شرایط کار دانشجویی در لهستان

شرایط کار دانشجویی در لهستان از موارد بسیار مهم و اساسی برای کسانی است که قصد تحصیل در این کشور دارند چرا که اشتغال نه تنها می تواند در پرداخت هزینه ها کمک کننده باشد، بلکه می تواند باعث آشنایی فرد با بازار کار کشور جهت ورود پس از اتمام تحصیل نیز شود.

لهستان یکی از قدرت های اقتصادی در اروپا شناخته می شود که همچنان در حال پیشرفت است، نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و از نظر آینده شغلی بسیار تضمین شده و مطمئن است به طوری که سالانه تعداد زیادی داوطلب برای تحصیل و همچنین کار را به سوی خود جذب می کند.

شرایط کار دانشجویی در لهستان

با شروع تحصیل در دانشگاه های لهستان می توانید به مدت 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوید و ضمن کسب تجربه ، درآمدی اندک نیز داشته باشید.

فهرست مطالب

این مقاله توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی را مطالعه کنید تا شرایط کار دانشجویی در لهستان را به طور کامل شناخته و از آن ها آگاه شوید.

شرایط کار دانشجویی در لهستان به این صورت است که دانشجویان خارجی که بتوانند مجوز اقامت و تحصیل در این کشور را دریافت کنند، نیاز به دریافت مجوز مخصوصی برای کار ندارند و می توانند از همان ابتدا اقدام و مشغول به کار شوند. 

دانشگاه های لهستان یکی از بهترین دانشگاه ها در سراسر اروپا هستند که به نوآوری زیاد خود مشهور هستند که با مطالعه مقاله تحصیل در لهستان با شرایط دقیق تحصیلی در این کشور آشنا خواهید شد.

شرایط کار حین تحصیل در لهستان

شرایط کار حین تحصیل در لهستان اصلا دشوار نبوده و راحت می باشد؛ به طوری که اگر شما بتوانید ویزای تحصیلی را دریافت کنید دیگر نیاز به دریافت مجوز برای کار نیستید و می توانید به کار بپردازید؛ اما توجه داشته باشید که مدت زمان کار شما نباید به درس شما لطمه ای وارد کند و مانع آن شود. اجازه کار برای دانشجویان به مدت 20 ساعت در هفته و تمام در وقت در ایام تابستان و تعطیلات می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیوشرایط کار دانشجویی در لهستان+ پادکست

با کار دانشجویی در لهستان هم می توانید بخش کوچکی از هزینه های خود را تامنی کنید و هم با بازار کار آشنا شوید.

مونا در این وبینار از شرایط کار دانشجویی در لهستان برای شما عزیزان می گوید و در صورت هرگونه سوال نیز می توانید با دفاتر تهران و شیراز ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره شرایط کار دانشجویی در لهستان
شرایط کار دانشجویی در لهستان

توجه داشته باشید که برخی از دوره های کارآموزی ممکن است که پرداخت حقوق را نداشته باشند و یا هر دانشگاه قانون مخصوص به خود را داشته باشد؛به همین علت به شما پیشنهاد می شود که تمامی شرایط کار دانشجویی در لهستان را از قبل بدانید و با مشاورین آی مهاجرتی نیز در ارتباط باشید تا دچار خطا نشوید.

از طرفی کارفرمایان بسیار از نیروهای کار دانشجو استقبال می کنند، زیرا دانشجویان اغلب زبان های مختلف را بلدند و می توانند نیروی بسیار کارآمدی برای شرکت های مختلف باشند. اما حتما به یاد داشته باشید که تسلط بر زبان ملی لهستان هم برای تحصیل و هم برای کار بسیار ضروری است. به طور کلی زمانی که شما بتوانید اقامت لهستان را به دست بیارید، می توانید به کار مشغول شوید برای پیدا کردن بهترین راه با توجه به شرایط خود مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان را مطالعه کنید.

انواع کارهای پاره وقت در بازار کار لهستان

از آن جایی که ساعت کاری در طول هفته به عنوان یک دانشجو محدود است، باید به دنبال مشاغل پاره وقت بود، از آن جایی که بازار کار در این کشور بسیار عالی بوده و نرخ بیکاری بسیار کم می باشد یافتن شغل به هیچ عنوان سخت نیست.

انواع کارهای پاره وقت در بازار کار لهستان وجود دارند که می توان بدون داشتن هیچ مهارت و یا تخصصی از عهده انجام آن ها برآمد؛ اما حقوق آن کمتر از مشاغل تخصصی است . برخی از این مشاغل عبارتند از:

  • فروشندگی
  • پیشخدمت
  • دستیار
  • منشی
  • مشاغل مختلف در فروشگاه ها، رستوران و کافه ها
  • خدمات

اما مشاغل دیگری نیز وجود دارند که نیازمند به تخصص های مخصوص به خود هستند و درآمد آن ها بسیار بیشتر از مشاغل عادی هستند و با توجه به شرایط کار دانشجویی در لهستان گزینه های بهتری برای انتخاب شغل هستند. برخی از این مشاغل عبارت اند از:

  • آموزش زبان و یا سایر مهارت ها
  • ترجمه
  • شرکت هایی که نیاز به افراد مسلط به زبان دارند.
  • خدمات زیبایی

بسیاری دیگر از افراد برای پیشرفت تحصیلی در کنار کار خودف به کارآموزی در کنار معلمان و یا جایی دیگر در رشته خود می پردازند. همانطور که اشاره کردیم ممکن است که این کارها حقوق و درآمدی نداشته باشند و شرایط متفاوتی دارند. توجه داشته باشید که زبان مورد استفاده در لهستان، زبان لهستانی می باشد و منظور از ترجمه و آموزش، زبان هایی به غیر از آن هستند.

حقوق کارهای دانشجویی در لهستان

اکثر افرادی که به دنبال کار دانشجویی هستند به دنبال کاهش هزینه های تحصیلی و زندگی خود می باشند؛ به همین علت اطلاع از حقوق کارهای دانشجویی در لهستان برای افراد بسیار اهمیت دارد تا بتوانند کار با درآمد مناسب را برای خود انتخاب کنند. مقدار حقوق دریافتی با توجه به دریافت هر شغل متفاوت بوده و هر چقدر که یک شغل تخصصی تر باشد درآمد حاصل بیشتر خواهد بود.

به طور میانگین حداقل حقوق دریافتی در لهستان به ازای هر ساعت حدود 18 زلوتی و برای مشاغب تخصصی تر تا بیش از 25 زلوتی نیز می رسد. به طور متوسط حقوق کارهای دانشجویی در لهستان ماهانه از 1600 تا 3200 زلوتی متغیر می باشد.

شرایط کار دانشجویی در لهستان به این صورت است که دانشجویان زیر 26 سال شامل پرداخت مالیات نمی شوند مگر این که درآمد سالانه آن ها از مقدار سالانه حدود 20.000 زلوتی بیشتر شود.

برای این که از مناسب بودن شغل مورد نظر مطمئن شد، باید در نظر گرفت که چه مقدار از هزینه ها زندگی و تحصیلی را پوشش می دهد.

برای اطلاع از هزینه ها به مقاله هزینه های زندگی در لهستان مراجعه کنید تا با مطالعه آن از شرایط دقیق تر زندگی در این کشور خبردار شوید. در جدول زیر برخی از مشاغل به همراه میزان حقوق قرار داده شده است:

نوع شغلمیانگین درآمد (زلوتی)
فروشندگی4,890
در کافه16,340
پیشخدمت20,419
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

برندهای کاری محبوب دانشجویان در لهستان

برندهای کاری محبوب دانشجویان در لهستان

علاوه بر شرکت های داخلی، شرکت های خارجی بسیاری زیادی در لهستان وجود دارند که باعث به وجود آمدن فرصت های کاری بسیاری برای دانشجویان شده اند. برخی از این شرکت هایی که سالانه دانشجویان مختلف را استخدام می کنند ، شامل:

  • شرکت نوکیا
  • گروه مشاوره بوستون
  • سیستم های باد وستاس
  • موسسه شیمی فیزیک آکادمی علوم لهستان
  • موسسه بین المللی زیست شناسی مولکولی و سلولی

اما برخی از دانشجویان به دنبال استخدام در شغل های تخصصی نیستند. برخی برندهای کاری محبوب دانشجویان در لهستان می توان به کار در مغازه های برند لباسی مانند زار و یا برند های مشهور غذایی مانند استارباکس و مک دونالد اشاره کرد؛ دانشجویان باید در نظر داشته باشند که این مشاغل حداقل درآمد را دارند و فقط برای مدت کوتاهی مناسب می باشند.

پیشنهاد می شود که اگر آغاز دوران تحصیلی است به کارآموزی در رشته خود و یا کار در مکان هایی با حقوق کم باشد و پس از گذشت مدتی از اقامت در لهستان و یا پس از دریافت مهارت های لازم در رشته های تحصیلی، دانشجویان وارد بازار کار مرتبط با رشته خود شوند تا پیش زمینه ای برای ورود به کار رشته تحصیلی پس از فارغ التحصیلی و یا دریافت ویزا و اقامت دائمی شود.

برخی از پذیرش های کشور لهستان در آی مهاجرتی

دریافت پذیرش از کشورهای مختلف جهان، خدمات اصلی ما در آی مهاجرتی است که در این ویدیو بخش کوچکی از ویزاهای دریافتی را برای شما به نمایش گذاشته ایم.

شما عزیزان نیز می‌توانید از طریق تماس با مشاورین ما شرایط خود را به دقت بررسی نموده و به بهترین مقصد تحصیلی برسید.

 
نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو پذیرش کشور لهستان

چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی

از مهم ترین بخش های شرایط کار دانشجویی در لهستان شیوه های پیدا کردن شغل است؛ چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی در کشور لهستان به هیچ عنوان سخت نبوده ، زیرا فرصت های بسیار زیادی برای اشتغال در لهستان وجود دارد و هر کسی می تواند با علاقه تخصص خود سریعا مشغول به کار شود.

برخی از افراد به کار های دانشجویی در محیط دانشگاه مانند همکاری با استاد و یا کارآموزی در مقطع دکترا می پردازند؛ برخی نیز از طریق استاد ، همکلاسی ها و یا آگهی های درون دانشگاه شغل مناسب را پیدا کرده و مشغول می شوند. اما این تمام ماجرا نیست، چرا که بیرون از دانشگاه هم شغل های بسیار زیادی در دسترس است و هم روش های بسیار مختلفی برای یافتن شغل وجود دارد.

از اولین و ساده ترین آن ها جست و جو در سایت ها و اینترنت مانند فضای مجازی شرکت های مختلف است و یا می توان به طور حضوری به شرکت های مختلف مراجعه کرد و جویا شد؛ معرفی شدن از سوی دوستان و نزدیکان نیز یکی از روش های بسیار ساده و خوب می باشد.

از آن جایی که شرکت های زیادی در لهستان وجود دارد که باعث کاهش نرخ بیکاری در کشور شده است، آینده شغلی هنگام و پس از تحصیل کاملا تضمین شده است و حتی می تواند یک روش مهاجرتی مناسب باشد؛ با مطالعه مقاله مهاجرت کاری و کاریابی در لهستان از تمامی شرایط آن آگاهی یابید.

How to find a student job

شهرهای مناسب کار دانشجویی در لهستان

کشور لهستان به بازار کار و نرخ بیکاری پایین خود در میان سایر کشورهای اروپا مشهور است و سالانه دانشجویان و داوطلبان زیادی را به خود جذب می کند. به همین علت هیچ نگرانی بابت انتخاب شهر موررد نظر نیست، اما برای پیدا کردن مکانی که با رشته دانشگاه و کار خود بهترین تناسب را داشته باشد مهم است ، زیرا هر شهر ممکن است به تدریس و بازار کار رشته خاصی مشهور باشد.

شهرهای مناسب کار دانشجویی در لهستان

اما بهترین انتخاب میان همه رشته ها و شغل ها پایتخت کشور یعنی ورشو می باشد. لیست زیر شامل دلایلی است که ورشو می تواند بهترین انتخاب هم برای تحصیل و هم برای کار باشد:

  • بودن شرکت های چندملیتی، استارت آپ ها و موسسات بسیار در این شهر شرایط کار دانشجویی در لهستان را بسیار راحت می کند.
  • فرصت های بسیار برای دانشجویان تا تجربیات حرفه ای را به دست بیاورند و در زمینه های مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.
  • اقتصاد قوی و پر رونق ورشو آن را به مکانی مناسب برای راه اندازی شرکت و کسب و کار خود و اشتغال در آن است.

اما ورشو تنها شهر مناسب در این کشور نیست، هر شهر لهستان زیبایی ها خود را دارد و اقتصاد و کسب کار در آن ها مانند ورشو بسیار مناسب و خوب است؛ به همین علت جمعیت دانشجویان در کل کشور پراکنده اند و فقط در پایتخت متمرکز نیستند. از دیگر شهرهای مناسب کار دانشجویی در لهستان می توان از لودز، پوزنان وکراکوف اشاره کرد.

با مطالعه مقالات زیر می توانید برخی از اطلاعات موردنیاز خود را در رابطه با لهستان جهت تحصیل بیابید:

مزیت های انجام کار دانشجویی:

Advantageous

انجام کار دانشجویی، برای دانشجویان می تواند بسیار مفید باشد و بر روی کیفیت زندگی و تحصیلی تاثیر زیادی دارد. همچنین می تواند برای بعد از تحصیل و دریافت اقامت دائم بسیار مهم واقع شود، به همین دلیل شناخت شرایط کار دانشجویی در لهستان بسیار مفید است. لیست زیر شامل مزیت های انجام کار دانشجویی می باشد:

  • کسب تجربه کاری در طول سال های تحصیلی
  • گزینه های شغلی مختلف را بررسی کنید و بهترین را برای بعد تحصیلات خود بیابید.
  • تقویت مهارت مدیریت زمان
  • یادگیری مهارت های مدیریت مالی
  • ایجاد اعتماد به نفس
  • توسعه مهارت های بین فردی
  • پیدا کردن دوستان جدید

اما مانند هر چیز دیگر، با وجود مزایا، معایب هایی نیز وجود دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یاد گرفتن زبان لهستانی علاوه بر انگلیسی
  • زمان بر بودن پیدا کردن کار در ابتدا

معایب

Disadvantageous

در این مقاله که توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی تهیه شده است به بررسی دقیق شرایط کار دانشجویی در لهستان پرداخته و در دسترس شما قرار گرفته داده شده تا از تمامی موارد مهم در این راه مطلع شوید. در صورت بروز سوالات و ابهامات می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شرایط کار دانشجویی در لهستان

در پایان می توانید برخی از سوالات متداولی که در رابطه با شرایط کار دانشجویی در لهستان برایتان وجود دارد را مطالعه نموده و در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما تماس بگیرید.

خیر، در صورتی که شما بتوانید ویزای تحصیلی را دریافت کنید دیگر نیاز به دریافت مجوز جداگانه ای ندارید و می توانید به کار مشغول شوید.

شرایط کار دانشجویی در لهستان به ین شکل است که دانجو می تواند به مدت 20 ساعت در هفته به کار پاره وفت و در تعطیلات و تابستان به کار تمام وقت مشغول شود.

متوسط درآمد ماهانه برای کار پاره وقت دانشجویی از 1600 تا 3200 زلوتی متغیر است.

بله، برای تحصیل و برقراری ارتباط در دوران اقامت نیاز به یادگیری زبان لهستانی دارید زیرا که زبان مورد استفاده در کشور است.

روش های مختلفی برای پیدا کردن راه وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از بررسی سایت ها و اینترنت، مراجعه به شرکت ها، بررسی آگهی های درون دانشگاه و معرفی از سوی نزدیکان.

تجربه دریافت ویزای تحصیلی لهستان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور اسماعیل و ابراهیم قربانی
نمایش ویدیو درباره کاور دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا عیسی پور
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن ثقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه