نرخ بیکاری در فرانسه

نرخ بیکاری در فرانسه یکی از عوامل مهمی است که بر روی شاخص کیفیت زندگی در این کشور تاثیر می گذارد؛ بالا بودن نرخ بیکاری یعنی افراد واجد شرایط و نیازمند به کار در این کشور قادر به یافتن شغل مناسب نیستند و این نشان از افت و رکود اقتصادی کشور است.

به همین خاطر دولت فرانسه تمام تلاش خود را می کند تا بتواند فرصت های شغلی مناسبی برای افراد فراهم آورد. در ادامه کارشناسان آی مهاجرتی شما را با نرخ بیکاری در فرانسه آشنا خواهند ساخت.

نرخ بیکاری در فرانسه

نرخ بیکاری در فرانسه در سال های اخیر تحت کنترل دولت این کشور بوده و تنهادر دوران کرونا با افزایش اندکی رو به رو شد که هم اکنون در حال بازگشت است.

فهرست مطالب

فرانسه یکی از اقتصادهای برتر و بزرگ اروپا و جهان شناخته می شود که توانسته سطح رفاه و آسایش بالا و قابل قبولی را برای ساکنین خود فراهم آورد. نرخ بیکاری در فرانسه همواره کنترل شده بوده است؛ اما طی یکی دو سال گذشته و با همه گیری بیماری کووید -19، بسیاری از کسب و کارها رو به تعطیلی و یا کم رونقی رفتند که باعث شد نرخ بیکاری در فرانسه افزایشی را تجربه کند و به 9% برسد.

اما با پایان یافتن بیماری دوباره اوضاع کارها رو به بهبود بوده و نرخ بیکاری در فرانسه نیز رو به کاهش می باشد؛ به طوری که در نیمه سال 2023 نرخ بیکاری در فرانسه برابر با 7.2% شده است و پیش بینی می شود که این مقدار تا 5 سال آینده به 6.7% نیز برسد. ضمنا مقاله شرایط کاریابی و کار در فرانسه را هم مطالعه نمایید تا با چگونگی یافتن شغل مناسب و شرایط و قوانین کاری فرانسه آشنا شوید.

نرخ بیکاری در صنایع مختلف فرانسه

فرانسه کشوری مدرن و صنعتی است که همواره شهروندان خارجی بسیاری را برای کار به خود جذب می کند؛ چون در این کشور کمپانی ها، برندها، صنایع و کارخانجات بزرگ و متعددی در حال فعالیت هستند و بازار کار بزرگی را فراهم آورده اند. اما با این شرایط نیز همچنان این کشور باید با معذل بیکاری جنگیده تا فرصت های شغلی حفظ شوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو نرخ بیکاری در فرانسه + پادکست

نرخ بیکاری در کشور فرانسه همواره به صورت کنترل شده بوده است و تنها در دوران کرونا با افزایش رو به رو شد . این ویدیو از مونا در رابطه با نرخ بیکاری در فرانسه برای شما عزیزان می گوید.

مشاورین ما در آی مهاجرتی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این رابطه می باشند.

نمایش ویدیو درباره نرخ بیکاری در فرانسه
نرخ بیکاری در فرانسه

همانطور که گفتیم نرخ بیکاری در فرانسه برابر با 7.2 می باشد؛ اما نکته مهم اینکه نرخ بیکاری در صنایع مختلف فرانسه با یکدیگر برابر نیست. چون برخی از صنایع و مشاغل رونق بیش تری دارند و برخی کمتر؛ همچنین برخی از مشاغل از تعداد کارفرماهای بیش تر و در نتیجه فرصت شغلی بیشتر بهره می برند و برخی مشاغل بلعکس.

به همین خاطر نرخ بیکاری در مشاغل و تخصص های مختلف متفاوت است. اما در حال حاضر بازار کار در صنایع شیمیایی، خودرو، منسوجات، هوا و فضا، هواپیما سازی، فرآوری مواد غذایی، الکترونیک و غیره بیش تر فراهم می باشد و نرخ بیکاری در این زمینه ها کمتر از سایر مشاغل و حرفه ها می باشد.

در اینجا اشاره ای کنیم که مقاله شرایط اقتصاد فرانسه و سیستم های مالی آن نیز می تواند کمک خوبی به شما برای اطلاع پیدا کردن از شرایط و اوضاع کشور فرانسه کند؛ این مقاله جذاب را حتما مطالعه فرمایید.

آمار بیکاری در بین جوانان فرانسوی

آمار بیکاری در بین جوانان فرانسوی

فرانسه یکی از کشورهایی است که سعی بر تحصیل کردن جوانان در دانشگاه دارد، تا ورود آنان به بازار کار، اما بازهم در این کشور جوانان از سنین 16 سالگی به صورت پاره وقت در کنار تحصیل خود به کار مشغول می شوند تا کمی از مخارج خود را تامین کرده و آماده ورود به بازار کار در آینده شوند . آمار بیکاری در بین جوانان فرانسوی در حال حاضر و در نیمه سال 2023 برابر 17.2% می باشد؛ که در مقایسه با سال گذشته مقدار 1.5% کاهش داشته است اما هنوز هم آمار ایده آل و مناسبی نیست و دولت در تلاش است تا آن را از روش های مختلفی کاهش دهد.

این مقدار در مقایسه با کشورهای هم ترازی مانند آلمان بیش تر است؛ اما در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و مثلا کشورهای اروپای شرقی کمتر و بسیار مناسب تر است. ولی باید توجه داشت که در آن کشورها شرایط اقتصادی، رفاه و پیشرفت نیز با فرانسه تفاوت بسیاری دارد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که نرخ بیکاری بین جوانان فرانسوی بیش تر مربوط به قشری است که تحصیلات عالی نداشته و به دانشگاه نرفته اند. می توان گفت که نسبت آن 60 به 40 به سمت افراد بدون تحصیل می باشد؛ این نشان می دهد که افراد تحصیل نکرده در این کشور بیش تر با معذل بیکاری رو به رو هستند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

افراد بیکار در فرانسه چه کسانی هستند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که طبق قانون افراد بیکار در فرانسه چه کسانی هستند؟ باید بگوییم که افرادی که در هیچ مکانی استخدام نبوده و درآمدی کسب نمی کنند در کشور فرانسه بیکار شناخته می شوند؛ البته افراد کهنسال و کودکان و نوجوانان جز این دسته افراد و بیکار شناخته نمی شوند.

نرخ بیکاری در فرانسه همانطور که گفتیم 7.2% می باشد که رو به کاهش است و به زودی به میزان نرخ بیکاری اتحادیه اروپا می رسد که برابر با 6.7% می باشد؛ آنوقت می توان گفت که این کشور در مسیر درستی در حال حرکت است. ضمن اینکه نرخ بیکاری زنان نیز در فرانسه 7.8% است که کمی از نرخ بیکاری کل بیش تر می باشد.

اما آن چیزی که کاملا در جامعه فرانسه مشهود و واضح است، اینکه بیش تر افراد بیکار را قشر تحصیل نکرده و غیر دانشگاهی این کشور تشکیل می دهند. 

به خصوص طی سالیان گذشته که میزان مهاجرین و پناهندگان نیز از آفریقا و آسیا به این کشور زیاد بوده و اکثر پناهندگان بدون هیچ تحصیلاتی هستند و به دنبال مشاغل کارگری می گردند.

اما برخلاف آن افراد فارغ التحصیل شده از دانشگاه ها بسیار راحت تر می توانند شاغل شوند و درآمد خوبی به دست آورند. حتی در برخی از مشاغل و تخصص ها نیز فرانسه نیازمند نیروی کار می باشد که پزشکی و پرستاری در حال حاضر از مهم ترین آنان است.

منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در فرانسه

در اینجا اول باید به شما عزیزان توضیح دهیم که منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در فرانسه یعنی بیکاری که مدت آن بیش از 1 سال به طول بیانجامد. حتی اگر بیکاری به دو سال نیز به درازا بیانجامد آن را به عنوان بیکاری بسیار طولانی مدت معرفی می کنند. در تعریفی دیگر نیز اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) این بیکاری را به عنوان بیکاری 27 هفته یا بیشتر تعریف می کند.

با اینکه فرانسه از بازار کار فراهمی بهره می برد؛ اما جای تعجبی نیست که در این کشور هم نرخ بیکاری بلند مدت وجود داشته باشد. بنا به هر دلایلی افرادی در این کشور هستند که یک سال بیکار بوده و در جستجوی شغل بوده اند اما شغل ایده آل و مناسب را به دست نمی آورند که همین باعث بالا رفتن نرخ بیکاری بلند مدت شده است. در سال 2022 نرخ بیکاری بلند مدت در فرانسه 2 درصد اعلام شده است.

منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در فرانسه

در رابطه با کشور فرانسه به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که عنوان هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را که در سایت آی مهاجرتی قرار داده شده است را مطالعه نموده و با مخارج و مبالغ اجناس و کالا و خدمات در این کشور پیش از هرگونه اقدامی کاملا آسنا شوید.

هر یک از مقالات زیر می توانند در زمینه ای شما را برای کار در کشور فرانسه راهنمایی کنند:

نرخ مشارکت نیروی کار در فرانسه

نرخ مشارکت نیروی کار در فرانسه بدین معنا است که چه درصدی از جمعیت کل در سن کار، از نظر اقتصادی شاغل و یا به دنبال کار در این کشور می باشند؛ البته این نرخ به عنوان یک نشانه برای عرضه نیروی کار نیز شناخته می‌شود. با توجه به وضعیت اقتصادی و فرهنگی که بر این کشور و کشورهای رتبه اول اروپا حاکم است باید گفت که این میزان همواره مقادیر بالا و مناسب قرار داشته است.

نرخ مشارکت نیروی کار در فرانسه از سال 2003 تا 2022 به طور متوسط 71.57 درصد بوده است که در سه ماهه سوم سال 2022 به بالاترین حد خود یعنی 73.70 درصد و در سه ماهه سوم سال 2003 به پایین ترین حد خود یعنی 70.20 درصد رسیده است. این موضوع به طور غیر مستقیم بر کاهش و افزایش نرخ بیکاری در فرانسه نیز تاثیر گذار است.

نرخ مشارکت نیروی کار در فرانسه

نرخ مشارکت نیروی کار در فرانسه بدین معنا است که چه درصدی از جمعیت کل در سن کار، از نظر اقتصادی شاغل و یا به دنبال کار در این کشور می باشند؛ البته این نرخ به عنوان یک نشانه برای عرضه نیروی کار نیز شناخته می‌شود. با توجه به وضعیت اقتصادی و فرهنگی که بر این کشور و کشورهای رتبه اول اروپا حاکم است باید گفت که این میزان همواره مقادیر بالا و مناسب قرار داشته است.

نرخ مشارکت نیروی کار در فرانسه از سال 2003 تا 2022 به طور متوسط 71.57 درصد بوده است که در سه ماهه سوم سال 2022 به بالاترین حد خود یعنی 73.70 درصد و در سه ماهه سوم سال 2003 به پایین ترین حد خود یعنی 70.20 درصد رسیده است. این موضوع به طور غیر مستقیم بر کاهش و افزایش نرخ بیکاری در فرانسه نیز تاثیر گذار است.

حتما از 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه که در مقاله مربوطه ارائه کرده ایم مطلع شوید و این مقاله را مطالعه نمایید؛ تا روش های قانونی رسیدن به فرانسه را بشناسید و آگاهانه مناسب ترین روش را برگزینید. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره نرخ بیکاری در فرانسه با مشاورین آی مهاجرتی در دفتر غرب و یا دفتر مرکزی تهران و همچنین دفتر شهر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار نرخ بیکاری در فرانسه

چنانچه تمایل دارید تا از میزان بیکاری در حرفه ای خاص در هر یک از شهرهای کشور فرانسه مطلع شوید ، پرسش خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید و یا با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

در حال حاضر و در سال 2023 نرخ بیکاری در فرانسه برابر با 7.2% می باشد.

نرخ بیکاری بلند مدت فرانسه مقدار کمی می باشد و برابر با 2% است.

طبق آخرین آمار نرخ مشارکت نیروی کار فرانسه برابر با 73.70% اعلام شده است.

نرخ بیکاری متوسط اتحادیه اروپا برابر با 6.7% اعلام شده است.

پیش بینی شده که هم چنان نرخ بیکاری در فرانسه کاهش بیابد و تا 5 سال آینده به 6.7% برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه