مهاجرت تحصیلی به چین

مهاجرت تحصیلی به چین یکی از اصلی ترین مقصدهای تحصیلی در آسیای شرقی است که فرصت های تحصیلی متعددی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهد و هر ساله تعداد داوطلبان در حال افزایش است.

 

مهاجرت تحصیلی به چین

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

در صورتی که بتوان به مدت 4 الی 5 سال پس از اتمام تحصیل در این کشور به صورت قانونی اقامت داشت ، می توان اقامت دائم را دریافت کرد.

مقدار شهریه ها در هر دانشگاه با دیگری تفاوت داشته و حدود 2500 تا 10000 دلار در سال می شود.

برای هر مرحله باید مدارک جداگانه ای را ارائه کرد که نیاز به بررسی دقیق دارد.

بله، افراد دانشجو دارای مجوز کار پاره وقت خواهند بود.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور چین به فاکتورهای متعددی از جمله سبک زندگی فرد و شهر انتخابی وابسته است که به صورت میانگین بدون درنظر گرفتن میزان اجاره خانه 14 هزار یوان در ماه است.

احتمالا اکنون این سوال برای شما ایجاد شده که مهاجرت به چین از طریق تحصیل دارای چه ویژگی و مزایایی بوده که متقاضیان زیادی به دنبال ان هستند؟

مهاجرت تحصیلی به چین دارای مزایای متعددی است که در کشورهای بسیار کمی مشاهده می شود. به عنوان مثال قیمت های مقرون به صرفه و کم، فرهنگ محترمانه، سیستم آموزشی قوی با تربیت بسیار خوب دانش آموختگان فقط بخشی از ویژگی های این مقصد عالی می باشد.

اما مزایای مهاجرت به چین تحصیلی فقط شامل دانشگاه ها نمی شود و تعداد داوطلبان به این علت زیاد است که شرایط زندگی و اقامت در این کشور نیز عالی بوده و همه دانشجویان اطمینان دارند که با مهاجرت خود از سطح زندگی مناسبی برای آینده خود بهره مند خواهد شد.

این افراد تمایل دارند که پس از اتمام تحصیل خود نیزبه زندگی در این کشور پرداخته و مجوز اقامت دائم را دریافت نمایند. برای انجام این امر باید تمامی شرایط تعیین شده از سوی دولت را فراهم سازید . در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا با تمامی شرایط آشنا شوید . همچنین اگر به دنبال راه دیگری برای دریافت اقامت هستید ، نیز می توانید مقاله مهاجرت به چین را مطالعه کرده و بهترین روش را برای خود بیابید.

 

مراحل مهاجرت تحصیلی به چین

سوال رایج میان تمامی افراد متقاضی این است که چگونه به چین مهاجرت تحصیلی کنیم؟ اولین و مهم ترین مرحله این است که باید از یک دانشگاه که در این کشور قرار دارد پذیرش را دریافت کرده و در آن به عنوان دانشجو ثبت نام کرده باشید. برای اطلاع از شرایط و روش برداشتن اولین قدم خود مقاله تحصیل در چین را مطالعه کرده و سپس به راحتی اقدام نمایید.

دومین کار از مراحل مهاجرت تحصیلی به چین این است که تحصیل خود را با موفقیت به اتمام رسانده ، مدرک تحصیلی تان را دریافت کرده و چنانچه تمایلی به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را ندارید ، اما علاقه دارید اقامت خود را در کشور ادامه دهید، باید به کار مشغول شوید.

خوشبختانه امکان کار و اشتغال پس از تحصیل برای همه افراد ممکن بوده و فقط باید مجوز کار را برای خود دریافت کرد که در ادامه شرح آن پرداخته ایم. به علت این که مجوزی که از مهاجرت تحصیلی به چین اعطا می شود ، فقط برای مدت زمان دوره آموزشی می باشد ، فرد تحصیل کرده باید ویزای خود را از تحصیلی به مجوز اقامت کاری تبدیل نماید تا بتواند در این کشور زندگی کرده و سپس اقامت دائم را اخذ کند.

مجوز کاری چین

برای دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل فرد باید در این کشور استخدام و به کار مشغول شده باشد . دقت داشته باشید که داشتن مجوز کار قبل از اتمام ویزای تحصیلی ضروری بوده و باید با داشتن قرارداد نسبت به تغییر نوع ویزای خود اقدام کنید.

خوشبختانه بازار کار چین بسیار مناسب بوده و هر کسی می تواند بلافاصله در رشته تحصیلی و یا حرفه مورد علاقه اس شغل مناسب را پیدا کرده و استخدام شود.

به طور کلی روند دریافت مجوز کاری چین شامل سه مرحله اصلی می باشد:

  • ارائه درخواست برای پروانه اشتغال
  • ارائه درخواست در سفارت چین برای ویزای کار
  • اخذ مجوز کار

در گذشته متقاضیان باید برای دریافت پروانه اشغال خود به اداره منابع انسانی و تامین اجتماعی (HRSS) و سپس به اداره امور کارشناسان خارجی کشور (SAFEA) مراجعه می کردند ، اما در حال حاضر SAFEA تمامی مسئولیت ها را به عهده گرفته و دیگر نیازی به مراجعه به سایر ادارات نیست.

مجوز کاری چین
نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

وبینار بررسی شرایط تحصیل بدون مدرک زبان

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی به یکی از مهم ترین دغدغه های علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور پرداخته است و شما عزیزان می توانید با تماشای آن تا انتها از شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در کشورهای خارجی به خوبی مطلع شوید.

همواره به خاطر داشته باشید که مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

اقامت تحصیلی چین

مجوز اقامت تحصیلی چین اولین چیزی است که باید برای مهاجرت تحصیلی به چین دریافت نمایید. این مجوز فقط در صورتی به فرد اعطا می شود که در یکی از موسسات آموزشی و یا دانشگاه های کشور پذیرفته شده باشد. 

توجه داشته باشید که مدت زمان این ویزا معمولا یک سال بوده و فقط برای مدت زمان تحصیلی قابل تمدید است و برای سایر روش های اقامتی مجاز نیست.

در صورتی که یک مقطع تحصیلی را به اتمام رسانده و قصد ادامه دادن را در مقطع بالاتر دارید، هیچ محدودیتی در راه شما قرار نداشته و به راحتی می توانید مجوز را تمدید نمایید.

دانشجویان خارجی در طول مدت تحصیلی خود می توانند به کار پاره وقت مشغول شوند که با این کار فرد دانشجو می تواند با بازار کار کشور چین بیشتر آشنا شده و برای کار پس از تحصیل خود بسیار آسان تر اقدام نماید.

توجه داشته باشید که شرایط مهاجرت به چین از طریق تحصیل به طور مستقیم باعث دریافت اقامت دائم نمی شود و باید پس از اتمام تحصیل به روش جداگانه ای برای دریافت شهروندی آن اقدام کرد. در صورت نیاز به همراهی با مشاورین آی مهاجرتی تماس گرفته و از راهنمایی دقیق برخوردار شوید.

اقامت تحصیلی چین

شرایط مهاجرت تحصیلی به چین

برای این که بتوانید اقامت دائم را از طریق مهاجرت تحصیلی به چین را دریافت نمایید با تمامی جزئیات آن آشنا باشید تا دچار هیچ گونه خطای احتمالی نشوید.

به یاد داشته باشید که شرایط پذیرش دانشجو در هر دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و باید هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. هر چقدر که دانشگاه مورد نظر معتبرتر باشد شرایط پذیرش در آن نیز سخت تر خواهد بود.

از آن جایی که مجوز مخصوص مهاجرت تحصیلی به چین فقط محدود به طور دوره تحصیلی می باشد شما باید پس از اتمام آن اقدام به دریافت مجوز اقامت جداگانه ای نمایید.

برای این امر شما باید قرارداد خود را با یک کارفرما معتبر که خود دارای تابعیت چینی باشد را دریافت کرده و به دولت ارائه دهید تا به شما مجوز کار و اقامت داده شود.

بعد از 4 الی 5 سال اقامت و کار در چین به فرد اقامت دائم اعطا شده و به این روش فرد موفق شده است تا از طریق مهاجرت تحصیلی به اقامت دائم برسد.

پیشنهاد ما این است که ابتدای تحصیل خود به کار مشغول شوید تا با بازار کار این کشور برای پس از تحصیل خود کاملا آشنا باشید. 

با شناخت شهرهای مختلف این کشور می توانید از فرصت های شغلی موجود نیز آگاه شده و انتخاب بهتری داشته باشید .  در عنوان معرفی شهرهای چین برای تحصیل اطلاعات خوبی را در این باره به دست خواهید آورد.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به چین

مهم ترین امر در اقدام به مهاجرت به چین از طریق تحصیل ارائه درست مدارک است و این کار به قدری حساس و مهم بوده که کوچکترین اشتباه و ایراد در آن می تواند سبب رد شدن درخواست شما شود . از آن جایی که دولت شرایط هر فرد را بر اساس مدارک آن انتخاب می کند، بررسی های بسیار دقیقی را بر آن ها انجام می دهد.

تاکنون با مراحل دقیق مهاجرت تحصیلی به چین و دریافت اقام دائم از طریق آن آشنا شدید. برای انجام هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به مدارک مخصوصی خواهد بود که باید به طور جداگانه ارائه دهید. اما مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به چین که میان همه آن ها مشترک بوده شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • نداشتن سوابق کیفری طی 6 ماه گذشته
  • رزومه کاری
  • عکس جدید
  • معاینه و آزمایشات پزشکی
  • تمام اطلاعات شخصی (مانند وضعیت ازدواج)
  • مدرک زبان معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی

حتما به یاد داشته باشید که این مدارک را باید به صورت ترجمه شده و دقیق ارائه دهید. برای این که مدارک مخصوص به هر مجوز را به درستی ارائه دهید ، باید هر کدام را به طور جداگانه بررسی نمایید و یا از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید. با مراجعه به سایت دانشگاه مقصد خود از مدارک مورد نیاز برای پذیرش اطلاع یافته و همچنین برای اطلاع از مدارک برای اقامت کاری نیز می توانید مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را مطالعه نمایید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به چین

مهم ترین بخش برای تمام افراد که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند، مقدار هزینه های آن بوده و همه به دنبال مقصدی هستند که کمترین هزینه را داشته باشد. 

در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به چین یکی از ارزان و به صرفه ترین کشورهای جهان بوده و به همین دلیل تعداد داوطلبان آن بسیار زیاد است. علاوه بر هزینه های مهاجرتی و دریافت مجوز مخارجی هستند که باید حتما در نظر داشته باشید.

بزرگترین و مهم ترین بخش از هزینه مهاجرت تحصیلی به چین مقدار شهریه دانشگاه ها است که برای دانشگاه های دولتی حدود 2500 تا 10000 دلار در سال می باشد، در صورتی که قصد ثبت نام در دانشگاه های خصوصی را داشته باشید ، باید هزینه های بیشتری را بپردازید. همچنین هزینه های دیگری را برای تحصیل خود مانند کتاب جزوه، معلم خصوصی و غیره باید پرداخت نمایید.

هزینه های مهاجرت به چین از طریق تحصیل فقط به موارد دانشگاهی محدود نشده و شما باید هزینه های زندگی روزمره مانند اجاره خانه، غذا، پوشاک و موارد دیگر را نیز در نظر داشته باشید که مقدار متوسط آن برای هر فرد 14 هزار یوان در ماه بدون اجاره خانه می باشد.

 

 در صورت نیاز به اطلاعات دقیق تر از مقدار آن می توانید مقاله هزینه های زندگی در چین را مطالعه نمایید. با داشتن کار دانشجویی و یا بورسیه تحصیلی می توان بخش زیادی از این هزینه ها را پوشش داده و از مقدار آن ها کاست.

هزینه دریافت اقامت چین از طریق تحصیل

همان طور که گفتیم بخشی از هزینه های مهاجرت تحصیلی به چین را هزینه های مربوط به مهاجرت و دریافت مجوز تشکیل می دهد. این مقدار هزینه ها نیز مانند همه بخش های دیگر با توجه به شرایط هر فرد با دیگری تفاوت داشته و نمی توان مقدار دقیقی را برای همه افراد تعیین کرد.

به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است که دچار اشتباهاتی شده و هزینه های بیشتر از مقدار مورد نیاز پرداخت نمایند. 

پیشنهاد می کنیم تا به کارشناسان آی مهاجرتی مراجعه کرده تا با مقدار دقیق آن با توجه به شرایط خود مطلع شده و از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

اما هزینه دریافت اقامت چین از طریق تحصیل و مجوز اقامت به طور کلی در جدول قرار داده شده است تا پیش زمینه ای از مقدار آن را داشته باشید و با توجه به مقدار سرمایه خود بهترین تصمیم را بگیرید:

امور مهاجرتیمقدار هزینه
ترجمه مدارک3 الی 10 میلیون تومان
بلیت هواپیما40 میلیون تومان
صدور ویزا30 الی 90 دلار
عوارض خروج از کشوربار اول 400، بار دوم و سوم به ترتیب 600 و 800 هزار تومان
تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه300 هزار تا 1میلیون تومان

 

 

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به چین

احتمالا اکنون با مطالعه صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به چین و ادامه اقامت در آن این سوال برای شما ایجاد شده است که چگونه می توان با اطمینان و بدون هیچ گونه خطا اقدام کرده و به اقامت دائم این کشور دست یافت؟ باید بدانید که این امر به کمک مشاوران و کارشناسان مهاجرتی کاملا ممکن می باشد.

این افراد با استفاده از تخصص خود و استفاده از تجربه های سایر افراد مهاجر و دانشجو سعی بر این دارند تا راه را برای فرد مهاجر بعدی بسیار هموارتر کرده و او را به درستی در این را هدایت نمایند. اهمیت مراجعه به این افراد زمانی زیاد می شود که شما به تنهایی وارد پروسه می شوید ، با عوامل مختلف بسیاری رو به رو خواهید شد که بدون داشت تجربه در آن ها نمی توان در آن موفق شد.

برای بررسی کامل شرایط خود و اقدام با اطمینان برای به نتیجه رسیدن مهاجرت تحصیلی به چین با کارشناسان و مشاوران خبره آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی، غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و یک وقت مشاوره ای با کیفیت را برای خود رزرو نمایید. برای شناخت بیشتر تخصص کارشناسان ما مقاله سرمایه گذاری در چین را که یکی حساس ترین روش هایمهاجرتی می باشد را مطالعه نمایید.

کشورهای زیر نیز جزو مقصد محبوب ایرانیان هستند که اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی آنها راهنمای بسیار خوبی است:

دریافت ویزای کشور چین و سایر مقصدهای جهان در آی مهاجرتی امری همیشگی است:

نمایش ویدیو درباره کاور حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور عرشیا مقسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه