کار سیاه در لهستان

کار سیاه در لهستان به معنای انجام کاری غیر قانونی است که با دولت و جامعه هیچ ارتباطی نداشته و به آنها سودی نمی رساند . از آن جایی که این مشاغل به صورت مخفیانه انجام می شوند، بسیاری از افرادی که به تازگی وارد لهستان شده اند از این مشاغل و خطرات آن ها اطلاعی نداشته و ممکن است بدون اینکه متوجه باشند سلامت جسمی و روانی خود را به خطر اندازند.

به طور معمول افرادی که از روش پناهندگی به کشورها وارد می شوند، برای این که بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند به کار سیاه در لهستان مشغول می شوند و سایر افرادی را که به روش قانون مهاجرت کرده و دارای آینده بسیار خوبی هستند را وارد این شغل کرده و اقامت آنها را نیز به خطر می اندازند.

کار سیاه در لهستان

کار سیاه در لهستان نه تنها موجب زیان از جنبه های متعدد به نیروی کار می شود بلکه او را از حقوق قانونی زیادی هم محروم می سازد.

فهرست مطالب

در این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا از تمامی جزئیات کار غیرقانونی در لهستان با خبر شوید.

در همین ابتدای عنوان تاکید می کنیم که به هیچ وجه به کار سیاه در این کشور مشغول نشوید چرا که در کنار خطرات و ریسک زیاد، مزایایی را که می توانید با داشتن کار قانونی از آن بهره مند شوید ، را از دست می دهید . با مطالعه بهترین روش مهاجرت به لهستان با همه روش های قانونی نقل مکان به این کشور آشنا شده و اقدام کنید.

تعریف کار سیاه

اگر بخواهیم تعریف کار سیاه را به شما ارائه دهیم باید بگوییم که به هرنوع کار غیر قانونی که باعث فرار مالیاتی شود ، کار سیاه گفته می شود. بسیاری از افراد با این تصور که می توانند با صرف زمان کم از حقوق بیشتری نسبت به کار قانونی برخوردار شوند ، قدم به این حوزه می گذارند که این فکر کاملا اشتباه است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
کار سیاه در لهستان

اشتغال به این کار باعث می شود که فرد از داشتن درآمد ثابت، بیمه، امنیت و بیمه بازنشستگی محروم شده و نتواند از ساده ترین مزایای کارهای قانونی نیز برخوردار شود. در کارهای قانونی هم کارمند و هم کارفرما باید تعهدی را امضا کنند که امکان نقض آن نیز وجود ندارد. در صورتی که در کار سیاه در ارتباط بین کارمند و کارفرما ریسک های زیادی وجود دارد و هیچ گونه قانونی را شامل نمی شود.

معایب کار غیرقانونی در لهستان

برخی از افراد این تصور را دارند که چون یک شغل ارتباطی با دولت ندارد پس ضرر و معایبی نیز نخواهد داشت در صورتی که اینگونه نبوده و می تواند فرد را در معرض ضررهای زیادی قرار دهد، بدون این که فرد متوجه آن ها باشد، اما معایب کار غیر قانون در لهستان چیست که بر انجام ندادن آن بسیار تاکید می شود؟

خوب است همواره این نکته را مدنظر داشته باشید که زحمت و ساعات کاری کار سیاه در لهستان از مشاغل عادی و دولتی بیشتر بوده و در مقابل دستمزد بسیار کمتری را به همراه دارد ف در عین حال نمی توانید اعتراضی نیز بر علیه کارفرمای خود داشته باشید. همچنین کارفرما می تواند با شما رفتار نادرستی داشته و در صورتی که دستمزد شما را پرداخت نکرده شما را اخراج کند و شما نمی توانید از حقوق خود دفاع کنید.

بزرگ ترین عیب کار غیر قانونی در لهستان این است که فرد نمی تواند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد، در صورتی که با اشتغال به کار قانونی هیچ کدام از موارد ذکر شده برای فرد رخ نمی دهد و حتی می تواند به عنوان یک روش دستیابی به اقامت این کشور نیز به شمار برود . با مطالعه مقاله مهاجرت کاری وکاریابی در لهستان از تمامی شرایط این راه آشنا شوید و آینده ای عالی را برای خود در این کشور بسازید.

ویدیو مهاجرت و چالش های پیش رو

از آنجا که مهاجرت به هر کشور با چالش های زیادی همراه می باشد ، خوب است بدانید که حتی با قدم گذاشتن به یک کشور به شیوه قانونی ، شما با چالش ها و تغییرات متفاوتی رو به رو خواهید شد که آگاهی از آنها قبل از ورود کمک خوبی برایتان خواهد بود.

از این رو توصیه می کنیم تا ضمن دوری از انجام هرگونه کار سیاه در لهستان با تماشای وبینار رو به رو از کارشناس ارشد مخاجرتی ما به خوبی از آنچه پیش رو دارید ، مطلع شوید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

درآمد کار سیاه در لهستان

بسیاری از افراد به علت نیاز به تامین هزینه های زندگی خود به انجام کار سیاه در لهستان روی می آورند. ولی آیا واقعا انجام کار سیاه می تواند هزینه های زندگی را پوشش دهد یا خیر؟ باید بگوییم که در این زمینه مانند مشاغل دیگر نرخ ثابت و مشخص شده ای وجود ندارد و از دستمزدهای کارهای قانونی بسیار کمتر می باشند.

حقوق فرد به علت این که قانونی نبوده و کارفرما قصد فرار مالیاتی را دارد به صورت نقد پرداخت می شود. باید بدانید که به علت برخورد نادرست کارفرمایان با کارمندان ممکن است که دستمرد به فرد داده نشود و یا بسیار کمتر از میزان عادی باشد، به همین علت ممکن است فرد با وجود زحمت های فراوان از پس مخارج خود برنیاید.

این شرایط برای افرادی که دارای خانواده هستند نیز دشوارتر است چرا که مقدار هزینه های آن ها بسیار بیشتر بوده و تامین آن با انجام کار سیاه در لهستان تا حدودی ناممکن می باشد. برای اطلاع دقیق تر از مقدار هزینه های اقامت می توانید مقاله هزینه های زندگی در لهستان مراجعه کنید.

در جدول زیر مقدار درآمد کار سیاه در لهستان برای شما آورده شده تا بسیار دقیق تر با مقدار سود آن با توجه به زحمت مورد نیاز آشنا شوید:

نام شغل متوسط درآمد در ماه به زلوتی
کارگر ساختمان حداکثر 4000
کارگر در رستوران ها حداکثر 3000
کارگر کشاورزی حداکثر 5000
کارگر فروشگاه حداکثر 8000
نظافتچی حداکثر 3000
خطرات کار غیرقانونی در کشور لهستان

خطرات کار غیرقانونی در کشور لهستان

خطرات کار غیرقانونی در کشور لهستان بسیار زیاده بوده که تا به الان برخی از آن ها را برای شما شرح دادیم، اما این خطرات فقط به این تعداد محدود نشده و همچنان معایب دیگری نیز هستند که باید از آن ها اطلاع داشته باشید. کشور لهستان از آنجایی که دارای سطح بالایی از امنیت است بسیار در این زمینه نیز سخت گیر می باشد و برای افراد دارای این مشاغل مجازاتی را در نظر گرفته است.

در صورتی که انجام کار سیاه در لهستان برای دولت افشا شود، مجازات سنگین مالی برای او در نظر گرفته می شود و حتی با انجام برخی از مشاغل و تکرار آن این مقدار نیز افزایش می یابد. همچنین اگر فرد شامل تبعیض های ناپسند مانند نژاد پرستی و یا جنسیتی بوده باشد مقدار این جریمه بسیار سنگین خواهد بود.

همچنین اگر فرد پناهنده و مهاجر باشد امکان اخراج شدن از کشور نیز وجود دارد و فرد دیگر نمی تواند موفق به اقامت در این کشور شود. برای دوری از این خطرها باید به دنبال یافتن کار قانونی بود که در لهستان با بازارکار عالی این مورد دشوار نیست، اما برای این که مطمئن شوید که آیا کشور لهستان مکان خوبی برای کار است یا خیر مقاله شرایط اقتصادی کشور لهستان را مطالعه کرده تا با شرایط دقیق کار و زندگی در این کشور آشنا شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بازار کار در لهستان

اما سوال اصلی این است که آیا به طور کلی بازار کار در لهستان خوب می باشد و فرصت های شغلی قانونی در دسترس هستند یا خیر؟ به طور کلی لهستان با نرخ بیکاری 5% یکی از بهترین بازارکار را در تمامی اروپا داششته و به همین دلیل مقصد بسیاری از افراد قرار می گیرد.

شرکت های و صنایع زیادی در این کشور وجود دارند که فرصت های شغلی بسیار و متنوعی را برای همه افراد قرار داده اند به طوری که همه ساکنین این کشور از 18 سالگی به کار مشغول شده و هزینه های تحصیلی خود را شخصا می پردازند و حتی افرادی که برای تحصیل به این کشور وارد می شوند نیز می توانند در کنار تحصیل خود به کار نیز مشغول شده و با بازارکار این کشور قبل از اتمام تحصیل خود نیز آشنا شوند.

همچنین از آن جایی که دولت بر پیشرفت بیشتر کشور تمرکز دارد به دنبال استخدام افرادی است که دارای مدرک دانشگاهی و تحصیلات باشند، به همین دلیل با تحصیل در دانشگاه های لهستان می توان شانس خود را برای یافتن شغل نز چند برابر کرد و از بابت آینده شغلی خود مطمئن بودف به همین علت افراد نیازی نیست که به انجام کار سیاه در لهستان مشغول شوند چرا که فرصت های شغلی در لهستان فراوان هستند.

تمایل دارید مهاجرتی هر چند موفق تر به لهستان داشته باشید ، پس با مطالعه عناوین زیر بهتر این کشور را بشناسید:

کار سیاه برای دانشجویان در لهستان

معمولا کار سیاه برای دانشجویان در لهستان بسیار رایج می باشد، زیرا معمولا این افراد برای تامین مخارج تحصیلی خود به تازگی وارد بازارکار شده اند و اطلاع کاملی از آن ندارند و فریب کارآفرینان کار غیرقانونی را خورده و دچار ضررهای بسیاری می شوند.

این افراد بدون این که شغل مطمئنی داشته باشند آینده تحصیلی و شغلی خود را در خطر می اندازند که می تواند منجر به اخراج از دانشگاه و یا از کشور شود، به همین دلیل پیشنهاد می شود که قبل از اقدام تمامی شرایط کارهای مناسب برای مدت زمان تحصیلی خود را بدانید که با مطالعه شرایط کار دانشجویی در لهستان می توانید از تمامی جزئیات آن مطلع شوید.

باید بگوییم که کار فریلنسری نیز هیچ ایرادی نداشته و نیازی به پرداخت مالیات نمی باشد اما اگر مقدار ساعت کاری بیش از حد متوسط بشود، به علت این که مجوزی برای این کار وجود نداشته و مالیاتی پرداخت نمی شود، به همین دلیل کار فرد غیر قانونی تلقی شده و باعث اخراج وی از دانشگاه می شود.

کار سیاه برای دانشجویان در لهستان

در این مقاله که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه شده به بررسی و تحلیل کامل کار سیاه در لهستان پرداخته شده و در دسترس شما قرار گرفته است. در صورت نیاز به راهنمایی و یا پاسخ به سوالات با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و همچنین می توانید در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار کار سیاه در لهستان

در پایان نیز به برخی از سوالات متداولی که در رابطه با کار سیاه در لهستان وجود دارد ، پرداخته ایم و همواره به خاطر داشته باشید که کارشناسان آی مهاجرتی از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

خیر، از آن جایی که زحمت این مشاغل بسیار زیاد بوده و میزان حقوق دریافتی بسیار کم می باشد و اغلب افراد نمی توانند مخارج زندگی خود را این کار تامین کنند.

به علت فرار مالیاتی حقوق کار سیاه در لهستان به صورت نقدی به فرد اعطا می شوند.

خیر، به علت این که کار فرد با دولت هیچ ارتباطی ندارد فرد نمی تواند این بیمه را برای خود دریافت کند که از بزرگترین معایب اشتغال به کار سیاه در لهستان است.

در این صورت دولت برای فرد جریمه ای با مبلغ بسیار زیاد برای فرد تعیین می کند و اگر فرد مهاجر باشد نیز ممکن است که از کشور اخراج شود.

خیر، به علت وجود خطرات کار سیاه در لهستان این کار اصلا توصیه نمی شود چرا که علاوه بر تحصیل، می تواند به آینده شغلی و اقامت فرد در کشور تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه