کار سیاه در آلمان

کار سیاه در آلمان یعنی کاری که غیر قانونی انجام شود و انجام آن هیچ گونه سود و منفعتی برای جامعه و دولت نداشته باشد. معمولا افراد پناهنده و کسانی که به صورت غیر قانونی در آلمان ساکن هستند اقدام به انجام مشاغل غیر قانونی می‌کنند تا بتوانند حداقل درآمدی را برای گذران زندگی خود و اقامت در این کشور به دست آورند. با تیم خبره آی مهاجرتی همراه شوید تا کار سیاه در آلمان بهتر و کامل‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

متاسفانه در برخی از موارد مشاهده شده که افراد بدون اینکه از عواقب کار سیاه در آلمان خبر داشته باشند؛ درگیر آن شده و حتی به انجام کارهای خلاف قانون و خطرناک نیز پرداخته‌اند.

کار سیاه در آلمان

کار سیاه در آلمان علاوه بر خطرات قانونی می‌تواند آسیب‌های جسمی و روحی قابل توجهی را نیز برای افراد به همراه داشته باشد ، از این رو به طور جدی از آن دوری کنید!

فهرست مطالب

در همین ابتدای امر باید گفت که اکثر مشاغل سیاه در آلمان در محل‌های نامناسب و به صورت پنهانی انجام می‌شود و افرادی که به این نوع کارها تن می‌دهند؛ در معرض خطرات جانی و روحی بسیاری قرار می‌گیرند . به همین خاطر توصیه می‌کنیم که تا حد ممکن به کار غیرقانونی در آلمان تن ندهید و خود را وارد مشکلات نکنید. 

مطالعه  عنوان معرفی روش های مختلف کاریابی در آلمان  به شما نشان می‌دهد که چه حوزه‌های اقتصادی فعالی در این کشور وجود دارد که هر یک از آنها می‌تواند زمینه خوبی برای ورود به بازار کار در این کشور باشد.

معایب کار غیرقانونی در آلمان

از نگاه اول شاید انجام کار سیاه در آلمان مناسب هم تلقی شود؛ چون آنها را از پرداخت مالیات رها می سازد و تصور می کنند که بدین صورت پول بیش‌تری برای خود به دست خواهند آورد. اما باید توجه داشته باشید که خطرات کار سیاه در آلمان و معایب آن بسیار زیاد است و شما به هیچ وجه از این طریق درآمد بیشتری کسب نخواهید کرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو کار سیاه در آلمان + پادکست

کار سیاه در آلمان یک کار غیرقانونی است که هیچ سودی برای دولت نداشته و معایب زیادی به همراه دارد.

صحبت‌های مونا را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه اطلاعات دقیق در رابطه با کشور آلمان حتما با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کار سیاه در آلمان
کار سیاه در آلمان

شما در مشاغل سیاه یقینا مزد و حقوقی بسیار کمتر از حق خودتان و حداقل جامعه را دریافت خواهید کرد و از هیچ حمایتی از سوی دولت و سازمان‌های مربوطه نیز برخوردار نخواهید شد. شما تحت پوشش هیچ گونه بیمه‌ای قرار نخواهید گرفت و به همین خاطر تمامی هزینه‌های درمان بر عهده خودتان بوده و هیچ گونه حق و حقوق بازنشستگی نیز به شما تعلق نمی‌گیرد.

در این مشاغل اکثر افراد با زورگویی‌ها و برخوردهای بد از سوی کارفرمایان مواجه می‌شوند و متاسفانه شما نمی‌توانید به هیچ مرکز قانونی برای دریافت حق خود و دفاع از شرایط خود مراجعه کنید. یکی دیگر از معایب کار غیرقانونی در آلمان این است که اینگونه مشاغل از جایگاه و ظاهر اجتماعی بسیار بد و پائینی برخوردار هستند و شما به نوعی از جامعه ترد می‌شوید و یا باید با انسان‌های بسیار ضعیف جامعه مراوده داشته باشید.

مقاله صفر تا صد اقتصاد آلمان شما را با ریز و درشت آنچه در اقتصاد این کشور مهم است؛ آشنا خواهد ساخت مطالعه آن را از دست ندهید.

وبینار بررسی شرایط مهاجرت کاری به آلمان

با اطلاع از شرایط مهاجرت کاری به آلمان می‌توانید از طریق اقدام به شیوه‌های قانونی به فرصت‌های شغلی خوب و معتبر رسیده و نیاز به انجام هرگونه کاری به عنوان کار سیاه در این کشور نداشته باشید.

این وبینار را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان
درآمد کار سیاه در آلمان

درآمد کار سیاه در آلمان

یکی از دلایل اصلی که افراد به کار سیاه در آلمان تن می‌دهند، نیاز به درآمد برای اقامت و زندگی در این کشور است. معمولا پناهجویان و یا افرادی که از لحاظ قانونی دارا مشکل بوده و نمی‌توانند در شغلی به صورت قانونی استخدام شوند به این نوع مشاغل روی می‌آورند. همانطور که گفتیم شاید در وهله اول به دلیل نپرداختن مالیات این مشاغل مناسب تصور شوند؛ ولی این طور نیست. در اینگونه مشاغل قانونی برای نرخ دستمزد و حقوق وجود ندارد و همواره دستمزدها از عرف جامعه و حداقل حقوق قانونی بسیار پایین‌تر است. 

به طوری که یک شغل اگر به صورت قانونی نیرو جذب کند؛ باید حقوق بسیار بیش‌تری به کارگر خود بدهد تا به صورت غیر قانونی. همچنین به دلیل فرار از مالیات و فرار از مشکلات قانونی، حقوق اکثر اینگونه کارها به صورت نقد به افراد پرداخت می‌شود.

باید گفت که اگر حداقل مزد دریافتی در آلمان برابر با 12 یورو به ازای هر ساعت کار در نظر گرفته می‌شود؛ اما در مشاغل سیاه از 3 تا 5 یورو بابت هر ساعت کار به افراد پرداخت می‌گردد که کاملا یک تفاوت بزرگ است و به هیچ عنوان این میزان درآمد نمی‌تواند جوابگوی هزینه‌ها و مخارج زندگی افراد یا خانوار در این کشور باشد. حتما مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا با مخارج و هزینه‌های پیش‌رویتان با اقامت و زندگی در آلمان آشنا شوید.

قطعا برای داشتن فرصت شغلی و درآمدی مناسب در آلمان مقالات زیر راهگشای خوبی برایتان خواهند بود:

کار سیاه در آلمان برای دانشجویان

کار سیاه در آلمان برای دانشجویان این گونه به وجود می آید که آنان قصد داشته باشند بیش از مدت زمان مجاز به کار کردن در این کشور بپردازند و یا در مشاغلی فعالیت نمایند که از سوی دانشگاه و یا دولت آلمان برای آنها قانونی و مجاز شناخته نشود. در غیر این صورت دانشجویان می‌توانند به راحتی و به صورت قانونی در مشاغل مختلف به صورت پاره وقت فعالیت نمایند.

البته دقت داشته باشید که کار سیاه در آلمان با فریلنسرینگ تفاوت دارد؛ فریلنسرها افرادی هستند که به صورت اختیاری و دلخواه بدون وابستگی به سازمان یا شرکتی فعالیت و کار می‌کنند و به نوعی خود اشتغال می‌باشند و حقوق بگیر نیستند. دقت کنید که اگر این افراد مالیات درآمد خود را بپردازند این شغل قانونی است؛ در غیر این صورت می‌توان آن را نیز در دسته مشاغل سیاه قرار داد. اطلاعات بیش تر را در مقاله شرایط کار دانشجویی در آلمان جستجو کنید.

کار سیاه در آلمان برای دانشجویان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

خطرات کار غیرقانونی در آلمان

پس متوجه شدیم که درآمد کار سیاه در آلمان به هیچ وجه کافی و مناسب نیست و علاوه بر این خطرات و معایب بسیاری نیز با این کار در کمین شما خواهند نشست. یکی از بزرگترین خطرات کار غیرقانونی در آلمان این می‌باشد که کارفرما هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در قبال پرداخت حقوق و همچنین تامین و حفظ سلامت شما ندارد.

در صورت بروز حادثه و اتفاق نیز تمام هزینه‌ها، جریمه‌ها و عواقب این کار بر عهده خود شخص بوده و دولت نیز هیچگونه دفاعی از شما نکرده و هیچ حق و احترامی برایتان قائل نمی‌شود. حتی با توجه به آنچه که در قانون برای تنبیه و مجازات این کار در نظر گرفته شده است با شما برخورد خواهد کرد که معمولا با پرداخت جریمه نقدی و همچنین لغو درخواست پناهندگی یا اقامت همراه است.

میزان جریمه و برخوردی که با شخص خلافکار خواهد شد بستگی به جوانب مختلفی دارد و برای همه یکسان نیست. پس دقت داشته باشید که به هیچ وجه به کار سیاه در آلمان تن ندهید؛ به خصوص که اوضاع اقامتی و مهاجرت شما هنوز به ثبات و قطعیتی محکم و دقیق نرسیده باشد.

عنوان شرایط کار در آلمان شما را تمام و کمال با قوانی و شرایط کاری و همچنین چگونگی ساختن یک شغل مناسب در این کشور آشنا خواهد ساخت. مطالعه این مقاله را از دست ندهید تا به راحتی بتوانید شغل دلخواه خود را در این کشور پیدا کنید.

کار سیاه در آلمان چندان مقوله پیچیده ای نیست و فقط شما باید قبل از شروع به کار از شرایط کار و قانونی بودن آن اطمینان کسب کنید که مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر خود واقع در غرب و همچنین دفتر مرکزی تهران یا دفتر شهر شیراز آماده ارائه بهترین مشاوره‌ها در این رابطه به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار کار سیاه در آلمان

کار سیاه در آلمان می تواند از همان ابتدای کار سکونت شما در این کشور را با مشکلات زیادی مواجه سازد، از این رو حتما با مشاورین ما تماس گرفته و یا پرسش‌های بیشتر خود را در بخش دیدگاه درج نمایید.

خیر، مشاغل غیر قانونی را در این کشور با نام کار سیاه می‌شناسند و به هیچ عنوان جنبه قانونی ندارند.

معمولا بله، چون این مشاغل به صورت غیر قانونی انجام می‌شوند، در مکان های نامناسب و با ابزاری غیر استاندارد و خطرناک صورت می‌پذیرند به همین خاطر اکثر این مشاغل خطرناک هستند.

میزان درآمدی که به افراد بابت انجام کار سیاه در آلمان پرداخت می‌شود، بسیار کمتر از عرف و حداقل موجود در جامعه می‌باشد؛ به همین خاطر در آلمان حداکثر بابت هر ساعت کار در این مشاغل 5 یورو پرداخت می‌گردد.

باید بدانید که یکی از دلایل غیر قاونی شناخته شدن این مشاغل به خاطر عدم پرداخت مالیات است، همچنین چون مالیاتی پرداخت نمی‌شود مزد پائینی نیز به افراد تعلق می‌گیرد.

یقینا آن ها با جریمه‌هایی نقدی و حتی کیفری مواجه خواهند شد و نوع و میزان این جریمه‌ها به شغلی که انجام می‌دادند نیز بستگی دارد. همچنین تاثیر بسیار منفی بر درخواست افراد برای پناهندگی یا اقامت خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه