شرایط مهاجرت کاری و کار در چین

شرایط مهاجرت کاری و کار در چین از مهم ترین پارامترهایی است که علاقمندان به اشتغال در این کشور باید از آن مطلع باشند. مهاجرت کاری و کار در چین طی سالیان گذشته با استقبال زیادی از سوی شهروندان خارجی از جمله ایرانیان شده است که در ادامه این مقاله قصد داریم کاملا آن ار برای شما شرح دهیم.

باید گفت کار در چین و مهاجرت کاری به چین بدین خاطر رونق بالایی گرفته که این کشور توانسته خود را دومین اقتصاد برتر جهان کرده و صنایع و کارخانجات بسیاری متفاوت و فراوانی را در زمینه های مختلف در این کشور راه اندازی کند. البته رشد اقتصادی فقط در این حوزه ها نبوده بلکه چین در تمامی حوزه های کاری رشد کرده است.

شرایط مهاجرت کاری و کار در چین

شرایط مهاجرت کاری و کار در چین به دلیل جمعیت زیاد این کشور آسان نبوده و برای رسیدن به آن خوب است که از یک مشاوره و همراه کمک بگیرید.

فهرست مطالب

اطلاع از قوانین کار در چین اولین مطلبی است که باید آن را بررسی کرده و از شرایط آن مطلع باشید. ضمنا توجه داشته باشید که دریافت ویزای جاب سیکر چین امکان پذیر نبوده و شما باید پیش از درخواست ورود به این کشور شغل مناسبی را طبق ضوابط یافته و در آن استخدام شده باشید.

در ادامه این مطلب با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را بررسی نموده و جزئیات آن را بشناسید. ضمنا مقاله مهاجرت به چین نیز شما را از دیگر شرایط و قوانین لازم برای نقل مکان به این کشور مطلع می سازد، مطالعه آن را از دست ندهید.

قوانین کاری کشور چین

قوانین کاری کشور چین شامل مقررات واضح و دقیقی می شود که مواردی از جمله: قرارداد های کاری، ساعات کار، پرداخت دستمزد، مدت قرارداد، شرح شغل و محل کار، استراحت و مرخصی، بیمه، ایمنی در کار و غیره می باشد که کارفرمایان را ملزم می کند تا با تمامی کارکنان خود از همان ابتدا قرارداد قانونی منعقد نمایند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط مهاجرت کاری و کار در چین

طبق قوانین کار در چین ساعات قانونی کار در هفته 40 ساعت از دوشنبه تا جمعه می باشد که به معنای هشت ساعت در روز و پنج روز در هفته است. همچنین ساعت کار از 9 صبح تا 6 عصر بوده که انعطاف پذیری در شرایط خاص مجاز بوده و اضافه کاری روال نرمال بسیاری از کارمندان و کارگران می باشد. ضمنا حداکثر مدت قانونی اضاف کار 3 ساعت در روز یا 15 ساعت در هفته است.

سن قانونی شروع کار در چین حداقل 18 سالگی بوده و سن بازنشستگی برای مردان60 سالگی و برای زنان 55 سالگی در نظر گرفته شده است. ضمنا حتما در دقت کنید که در در قرارداد خود باید موارد مهم از جمله نام و نام خانوادگی خودتان و کارفرما، نشانی محل سکونت طرفین، آموزش های لازم، بیمه مکمل و منافع، قوانین تجاری و غیره حتما ذکر شود.

همچنین بر اساس قانون کار چین، کارمندانی که بین یک تا ده سال در یک شرکت کار کرده اند، حق دریافت پنج روز مرخصی سالانه در سال را دارند. به ازای هر سال خدمت اضافی، کارمند مستحق یک روز اضافه مرخصی سالانه حداکثر تا 15 روز در سال است.

حداقل دستمزد در چین

حداقل دستمزد در چین

در کشور چین به مانند برخی از کشورهای جهان حداقل میزان دستمزد برای رعایت حقوق کارگران در نظر گرفته شده است. اما باید بدانید که حداقل دستمزد در چین برای هر استان متفاوت بوده و طبق شرایط و هزینه های در آن بررسی و سنجیده می شوند.

از 14 ژوئیه 2023، شانگهای دارای بالاترین حداقل دستمزد ماهانه در بین 31 استان (2690 یوان/ 370 دلار) و پکن دارای بالاترین حداقل دستمزد ساعتی (26 یوان/ 3.7 دلار در ساعت) است. 15 منطقه نظیر پکن، تیانجین، هبی، شانگهای، جیانگ سو، ژجیانگ، آنهویی، فوجیان، شاندونگ، هنان، هوبی، گوانگدونگ (شامل شنژن)، چونگ کینگ، سیچوان و شانشی در استاندارد حداقل دستمزد ماهانه خود از مرز 2000 یوان (275 دلار آمریکا) فراتر رفته است.

در انتهای طیف دستمزد، سطح حداقل دستمزد گوانگشی (1430 یوان/197 دلار در ماه) کمی بالاتر از لیائونینگ (1420 یوان/195 دلار در ماه) است. در سال 2022، شنژن و هنان استانداردهای حداقل دستمزد خود را از اول ژانویه افزایش دادند، در حالی که چونگ کینگ، هونان، سیچوان و فوجیان استانداردهای حداقل دستمزد خود را از اول آوریل افزایش دادند.

در سال 2023، استانداردهای حداقل دستمزد جدید استان های هبی و شانشی از اول ژانویه اجرایی شد. چینگهای و گوئیژو استانداردهای حداقل دستمزد خود را در 1 فوریه 2023 افزایش دادند. استاندارد حداقل دستمزد جدید آنهویی در 1 مارس 2023 اجرایی شد. استاندارد حداقل دستمزد جدید شانشی استاندارد حداقل دستمزد جدید شانگهای در 1 ژوئیه 2023 اعمال شد و استانداردهای حداقل دستمزد جدید پکن از 1 سپتامبر 2023 اجرایی خواهد شد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

راه های پیدا کردن کار در چین

امروزه راه های پیدا کردن کار در چین متنوع هستند، اما در همین ابتدا باید باید بدانید که امکان اخذ ویزای جاب سیکر چین به طور کل وجود ندارد و دولت این کشور ویزایی جهت حضور در چین و اقدام برای یافتن کار صادر نمی کند. 

یکی از بهترین گزینه ها این است که اگر دوستان یا بستگان شما در این کشور حضور دارند برای شما به جستجوی کار بپردازند.

اما دیگر روش کاریابی در چین این است که شما به طور مستقیم با شرکت ها، سازمان ها، کارخانه ها و به طور کلی کارفرماهایی که شما می توانید نزد آنان کار کرده و قادر به استخدامتان هستند، ارتباط برقرار کرده و رزومه و سوابق خود را برای آنان ارسال کرده و درخواست استخدام کنید. 

 

معمولا اکثر کارفرمایان در این شرایط از جذب نیروهای کارآمد چشم پوشی نمی کنند.

دیگر روش مهاجرت به چین از طریق کار سپردن به موسسات کاریابی فعال در چین است تا برای شما فرصت های شغلی مناسب را یافته و یا کارفرمایانی که خواستار نیروی کار هستند را به شما معرفی نمایند. 

این روش اغلب مناسب کسانی است که می توانند مستقیما در چین با این شرکت ها ارتباط برقرار کنند. حال یا خودشان یا بستگانشان در چین حضور دارند.

اما یکی از پرمتقاضی ترین و بهترین روش ها برای هموطنانمان مراجعه به موسسات مهاجرتی باتجربه و قوی نظیر آی مهاجرتی در داخل ایران است. 

ما از طریق کارگزاران و نمایندگانمان در کشور چین در هر زمینه و شغلی می توانیم بهترین گزینه را یافته و به شما معرفی کنیم.

جستجوی آنلاین کار در چین

اما در کنار سپردن این امر یعنی جستجوی کار در چین به مشاورین و موسسات مهاجرتی کشورمان که در حال حال حاضر بهترین روش برای ایرانیان است، خودتان نیز می توانید از طریق جستجوی آنلاین کار در چین گزینه ها و فرصت های بسیار متعددی را مشاهده نموده و مورد بررسی قرار دهید و حتی در صورت نیاز با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید.

امروز جستجوی آنلاین شغل در جهان بسیار مورد توجه می باشد و به دلیل امکانات و ویژگی ها مناسب آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. متقاضیان می توانند به مشاغل مختلفی در تمامی زمینه ها و در شهرها و نقاط مختلف چین دسترسی پیدا کرده و هر کارفرمایی که از این طریق آگهی جذب نیروی خود را ثبت کرده است را مشاهده کنند.

امکان اطلاع از جزئیات دقیق هر فرصت شغلی نظیر: حقوق، بیمه، ساعات کار، مرخصی و غیره در آگهی ها شرح داده می شوند و در صورت پسند می توانید با کارفرما تماس حاصل نموده و مراحل استخدام و گزینش و مصاحبه را مطلع شوید. در حال حاضر معتبرترین سایت های جستجوی آنلاین کار در چین به شرح زیر هستند:

  • chinajob.com
  • Chinasemester.com
  • jobsitechina.com
  • foreignhr.com
  • Echinacities.com
  • Hiredchina.com
  • Jobleadchina.com
  • Chinaexpat.cn

امکان کار در چین برای ایرانیان

همانطور که در بالا اشاره کردیم شرایط مهاجرت کاری و کار در چین برای ایرانیان فقط از طریق جا آفر فراهم است و امکان اخذ ویزای جاب سیکر برای شهروندانمان وجود ندارد. 

پس باید بگوییم روش های آنلاین و از راه دور بهترین صورت و فرصت جهت یافتن شغل و رسیدن به مهاجرت کاری به چین را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

امکان کار در چین برای ایرانیان به دلیل عدم صدور ویزای اقامت موقت برای یافتن شغل در این کشور کمی سخت تر از برخی کشورها می باشد و همت بالاتری را طلب می کند. 

همانطور که گفتیم با مراجعه به سایت ها و موسسات کاریابی آنلاین می توانید از گزینه ها و فرصت های شغلی موجود بسیاری در چین مطلع شوید.

امکان کار در چین برای ایرانیان

علاوه بر این شهروندانمان می توانند با جست و جوی شرکت ها، سازمان ها، موسسات، کارخانجات، کارگاه ها و دیگر موارد موجود و فعال در زمینه تخصص و حرفه خود در چین، با بخش کارگزینی یا نیروی انسانی آن شرکت ها از طریق تلفن، ایمیل و یا شبکه های مجازی وارد مکاتبه و ارتباط شده و جویای فرصت های شغلی مناسب شوند.

پیش از ادامه و بررسی شرایط مهاجرت کاری و کار در چین باید بگوییم، مقاله شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین شما را با معتبترین و کارآمدترین شرکت های چین اشنا می سازد که دارای فرصت های شغلی بسیار زیاد و در زمینه ها و حوزه های مختلفی هستند و شاید بتوانند مقصد کاری بعد شما نیز قرار بگیرند.

برای مقایسه شرایط کار و کاریابی در سایر کشورها، حمقالات زیر بسیار راهگشا خواهند بود:

بهترین شهرهای چین برای کار

چین سومین کشور وسیع و پر جمعیت ترین در جهان می باشد که دارای شهرهای مختلف و بسیاری است و هرکدام دارای یک نقطه قوت اقتصادی بزرگ و مختص به خود است. این ویژگی باعث شده به طور قطع هر بخش یا ایالت دارای یک حوزه اقتصادی و زمینه فعالیتی قوی باشد.

اما بازهم چندین شهر آن دارای تنوع در حوزه های کاری بوده و فقط یک زمینه مناسب و قوی در آن ها وجود ندارد بلکه زمینه های مختلفی در آن ها دارای فرصت های کاری هستند. اغلب شهرهای بزرگ و کلان شهرهای چین دارای چنین خاصیتی بوده و می توانند به عنوان بهترین شهرهای چین برای کار شناخته شوند.

چین دارای 150 شهر است که در 23 استان پراکنده شده اند، با جمعیتی بیش از 1 میلیون نفر و 21 شهر با جمعیت بیش از 5 میلیون نفر. در ادامه بهترین شهرهای چین برای کار را به طور مختصر خواهید شناخت:

شهر زمینه ها و فرصت های مناسب کاری
گوانگ ژو گردشگری، غذا و نوشیدنی، خدمات، صنایع فولاد، خودرو، بازاریابی، رادیو و تلوزیون، الکترونیک، نفت و گاز
شانگهای خرده فروشی، مالی، فناوری اطلاعات، املاک و مستغلات، ماشین سازی، خودروسازی، گردشگری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی آی تی، انواع مشاغل دریایی
بیجینگ گردشگری، خدمات، رستوران و فست فود، حزه های اینترنت و آی تی، برنامه نویسی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، حمل و نقل
شنژن گردشگری، ، بازرگانی، معماری، موبایل سازی، الکترونیک، آی تی، غذا و نوشیدنی، آموزش،

شرایط کار سیاه در چین

درباره کار در چین و مهاجرت کاری به چین باید دقت داشته باشید مبادا در دام کار سیاه در این کشور بیفتید. اصطلاح کار سیاه برای کار غیرقانونی به کار برده می شود؛ چون این نوع مشاغل به اقتصاد کشور کمکی نکرده و مالیاتی بابت آن پرداخت نمی گردد.

این نوع کار نمی توانید شما را به ویزا و یا از هرگونه حق و حقوق قانونی برساند. با کلیک ر روی عنوان کار سیاه در چین می توانید بیشتر با این نوع شغل در چین آشنا شوید. اما اینگونه مشاغل چون از خارج از کشور چین قابل دست یابی نیستند، معمولا توسط دانشجویان و یا افرادی که به نوعی دیگر به این کشور وارد شده اند، انتخاب می شود.

تنها توصیه کارشناسان آی مهاجرتی به شما عزیزان است که همواره به قوانین کار در چین احترام بگذارید و در صورت ورود به کشور چین و خارج شدن از فرصت شغلی خود به هر دلیلی، به دنبال کار سیاه نباشید و با داشتن پشتکار خود را از حقوق قانونی کار در این کشور بهره مند سازید.

حداقل دستمزد ممکن، عدم وجود بیمه و ساعات کاری زیاد و طاقت فرسا از اصلی ترین معایب کار سیاه در کشور چین است که زندگی را برای شما دشوار می سازد، ضمن اینکه در صورت مطلع شدن مقامات قانونی مجازات شدیدی را در پی دارد و ممکن است با اخراج مهاجر نیز مواجه شد.

گرفتن جاب آفر از چین

تا این بخش از مقاله با بررسی برخی از شرایط مهاجرت کاری و کار در چین همراه شما بودیم. همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر خارجی ها نمی توانند ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار را دریافت کنند و با حضور در این کشور به دنبال کار بگردند. بلکه باید شغل خود را یافته و در آن استخدام شده تا بتوانند ویزای اقامت را دریافت کنند.

گرفتن جاب آفر از چین به همین معنا است که شما بتوانید در شغلی مناسب نزد کارفرمایی مورد تایید استخدام شوید. برای رسیدن به این هدف طبق روش هایی که در بالا گفتیم باید شغل مناسبی را بیابید و در آن استخدام شوید. در نظر داشته باشید که برای کار کردن در چین باید ویزای نوع Z را دریافت کنید و 15 روز بعد از ورود و رسیدن به چین مجوز اقامت خود را نیز کسب کنید.

گرفتن جاب آفر از چین

طی سالیان گذشته دولت چین روند صدور مجوز ویزا را به اداره امور خارجه کارشناسان خارجی (SAFEA) واگذار کرده است. دقت کنید که کارفرمایان چینی برای ارسال پیشنهاد شغلی از چین به نیروی کار خارجی باید دارای شرایط خاصی باشند تا امکان جذب یک نیروی کار از خارج از چین برایشان فراهم آید.

اگر خواهان مهاجرت کاری به چین هستید، حتما از شرایط جاب آفر چین و دیگر قوانین، شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای جاب آفر در مقاله ویزای جاب آفر چین مطلع شوید.

روند مصاحبه های کاری در چین

یکی دیگر از مراحل و شرایط مهاجرت کاری و کار در چین، شرکت در مصاحبه هایی است که کارفرمایان چینی از افراد متقاضی استخدام به عمل می آورند. 

در ابتدای امر از شما مدارک و رزومه ای قطعا جهت بررسی شرایط اولیه درخواست می شود و در مرحله آخر و نهایی باید در مصاحبه ای آنلاین یا حضوری شرکت کنید.

البته تمامی متقاضیان استخدام نیازی به شرکت در مصاحبه را ندارند و معمولا افراد منتخب و معدودی که جز برترین گزینه ها بوده برای این امر فراخوانده می شوند.

روند مصاحبه های کاری در چین اصلا پیچیده یا مشکل نمی باشد و در آن میزان دانش و تخصص شخص محک زده می شود.

 

جهت باموفقیت طی کردن روند مصاحبه های کاری در چین، باید ابتدا مهارت زبانی خود را به خوبی بالا ببرید تا کارفرما برای ایجاد ارتباط با شما دچار مشکل نشده و آن را مانعی برای استخدام درنظر نگیرد. 

یکی دیگر از اهداف مصاحبه ها سنجش میزان تسلط افراد به زبان چینی است، زیرا داشتن تسلط لازم به این زبان بسیار مهم و اجباری است.

حتما در طول مصاحبه دارای اعتماد به نفس بوده و سعی کنید تا توانایی و قدرت و تخصص خود را بیان کنید و به هیچ عنوان در رزومه ارسالی یا مصاحبه اغراق یا مطلبی را به دروغ اضافه نکنید. 

چون در صورت افشا شدن کارفرما یقینا استخدام و پذیرش شما لغو و یا حتی اگر در حال کار باشید شما را اخراج و با جریمه هایی نیز روبه رو می سازد.

 

شرایط استخدام کارگر ساده در چین

شرایط استخدام کارگر ساده در چین

اگر می خواهید که اطلاعات خود در رابطه با کار در چین و به طور کلی کشور چین را افزایش دهید و اقتصاد و درآمدزایی در این کشور را بهتر شناخته و درک نمایید تا در آینده در صورت مهاجرت کاری به چین بازده بهتری داشته باشید، عنوان دانستنی های اقتصاد کشور چین را حتما در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید . اما برای برخی سوال است که آیا شرایط استخدام کارگر ساده در چین وجود دارد یا خیر؟ باید بدانید که دولت چین بر روی جذب نیروهای کار خارجی دارای حساسیت بسیار زیادی است و به راحتی درهای خود را برای کار به روی شهروندان خارجی باز نمی کند.

برای دستیابی به مهاجرت کاری و کار در چین شما باید بتوانید اثبات کنید که برای اقتصاد و بازار کار این کشور مفید هستید و باتوجه به تعریفی که از کارگر ساده وجود دارد، شرایط و امکان استخدام برای آن ها در کشوری نظیر چین بسیار سخت و مشکل می باشد.

ضمن این که خود کشور دارای جمعیتی بسیار بالا بوده و حداقل برای مشاغل نیازمند به کارگر ساده با کمبود نیروی داخلی مواجه نیست. پس اگر شما کار ساده ای بدون تخصص و یا دانش آکادمیک هستید، بهتر است مقصدی جز کشور چین را برای خودتان برگزینید.

روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند شما را به این کشور و اقامت دائم آن برساند که با تماس با مشاورین آی مهاجرتی می توانید آن ها را شناخته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بازار کار در چین بدون مدرک تحصیلی

حال این سوال به وجود می آید که آیا بدون مدرک تحصیلی نیز امکان کار در چین وجود دارد؟ در ابتدا باید بگوییم که کار بدون مدرک تحصیلی با کارگر ساده متفاوت است. چون یک شخص حرفه ای و متخصص در یک زمینه یا شغل می تواند بدون مدرک تحصیلی باشد و کارگر ساده نباشد.

خوشبختانه بازار کار در چین بدون مدرک تحصیلی نیز برای شهروندان خارجی وجود دارد، اما این مورد نیز کمتر و سخت تر نسبت به افرادی می باشد که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند. اما همواره برخی از مشاغل در این کشور نیازمند مدرک دانشگاهی و تحصیلات بالا نبوده و کارفرما به دنبال افرادی با تخصص و فن بالا است که بتواند حرفه مورد نظر را از روی تجربه انجام دهد.

این مشاغل معمولا مشاغل فنی و مشاغل عملی تجربی را در بر می گیرد. اما به نحوی شما باید بتوانید این تخصص خود را به کارفرما اثبات نمایید که باتوجه به شغل می توانید با ارسال سابقه کار، سابقه وتجربه کار یا نمونه ای از فعالیت آن را شرح داده و اثبات نمایید.

چین کشوری با فرصت های شغلی بی شمار است که می توان با شرایط مختلف به شغلی ایده آل در یکی از شهرهای آن دست یافت. بنابراین در صورتی که دارای مدرک تحصیلی نیستید، به هیچ عنوان ناامید نشده و حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس گرفته و ضمن مطرح نمودن شرایط خود به روشی مطمئن برای مهاجرت کاری و کار در چین برسید.

شرایط صدور ویزای کار چین

بسیار مهم است بدانید که شرایط و مراحل لازم جهت استخدام برای کار در چین با مراحل و شرایط صدور ویزای کار چین کاملا از یکدیگر جدا بوده و باید حتما اطلاعات لازم در رابطه با هریک را جدا و دقیق و به روز به دست آورید. در ابتدا بگوییم که انواع ویزای کار و مهاجرت کاری به چین به شرح زیر است:

  • ویزا نوع M: به مهاجران تجاری تعلق می گیرد که در هیچ شرکت یا توسط کارفرمای چینی مستقر در چین استخدام نشده باشند و برای انجام امور تجاری کوتاه مدت خود که کمتر از 6 ماه نیز به طول می انجامد به این کشور آماده باشند.
  • ویزا نوع R: این ویزا نوع جدیدی از ویزای کار در چین بوده و طور خاص توسط دولت چین به استعدادهای درخشان خارجی در سطوح بالا اعطا می شود تا عدم وجود نیروی کار متخصص در این کشور جبران شود.
  • ویزا نوع Z: رایج ترین نوع ویزای کار در چین می باشد که به مهاجران خارجی اعطا می شود که در یک شرکت یا کمپانی چینی استخدام شده و حقوق دریافت می کنند و قصد دارند بیش از 6 ماه تا 1 سال در چین اقامت گزینند.

اما لازم است بدانید افرادی که در مشاغل سطح بالا نظیر: رئیس، نایب رئیس، مدیر کل، معاون مدیر کل، استاد، استادیار وغیره در چین شاغل هستند، پس از 4 سال کار و پرداخت مالیات که حداقل باید 3 را نیز در چین اقامت داشته باشند، قارد به کسب اقامت دائم می باشند.

شرایط صدور ویزای کار چین

مراحل لازم اخذ ویزای کار چین

پیش از بررسی این بخش باید بگوییم که افرادی نیز که در مشاغل سطح و سمت بالا در چین کار نمی کنند، پس از 2 سال مهاجرت کاری به چین و کار در این کشور با داشتن شرایط لازم می توانند برای اخذ اقامت 5 ساله اقدام نمایند. ضمنا اگرعلاقمند به اخذ مدرک و تحصیل در دانشگاه نیز می باشد، مقاله تحصیل در چین این امر را به شما معرفی و ویژگی های منحصربفرد آن را به شما ارائه می نماید.

در ابتدای امر متقاضیان و کارفرما پیش از ارسال مدارک به سفارت یا کنسولگری چین باید مجوز کار در چین دریافت کنند که برای آن باید مدارک به اداره امور خارجه کارشناسان خارجی (SAFEA) ارسال شود. در صورت تایید و پس از اخذ مجوز مربوطه متقاضیان باید مدارک لازم ویزای کار چین را به سفارت ارسال نموده و برای ویزای نوع Z درخواست نمایند.

مراحل صدور ویزای کار نوع Z معمولا یک هفته یا کمتر یا بیش تر زمان می برد و اعتبار آن 30 روزه است. متقاضی باید 24 ساعت بعد از ورود به چین مدارک خود را به اداره پلیس این کشور ارائه داده و درخواست اخذ مجوز کار و اقامت کاری را ثبت نماید.

در این مرحله با انجام معاینات پزشکی و دیگر مراحل در نهایت 2 تا 3 هفته زمان می برد که به مجوز کار و اقامت کاری چین دست پیدا کرد. برای کسب جزئیات دقیق تر درباره مراحل لازم اخذ ویزای کار چین با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

مدارک اخذ ویزای کار چین

دقت داشته باشید که برای مهاجرت کاری به چین علاوه بر سفارت کشور چین شما با وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی، اداره ورود و خروج محلی، اداره پلیس و برخی ادارات و سازمان های دیگر نیز در چین باید ارتباط داشته باشید تا موفق به دریافت مجوز کار و اقامت کاری چین شوید. 

در طول انجام این مراحل نیاز به درک و صحبت به زبان چینی بسیار حس می شود و لازم است.

ضمن هریک از این مراکز مدارکی خاص را درخواست می کنند که البته در اکثر موارد با یکدیگر مشترک بوده و معمولا مدرک خارج از عرفی درخواست نمی شود، اما بازهم توصیه می کنیم از طریق مشاوره و همراهی کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی این مدارک را بررسی و روند انجام امور خود را سرعت ببخشید.

در این جا مدارک اخذ ویزای کار چین که برای درخواست ویزا از سفارت نیاز خواهد بود را مشاهده خواهید نمود:

  • گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و صفحات خالی
  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • دعوتنامه از کارفرما یا قراردادکاری
  • مجوز کار (توسط کارفرما در چین ارائه می شود)
  • بلیت هواپیما یکطرفه
  • مدارک هویتی با ترجمه کامل
  • مدارک تحصیلی در صورت وجود
  • هرگونه سوابق و تجارب کاری از مشاغل پیشین
  • گواهی زبان چینی درصورت وجود

وبینار مهاجرت و چالش های ییش رو کار در اسپانیا

در این عنوان از آی مهاجرتی می توایند نگاهی دقیق به مهاجرت و چالش هایی که در این مسیر پیش رویتان قرار می گیرد داشته باشید.

توصیه می کنیم این وبینار را تا انتها مشاهده کنید تا به بهترین اطلاعات ممکن در این زمینه رسیده و برای هرگونه سوال و یا اقدام با مشاورین ما در آی مهاجرتی مشورت کنید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

هزینه دریافت ویزای کار چین

در ادامه بررسی شرایط مهاجر کاری و کار در چین توجه داشته باشید که باید هزینه ها و مخارجی را جهت انجام مراحل اخذ ویزا، نقل مکان و اقامت در چین پرداخت کنید تا در نهایت در آن جا ساکن شوید. 

در مقاله هزینه های زندگی در چین تمام جزئیات مخارج پیش از مهاجرت و پس از نقل مکان به این کشور را ارائه کرده ایم، مطالعه آن را از دست ندهید.

اما هزینه دریافت ویزای کار چین نیز به طور خلاصه شامل موارد زیر می شود:

دقت داشته باشید، قطعا مخارج دیگری نیز باتوجه به شرایط هر فرد وجود خواهد داشت که از طریق بررسی تخصصی و شخصی می توان آن ها را دقیقا محاسبه نمود.

موارد هزینه های مربوطه
ترجمه مدارک 3 تا 12 میلیون تومان
لازم برای رسیدگی به درخواست عادی 35.25 دلار اکسپرس 47 دلار
هزینه سرویس پست 52.88 دلار
صدور ویزای کار چین یکبار ورود 20 دلار دوبار ورود 30 دلار 6 ماه 40 دلار 1 ساله 60 دلار
تائید دادگستری و وزارت امور خارجه 200 هزار تا 1 میلیون تومان
ووچر یا بوکینگ هتل 200 تا 1000 دلار
بلیت هواپیما متوسط90 میلیون تومان

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را خلاصه در اختیار شما قرار دادند، اما برای بررسی تخصصی و باتوجه به شرایط خاص خودتان می توانید با مشاورین خبره ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

بله، قطعا پس از وارد شدن به کشور چین باید برای دریافت مجوز کار و اقامت کاری چین اقدام نمایید، چون ویزای کاری نوع Z فقط 30 روز اعتبار دارد.

باید بدانید که باتوجه به نوع ویزا که در مقاله گفتیم هزینه آن از 20 دلار تا 60 دلار متفاوت خواهد بود.

بله، هیچ مانع یا محدودیتی برای شهروندان ایرانی جهت مهاجرت کاری به چین به چین وجود ندارد و باتوجه به شرایط دیپلماتیک مناسب چین با کشورمان شرایط در حالت بسیار خوبی نیز به سر می برد.

خیر با ویزای توریستی نمی توان در چین کار کرد و این اقدام غیر قانونی بوده و مجازات و جریمه هایی در پی دارد.

در چین طبق قوانین در طول یک هفته معمولا 40 ساعت برای کار در نظر گرفته می شود که با توافق طرفین می توان اضافه کاری به مدت حداکثر 3 ساعت در روز را نیز انجام داد.

در حال حاضر بهترین روش مراجعه به دفاتر موسسات مهاجرتی در کشورمان نشیر آی مهاجرتی و پس از آن مراجعه به سایت های آنلاین کاریابی است.

صدور ویزای کار در چین به طور متوسط 7 روز به طول می انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه