مهاجرت پزشکان به آلمان

مهاجرت پزشکان به آلمان می‌تواند از طریق تطبیق مدارک و گذراندن یک دوره کارآموزی در مراکز درمانی این کشور به آسانی برای افراد دارای تخصص امکان پذیر شود.

اگر شما هم از جمله پزشکان علاقمند به این امر هستید؛ حتما در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط و قوانین لازم جهت مهاجرت پزشکان به آلمان را بهتر و کامل تر بشناسید.

مهاجرت پزشکان به آلمان

 مدرک زبان جهت مهاجرت پزشکان به آلمان برای دکترای سطح عمومی (B2) و برای دکترای سطح تخصصی (C1) الزامی است.

فهرست مطالب

باید بگوییم به این دلیل مهاجرت پزشکان به آلمان با استقبال بالایی مواجه می‌شود که شرایط کاری برای این گروه در زمره بهترین و پردرآمدترین مشاغل این کشور جای می‌گیرد و آنان از جایگاهی اجتماعی بسیار مناسب و پر احترامی برخوردار هستند. 

شرایط مهاجرت و کار پزشکان در آلمان با توجه به کشور مبدا و تخصص ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشد که باید از آنها اطلاع دقیقی کسب نمایید. جهت کسب اطلاعاتی جامع در رابطه با قوانین و شرایط کار در این کشور مقاله شرایط کار در آلمان را در سایت ما مطالعه نموده و در صورت نیاز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

شرایط مهاجرت و کار پزشکان در آلمان

شرایط مهاجرت و کار برای پزشکان در آلمان به دو طریق امکان پذیر است: اول از طریق دریافت پیشنهاد کاری و دوم از طریق قبولی در دانشگاه‌ها و تحصیل جهت تخصص و کسب مدرک. در صورتی که شما پیشنهاد کاری از کارفرما یا مرکزی درمانی در این کشور دریافت نمایید؛ باید مدرک تحصیلی شما بررسی و مجوز پزشکی «Approbation» برایتان صادر شود تا قادر به کار و طبابت در آلمان شوید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت پزشکان به آلمان + پادکست

با داشتن مدرک پزشکی می‌توانید از طریق دریافت یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما در این کشور به ویزا برسید.

در این ویدیو مونا شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان را برای شما بازگو می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم که پس از تماشای آن جهت دریافت اطلاعات دقیق با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت پزشکان به آلمان
مهاجرت پزشکان به آلمان

در مدتی که مدارک شما در دست بررسی برای صدور مجوز پزشکی دائم است، می‌توانید از طریق دریافت مجوز پزشکی موقت «Berufserlaubnis» که معمولا به مدت دو سال صادر می‌شود، به کار مشغول شوید. ضمنا دقت داشته باشید که پزشکان خارجی باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 را داشته باشند و پس از ورود به این کشور و در مدت اخذ مجوز پزشکی مدرک زبان سطح C1 را نیز به دست آورند.

پزشکان ایرانی باید مدرک معتبر پزشکی از دانشگاه‌های مورد تایید آلمان را در اختیار داشته و عضو نظام پزشکی ایران نیز باشند. لازم به ذکر است معادل سازی و گذراندن دوره‌های زبان برای پزشکان رایگان است و هزینه توسط دولت آلمان پشتیبانی می‌شود. پزشکان پس از اتمام دوره زبان اقدام به کارورزی و معادلسازی نموده و حتی می‌توانند در این مدت حقوق دریافت نمایند.

شرایط سنی برای مهاجرت به آلمان به چه صورت است؟

قطعا افرادی که در داخل کشورمان مدرک پزشکی خود را اخذ می‌کنند حداقل به سن 24 سال خواهند رسید که مصادف با رد شدن از سن قانونی و اقدام برای مهاجرت است. اما از لحاظ قوانین مهاجرتی کشور آلمان محدودیتی برای مهاجرت پزشکان اعلام نشده است و افراد با هر سنی می‌توانند اقدام نمایند.

البته باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که دولت و سفارت این کشور همواره علاقمند به جذب نیروهای مختصص و هرچه جوان‌تر است. این یعنی هرچه سن متقاضی پائین‌تر باشد شانس وی برای دریافت ویزا بالاتر خواهد بود. 

به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که قبل از 45 سالگی برای این امر اقدام کنید، چون صدور ویزا برای افراد بالای 45 سال با شانس کمتری مواجه است.

شرایط سنی برای مهاجرت به آلمان به چه صورت است؟

البته این به معنای عدم صدور ویزا برای افراد بالای 45 سال نیست، اما افراد با سن بالاتر باید بتوانند افسر مربوط به رسیدگی درخواست ویزا را مجاب نمایند که از انگیزه و انرژی لازم برای کار و طبابت در کشور آلمان برخوردار هستند و همچنان می‌توانند برای این کشور مفید و مثمر ثمر واقع شوند.

سایر شرایط مهم مهاجرت پزشکان به آلمان

از دیگر شرایط مهم مهاجرت پزشکان به آلمان می توان به شرط سنی اشاره کرد که با اینکه هیچ شرط قطعی برای آن اعلام نشده، اما مناسب‌ترین سن بازه 18 تا 45 سال می‌باشد. حال هرچه سن متقاضیان کمتر باشد، شانس اخذ ویزای کار و استخدام و یا پذیرش برای ادامه تحصیل در تخصص پزشکی بیشتر است.

ضمنا لازم است دقت کنید که مدرک زبان جهت مهاجرت پزشکان به آلمان برای دکترای سطح عمومی (B2) و برای دکترای سطح تخصصی (C1) الزامی است. البته نباید فراموش کنید که داشتن حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط با تخصص یا دانش خود از دیگر موارد الزامی است.

ضمن اینکه تمامی پزشکان خارج از اتحادیه اروپا جهت اخذ مجوز طبابت دائم باید در آزمون زبان فنی (Fachsprachenprüfung) نیز شرکت کرده و نمره لازم را به دست آورند. در نهایت پس از 5 سال کار، زندگی و اقامت در آلمان مجوز اقامت دائم و پس از 8 سال مجوز اخذ تابعیت برای پزشکان خارجی صادر می‌شود.

طبق شواهد باید بگوییم که مهاجرت پزشک متخصص به آلمان از شانس بالاتری نسبت به پزشکان عمومی برخوردار است،  اما فراموش نکنید که می‌توانید برای تحصیل در تخصص پزشکی در آلمان اقدام نموده و در همین مدت نیز به کار و کسب درآمد در این کشور پرداخته و در نهایت پس از اخذ مدرک تخصص پزشکی خود به صورت رسمی شاغل شده و به اقامت دائم آلمان برسید.

درآمد پزشکان در آلمان​

درآمد پزشکان در آلمان

درآمد پزشکان در آلمان از بالاترین درآمدهای این کشور در میان مشاغل مختلف می باشد که با توجه به سطح تحصیلات، نوع تخصص، تجربه، میزان فعالیت و کار با یکدیگر تفاوت دارند. لازم است بدانید که پزشکان معمولاً 4500 یورو به عنوان دستیار پزشک در یک بیمارستان دریافت می‌کنند که می توان با انجام وظایف اضافی مانند شیفت شب و غیره به 5500 یورو نیز افزایش پیدا کند. پس در مدتی که دارای مجوز پزشکی موقت هستید و منتظر دریافت مجوز دائم هستید؛ قادر به کسب چنین درآمدی خواهید بود. توصیه داریم که حتما از تجربه مهاجرت پزشکان به آلمان استفاده نمایید تا بتوانید بهتر و سریع‌تر به این هدف دست پیدا کنید.

همچنین در ادامه مهاجرت پزشکان به آلمان لازم به ذکر است که کار در بیمارستان‌های خصوصی درآمد بالاتری نسبت به مراکز دولتی برای پزشکان خواهد داشت و پزشکان متخصص درآمد بالاتری نسبت به پزشکان عمومی دارند. ضمن اینکه داشتن مطب شخصی نیز می‌تواند باعث افزایش درآمد بسیاری برای پزشکان شود.

درآمد سالانه پزشکان در آلمان

درآمد پزشکان با تجربه ی 2 تا 5 سال نسبت به پزشکان تازه کار 36 درصد بیشتر است و با افزایش سابقه به 5 تا 10 سال، این میزان نیز به 36 درصد افزایش می‌یابد. 

پزشکان با 10 تا 15 و همچنین 15 تا 20 سال سابقه، به ترتیب 21 و 14 درصد افزایش حقوق خواهند داشت. در نهایت با رسیدن تجربه پزشک به بیشتر از 20 سال، افزایش حقوق او 9 درصد خواهد بود.

جدول زیر به طور متوسط درآمد پزشکان در تخصص های مختلف را برای سال 2022 در آلمان نشان می دهد:

تخصصدرآمد به یورو
پزشک عمومی45 هزار تا 55 هزار
متخصص پوست132 هزار
متخصص داخلی144 هزار
متخصص مغز و اعصاب195 هزار
جراح مغز و اعصاب280 هزار
جراح قلب290 هزار
متخصص اطفال210 هزار
متخصص ارتوپد310 هزار
چشم پزشک350هزار
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بررسی شرایط دریافت ویزا برای مهاجرت پزشکان به آلمان

شرایط و مدارک لازم دریافت ویزا با توجه به نوع ویزا و شرایط متقاضیان متفاوت باشد، اما برای داشتن شرایط زیر برای تمامی متقاضیان اجباری است:

  • مدارک تحصیلی و تخصصی اخذ شده از دانشگاه معتبر
  • سلامت جسمی و روانی
  • توانایی مالی کافی جهت تامین هزینه‌ها
  • تسلط به زبان آلمانی در سطح B2 یا C1
  • عدم سوء پیشینه کیفری
بررسی شرایط دریافت ویزا برای مهاجرت پزشکان به آلمان

معرفی انواع مختلف ویزا برای مهاجرت پزشکان به آلمان

تمامی افراد علاقه مند به کشور آلمان برای ورود به خاک این کشور نیاز به دریافت ویزا دارند که پزشکان خارجی می‌توانند از طریق های زیر اقدام کنند:

  • ویزای جستجوی کار: این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به مدت 6 ماه در آلمان به دنبال کار باشید (در حال حاضر برای ایرانیان در دسترس نیست).
  • ویزای کار (جاب آفر): این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا در آلمان کار کنید که برای آن باید یک پیشنهاد کاری از یک بیمارستان، درمانگاه یا کارفرمایی از آلمان باشید.
  • ویزای خوداشتغالی: این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا در آلمان کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و مختص افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در آلمان را دارند

در حال حاضر برای شهروندان ایرانی که مدرک پزشکی خود را داخل کشورمان اخذ نموده و قصد مهاجرت به آلمان را دارند، بهترین گزینه یافتن یک کارفرمای معتبر در آلمان و دریافت ویزای جاب آفر است.

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص پزشکی

یکی از روش‌های ممکن جهت طبابت در آلمان مهاجرت به این کشور از طریق تخصص پزشکی است که علاوه بر مهاجرت و نقل مکان به کشوری مدرن و پر رفاه جهان؛ می‌توانید در دانشگاه‌های آن تحصیل کرده و مدرک تخصص مورد علاقه خود را از دانشگاه‌های برتر آن دریافت و آینده خود را تضمین کنید.

مهاجرت پزشک عمومی به آلمان نیازمند پشت سر گذاشتن دوره‌های کارورزی و یادگیری زبان آلمانی بوده و در ابتدا با صدور مجوز پزشکی موقت همراه است تا در نهایت مجوز دائم به شما اختصاص یابد که تا 2 سال زمان خواهد برد. پس بهتر است که در این مدت در یکی از دانشگاه‌های این کشور تحصیل نموده و تخصص پزشکی خود را اخذ کنید؛ ضمن اینکه در مدت تحصیل مجوز فعالیت موقت به شما داده خواهد شد و می‌توانید کسب درآمد کنید.

جهت کسب اطلاعات دقیق در رابطه شرایط پذیرش و تحصیل تخصص در این کشور مقاله تخصص‌های پزشکی در آلمان را مطالعه نمایید تا دقیقا این مبحث را شناخته و بتوانید در سریع‌ترین زمان به آن دست پیدا کنید. همچنین مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آن شرایط کلی این اقدام برای شما و نحوه اخذ ویزا و اقامت دائم را شرح می‌دهد.

چگونه در دوره آوسبیلدونگ پزشکی در آلمان شرکت کنیم؟

دوره‌های آوسبیلدونگ دوره‌های آموزشی مبتنی بر کار در آلمان هستند که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد مهارت‌های لازم را برای یک حرفه خاص را فرا بگیرند. آوسبیلدونگ در زمینه پزشکی برای کسانی که علاقه‌مند به دنبال کردن حرفه پزشکی هستند، اما نمی‌خواهند به دانشکده پزشکی بروند، گزینه خوبی است.

دقت داشته باشید که رشته پزشکی یک رشته تخصصی و دانشگاهی است که نیاز به تحصیل در دانشگاه دارد و آموزشی تحت دوره‌های آوسبیلدونگ برای پزشک شدن برگزار نمی‌شود. اما برخی دوره‌های مرتبط با پزشکی در برنامه آوسبیلدونگ برای علاقمندان در نظر گرفته شده است که شامل برنامه‌های زیر می‌شود:

چگونه در دوره آوسبیلدونگ پزشکی در آلمان شرکت کنیم؟
  • آوسبیلدونگ پرستاری
  • آوسبیلدونگ دستیار پزشکی
  • آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک
  • آوسبیلدونگ تکنسین آزمایشگاه پزشکی
  • آوسبیلدونگ کمک پرستار متخصص مراقبت‌های بهداشتی

برنامه‌های آوسبیلدونگ پزشکی معمولاً سه سال طول می‌کشد و شامل آموزش‌های تئوری و عملی است. دانش‌آموزان در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند و در کنار متخصصان پزشکی باتجربه آموزش می‌بینند. برای واجد شرایط بودن برای آوسبیلدونگ پزشکی، معمولا باید دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل آن را داشته باشید. همچنین باید در زبان آلمانی نیز مهارت داشته باشید تا بتوانید با بیماران به راحتی ارتباط برقرار کرده و در مسیر درمان آنان مثمرثمر واقع شوید.

قطعا به عنوان یک پزشک مطالعه عناوین زیر می تواند شما را با بازار کار این کشور بیشتر آشنا سازد:

مدارک ضروری برای مهاجرت پزشکی به آلمان

جهت دریافت ویزای خود باید مدارکی را آماده سازید که البته با توجه به ایالت و شرایط شخص می‌تواند متفاوت باشد، به طور کل مدارک زیر برای دریافت مجوز طبابت در آلمان نیاز است:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست مجوز طبابت
  • مدارک هویتی (شناسنامه و پاسپورت)
  • مدرک تحصیلی پزشکی اخذ شده از دانشگاه
  • ریز نمرات تحصیلی
  • تاییدیه از نظام پزشکی کشور مبداء
  • گواهی معاینات پزشکی و سلامت جسمی و عقلی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی قبولی در آزمون Kenntnisprüfung (آزمون دانش)
  • مدرک معتبر زبان آلمانی یا گواهی قبولی آزمون زبان تخصصی Fachsprachprüfung
مدارک ضروری برای مهاجرت پزشکی به آلمان

دقت داشته باشید که مدارک موردنیاز برای سفارت جهت دریافت ویزا را باید به زبان آلمانی یا انگلیسی به طور رسمی ترجمه نموده باشید و همراه با اصل مدارک ارائه نمایید.

Doctors immigration costs

هزینه مهاجرت پزشکان به کشور آلمان

همواره مبحث هزینه‌ها از مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت شناخته می‌شود و حتی هزینه مهاجرت پزشکان به کشور آلمان نیز اهمیت بالایی دارد؛ با اینکه پزشکان همواره از اقشار درآمد بالای جامعه می‌باشند. 

البته شما نیاز به پرداخت دو دسته هزینه دارید؛ هزینه اول مربوط به مهاجرت و نقل مکان و هزینه دوم مربوط به هزینه‌های زندگی و مخارج اقامت در این کشور است.

در مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان تمام هزینه‌های مربوط به اقامت و زندگی در این کشور را با جزئیات برای شما تهیه کرده‌ایم.

اما در جدول مهم‌ترین هزینه‌هایی که جهت مهاجرت پزشکان به آلمان باید پرداخت شود، را ملاحظه می‌کنید:

نوع هزینهمبلغ
ترجمه مدارک تحصیلی، کاری، هویتی و غیره3 تا 10 میلیون تومان
هزینه مصاحبه سفارت75 یورو
هزینه تایید دادگستری و وزارت امور خارجهحداکثر تا 1 میلیون تومان
هزینه صدور ویزا80 یورو
هزینه بلیط هواپیما یکطرفهحداقل 450 یورو
تمکن مالیحداقل 10322 یورو
هزینه دوره زبان و  معادل سازی مدرک در آلمانرایگان

 

از اینکه با کارشناسان آی مهاجرتی تا انتهای  مطلب مهاجرت پزشکان به آلمان همراه بودید؛ سپاس‌گذاریم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا طرح سوالات خود در رابطه با مهاجرت پزشکان به آلمان با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس حاصل کرده و یا حضوری از مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید.

سوالات پر تکرار مهاجرت پزشکان به آلمان

در انتهای این مطلب پرتکرارترین سوالاتی را که درباره مهاجرت پزشکان به آلمان از ما پرسیده شده است، مشاهده می‌کنید. پس از مطالعه اگر سوال دیگری داشتید، می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما در آی مهاجرتی بپرسید.

بله آنان می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی و استخدام در یک مرکز درمانی و یا جهت تحصیل به المان مهاجرت کرده و در نهایت به کار مشغول شوند.

این موضوع باید با توجه به شرایط شخصی هر فرد مورد بررسی قرار بگیرد؛ اما از آنجا که پزشکان در آلمان درآمدهای بسیار بالایی دارند، این اقدام می تواند برای اکثریت آنان مناسب و آینده دار باشد.

در صورتی که مدرک تحصیلی آنان مورد تایید باشد، در ابتدا مجوزی موقت به آنان داده شده که می توانند با آن به کارورزی و کسب درآمد در آلمان بپردازند و در نهایت پس از تایید نهایی مدارک و صدور مجوز دائمی قادر به کار و طبابت به صورت دائمی می باشند.

 این موضوع به شرایط مختلفی چون محل کار، تجربه و میزان تحصیلات بستگی دارد؛ اما به طور متوسط سالانه 280 هزار یورو درآمد برای آنان وجود خواهد داشت.

 پزشکان می توانند ماهانه از 4500 تا 5500 یورو را در طی این مدت به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه