افراد بسیاری را از تمامی نقاط جهان به خود جذب کرده است.

 این کشور در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین، صنعتی‌ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان است که از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی در مقایسه با اکثر کشورهای جهان بهره می‌برد.

اشخاص خارجی در زمینه‌های مختلفی همچون تاسیس و ثبت شرکت، بازار بورس، خرید اوراق قرضه، خرید ملک و غیره می‌توانند در بازار آلمان سرمایه‌گذاری نمایند و علاوه بر بهره‌مندی از مزایای اقامتی از یک فعالیت درآمدزا و سودآور نیز بهره‌مند شوند. ضمن اینکه بازار کشور آلمان جهت سرمایه‌گذاری یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین بازارهای جهان شناخته می‌شود.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در آلمان

اقامت آلمان با سرمایه گذاری یکی از روش‌های گران جهت دریافت اقامت آلمان شناخته می‌شود و در مواردی که نیاز به تاسیس حساب بانکی وجود دارد؛ دسترسی و انجام این امر برای شهروندان ایرانی با محدودیت مواجه است. به همین خاطر در حال حاضر سرمایه گذاری در آلمان یکی از روش‌هایی است که چندان مناسب شهروندان کشورمان نیست.

اما اگر علاقمند به اطلاع از شرایط و قوانین کشور آلمان جهت سرمایه‌گذاری هستید؛ مطلب سرمایه گذاری در آلمان را که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه و تنظیم شده است را مطالعه نمایید.

از دیگر روش‌های مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت که طرفداران بسیاری دارد؛ روش ثبت شرکت در این کشور است. مهاجرت از طریق ثبت شرکت در آلمان یکی از زیر مجموعه‌های اقدام از طریق سرمایه‌گذاری شناخته می شود و شما جهت دستیابی به این هدف باید حداقل مبلغی را جهت شروع فعالیت در اختیار داشته و یک طرح توجیه اقتصادی یا همان بیزنس پلن قوی را ارائه نمایید تا این مجوز برای شما صادر شود.

باید بگوییم که این روش به دلیل اینکه نیاز به ارائه یک بیزنس پلن قوی دارد؛ معمولا مورد توجه همگان نیست و اتاق بازرگانی آلمان نیز تمامی بیزنس پلن‌های ارائه شده را تایید نکرده و در این امر نیز بسیار سخت‌گیر است. دولت این کشور اغلب مواردی را تایید می‌کند که برای اقتصاد این کشور مفید و سودآور بوده و قابلیت رشد و ترقی داشته باشد. مقاله ثبت شرکت در آلمان اطلاعات جامعی در این باره و انواع روش‌های آن در اختیار شما قرار خواهد داد.

دقت کنید که در روش مهاجرت قانونی به آلمان در ابتدا برای متقاضیان یک ویزای حداکثر 3 ساله صادر می‌شود که تا 5 سال نیز قابل تمدید است. سپس در صورتی که پس از 5 سال هنوز شرکت شما در حال فعالیت باشد و تمامی مالیات‌های مربوطه را به موقع پرداخت نموده باشد، می توانید برای دریافت اقامت دائم آلمان اقدام کنید.

شرایط اقامت آلمان از طریق خرید ملک

معمولا در برخی از کشورهای جهان متقاضیان می‌توانند از طریق خرید ملک به کشور مقصد مهاجرت کرده و اقامت آن را به دست آورند، در رابطه با شرایط اقامت آلمان از طریق خرید ملک باید بگوییم که کشور آلمان برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند، هیچ گونه امتیاز ویزا و اقامتی در نظر نگرفته است.

یعنی شما در هر کجای کشور آلمان هرگونه ملکی با هر قیمتی خریداری نمایید، ویزایی جهت سرمایه گذاری برایتان صادر نمی‌شود. چون آلمان فقط به سرمایه گذاری‌های در گردش که به رشد اقتصاد کمک می‌کنند؛ ویزا و اقامت می‌دهد و خرید ملک را یک سرمایه گذاری راکد می‌داند.

البته شما می‌توانید از طریق خریداری کردن یک ملک تحت عنوان و به وسیله یک شرکت در این کشور و پس از کسب درآمد از آن، به اقامت این کشور برسید که این موضوع نیاز به مشورت و بررسی بسیار دقیق و تخصصی توسط کارشناسان خبره در این زمینه دارد؛ کارشناسان آی مهاجرتی می‌توانند اطلاعات لازم جهت اقدام بدین صورت را با جرئیات به شما ارائه کنند.

اما به طور کل خرید ملک توسط شخص حقیقی هیچ‌گونه امتیاز ویزای طلایی و اقامت دائم را در آلمان به ارمغان نمی‌آورد، ولی می‌تواند یک سرمایه ‌‌گذاری بسیار امن و مطمئن با سودی مناسب معرفی شود، مقاله خرید ملک در آلمان را در سایت ما مطالعه نمایید تا تمامی شرایط و قوانین اقدام جهت این امر را بهتر بشناسید.

توصیه می کنیم با مطالعه مقالات زیر اطلاعات خود در رابطه با کشور آلمان را تا حد ممکن افزایش دهید:

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

از آنجایی که کشور آلمان برای مهاجرت و ادامه زندگی یک کشور بسیار ایده‌آل است و رفاه بالایی را به شهروندان و ساکنین خود ارائه می‌کند؛ علاوه بر افرادی که واجد شرایط اقدام قانونی برای مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور هستند؛ برخی از افراد نیز سعی می‌کنند که از روش‌های غیر قانونی و یا پناهندگی خود را به این کشور برسانند. اما پناهندگی به کشورهای دیگر در کشور ما غیر قانونی تلقی می‌شود، پس افراد نمی‌توانند به صورت قانونی برای این هدف اقدام کنند؛ بنابراین باید به صورت غیر قانونی جهت مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی اقدام نمایند که خطرات بسیاری را برای آنان دارد که فقط معطوف به ضررهای مالی نمی‌شود؛ بلکه ضررهای اجتماعی و حتی جانی را هم برای آنان می تواند در پی داشته باشد.

به همین خاطر آی مهاجرتی هیچ گونه اقدام و یا حتی مشاوره‌ای در جهت مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی انجام نمی‌دهد و توصیه می‌کنیم که شما نیز به هیچ عنوان از این روش اقدام نکنید؛ زیرا بر خلاف آنچه تصور می‌شود هزینه‌های بسیاری به صورت نهان در پی دارد و بعد رسیدن به این کشور نیز، مهاجران با محدودیت‌های بسیاری شدیدی مواجه بوده و امکان بازگشت به کشور خود را ندارند.

مهاجرت از طریق ازدواج در آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج را می‌توان از دیگر روش‌های ورود به این کشور دانست که افرادی که موفق به ازدواج با یکی از اتباع این کشور شده‌اند به دنبال آن می‌باشند. از نظر قوانین این کشور فردی که به صورت رسمی ازدواج خود را با یکی از تبعه این کشور به ثبت رسانده باشد، می‌تواند با رعایت برخی از قوانین به تابعیت این کشور در آید.

داشتن حداقل سن قانونی و تسلط به زبان آلمانی از جمله اصلی‌ترین این شرایط هستند که به فرد اجازه می‌دهند جهت درخواست تابعیت اقدام نماید. البته این درخواست باید حداقل 2 سال پس از ثبت ازدواج ارائه شود که نشان دهد ، این ازدواج صوری نبوده و کاملا واقعی می‌باشد. با کلیک بر روی عنوان اقامت آلمان از طریق ازدواج به دقیق‌ترین قوانین اعلام شده از سوی این کشور دست خواهید یافت.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تولد

برخی از افراد تمایل دارند تا از طریق تولد فرزند خود در آلمان به اقامت این کشور برسند که البته این شیوه هم اکنون برای مهاجرین وجود نداشته و تنها در صورتی که یکی از والدین دارای تابعیت این کشور باشد، می‌توان برای فرزند تازه متولد شده درخواست تابعیت نمود.

 البته در صورتی که والدین دارای اقامت دائم این کشور باشند و بیش از 8 سال در آلمان زندگی کرده باشند، امکان دریافت اقامت برای فرزند نیز وجود دارد.

بر روی عنوان مهاجرت از طریق تولد فرزند در آلمان ما در همین سایت کلیک کرده و به دقیق‌ترین مطالب در این زمینه برسید.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

خوب است که ضمن درنظر داشتن روش‌های مهاجرتی مختلف به آلمان با مشاهده وبینار رو به رو با چالش‌هایی که ممکن است پیش‌روتان قرار بگیرد، نیز به خوبی آشنا شوید.

به خاطر داشته باشید که مشاورین ما در آی مهاجرتی همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

مهاجرت کارآفرینان به آلمان

افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کاری جدید در کشور آلمان هستند، باید درخواست ویزای خود اشتغالی این کشور را داشته باشند تا موفق به دریافت ویزا شوند. البته این ویزا انواع مختلفی داشته و باید با توجه به نوع فعالیت و مدت اقامت درخواست ویزای مناسب را داشته باشید.

از مهم‌ترین شرایطی که باید برای اقدام به این روش داشته باشید می‌توان به ارائه یک طرح اقتصادی کامل و موفق اشاره کرد که نشان دهد، فعالیت شما در این کشور مفید و نتیجه بخش خواهد بود. ارائه مدارک لازم به همراه ثبت یک شرکت و واریز نمودن حداقل مبلغ موردنیاز از اصلی‌ترین‌های این طرح هستند. توصیه کارشناسان ما به شما این است که حتما در حرفه موردنظر خود دارای مهارت و تجربه کافی باشید تا خدایی نکرده در کشور جدید با حوزه اقتصادی خاص خود با مشکل مواجه نشوید.

 

مهاجرت معلولین به آلمان

آلمان را می‌توان یکی از بهترین مقصدهای اروپایی برای مهاجرت معلولین دانست که می‌توانند به راحتی به کار و تحصیل در این کشور بپردازند. قوانین این کشور بیان می‌کند که باید با حمایت ویژه از این گونه افراد صدمات جسمانی وارده را برایشان جبران نمود.

مراقبت‌های پزشکی خاص به همراه خدمات مداوم درمانی از اصلی‌ترین خدمات این کشور برای حمایت از معلولین است که موجب می‌شود افراد زیادی با آسیب‌های مختلف برای زندگی به آلمان جذب شوند.

برای اقدام به این شیوه باید ابتدا درخواست کارت معلولیت بدهید که به افراد بالای (GdB) ۵۰ تعلق می‌گیرد و گواهی‌های پزشکی بهترین مدرک برای اثبات و دریافت این کارت می‌باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که افراد با کارت معلولیت دارای سهمیه جداگانه در دانشگاه بوده و یا شرایط استخدام کارفرما و شرکت‌ها برای آنها متفاوت و بسیار آسانتر است.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ارمنستان

در سال‌های اخیر مهاجرت به آلمان از طریق ارمنستان به عنوان یکی از روش‌های ورود به این کشور به ایرانیان معرفی می‌شود که نمی توان آن را به عنوان یک روش بسیار خوب معرفی نمود. 

زیرا این کشور در سال‌های گذشته روش های متنوع و آسانی را برای دریافت ویزا امکان پذیر نموده که شما را از سفر و یا مهاجرت به کشوری دیگر بی‌نیاز می‌سازد.

البته این شیوه برای افرادی که به دنبال دریافت ویزا در مدت زمانی کوتاه هستند، کاربردی بوده و می‌توان دریافت وقت سفارت و ویزای امنستان را بسیار کمتر از آلمان دانست.

اما چنانچه عجله‌ای برای دریافت ویزا و اقامت خود ندارید، توصیه می‌کنیم تا از همان ابتدا گام‌های مهاجرتی خود را برای کشور آلمان بردارید.

 

راحت ترین راه اقامت آلمان

راحت ترین راه اقامت آلمان

معمولا متقاضیان همواره به دنبال یافتن راحت‌ترین راه اقامت آلمان هستند که باید بگوییم یافتن و انتخاب راحت‌ترین روش فقط و فقط بستگی به شرایط و اهداف متقاضیان دارد و برای هر فرد یکی از روش‌های قانونی مهاجرت به آلمان می‌تواند مناسب باشد که در آن تمامی موارد و شرایط به صورت ایده آل قرار داشته و شخص سریع‌تر و کم هزینه‌تر می‌تواند به این کشور مهاجرت کند. اما معمولا به طور کلی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را به عنوان ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرت می‌شناسند که نیازمند پرداخت هزینه‌های زیاد و یا سرمایه مالی بسیاری ندارد. اما در رابطه با هزینه‌ها می توان گفت که از روش تحصیلی کم هزینه‌تر اقدام به شیوه مهاجرت کاری به این کشور است که به طور کل نیاز به سرمایه‌گذاری و یا پرداخت هزینه خاصی ندارد.

در این میان اقدام از طریق سرمایه‌گذاری و یا ثبت شرکت را نیز به عنوان گران‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان می‌شناسند که شخص باید مبلغی قابل توجه را برای سرمایه‌گذاری در اهداف مختلف و یا جهت تاسیس شرکت خود و ادامه فعالیت در این کشور هزینه نماید. با اینکه این روش یگ روش گران است؛ اما برای افراد بسیاری که قصد تاسیس شعبی جدید از بیزنس خود را در این کشور دارند و یا یک بیزنس پلن مناسب را در اختیار دارند؛ یک روش ایده‌آل به حساب می آید.

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان را باید با توجه به پرونده متقاضیان بررسی و مناسب‌ترین روش را انتخاب نمود؛ چون برخی از روش‌ها نیاز به ساپورت مالی بسیاری دارد و در مقابل برخی دیگر نیازمند شرایط تحصیلی و یا تجربه کاری از سوی متقاضیان است. پس نمی توان گفت که تمامی روش‌های موجود مناسب همه افراد است، بلکه شرایط هر فرد مسیر متفاوتی را نسبت به سایرین پیش‌روی او قرار می‌دهد.

ضمن اینکه برخی از متقاضیان متاهل هستند و نیاز دارند که علاوه بر خودشان، همسر و یا فرزندانشان را نیز به این کشور ببرند، روند دریافت ویزای اقامتی متفاوت خواهد بود. خوشبختانه روش‌های مهاجرت قانونی به آلمان امکان اخذ ویزای اقامتی برای همراهان را نیز به متقاضیان می‌دهد.

جهت اطلاع از چگونگی و شرایط اخذ ویزای همراه برای مهاجرت به آلمان می‌توانید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل کرده و از اطلاعات و راهنمایی‌های آنان بهره‌مند شوید.

قوانین مهاجرت به آلمان

قوانین مهاجرت به کشور آلمان با توجه به هر مسیر متفاوت بوده اما به صورت کلی کاملا مشخص و واضح هستند. به عنوان مثال در شیوه تحصیلی شما باید به قبولی در یک مرکز آموزشی برسید و یا در روشی همچون سرمایه‌گذاری باید حداقل سرمایه لازم برای اقدام از این مسیر را داشته باشید.

اما در تمامی مسیرها باید دریافت ویزا را مهم‌ترین بخش قوانین مهاجرت به کشور آلمان دانست که سفارت این کشور صلاحیت لازم را برای زندگی شما در آلمان بررسی می‌کند. در برخی موارد نیز داشتن مدرک زبان بسیار حائز اهیمت بوده و به عنوان یکی از قوانین درنظر می‌گیرد . 

دقت داشته باشید که شما عزیزان تنها با رعایت تمامی قوانین می‌توانید به مجوز زندگی‌، کار و یا تحصیل در این کشور رسیده و در نهایت شهروندی را دریافت کنید.

هزینه مهاجرت به آلمان

باید توجه داشته باشید که اقدام برای مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور از هر طریق و روشی که باشد، نیاز به پرداخت هزینه‌هایی هرچند کم یا زیاد را دارد. اما قطعا هزینه مهاجرت به آلمان از روش‌های مختلف با مخارج و هزینه‌های گوناگونی مواجه است که بررسی آنان پیش از اقدام بسیار مهم و اساسی می‌باشد تا در طول این روند با کمبود بودجه مواجه نشوید.

به طور کلی هزینه‌های مهاجرت به آلمان را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد که دسته اول مربوط به هزینه‌های پیش از سفر و نقل مکان و دسته دوم مربوط به هزینه‌های پس از رفتن و شروع اقامت در این کشور می‌باشد. هزینه‌های پیش از سفر به طور معمول برای اکثر روش‌های مهاجرتی یکسان و برابر است و تفاوت اصلی در هزینه‌های پس از شروع اقامت می‌باشد که بستگی به سبک زندگی و هدف اشخاص دارد.

به طور مثال دانشجویان باید شهریه دانشگاه خود را بپردازند و یا افراد سرمایه‌گذار نیاز به بودجه اولیه برای راه‌اندازی بیزنس و یا ثبت شرکت خود دارند. ضمن اینکه هزینه‌های اقامت و مخارج زندگی نیز در تمامی روش‌ها وجود دارد که اطلاع از آن‌ها می تواند بسیار شما را نسبت به این موضوع روشن کند. پس اگر می‌خواهید بدانید که برای مهاجرت به آلمان چقدر پول لازم است، حتما مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را در سایت ما مطالعه نمایید.

جزئیات هزینه مهاجرت به آلمان

در جدول زیر برخی از مهم‌ترین جزئیات هزینه مهاجرت به آلمان را مشاهده خواهید کرد که البته با توجه به روش‌های مختلف برخی از هزینه‌ها شامل یک روش خاص می‌شود:

نوع هزینه مورد نیازمبلغ به روز
هزینه دریافت ویزا80 یورو
هزینه بلیت هواپیما تا آلمان یکطرفه12 میلیون تومان به بالا
هزینه ترجمه مدارک1 میلیون تا 5 میلیون تومان
هزینه شهریه دانشگاه دولتی ( روش تحصیلی)رایگان ، اما سالانه حداکثر 400 یورو هزینه ثبت نام
هزینه شهریه دانشگاه خصوصی ( روش تحصیلی)سالانه از 4 هزار تا 20 هزار یورو
هزینه ثبت شرکت ( روش ثبت شرکت)با توجه به نوع شرکت از حداقل 25 هزار یورو
هزینه اجاره آپارتمان 1 خواب854.92 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 3 خواب1578.21 یورو
مخارج ماهانه یک فرد مجرد ( بدون اجاره منزل)954.3 یورو
مخارج یک خانواده 4 نفره ( بدون اجاره منزل)3214.62 یورو

مشاور و وکیل مهاجرت به آلمان

یقینا در زمینه مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور با عناوینی همچون مشاور و وکیل مهاجرت به آلمان آشنا شده‌اید. باید بگوییم که به طور کلی در رشته حقوق، رشته تحصیلی تحت نام وکیل مهاجرت وجود ندارد و شخصی در کشورمان قادر به دریافت چنین مدرکی نیست. البته این عنوان نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز به جز دو کشور استرالیا و کانادا وجود ندارد و در دانشگاه‌های هیچ کشوری ارائه و تدریس نمی‌شود. البته این دو کشور نیز دوره‌ای مخصوص در این زمینه داشته و مدرکی اعطا می‌کنند که برابر با مدرک دانشگاهی نیست.

پس اگر فردی از این عنوان استفاده کرده و یا تاکید بر وکیل امور مهاجرتی داشته باشد؛ یقینا نادرست و کلاهبرداری است. البته برخی از افراد نیز بدون اطلاع از این موضوع این عنوان را استفاده می‌کنند که منظور آنها همان ارائه مشاوره و انجام امور کارشناسی است و تخصصی خاص یا آکادمیک را در این زمینه و رشته کسب نکرده‌اند.

توصیه می‌کنیم که به موسسات مشاوره و انجام امور مهاجرتی مراجعه نمایید و از سال‌ها تجربه موفق آنها در این زمینه استفاده کنید. آی مهاجرتی یکی از بهترین راهنمایان در حوزه مهاجرتی در سطح کشور است که سال‌ها تجربه موفق در زمینه مهاجرت به آلمان را در رزومه خود ثبت نموده و در تمامی مراحل از ابتدا تا انتهای کار را همراه و هم‌قدم با شما خواهد بود.

سایت مهاجرت به آلمان

شاید این سوال برایتان وجود داشته باشد که آیا سایتی وجود دارد که شرایط مهاجرت به آلمان را به صورت دقیق برای شما توضیح دهد؟  در پاسخ باید بگوییم که اغلب سایت‌های فارسی دارای اطلاعاتی یکسان هستند که متاسفانه برخی تنها در جهت تولید محتوا کپی‌های یکسانی از یکدیگر هستند. در صورتی که به دنبال اطلاعات دقیق در این زمینه هستید، حتما مقالات متعدد ما در رابطه با مهاجرت به آلمان را مطالعه کنید تا در رابطه با هر یک از شیوه‌ها از جدیدترین قوانین مطلع شوید.

سایت سفارت کشور آلمان نیز به عنوان تنها و بهترین مرجع رسمی مدارک و شرایط موردنیاز مراجعه به سفارت به تمامی افراد توصیه می‌شود. در صورتی که به جز مطالب موجود در سایت به دنبال جزئیات دقیق‌تری هستید نیز مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی شما عزیزان هستند.

مزایای مهاجرت به آلمان

مهاجرت قانونی به آلمان به طور قطع از روش‌های غیر قانونی مهاجرت به این کشور بهتر و مطمئن‌تر بوده و احتمال موفقیت بالایی دارد. اما در این بین مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور به طور کلی در مقایسه با اکثر کشورهای جهان گزینه بسیار مناسب تر و ایده آل‌تری شناخته می‌شود؛ به طوری که هر فردی که قصد مهاجرت از کشور خود را دارد؛ یقینا آلمان یکی از اهداف مورد بررسی وی خواهد بود.

وجود شرایط ایده آل در کنار نیاز به نیروی کار در این کشور نیز موجب شده که درهای ورود به آلمان همواره باز باشد و مهاجران بسیاری سالانه خود را به روش‌های مختلف به این کشور برسانند و یک زندگی و آینده‌ای مناسب را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند. تمامی این شرایط آلمان را به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان مبدل نموده که در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به آلمان پرداخته ایم:

مزایای مهاجرت به آلمان
  • زندگی در یکی از مدرن‌ترین، آرام‌ترین و پر رفاه‌ترین کشورهای جهان
  • بهره‌مندی از سیستم آموزشی نمونه در جهان
  • بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی متعدد در انواع زمینه‌ها و تخصص‌ها
  • درآمد مناسب و کافی برای تمامی شهروندان حتی کارگران ساده
  • درآمد و جایگاه اجتماعی بالا برای افراد تحصیل کرده و دانشگاهی
  • بهره‌مندی از آب و هوایی سالم و طبیعتی زیبا
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان
  • دسترسی به سیستم بهداشت و درمانی با کیفیت و بسیار مناسب
  • بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل عالی در این کشور
  • بیمه‌های درمان قوی و انواع بیمه‌های دیگر
  • هزینه‌های زندگی پایین و بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای هم تراز
  • سهولت و سادگی در جستجو و یافتن شغل مناسب
  • امنیت بالای شغلی، مالی و جانی ساکنین این کشور

معایب مهاجرت به آلمان

معایب مهاجرت به آلمان نیز نباید نادیده گرفته شود و این کشور همچون سایر مقصدهای مهاجرتی خالی از عیب نبوده و شما باید از همان ابتدا با بررسی دقیق مقصد خود از هرآنچه پیش رویتان قرار می گیرد، مطلع شوید، برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • نیاز به یادگیری زبان آلمانی و تسلط به آن
  • یادگیری و آموزش سخت زبان آلمانی
  • تفاوت در فرهنگ و آداب رسوم در ابتدای مهاجرت
  • تنوع و تفاوت در آداب و انواع غذاهای مصرفی

موسسه مهاجرتی به آلمان و مشاوره مهاجرت

همان گونه که در بالا نیز گفتیم مشاوره مهاجرت به آلمان یک امر بسیار مهم و تاثیرگذار در امر مهاجرت افراد به این کشور است که می‌تواند در هزینه‌ها و وقت شما بسیار صرفه‌جویی به عمل آورد. در این بین انواع موسسه مهاجرتی به آلمان و مشاوره مهاجرت در کشورمان در حال فعالیت هستند که تمامی آن‌ها از تجربه و سوابق درخشان و مطئنی بهره‌مند نیستند.

موسسه مهاجرتی به آلمان و مشاوره مهاجرت

دقت داشته باشید که پیش از انتخاب موسسه مهاجرتی نهایی به عنوان مشاور خود؛ حتما از سوابق و کارنامه آن موسسه اطلاعات کافی را به دست آورید؛ زیرا هرچه موسسه‌ای تجربه بالاتری در این زمینه داشته باشد؛ بسیار سریع تر، راحت‌تر و کم هزینه‌تر می تواند شما را به مقصدتان برساند.  آی مهاجرتی با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به آلمان در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

ضمنا دقت داشته باشید که موسسات مهاجرتی نیازی به داشتن مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم و یا مجوز کاریابی از وزارت کار ندارند و قادر به فعالیت در تمامی زمینه‌های مهاجرتی و روش‌های مختلف این اقدام می‌باشند و هیچگونه محدودیتی برخلاف موسسات اعزام دانشجو را بر سر راه خود ندارند. پس انتخاب موسسات مهاجرتی بسیار عاقلانه‌تر و مناسب‌تر می‌باشد.

فرم ارزیابی مهاجرت به آلمان

همانطور که این قسمت از مقاله گفتیم انتخاب روش درست و مناسب مهاجرت با توجه به شرایط مختلف و متفاوت افراد یکی از مراحل بسیار مهم و اصلی در روند مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور می‌باشد که باید حتما در تماس با کارشناسان و مشاورین موسسه مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و گزینه‌های مناسب شناخته شده و در نهایت مناسب‌ترین گزینه توسط متقاضیان برگزیده شود.

در این جا چگونگی ثبت نام مهاجرت به آلمان را برای روش‌های مختلف بررسی خواهیم کرد. شما عزیزان می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به آلمان و یا فرم درخواست مهاجرت به آلمان به اختیار خود تماسی از طرف کارشناسان ما دریافت کرده و با ارائه اطلاعات و اهداف خود از شرایط ابتدایی و مناسب خودتان مطلع شوید.

در نهایت به صورت حضوری و در کنار کارشناسان و مشاورن خبره و متخصص ما، شرایط و مدارک خود را بررسی نموده و تمامی اطلاعات لازم در رابطه با روش‌های مختلف مهاجرت به آلمان بر اساس شرایط خود را دریافت کرده و با بررسی‌های لازم به گزینه‌های مناسب دست پیدا خواهید کرد که در نهایت می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده و جهت دریافت آن اقدام نمایید.

در این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی طبق آخرین قوانین اعلام شده از سوی این کشور مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور را به شما ارائه کردند، جهت کسب اطلاعات کامل‌تر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز تماس حاصل کرده و از راهنمایی آنان به صورت رایگان بهره ببرید.

سوالات پرتکرار مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت

مشاورین ما در آی مهاجرتی همواره به پاسخگوی تمامی سوالات شما در این باره خواهند بود و در صورتی که سوالی ذهن شما را مشغول نموده آن را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید تا به صحیح‌ترین جواب ممکن برسید.

این موضوع بستگی به شرایط متقاضیان دارد و هر روش می‌تواند برای فردی ایده‌آل‌ترین باشد؛ اما به طور کلی روش مهاجرت کاری ارزان‌ترین روش مهاجرت به آلمان می‌باشد.

برای یک فرد مجرد زندگی در آلمان ماهانه به طور متوسط 954.3 یورو و برای یک خانواده 4 نفره 3214.62 یورو می‌باشد.

خیر؛ کشور آلمان برای خریداران خارجی ملک هیچ گونه امتیاز اقامتی و ویزا در نظر نگرفته است.

پس از 5 سال زندگی و کار در آلمان و پرداخت کامل مالیات خود می‌توان به اقامت دائم و پس از 8 سال به تابعیت آلمان رسید.

به طور کلی اقدام از طریق تحصیل در آلمان و اخذ ویزای کار در آلمان را بهترین روش مهاجرت به این کشور و اقامت دائم می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (6 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه