کار سیاه در ایتالیا

کار سیاه در ایتالیا به طور معمول به مشاغل غیر قانونی اطلاق می شود که از لحاظ دولت و سیستم قضایی ایتالیا قانونی نبوده و بدون داشتن مجوز انجام می شود. کار غیرقانونی در ایتالیا مانند سایر کشورهای جهان نه تنها از لحاظ دولت و قانون بلکه از سوی مردم و شهروندان نیز پذیرفته نیست و اکثریت جامعه به این مشاغل و افرادی که چنین مشاغلی را انجام می دهند چندان روی خوشی نشان نمی دهند.

البته کار سیاه در ایتالیا دارای معایب بسیاری است و می تواند ضررهای بسیاری بر جان، مال، اعتبار و مهاجرت افراد مهاجر وارد آورد که برخی از آن ها نیز به هیچ عنوان جبران پذیر نیستند.

کار سیاه در ایتالیا

کار سیاه در ایتالیا گرچه مقداری درآمد برای فرد به همراه دارد اما او را از تمامی حقوق قانونی خود محروم ساخته و معایب زیادی نیز به همراه دارد.

فهرست مطالب

به طور مثال درآمد کار سیاه در ایتالیا معمولا بسیار کمتر از عرف و آن چه است که توسط کارفرماها و یا دولت به افراد که قانونی در حال کار هستند، داده می شود و این تنها یک بخش از ایرادات وارد بر اینگونه مشاغل است.

البته باید بگوییم که به عنوان یک مهاجر اگر شما کاملا آگاهانه و به صورت قانونی برای مهاجرت اقدام کنید، قطعا به دام اینگونه مشاغل نخواهید افتاد که این امر نیز نیازمند شناخت بالا و کسب اطلاعات دقیق در رابطه با مهاجرت و روش های آن دارد.

پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه تصمیم یا اقدام حتما مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را که توسط مشاورین آی مهاجرتی تهیه شده است را مطالعه نموده و بهترین شیوه را برای خود بشناسید.

معایب کار غیرقانونی در ایتالیا

شناخت معایب و ایرادات کار غیرقانونی در ایتالیا برای افرادی که به قصد کار و اشتغال قصد مهاجرت به این کشور را دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید حتما این موارد را شناخته و عواقب آن ها را بدانند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
کار سیاه در ایتالیا

باید بگوییم که معایب کار غیرقانونی در ایتالیا شباهت بسیاری به دیگر نقاط جهان دارد و قطعا اگر موردی اضاف تر را شامل نشود، چیزی کمتر از سایر کشورها نخواهد داشت.

اولین ایراد وارد بر کار سیاه در ایتالیا اینکه این مشاغل مزد بسیار کمی دارند؛ دومین ایراد وارد بر آن اینکه افراد در این مشاغل از هیچگونه خدمات بیمه درمانی، بیمه عمر، بیمه بازنشستگی و غیره برخوردار نمی شوند و در صورت بروز حادثه یا مشکل هیچ پشتیبانی نداشته و باید تمامی هزینه ها که بدون بیمه گران نیز هستند را خودشان بپردازند.

همچنین افراد هیچ تضمین شغلی نداشته و کارفرما می تواند هرگونه که مایل است با آن ها برخورد کرده و یا حتی آن ها را اخراج کند و مزد آن ها را نپردازد، شخص نیز نمی تواند هیچ گونه شکایتی را ثبت کند . علاوه بر این اکثر اینگونه مشاغل از محیط کاری سالم و بهداشتی برخوردار نبوده و مشاغلی طاقت فرسا و سخت هستند.

حتما مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید، تا به راحتی چگونگی اخذ ویزای قانونی کار و یافتن شغل در این کشور را فرا بگیرید و در فرصت های کاری بسیار خوب ایتالیا شاغل شوید.

معایب کار سیاه در ایتالیا

در اینجا به طور کلی به صورت خلاصه برخی از مهم ترین معایب کار سیاه در ایتالیا را برای شما گرد آوری نموده ایم:

  • دریافت مزدی کمتر از زحمت و حق تان
  • عدم برخورداری از بیمه بازنشستگی
  • عدم برخورداری از خدمات بیمه های درمانی
  • عدم امکان عقد هیچ گونه قراداد با کارفرما
  • نداشتن مرخصی قانونی و یا استعلاجی
  • عدم پاسخگویی و مطالبه از سوی سازمان های دولتی
  • نبود انصاف در این مشاغل و زورگویی کارفرماها
  • شان و جایگاه اجتماعی پایین و ضعیف 
  • غیر قانونی بودن و برخورد از سوی دولت ایتالیا
  • استرس و نگرانی های بسیار همواره در حین کار
  • فقط مشاغل سخت و طاقت فرسا در دسترس هستند.

Statistics of illegal jobs in Italy

آمار مشاغل غیر قانونی در ایتالیا

کاملا می توان متصور بود که دولت ایتالیا نیز مانند سایر کشورها جهان به خصوص کشورهای اروپایی که اهمیت بسیار زیادی به این موارد و قانونمند بودن شرایط زندگی می دهند، در تلاش برای از بین بردن مشاغل غیر قانونی و کار سیاه در ایتالیا باشد. اما آنچه مهم است اینکه آیا این تلاش ها واقعی بوده و یا اینکه این تلاش ها توانسته نتیجه مناسبی بدهد یا خیر.

آنچه طی چند سال گذشته نه تنها در ایتالیا بلکه در کل اروپا دیده شده است، اینکه مشاغل غیر قانونی و استفاده از کارگران غیر قانونی افزایش یافته است. این مطلب دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از مهم ترین آن ها افزایش پناه جویان به خصوص پناه جویان غیر قانونی به این کشورها می باشد.

 

به خصوص کشورهایی نظیر یونان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، لهستان و غیره که دارای مرز آبی یا خاکی با کشورها یا مناطق درگیر جنگ می باشند، این میزان از ورود غیر قانونی و افزایش مشاغل غیر مجاز و کارگرهای غیر قانونی را بیش تر لمس می نمایند.

این موارد جز آثار اتفاقاتی که از کنترل این کشورها خارج بوده و باید به نوعی پس از وقوع حادثه به فکر خارج کردن این مهاجرین باشند.

طبق آخرین نظرسنجی از شهروندان ایتالیایی صورت گرفته است، سوال شده که طی 5 سال گذشته از 2017 تا 2022، میزان کار سیاه در ایتالیا یا همان کار غیرقانونی در ایتالیا را چگونه مشاهده نموده اید، که آمار زیر به دست آمده است:

میزان کار سیاه در ایتالیا از 2017 تا 2022

وبینار بررسی مهاجرت و چالش های پیش رو

خوب است که قبل از اقدام به مهاجرت به هر یک از کشورهای جهان ابتدا به خوبی از تمامی چالش هایی که پیش رویتان قرار می گیرد به خوبی مطلع شوید تا بتوانید آگاهانه و با تصمیمی مطمئن این مسیر را آغاز نمایید.

پس حتما این وبینار از آی مهاجرتی را تا انتها تماشا نموده و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما تماس بگیرید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

حقوق کار سیاه در ایتالیا

حقوق کار سیاه در ایتالیا

یکی از معایب بزرگ اشتغال در کار سیاه در ایتالیا، همانطور که گفتیم مزد و حقوق بسیار پائین اینگونه مشاغل است. در اینجا باید توجه داشته باشید که افرادی که به صورت قانونی به ایتالیا مهاجرت می کنند معمولا تن به اینگونه مشاغل نمی دهند، اما دیده شده که اینگونه افراد نیز گاها به طمع درآمد بیش تر در دام این مشاغل می افتند.

مثلا شخصی شغل قانونی خود را دارد، اما برای کسب پول بیش تر در اوقات فراغت خود تن به انجام این مشاغل می دهد که اندکی درآمد بیش تری کسب نماید. اما اصل موضوع گریبان کسانی را می گیرد که معمولا به صورت پناهندگی وارد ایتالیا می شوند و برای استخدام و یافتن شغل با محدودیت های زیادی رو به رو هستند، پس برای گزران و کسب درآمد وارد اینگونه شغل ها می شوند.

این مشاغل به طور معمول مزدی در حدود یک چهارم تا یک سوم از مزد قانونی ( حداقل حقوق در ایتالیا 1200 یورو ماهانه) که باید پرداخت شود را برای شخص به ارمغان می آورند ( یعنی 300 تا 400 یورو ماهانه) که در ایتالیا معمولا حداقل حقوق بالاتر بوده و کارگران با این رقم کار نمی کنند.

ضمن اینکه معمولا در پرداخت مزد همواره تاخیر وجود دارد و باید آن را نیز به صورت نقدی دریافت کنند که این خود شخص کارگر را با محدودیت های زیادی در دنیای امروزه مواجه می سازد. حتما مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا را مطالعه کرده تا بهتر این مطلب را بشناسید.

خطرات غیرقانونی کار کردن در ایتالیا

این موضوع که انجام کار غیرقانونی در ایتالیا و یا به صورت غیر قانونی کار کردن در این کشور با مجازات هایی همراه خواهد بود که قطعا امر مسلمی است که هر فرد عاقل و بالغی از آن مطلع می باشد. 

اما مطلب دیگری که در این جا مهم است، خطرات غیرقانونی کار کردن در ایتالیا است که اگر هر فردی از این خطرات آگاه باشد قطعا تن به اینگونه مشاغل نمی دهد.

اولین خطر که به آن اشاره کردیم، عدم تعهد از سوی کارفرما جهت پرداخت مزد و حقوق کارگر است. 

شخص هیچ نوع قردادی را نمی تواند با صاحب کار خود به امضا برساند که در صورت برآورده نشدن حق و حقوق خود به سراغ مراجع قانونی برد، پس از همان ابتدا این کار با ریسک همراه است.

یکی دیگر از خطرات کار سیاه در ایتالیا این است که معمولا این مشاغل، کارهایی را در بر می گیرد که غیر قانونی بوده و از لحاظ قانونی با جرائم سنگین همراه است و یا این که مشاغلی طاقت فرسا می باشند که هیچ شخص معمولی تن به آن نخواهد داد . اینگونه مشاغل قطعا جان و سلامت افراد را تهدیدهایی اساسی مواجه می سازند.

در نهایت برخورد قانونی است که با شخص خاطی صورت خواهد پذیرفت که اگر شخص پناهنده باشد، قطعا پناهندگی وی را در خطر جدی قرار می دهد و اگر هم قانونوی مهاجرت کرده باشد، به احتمال بالا ویزا و اقامت وی را باطل خواهد نمود.

The dangers of illegal work in Italy

عواقب قانونی کار سیاه در ایتالیا

بهتر است که از خطرات کار سیاه در ایتالیا از جنبه و لحاظ قانون این کشور نیز مطلع باشید تا بدانید که اگر وارد به چنین کاری شوید، چه چیزی در انتظار شما خواهد بود. در این باره در اولین و ساده ترین نوع برخورد با کارفرمایانی که کارگر غیرقانونی استخدام کنند از 3 ماه تا 6 سال حبس به ازای هر کارگر استخدامی 5 هزار یورو جریمه بریده می شود.

اما عواقب قانونی کار سیاه در ایتالیا برای کارگران به شرایط مختلفی بستگی دارد، در وهله اول به نوع شغلی که در آن مشغول بوده اند که اگر غیر قانونی باشد، قطعا با مجازات حبس رو به رو می شود. اما اگر شغل غیر قانونی نبوده و شخص به صورت غیر قانونی در آن استخدام و مشغل به کار شده باشد، قطعا در نتیجه پناهندگی و یا ویزا و اقامت وی تاثیر جدی خواهد گذاشت.

اما اگر غیر از تمام این ها شخص غیر قانونی در این کشور حضور داشته و هیچ درخواست پناهندگی نکرده و به کار سیاه در ایتالیا نیز مشغول شده باشد، فورا شخص بازداشت شده و از این کشور اخراج شده و به کشور خود بازگردانده می شود و دیگر اجازه حضور در ایتالیا را نخواهد داشت.

حتما مقاله وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا را نیز مطالعه نمایید تا متوجه شوید یافتن کار و یا کارآفرینی و سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور کاملا ممکن است و به شناخت بهتری از اقتصاد این کشور برسید.

با بررسی شرایط کار سیاه در کشورهای مختلف اروپاپی خواهید برد که هرگز به سوی انجام آن در هیچ کشوری نروید:

کار سیاه برای دانشجویان در ایتالیا

کار سیاه برای دانشجویان در ایتالیا در صورتی به وجود خواهد آمد که آنان قصد داشته باشند، بیش از مدت زمان مجاز به کار کردن در این کشور به کار بپردازند و یا در مشاغلی فعالیت کنند که از سوی دانشگاه و یا دولت این کشور برای آنان قانونی و مجاز شناخته نشود. 

در غیر این صورت دانشجویان می توانند به راحتی و به صورت قانونی در مشاغل مختلف به صورت پاره وقت فعالیت نمایند.

البته دقت داشته باشید که کار سیاه در ایتالیا با فریلنسرینگ متفاوت است، فریلنسر افرادی هستند که به صورت سر خود و دلخواه بدون وابستگی به سازمان یا شرکتی فعالیت می کنند و به نوعی خود اشتغال هستند و از سازمان و یا فرد مشخصی حقوق دریافت نمی کنند.

 

کار سیاه برای دانشجویان در ایتالیا

دقت کنید که اگر این افراد مالیات درآمد خود را بپردازند، شغل انان قانونی تلقی می شود اما در غیر این صورت می توان آن ها را نیز در دسته مشاغل سیاه قرار داد. اطلاعات بیش تر را در مقاله قوانین کار دانشجویی در ایتالیا جستجو کنید.

البته همانطور که در بالا نیز گفتیم ممکن است برخی از دانشجویان نیز برای کسب درآمد بیش تر علاوه بر مشاغل دانشجویی که در آن شاغل هستند، به سمت کار سیاه در ایتالیا بروند، که می تواند تحصیلات و اخذ مدرک آنان را در خطری بسیار جدی قرار دهد.

در این مقاله کار سیاه در ایتالیا را ارائه کردیم، برای شناخت بیش تر این کشور و قوانین مهاجرتی آن با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار کار سیاه در ایتالیا

در پایان مقاله می توانید برخی از مهم ترین اطلاعات در رابطه با کار سیاه در ایتالیا را در قالب سوالات پرتکرار مطالعه نموده و هرگونه پرسش خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

خیر، به هیچ عنوان کار سیاه در ایتالیا جنبه قانونی ندارد و کار سیاه به معنای همان کار غیر قانونی و غیر مجاز است.

خیر، اینگونه مشاغل هیچ مالیاتی به دولت ایتالیا پرداخت نمی کنند و یکی از مواردی که باعث غیر قانونی شناخته شدن این مشاغل می شود، همین عدم پرداخت مالیات است.

دولت ایتالیا در صورت مشاهده قطعا کارفرما را جریمه کرده و با توجه میزان تخطی از قانون شاید عواقب بیش تری نیز گریبان گیر وی شود. همچنین افراد نیز جریمه مالی می شوند و در روند اخذ اقامت و یا پناهندگی آنان مشکلات بزرگی به وجود خواهد آمد.

به هیچ عنوان نمی توانید از طریق کار سیاه هزینه های خود یا خانواده تان را در این کشور تامین سازید.

در صورتی که دانشجو دارای مجوز کار نباشد و یا اینکه قصد داشته باشد بیش از حد مجازی که از سوی دولت به وی مجوز داده شده است به کار در این کشور مشغول شود؛ به بازار کار سیاه در ایتالیا وارد شده است، اما اگر طبق قانون و در مشاغل قانونی کار کند خیر کار سیاه محسوب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه