مهاجرت پرستاران به آلمان 2024 هزینه ها، مدارک وشرایط اخذ ویزا

مهاجرت پرستاران به آلمان با توجه به نیاز بالایی که این کشور به کادر درمان دارد ، می تواند یکی از بهترین گام های افراد متخصص در این حوزه برای ساختن آینده شغلی و حرفه ای درخشان باشد.

 

 
مهاجرت پرستاران به آلمان

پرستاران می‌توانند از طریق دریافت ویزای جاب‌آفر و یا شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

میزان درآمد پرستاران در آلمان به طور متوسط 2900 یورو در ماه است.

مدت اعتبار ویزای جاب آفر آلمان بستگی به مدت قرارداد شما داشته و حداکثر می‌تواند 4 سال صادر شود.

بله برای دستیابی به ویزای جاب آفر پرستاری حداقل باید 1 سال سابقه کار داشته باشید.

بله ، افرادی که می توانند از طریق قرارداد با یک کارفرما به ویزا برسند ، این فرصت را دارند تا همسر و فرزند زیر 18 سال خود را نیز به این کشور ببرند.

میانگین درآمد در این کشور 2900 یورو برای پرستاران است که با توجه به عومال متعدد افزایش می یابد.

قطعا میزان فرصت کاری که به بیش از 100 هزار مورد در حوزه کادر درمان بخصوص پرستاری در کشور آلمان می‌رسد، قابل تامین توسط شهروندان این کشور نبوده و باید تعداد بالایی از این نیاز توسط پرستاران خارجی تامین شود.

مهاجرت به عنوان یک پرستار می‌تواند شما را از درآمدی مناسب و مزایایی خوب بهره‌مند سازد که در ادامه توسط کارشناسان آی مهاجرتی کاملا شرح داده خواهد شد. همچنین این فرصت نیز برایتان وجود دارد که با تحصیل رشته پرستاری در آلمان 2024 بتوانید آسانتر به ویزا برسید، بر روی این عنوان کلیک کنید تا به تمامی پیش نیازهای لازم در این باره برسید.

شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان

بر اساس گفته‌های نظام بهداشت کشور آلمان طی سال‌های آینده باید نزدیک به نیم میلیون نفر در سیستم بهداشت و درمان این کشور جذب و استخدام شوند که نزدیک به یک سوم آن مرتبط با پرستاری و مراقبت‌های بعد از درمان است و این تعداد خروجی به هیچ وجه از دانشگاه‌های این کشور میسر نیست.

به همین‌خاطر شرایط جذب نیروی متخصص در این حوزه از خارج کشور تسهیل پیدا کرده و این امر را به یک فرصت بسیار خوب برای شهروندان خارجی مبدل ساخته است.

 اما برای این‌که یک پرستار خارجی بتواند در نظام سلامت و مراکز درمانی آلمان پذیرفته شده و صلاحیت وی مورد تایید واقع شود، باید شرایطی را فراهم آورد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در رشته پرستاری قابل معادل‌سازی در سیستم آموزش آلمان (حتی اگر مدرک شما قابل معادل‌سازی نباشد، با گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توان به سطح مورد صلاحیت نظام بهداشت و درمان این کشور رسید).
  • باید حداقل 1 سال سابقه ‌کار در حوزه پرستاری داشت که قطعا داشتن سابقه کار بیش‌تر پذیرش شخص را راحت‌تر کرده و می‌تواند دوره‌های آموزشی لازم را برای وی کوتاه‌تر نماید.
 
شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان
  • داشتن تسلط به زبان آلمانی بسیار موردنیاز است و متقاضی باید مدرکی معتبر در سطح B2 زبان آلمانی را ارائه کند.
  • با توجه با حساسیت شغل پرستاری و اهمیت آن داشتن سلامت جسمی و روحی بسیار مهم است و شخص باید گواهی در این حوزه ارائه کرده و شاید حتی معاینات و تست‌هایی را نیز پشت سر بگذارند.
  • جهت جذب پرستاران خارجی شرایط سنی اعلام نشده اما یقینا همواره جذب افراد کم سن شانس بالاتری خواهد داشت، به خصوص اگر شخص بالای 45 سال سن داشته باشد، ممکن است برای دریافت ویزا با مشکل مواجه شود.
  • شخص نباید دارای هیچ‌گونه سوء‌پیشینه و سابقه کیفری در کشور آلمان و همچنین کشور مبداء خود باشد و گواهی لازم آن را باید ارائه نماید.

بررسی روش‌های مهاجرت پرستاران به آلمان

پرستاران برای مهاجرت به کشور آلمان نیاز به اخذ ویزا و مجوز حضور در این کشور را دارند، اما از چه روش‌هایی می‌توان به این ویزا دست پیدا کرد؟! به طورکل پرستاران از طریق روش‌های زیر می‌توانند برای مهاجرت به کشور آلمان اقدام نمایند:

 
  • از طریق ویزای جاب‌آفر یا همان پیشنهاد کاری
  • از طریق دوره های آوسبیلدونگ و دوره‌های آموزشی
ار طریق ویزای جاب آفر یا پیشنهاد کاری

از طریق ویزای جاب‌آفر یا پیشنهاد کاری

همان‌طور که از اسم این روش مشخص است، متقاضی باید از طرف یک مرکز درمانی، بیمارستان، کلینیک و یا یک کارفرمای مرتبط در این حوزه یک پیشنهاد شغلی دریافت کرده و از سوی آنها برای کار و استخدام دعوت شود.

در این صورت باید تمامی مدارک لازم را به آلمان ارسال نموده و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم برای اخذ ویزا و مهاجرت به این کشور اقدام کند.

دقت نمایید که مدت اعتبار ویزای جاب‌آفر پرستاری بستگی به مدت قرارداد کاری شخص دارد و حداکثر می‌تواند به مدت 4 سال اعتبار داشته و صادر شود.

البته در صورت ادامه اشتغال قابل تمدید نیز خواهد بود. همچنین متقاضی پس از 5 سال کار و زندگی در آلمان می‌تواند اقامت دائم و پس از 8 سال تابعیت و پاسپورت آلمان را به دست آورد.

وبینار بررسی شرایط مهاجرت کاری به کشور آلمان

انتخاب کشور آلمان به عنوان مقصد کاری نیازمند اطلاع از قوانین کلی این کشور است که کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به صورت کاملا تخصصی به آن پرداخته است.

ضمن تماشای این وبینار تا انتها جهت هرگونه سوال و یا بررسی شرایط خود با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره وبینار مهاجرت کاری به آلمان
از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ و دوره‌های آموزشی

از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ و دوره‌های آموزشی

یکی‌دیگر از روش‌های مناسب و بسیار پرطرفدار برای ورود به حوزه پرستاری و اشتغال در آلمان، گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری یا دوره‌های آموزش پرستاری است. 

این دوره‌ها مناسب افرادی است که دارای مدارک آکادمیک در این رشته نیستند و می‌توانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی عملی و تئوری به مدت 3 سال به مدرک لازم دست پیدا کنند.

البته باید بدانید که پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری نیازمند مدرک دیپلم و مدرک زبان آلمانی است و کارآموز در طی این دوره علاوه بر کسب آموزش‌های لازم از میزان حقوقی حداقل نیز برخوردار می‌شود. البته پذیرش در این دوره‌ها بسیار رقابتی و کمی مشکل است.

باید خاطر نشان کنیم که اقدام از طریق ویزای جست‌وجوی کار در آلمان نیز یکی‌دیگر از روش‌های مهاجرت پرستاران به آلمان است که در حال‌ حاضر برای شهروندان ایرانی و بسیاری دیگر از کشورها این روش در دسترس نیست.

 

مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به آلمان

باتوجه به روش‌های متفاوتی که پیش‌روی پرستاران قرار دارد، مدارک موردنیاز هر فرد نیز با دیگر افراد متفاوت خواهد بود. در وهله اول شما باید مدارک موردنیاز را برای کارفرما یا مرکز کارموزی ارسال نموده تا موفق به دریافت دعوت‌نامه لازم جهت اشغال در این کشور شوید. 

اما پس از دریافت پیشنهاد کاری و استخدام توسط کارفرما متقاضی باید مدارکی را تهیه نموده و به سفارت این کشور ارائه دهید که این مدارک به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست صدور ویزا تکمیل شده
  • پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار و 2 صفحه خالی
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه، سند ازدواج، کارت ملی و غیره
  • عکس پاسپورتی طبق شرایط لازم
  • مدرک تحصیلی رشته پرستاری مورد تایید آلمان
  • مدرک دیپلم دبیرستان (آوسبیلدونگ)
  • گواهی استخدام یا دعوت‌نامه از کارفرمای آلمانی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • تمامی سوابق کاری مرتبط با این حوزه
  • مدرک معتبر زبان آلمانی
  • گواهی سلامت جسمی و روحی معتبر
  • ارائه انگیزه‌نامه ازمهاجرت به آلمان
  • رزومه خلاصه، کامل و به روز
  • ارائه تمکن مالی لازم
هزینه مهاجرت پرستاران به آلمان

هزینه مهاجرت پرستاران به آلمان

امر مهاجرت همواره با هزینه‌هایی همراه است که میزان آن باتوجه به شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است. 

از جمله مهم‌ترین هزینه‌هایی که پیش از ورود به آلمان باید پرداخت کنید ، می توان به هزینه صدور ویزا، هزینه بلیط هواپیما ، ترجمه مدارک ، خرید بیمه مسافرتی و سلامت و غیره اشاره کرد که مبلغ بالایی را در بر نخواهد گرفت.

اما عمده مخارج متقاضی پس از ورود به آلمان خواهد بود که باید مبلغی را جهت اخذ مجوز اقامت پرداخت نمود و هزینه‌های اقامت و زندگی در این کشور را پوشش داد که خوشبختانه شخص با اشتغال از همان ابتدا می‌تواند مخارج خود را تامین نماید. 

اگر مایل به اطلاع از جزئیات قیمت‌ها و آخرین مبالغ موردنیاز برای مهاجرت به آلمان هستید، عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

میزان حقوق و درآمد پرستاران در آلمان چقدر است؟

پرستاران در آلمان از حقوق و دستمزد مناسبی برخوردار هستند که می‌تواند کفاف زندگی آنان را بدهد. البته شاید نتوان این شغل را در زمره مشاغل پردرآمد در آلمان قرار داد، اما آن‌چه مسلم است این‌که به مرور زمان و با کسب تجربه و سابقه کار میزان درآمد نیز افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

علاوه بر این میزان تحصیلات، شهر محل کار و نوع کارفرما نیز بر میزان درآمد پرستاران در آلمان بسیار تاثیرگذار است. طبق آمار به دست آمده متوسط درآمد ماهانه پرستاران در آلمان 2900 یورو اعلام شده است. 

البته پرستاران تازه‌کار شاید مجبور به کار با درآمدی کمتر نیز شوند، چون طبق آمار درآمد پرستاران از 1350 یورو به صورت حداقل تا 4620 یورو به صورت حداکثر در ماه ثبت شده است.

 
میزان حقوق و درآمد پرستاران در آلمان چقدر است؟

مزایای مهاجرت پرستاران به آلمان

همان‌طور که گفتیم مهاجرت پرستاران به آلمان مزایا بسیار خوبی را برای آنان به همراه خواهد داشت که علاوه بر خودشان می‌تواند بر زندگی خانواده‌شان نیز تاثیرگذار باشد.

زندگی در آلمان با مزایا و ویژگی‌هایی همراه است که دستیابی به آنان هم‌زمان در کمتر نقاطی در جهان امکان‌پذیر است . مهم‌ترین مزایای این امر را می‌توان بدین شرح گفت:

  • دریافت حقوق و دستمزد مناسب
  • شانس بالای یافتن کار به دلیل کمبود نیروی کار در این حوزه
  • امکان بردن همراه و خانواده به آلمان
  • بهره‌مندی خانواده متقاضی از تمامی مزایا اقامت در آلمان
  • امکان پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان
  • اشتغال در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مدرن و با کیفیت
  • دستیابی به ساعات کار منظم و دقیق
  • بهره‌مندی از خدمات بیمه درمانی، بازنشستگی، از کارافتادگی و حوادث
  • دسترسی به دیگر کشورهای حوزه شینگن برای کار یا تفریح
  • امکان دستیابی به اقامت دائم و تابعیت آلمان
مزایای مهاجرت پرستاران به آلمان
معرفی بهترین شهرهای آلمان برای کار پرستاران

معرفی بهترین شهرهای آلمان برای کار پرستاران

به عنوان شخصی که علاقمند به مهاجرت به آلمان و اشتغال در حوزه پرستاری است، شاید برای شما سوال باشد که کدام شهر این کشور شرایط بهتر و مناسب‌تری برای استخدام و کار برای پرستاران دارد؟!

باید بدانید باتوجه به کمبود نیروی کاری که در بخش مراقبت و پرستاری در آلمان وجود دارد، تمامی شهرهای آن دارای فرصت‌های شغلی برای پرستاران می‌باشد.

اما آن‌چه دارای اهمیت است، تفاوت در محل کار و کارفرما و همچنین میزان درآمد و محل زندگی است.

شهرهایی نظیر مونیخ، برلین، فرانکفورت و هامبورگ از شهرهای بزرگ و اصلی آلمان هستند که بیش‌ترین فرصت‌های کاری را پیش‌روی پرستاران قرار می‌دهند، اما میزان مخارج نیز در این شهرها بالاترین در آلمان خواهد بود.

شهرهای کوچک‌تری نظیر دوسلدورف، کلن، دورتموند، برمن، اشتوتگارت و سایر شهرهای کم جمعیت دارای تعداد فرصت‌های کاری کمتر و تنوع پائین‌تری خواهند بود، اما در مقابل میزان مخارج و هزینه‌ها نیز در این شهرها به طور قابل توجهی ارزان‌تر خواهد بود.

به طورکلی باید نتیجه بگیریم که تمام شهرها و نقاط آلمان برای پرستاران دارای فرصت کاری است، اما باید محاسبه نمود که آیا با فرصت شغلی پیش رو می‌توان از پس مخارج در شهر مربوطه بر آمد یا خیر و این‌که شما علاقه به زندگی در کدام شهر این کشور دارید؟!

ویزای همراه برای مهاجرت پرستاران به آلمان

پرستارانی که موفق به یافتن کارفرمای مناسب و دریافت ویزای کاری کشور آلمان می‌شوند، قادر به بردن خانواده خود به آلمان خواهند بود. 

متقاضی می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با اخذ ویزای همراه به آلمان برده و در آن‌جا زندگی کنند.

البته این موضوع نیاز به فراهم آوردن شرایطی نیز دارد، مثلا همسر متقاضی باید مدرکی حداقل در سطح A1 زبان آلمانی داشته باشد و همچنین متقاضی باید قادر به تامین مخارج و هزینه‌های زندگی همراهان خود بوده و مسکن متناسب با تعداد همراهان خود نیز فراهم آورده باشد.

در این صورت فرزندان وی قادر هستند در مدارس دولتی آلمان به تحصیل مشغول شوند  همسر وی نیز با داشتن شرایط لازم و مدرک زبان آلمانی B2 قادر به کار در این کشور می‌باشد. 

همچنین برای دریافت ویزای همراه بهتر است که متقاضی ابتدا خود به آلمان نقل مکان کرده و پس از اخذ مجوز اقامت و شروع به کار برای دریافت ویزای همراهان خود درخواست کند.

ویزای همراه برای مهاجرت پرستاران به آلمان

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با مهاجرت پرستاران به آلمان و یا کسب مشاوره درباره دیگر روش‌ها و موضوعات مهاجرتی می‌توانید با تیم کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه