نرخ بیکاری در ایتالیا

نرخ بیکاری در ایتالیا از مواردی است که هر فرد قبل از مهاجرت و اقامت در این کشور باید از آن مطلع باشد. پوشش دادن هزینه های زندگی برای همه افراد ضروری بوده و به همین علت به کار و درآمد زایی می پردازند، اما آیا در همه کشورها فرصت های کاری برای همه حرفه ها وجود دارد یا خیر؟ 

در این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا از نرخ بیکاری در ایتالیا به طور دقیق آگاه شوید.

شناخت این نرخ برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری هستند بسیار ضروری است، زیرا که شرایط همه زمینه ها در کشور با دیگری یکسان نبوده و برای هر کشور باید به طور دقیق بررسی شود. 

نرخ بیکاری در ایتالیا

نرخ بیکاری در ایتالیا در حال کاهش است اما همچنان در میان کشورهای اروپایی دارای نرخ بالایی است که در برخی مشاغل کمتر می باشد.

فهرست مطالب

با شناخت دقیق شرایط در ایتالیا فرد می تواند از تصمیم خود مطمئن شده و یا زمینه ای که بیشترین سود را دارد انتخاب نماید.

از طرفی دیگر برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند شناخت این آمار می تواند برای انتخاب رشته بسیار مفید باشد، زیرا می توان انتخابی را انجام داد که نرخ بیکاری در آن بسیار کم بوده و آینده شغلی تضمین شده داشته باشد .

اگر نیز رشته خود را انتخاب کرده و به دنبال مقصد مناسب آن می گردید نیز باید این نرخ را مورد بررسی قرار دهید . پیشنهاد می کنیم که مقاله وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا را مطالعه نمایید تا با شرایط این کشور به طور دقیق آشنا شوید.

نرخ بیکاری در صنایع مختلف ایتالیا

کاهش نرخ بیکاری در ایتالیا در طول سال های اخیر بسیار چشم گیر بوده و کمترین میزان را در سال گذشته به ثبت رسانده است. نرخ بیکاری در ایتالیا هم اکنون 7.9 درصد است و داده ها نشان می دهد که در سال آینده به اندازه 1% کاهش یابد و فرصت های کاری در همه زمینه ها افزایش یابد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیونرخ بیکاری در آلمان + پادکست

نریخ بیکاری در کشور ایتالیا یکی از اصلی ترین دغدغه های مهاجرین است که در سال های اخیر کاشه یافته است.

مونا از جزئیات بیشتر آن برای شما می گوید، این ویدیو را تا انتها تماشا نموده و جهت هرگونه جزویات بیشتر با ما در تماس باشید.

نمایش ویدیو درباره نرخ بیکاری در ایتالیا
نرخ بیکاری در ایتالیا

همان طور که می دانید هر کشور در برخی از صنایع مخصوص قدرتمند است و بازارکار هر صنایع با دیگری تفاوت دارد، کشور ایتالیا نیز شامل این قانون شده و نرخ بیکاری در صنایع مختلف ایتالیا با سایر کشورهای اروپایی تفاوت بسیاری دارد، لیست زیر شامل اسامی صنایعی است که بهترین بازارکار و کمترین نرخ بیکاری در ایتالیا را دارند:

  • گردشگری: این کشور به زیبایی های خود مشهور بوده و حدود 51 میراث جهانی یونسکو است، به همین دلیل یکی از بزرگرین کشورهای توریستی بوده و بزرگترین صنعت این کشور در حال حاضر می باشد.
  • تولید: ایتالیا دارای مجموعه بزرگی از شرکت های جهانی و کسب و کارهای مختلف است، مقدار نیروی کار در این صنعت کشور را قادر می سازد که در برابر رقابت با کشورهای دیگر رقابت کند.
  • بخش خدمات: حدود 68% از افراد ساکن ایتالیا در بخش خدمات کار می کنند و بخش بانکداری از اصلی ترین بخش های اقتصاد ایتالیا می باشد.
  • کشاورزی

 

صنایع ضعیف در ایتالیا

همان مقدار که شناخت صنایع بزرگ مهم است، شناخت صنایع ضعیف در ایتالیا نیز به همان مقدار اهمیت دارد، زیرا می تواند باعث راهنمایی دقیق تری برای همه افراد با روش های مهاجرتی مختلف مانند تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری باشد.

در لیست زیر اسامی برخی از صنعت های ایتالیا که دارای افت بوده اند برای شما قرار داده شده است:

  • بخش انرژی: بررسی ها شان می دهد که تنها محصولات دارویی دارای رش ماهانه مقبت بوده اند در صورتی که بخش های انرژی به شدت کاهش داشته اند.
  • فناوری: طبق شواهد، مقدار هزینه های در نظر گرفته شده رای فناوری مشکلی برای آن ایجاد می کند و عوامل اصلی دیگری هستند که باید در نظر گرفته شوند.

آمار بیکاری در بین جوانان ایتالیایی

حداقل سن کار در ایتالیا 15 سال می باشد و معملا افراد از این سن برای مخارج تحصیلی خود به کار مشغول می شوند زیرا که در فرهنگ این کشور مرسوم است که همه افراد از این سن به درآمد رسیده و کاملا مستقل می شوند.

همچنین ورود در سن جوانی به افراد این کمک را می کند تا زودتر با بازار کار کشور خود آشنا شوند، به همین دلیل آمار بیکاری در بین جوانان ایتالیایی بدون تحصیلات کمتر از افرادی در حال تحصیل است.

حداکثر سن کار نیز 64 سال بوده و افراد با سن بالاتر جزو آمار و نرخ بیکاری در نظر گرفته نمی شوند، نرخ بیکاری در هر سن به علت شرایط متفاوت، متغیر است. به همین دلیل اگر قصد بررسی جزئی و دقیق نرخ بیکاری در ایتالیا را دارید باید درصد آن در هر بازه سنی را نیز در نظر داشته باشید.

همچنین تفاوت هایی را می توان در ارقام تفکیک شده بر اساس جنسیت مشاهده کرد، نرخ بیکاری در زنان کمی بیشتر از مردان است و سهم زنانی که از نظر اقتصادی غیر فعال هستند نیز بیشتر می باشد.

از طرفی دیگر درصد جوانانی که نه مدرک تحصیلی دارند و نه کار می کنند در میان بانوان بیشتر از مردان است . 

جدول زیر شامل جدیدترین آمار بیکاری در ایتالیا در رنج سنی متفاوت است:

سننرخ بیکاری
15 تا 2423.75%
25 تا 3411.4%
35 تا 497%
50 تا 745.1%

Unemployment statistics among young Italians

نرخ بیکاری در مناطق مختلف ایتالیا

نابرابری نرخ بیکاری در مناطق مختلف ایتالیا کامل مشهود است، به طوری که در مناطق جنوبی این نرخ بیشتر بوده، به خصوص در شهرهای کامپانیا و سیسیل. از طرفی دیگر در مناطق شمالی این نرخ بسیار کمتر بوده که ترنتینو تیول کمترین مقدار را به خود اختصاص داده اند، نرخ بیکاری در این شهر 3 درصد بوده که حتی از میانگین نرخ بیکاری در کل اروپا نیز کمتر می باشد و می تواند بهترین مقصد در میان سایر شهرهای ایتالیا باشد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا برای انتخاب درصد مقصد خود حتما با مشاورین با تجربه آی مهاجرتی تماس گرفته تا برای حرفه مورد نظر خود شهری را بیابید که کمترین نرخ بیکاری را داشته باشد.

وبینار بررسی شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا را برای شما علاقه مندان به این کشور توضیح داده و تمامی جنبه های مختلف آن را برای شما عزیزان بررسی می کند.

در صورتی که سوالی در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین ما در دفاتره تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

آمار دقیق نرخ بیکاری در ایتالیا

نرخ های مختلف مرتبط با بازار کار در ایتالیا در طی سال های اخیر تغییرات بسیار زیادی داشته است، به همین دلیل باید از بروز بودن تمامی آمارها مطمئن باشید.

خوشبختانه کارشناسان آی مهاجرتی این برررسی را انجام داده و جدیدترین آمار دقیق نرخ بیکاری در ایتالیا را که به طور رسمی منتشر شده را در جدول زیر برای شما قرار داده اند:

Accurate statistics of the unemployment rate in Italy

زمینه جدیدترین آمار
نرخ بیکاری 7.9%
افراد شاغل 23589.80
افراد بیکار 1866.79
استخدام پاره وقت 3477.00
نرخ اشتغال 61.5%
نرخ مشارکت نیروی کار 66.5%
بهره وری 110.7
افراد بیکار در ایتالیا چه کسانی هستند؟

افراد بیکار در ایتالیا چه کسانی هستند؟

تا به اینجا به مقدار دقیق نرخ بیکاری در ایتالیا پرداختیم و آن را برای شما شرح دادیم، احتمالا اکنون این سوال برای شما مطرح شده است که افراد بیکار در ایتالیا چه کسانی هستند؟ باید بدانید که به طور کلی نرخ بیکاری با بررسی افراد بالای 15 و کمتر از 64 سال تعیین می شود و افرادی که بیشتر از یک سال بیکار بوده و یا دانشجویانی که به تحصیل تمام وقت مشغول هستند در این آمار قرار نمی گیرند.

از افراد دیگری که در این آمار در نظر گرفته نمی شوند می توان به بازنشستگان و بیماران خاص نیز اشاره کرد. معمولا افرادی که در نرخ بیکاری در ایتالیا قرار می گیرند، افرادی هستند که تحصیلات خود را تمام کرده و به دنبال موقعیت مناسب رشته خود هستند و یا جوانانی می باشند که همچنان در کنار خانواده خود زندگی کرده و قصدی برای یافتن شغل ندارند.

افرادی که تازه اقامت این کشور را دریافت نموده اند و هنوز شغلی را برای خود نیافته اند نیز به عنوان بیکار در نظر گرفته می شوند و بخشی از نرخ بیکاری بین جوانان ایتالیای را تشکیل می دهند. اگر شما نیز قصد اقامت و کار را در این کشور دارید مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را مطالعه کرده و به کمک کارشناسان آی مهاجرتی مناسب ترین روش را برای خود بیابید.

عوامل نرخ بیکاری در ایتالیا

به طور کلی عوامل نرخ بیکاری در ایتالیا می تواند بسیار زیاد باشد که برای فهم تاثیر آن ها باید هر کدام را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد و با توجه به حرفه خود اهمیت آن را سنجید، این عوامل ممکن بوده که به تعداد زیاد و با تاثیرهای ناچیز باشد اما همچنان تمامی آن های دارای اهمیت زیادی بوده و دولت به دنبال بر طرف کردن مشکلات و رشد بوده، به همین دلیل است که این کشور توانسته در طی سال های اخیر رشد چشم گیری داشته باشد.

به طور عواملی که می توانند بر روی نرخ بیکاری در ایتالیا تاثیر گذار باشند شامل موارد زیر است:

  • سیاست‌های دولت
  • تحرک جغرافیایی نیروی کار
  • پیشرفت‌های فناوری
  • اقتصاد جهانی
  • رشد جمعیت
  • آموزa
  • توسعه مهارت‌های کارگران

منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در ایتالیا

احتمالا تا کنون این سوال برای شما پیش آمده است که منظور از نرخ بیکاری طولانی مدت در ایتالیا چیست و با نرخ بیکاری چه تفاوتی دارد؟ همان طور که گفتیم افرادی که به مدتی بیشتر از یک سال به کاری مشغول نشوند جزو نرخ بیکاری در ایتالیا به شمار نمی روند.

باید بدانید که این افراد در لیست متفاوتی قرار می گیرند و آمار این افراد در جامعه با دیگران متفاوت است، این آمار را نرخ بیکاری طولانی مدت در ایتالیا می نامند.

این نرخ از آمار بیکاری در ایتالیا بسیار بیشتر اهمیت دارد زیرا که تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد و بازار کار کشور دارد، هر چقدر که مقدار این نرخ بیشتر باشد، نیروی بیکار در کشور بیشتر بوده و می تواند مقصد نامناسبی برای تحصیل و زندگی باشد، به همین علت اطلاع از آن بسیار ضروری است.

منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در ایتالیا

در حال حاضر نرخ بیکاری طولانی مدت در ایتالیا 4.6% بوده و خبر خوب این است که مقدار آن همچنان رو به کاهش است، این به این معنی است که فرصت های شغلی بیشتری ایجاد می شوند و اقتصاد این کشور رو به پیشرفت است. پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا را نیز مطالعه کرده تا بتوانید شغلی را متناسب با هزینه های زندگی خود بیابید.

اطلاع از میزان نرخ بیکاری در کشورهای مناسب مهاجرت در اروپا راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان خواهد بود:

نرخ مشارکت نیروی کار در ایتالیا

نرخ مشارکت نیروی کار در ایتالیا به معنای آمار افرادی است که چه مقدار از جمعیتی که در سن کار قرار دارند و قادر به کار و یا در حال جست و جوی آن هستند. هرچقدر که این نرخ بشتر باشد باعث کاهش نرخ بیکاری در ایتالیا می شود و به همین دلیل اهمیت دارد.

بر اساس آخرین داده ها نرخ مشارکت نیروی کار در ایتالیا به 66.5% افزایش یافته است که مقدار حداکثر آ نسبت به سال های گذشته می باشد. حداقل این نرخ نیز 61.2 درصد بوده است. این به معنا است که بازار کار و فرصت های کاری دارای پیشرفت بسیاری می باشد و آینده ای مناسب را پیش رو دارد. اگر قصد مهارجرت از طریق کار را دارید مقاله روش های مهاجرت کاری و کاریابی در ایتالیا را مطالعه نمایید تا با این روش مهاجرتی به طور کامل آشنا شوید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و تحلیل کامل نرخ بیکاری در ایتالیا پرداخته و آن را به صورت رایگان در دسترس شما قرار داده اند. در صورت نیاز به راهنمایی و پاسخ به سوالات با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار نرخ بیکاری در ایتالیا

در بخش سوالات متداول می توانید نرخ بیکاری در ایتالیا را مطالعه نموده و در صورتی که پرسش بیشتری برایتان وجود دارد با مشاورین ما تماس بگیرید.

در حال حاضر آمار بیکاری در ایتالیا 7.9% بوده و هچنان رو به کاهش می باشد.

حداقل سن 15 و حداکثر 64 سال به عنوان سن کار از سوی دولت ایتالیا تعیین شده است.

بخش خدمات بزرگترین و مهم ترین صنعت در این کشور می باشد که باعث ایجاد فرصت های کاری بسیار و کاهش نرخ بیکاری در ایتالیا شده است.

افرادی که بیشتر از یک سال شغلی نداشته باشند، دانشجویان تمام وقت، بازنشسته گان و بیماران خاص به عنوان افراد بیکار شناخته نشده و در نرخ بیکاری در ایتالیا در نظر گرفته نمی شوند.

به درصد افراد در جمعیت که به مدت بیشتر از یک سال بیکار باشند نرخ بیکاری طولانی مدت می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه