مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از مورد علاقه ترین روش های مهاجرت به این کشور همسایه است که طی سالیان گذشته طرفداران بسیاری داشته و ایرانیان بسیاری از طریق آن به ترکیه نقل مکان کرده و پس از اخذ مدرک خود، شروع به کار کرده و به یکی از ساکنین این کشور مبدل شده اند.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه نیاز به شناخت جوانب و موضوعات بسیاری دارد که در این مطلب تیم آی مهاجرتی آن ها را به شما ارائه خواهد کرد.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه می تواند با شرکت در دوره های زبان این کشور آغاز شده و تا 7 سال بسته به رشته انتخابی زمان ببرد.

 

فهرست مطالب

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در قدم اول نیازمند پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور است تا به شما فرصت یافتن کار و رسیدن به اقامت پس از اتمام دوره تحصیل را بدهد . با مطالعه عنوان تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 به خوبی از شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های مطرح مطلع خواهید شد.

اقامت تحصیلی ترکیه می تواند در نهایت شما را به اخذ پاسپورت و تابعیت رسانده و به تمامی اهدافتان رنگ واقعیت بخشد . معمولا اغلب دانشجویان تلاش می کنند تا پس از پشت سر گذاشتن دوره دانشگاهی خود کشور بهتری را برای کار و یا ادامه تحصیل انتخاب کنند که نشان از رتبه بالای دانشگاه های این کشور دارد.

در این عنوان با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا تمامی شرایط و قوانین رسیدن به این هدف را به خوبی بشناسید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به ترکیه

شاید برای برخی از عزیزان سوال باشد که مراحل مهاجرت تحصیلی به ترکیه چگونه و به چه ترتیبی است؟ 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت به ترکیه تحصیلی نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل مشخصی دارد که اولین آن نیازمند اخذ پذیرش و قبولی در یکی از دانشگاه های این کشور در یکی از مقاطع کارشناسی تا دکترا است که در نهایت یک مدرک معتبر برای فرد به همراه داشته باشد.

اخذ اقامت تحصیلی ترکیه توسط پذیرش در دانشگاه ها و یا مراکز آموزش عالی امکان پذیر می شود اما چنانچه به دنبال تمدید آن پس از تحصیل هستید باید نوع ویزای خود را تغییر دهید و به یک شغل دائمی دست یابید . در صورتی که پس از اتمام تحصیلات دانشجو بتواند در شغلی مناسب مشغول به کار شود ، ویزای تحصیلی به ویزای کار تبدیل شده و در نهایت منحر به دریافت اقامت می شود.

پس دقت کنید که مهاجرت تحصیلی به ترکیه در نهایت باید به اشتغال ختم شود، به همین خاطر بهتر است که دانشجویان در حین تحصیل به کار پاره وقت مشغول شوند تا با شرایط ، قوانین و فضای کاری این کشور هرچه بیشتر آشنا شده و بتوانند کارفرمایان مناسب جهت اشتغال پس از اتمام تحصیل را نیز بهتر بشناسند.

مقاله شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه می تواند در یافتن شغل پس از پایان تحصیل بسیار مفید باشد و شما را با شرایط کار و کاریابی در  این کشور کاملا آشنا سازد.

اقامت تحصیلی ترکیه

همانطور که گفتیم اخذ اقامت تحصیلی ترکیه با پذیرش و قبولی در یکی از داشگاه های این کشور امکان پذیر است که به صورت یک ویزای اقامتی موقت برای دانشجویان صادر شده و مدت زمان آن نیز بستگی به مقطع تحصیلی و شرایط تحصیلی دانشجویان دارد.

دقت داشته باشید که پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور در هر مقطع و هر دانشگاه و تحت هر شرایطی که باشد؛ منجر به صدور اقامت دائم نمی شود و تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی فقط با ویزا و اقامت موقت همراه است.

اقامت تحصیلی ترکیه محدود است و چنانچه موفق به یافتن کار و یا ادامه تحصیل در آین کشور نشوید دولت شما را مجبور به خروج و بازگشت به کشور خودتان می کند. مدت اقامت تحصیلی می تواند از 1 سال تا 7 سال با توجه به رشته، دانشگاه، مقطع و زبان تحصیلی متغیر باشد اما در هر صورت محدود بوده و به هیچ عنوان به جز اشتغال قادر به دائمی شدن نیست.

شما در این مدت می توانید به کار دانشجویی نیز با میزان زمان و درآمدی محدود مشغول شوید تا کمک مخارجی را برای زندگی به دست آورید، مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت را در سایت آی مهاجرتی بخوانید تا با جزئیات مخارج و هزینه های دانشجویان در این کشور آشنا شوید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه

شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یقینا جهت دستیابی به مهاجرت تحصیلی به ترکیه نیاز به فراهم نمودن شرایط مشخصی است که در وهله اول باید یک رزومه مناسب ، قوی و مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه و رشته مد نظرتان تهیه کرده و با ارسال آن قادر به پذیرش در دانشگاه شوید . تنها دقت داشته باشید که باید از شرایط و مدارک مورد نیاز هر دانشگاه اطلاعات دقیق و به روزی به دست آورید؛ زیرا همواره این موارد در حال تغییر هستند.

پس از پشت سر گذاشتن این مرحله و اتمام تحصیلات خود همانطور که گفتیم باید در شغلی مناسب در این کشور استخدام و مشغول به کار شوید، حال اگر بلافاصله پس از دریافت مدرک شغلی را در دسترس نداشته باشید دولت باز هم به شما یک اجازه اقامت موقت 1 ساله را می دهد تا به جستجوی شغل پرداخته و در آن استخدام شوید؛ اما چنانچه موفق نشوید این مجوز قابل تمدید نبوده و باید به کشور خود بازگردید.

حال اگر شغلی را بیابید و به استخدام درآیید؛ ویزای شما به ویزای کار تغییر کرده و یک ویزای 1 ساله موقت برایتان صادر می شود که می تواند در گام های بعدی به یک ویزای 3 ساله و پس از آن 6 ساله تمدید شود. در نهایت پس از 8 سال کار و اقامت متوالی در این کشور و پرداخت بیمه و مالیات خود می توانید اقامت دائم ترکیه را دریافت نمایید.

جهت تحصیل در ترکیه شما باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته و از صفر تا صد جوانب این اقدام را بدانید ، از این رو کارشناسان متخصص ما تلاش نموده اند تا در این وبینار تمامی چالش های پیش رو را اعم از نقاط  مثبت و منفی و راهکارهای لازم را برای شما عزیزان ارائه دهند.

پس از تماشای آن در صورتی که هرگونه سوالی برایتان وجود دارد با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

 مهاجرت تحصیلی به ترکیه با مدرک دیپلم

اخذ اقامت تحصیلی ترکیه در سنین مختلف و از طریق پذیرش در مقاطع گوناگون امکان پذیر می باشد؛ اما معمولا پر طرفدارترین سن مورد درخواست دانشجویان خارجی سن 18 تا 26 سال و برای تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد که برای دانش آموزان کشورمان نیز بهترین گزینه ممکن است . زیرا شما در این دوره تازه به دوره دانشگاهی قدم خواهید گذاشت اما برای مراحل بعدی باید رزومه ای درخشان و سوابق تحقیقاتی بین المللی داشته باشید.

پس مهاجرت تحصیلی به ترکیه با مدرک دیپلم کاملا امکان پذیر بوده و می تواند زمان مناسبی باشد تا شخص تحصیلات تکمیلی خود را نیز در دانشگاه های این کشور پشت سر بگذارد . ضمن اینکه پس از اخذ مدرک لیسانس با توجه به نیاز بالای بازار کار اروپا به نیروی کار متخصص و باسواد؛ فرد این امکان را دارد تا حتی به این کشورها نقل مکان کرده و در آن جا کار کند.

البته بگوییم که مهاجرت تحصیلی به ترکیه حتی پیش از سن 18 سال و در دوره دبیرستان یا پیش از آن نیز می تواند امکان پذیر باشد اما توصیه ما این است که پس از پایان دوره دبیرستان می توانید با پذیرش د دروه های زبان این کشور به ترکیه مهاجرت و مدرک زبان معتبری را به دست آورده و برای ثبت نام در دانشگاه های آن اقدام کرد. در مقاله کالج ها و دوره های زبان ترکیه تمامی شرایط و مزایای اقدام به تحصیل از این طریق را توضیح داده ایم.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

همانگونه که مهاجرت تحصیلی به ترکیه دارای مراحل مختلف و متمایزی می باشد، هر مرحله نیز نیازمند ارائه مدارک خاص خود است. متقاضیان در ابتدای امر باید مدارکی را برای پذیرش دانشگاه و همچنین دریافت ویزای تحصیلی به دانشگاه و سفارت ارائه کرده تا بتوانند پذیرش تحصیلی و در نهایت ویزای موقت تحصیل خود را اخذ نمایند.

ارائه مدارک تا رسیدن به پذیرش و اخذ ویزا یک مرحله بوده و پس از آن ارائه مدارک دیگر برای تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری مرحله ای دیگر است . این مدارک با توجه به شرایط و تحصیلات فرد و همچنین نوع مشاغل گوناگون، می تواند تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند که حتما توسط کارفرمایان اعلام می گردد.

برخی از مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه که قطعا از سوی تمامی دانشگاه ها درخواست می شود ، به شرح زیر می باشند:

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • مدرک زبان و داشتن تسلط لازم و کافی به زبان ترکی
  • ارائه ویزای تحصیلی به کارفرما
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده به کارفرما
  • انگیزه نامه و هدف از استخدام در شغل درخواستی
  • مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه

طبق تجربه بالایی که در امر مهاجرت داریم، توصیه می کنیم که پیش از انتخاب یک روش مهاجرت حتما تمامی روش های موجود و شرایطشان را بررسی و سپس یک انتخاب قطعی و آگاهانه انجام دهید. مطلب روش های مهاجرت به ترکیه تمامی راه های قانونی مهاجرت به این کشور را خلاصه، دقیق و مفید به شما عزیزان ارائه می کند.

مطالب زیر اطلاعات شما را در رابطه با تحصیل در کشور ترکیه افزایش خواهند داد، حتما این مقالات را مطالعه نمایید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت تحصیلی به ترکیه که دانشجویان به آن اهمیت بسیاری می دهند را باید مربوط به هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه بدانیم که به بخش های مختلفی تقسیم می شود. در قدم اول شما باید مبالغی را جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ( دریافت ویزا ، ترجمه مدارک ، هزینه بررسی مدارک ، بلیت هواپیما و غیره ) بپردازید.

در قدم بعد شما باید شهریه دانشگاه های خود و هزینه های زندگی تان را نیز بپردازید که معمولا با توجه به شهر و دانشگاه محل تحصیل به علاوه رشته ، مقطع و زبان تحصیل متفاوت خواهد بود و برای هر فردی مبلغی خاص را در بر می گیرد. اما به طور کلی مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی ترکیه 1000 تا 3 هزار لیر در سال و مقطع کارشناسی ارشد نیز 1500 تا 3500 لیر شهریه را شامل می شود که البته می تواند تا 100 لیر در سال نیز برسد.

علاوه بر هزینه تحصیل مهم ترین قسمت هایی که باید به آن هزینه های ویژه ای را اختصاص دهید ، شامل موارد زیر است:

هزینه هامبالغ
هزینه دریافت مجوز اقامتمجوز اقامت موقت 110 لیر+ماه اول 25 لیر و برای هر ماه بیشتر +5 لیر
هزینه صدور ویزا55 تا 180 یورو به ازای ویزای یکبار ورود تا 3 بار ورود
هزینه اجاره آپارتمان3000 تا 12000 لیر ماهانه
هزینه خوراک2800 تا 3700 لیر ماهانه
هزینه پوشاک10 هزار تا 15 هزار لیر سالانه
هزینه حمل ونقل1500 تا 2000 لیر ماهانه
هزینه بیمه دانشجوییبا توجه به نوع بیمه متفاوت اما باید حداقل 30 هزار یورو مخارج را پوشش دهد.
هزینه خدمات رفاهی2000 تا 3000 لیر ماهانه
هزینه تفریح و سرگرمی1000 تا 2500 لیر ماهانه

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به ترکیه

به هیچ عنوان اهمیت مشاوره و استفاده از تجارب کارشناسان، متخصصین و افراد با تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دست کم نگیرید. این افراد تجربه دانشجویان بسیاری که برای این هدف اقدام کرده و نتایج که به دست آورده اند را در اختیار دارند و راهنمای بسیار خوبی برای شما خواهند بود تا بتوانید بدون هیچگونه اشتباه و هزینه اضافه به بهترین انتخاب و نتیجه ممکن دست یابید.

البته دقت به این موضوع بسیار مهم و حیاتی است که بهترین و باتجربه ترین موسسه مهاجرتی و مشاورین فعال در این زمینه را انتخاب و از آنان مشاورات لازم را دریافت نمایید. به همین خاطر بررسی کارنامه و سوابق آنان از اعم واجبات است و بهترین ملاک برای میزان اعتماد به یک موسسه و یا مشاور.

شما می توانید با تماس با آی مهاجرتی از مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به ترکیه بهره مند شوید و با ارائه شرایط اولیه خود و ارتباط با مشاورین ما برای انجام مراحل بعد و دستیابی به این هدف بزرگ آماده شوید.

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به ترکیه

کارشناسان تیم خبره آی مهاجرتی در این مطلب درباره مهاجرت تحصیلی به ترکیه اطلاعات لازم را به شما ارائه کردند؛ برای کسب اطلاعات بیش تر در این باره یا دیگر روش های مهاجرتی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی یا غرب تهران و یا همچنین دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. مقاله سرمایه گذاری در ترکیه نیز توسط کارشناسان فعال مجموعه در کشور ترکیه تهیه شده و برای شما عزیزان در سایت قرار داده شده است.

سوالات پر تکرار مهاجرت تحصیلی به ترکیه

در این مقاله با مهاجرت تحصیلی به ترکیه، هزینه ها، مدارک و شرایط دستیابی به آن آشنا شدید، در ادامه نیز برخی از پر تکرارترین سوالاتی که برای متقاضیان در این راه پیش آمده را پاسخ داده ایم؛ اما شما بازهم می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط بوده و سوالات خود را مطرح کنید تا در سرییع ترین زمیان ممکن به آن پایخ داده شود.

بله، چنان چه بتوانید از دانشگاه های موسسات فعال در این کشور بورسیه تحصیلی و یا هرگونه کمک هزینه تحصیلی را اخذ نمایید؛ یقینا تحصیل رایگان در این کشور در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

  1. بله، شما باید پس از پایان تحصیلات خود در این کشور شاغل شوید، تا پس از مدتی و شرایطی معلوم به اقامت دائم ترکیه برسید.
  1. بله، با یافتن شغل مناسب، یا سرمایه گذاری، کارآفرینی و یا ادامه تحصیل دوباره در دانشگاه های این کشور می توانید ویزای خود را تمدید و در این کشور اقامت داشته باشید.

خیر، به طور کل تحصیل در دانشگاه های این کشور نیازمند پرداخت شهریه است؛ اما می توان از طریق اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی به تحصیل رایگان نیز در این کشور دست پیدا کرد.

بله، دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیل خود برای مجوز اقامت جهت جستجوی کار درخواست نموده و یک مجوز 1 ساله کسب کنند که قابل تمدید نمی باشد.

ویدئوهای زیر سابقه درخشان سال ها فعالیت ما در عرصه مهاجرت را از زبان کلاینت های مجموعه بیان می کند.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه