آوسبیلدونگ هتلداری آلمان 2024 + هزینه، درآمد و شرایط تحصیل

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان یکی از فرصت‌های بسیار مناسبی است که می‌تواند علاوه بر آموزش و برخوردار ساختن شما از تخصصی خاص، فرصت کار و اشتغال را نیز در این کشور برایتان فراهم سازد. شرکت در این دوره برای تمامی کارآموزان رایگان است و شهریه‌ای از آنان دریافت نمی‌شود.

به طورکلی دوره‌های آوسبیلدونگ دوره‌های آموزشی هستند که در آن علاوه بر برنامه‌های تئوری، برنامه‌های عملی نیز نقش بسیار پر رنگی دارند و سعی می‌شود که کارآموزان آموزش‌های خود را همراه با فعالیت و استفاده آن در محل کار فرا بگیرند.

آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری در آلمان فرصت کار در بهترین هتل‌های این کشور را در زمانی کوتاه برایتان فراهم می‌سازد.

فهرست مطالب

به همین خاطر افراد فارغ‌التحصیل شده از این دوره‌ها از همان ابتدا دارای تجربه بسیار مناسبی هستند. همچنین باتوجه به این‌که کشور آلمان یک کشور توریستی بوده و همواره گردشگران بسیاری در آن حضور دارند، هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری آن همواره پر رونق بوده و این باعث می‌شود که بازار کار برای افراد دارای تخصص در این حوزه نیز مناسب باشد. 

در ادامه همراه با کارشناسان آی مهاجرتی شما را بیش‌تر با دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان آشنا خواهیم ساخت.

چرا آوسبیلدونگ هتلداری آلمان؟

شاید سوال باشد که دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری چه مزایایی دارد و چرا شرکت در آن‌ها مناسب است؟ در وهله اول می‌توان گفت این دوره‌ها برای افرادی که علاقمند به فعالیت در حوزه‌های هتل و هتلداری هستند و یا می‌خواهند تجربه‌ای در این حوزه کسب نمایند، یک دوره بسیار ایده‌ال خواهد بود.

همچنین شرکت در این دوره‌های آموزشی با شهریه و هزینه همراه نبوده و حتی ماهانه به خاطر فعالیت و کاری که شخص می‌کند، مزد و حقوقی نیز دریافت می‌نماید که البته مبلغ آن پائین است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

علاوه بر این با پایان این دوره شخص از یک مدرک بسیار معتبر در حوزه هلتداری برخوردار خواهد شد که می‌تواند برای اشتغال در هرکجا مناسب باشد.

باید خاطر نشان کنیم که با شرکت در این دوره‌ها شخص در آلمان ساکن خواهد شد و از مزایا و خدماتی که در این کشور ارائه می‌شود بهره‌مند می‌گردد و پس از پایان دوره آموزشی خود بسیار راحت خواهد توانست وارد بازار کار شده و زمینه را برای دریافت اقامت دائم خود فراهم آورد. بسیار مشاهده شده که افراد پس از اتمام دوره آموزشی، در همان هتلی که در حال آموزش بوده استخدام شده و مشغول به کار شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را داشته و نه بودجه بالایی برای سرمایه‌گذاری دارند و نه علاقه‌ای به تحصیل در دانشگاه‌های آن، این دوره آوسبیلدونگ هتلداری و دیگر دوره‌ها می‌تواند راهی مناسب برای آنان باشد که در عنوان آوسبیلدونگ آلمان 2024 کاملا شرایط و جزئیات را شرح داده‌ایم.

شرایط پذیرش دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

شرایط پذیرش دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

شغل یا رشته هتلداری یک شغلی است که باید اکثر آموزش‌های لازم درباره آن را به صورت عملی و در حین کار فرا گرفت. به همین خاطر برای این تخصص دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری را در نظر گرفته‌اند. آموزش در این دوره 3 تا 3 سال و نیم زمان نیاز دارد که اکثریت آموزش‌ها عملی و در هتل‌ها و برخی آموزش‌های تئوری نیز در مراکز آموزشی ارائه خواهد شد. در طول این دوره افراد آموزش می‌بینند که چگونه یک هتل را مدیریت و هدایت کنند، فعالیت در بخش‌های مختلف هتل و مسئولیت‌های گوناگون را فرا می‌گیرند و در نهایت چگونه با مشتری‌ها و مهمانان برخورد کرده و بتوانند یک بازاریابی موفق را به انجام برسانند. به نوعی پس از پایان این دوره شخص قادر خواهد بود تا پست اکثر افراد در هتل را مدیریت و یا حتی پر نماید.

اما پذیرش و شرکت در این دوره نیز مانند سایر برنامه‌ها نیازمند شرایطی است که متقاضیان باید آن را داشته و یا فراهم آورند، این شرایط بدین شرح خواهند بود:

  • سن متقاضی حداقل 18 سال باشد و بهتر است که کمتر از 30 سال باشد.
  • ارائه دیپلم دبیرستان اجباری است و هرچه نمرات بالاتر باشد بهتر است.
  • ارائه مدرک زبان آلمانی سطح B1 یا B2 لازم است.
  • تسلط به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها یک امتیاز ویژه در این برنامه است.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

میزان درآمد در دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

همانطورکه گفتیم شرکت در این دوره‌ها نیازی به پرداخت شهریه نداشته و هزینه‌ای ندارد. اما شخص باید هزینه‌های اقامت و زندگی خود را در طول مدت اقامت در آلمان فراهم آورد. البته در طول این دوره از سوی کارفرماها مزدی به کارآموزان پرداخت می‌شود که باتوجه به نوع هتل و ایالت آن متفاوت خواهد بود.

البته نباید توقع حقوقی که به یک شخص استخدامی داده خواهد شد را داشته باشید، اما می‌تواند کمک خرج مناسبی باشد. همچنین هر سال با افزایش تجربه میزان مزد پرداختی نیز افزایش پیدا می‌کند. این میزان می‌تواند از 700 یورو ماهانه از سال اول آغاز شده و در سال چهارم به 1300 یورو نیز برسد. حتی افراد می‌توانند در آخر هفته و زمان‌های تعطیلی خود به کار پاره‌وقت نیز مشغول شوند و درآمد خود را بالاتر ببرند.

مدارک لازم جهت پذیرش آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

برای پذیرش و ثبت‌نام در دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان باید دوره مربوطه را در یکی از شهرهای این کشور پیدا کرده و مدارک مورد نیاز را برای کارفرمای مربوطه ارسال نمایید. همچنین شما پیش از ارسال مدارک می‌توانید از طریق ارتباط با کارفرمای مربوطه از شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش مطلع شوید و طبق شرایط خود بسنجید که امکان پذیرفته شدنتان وجود دارد یا خیر؟! به طورکل باید بگوییم که مدارک زیر برای تمامی متقاضیان مورد نیاز می‌باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • درخواست پذیرش و شرکت در دوره مربوطه
  • گواهی دیپلم دبیرستان
  • مدرک معتبر زبان آلمانی یا انگلیسی
  • رزومه مختصر و کامل
  • انگیزه‌نامه از شرکت در این دوره

دقت داشته باشید که این مدارک بالا برای ارائه به کارفرما بوده و پس از کسب نتیجه مثبت از سوی کارفرما شما باید برای دریافت ویزا خود نیز اقدام نمایید تا اجازه حضور در خاک آلمان و اقامت در آن را داشته باشید. اما مدارکی که باید به سفارت ارائه نمایید، علاوه بر موارد بالا شامل موارد زیر نیز خواهد شد:

  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • بیمه سلامت و خدمات درمانی
  • گواهی تمکن‌مالی لازم
  • 2 قطعه عکس
  • گواهی اثبات محل اقامت در آلمان
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • هرگونه سوابق و تجارب کاری و تحصیلی مازاد

دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ دارای رشته‌های متعددی در این کشور است که برخی از آنها را کارشناسان ما آن را برای شما گرداوری کرده‌اند:

مراحل درخواست آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان شما باید طبق مراحلی مشخص اقدام نموده تا موفق به پذیرش در آن‌ها و گذراندن دوره مربوطه شوید. دقت داشته باشید که با توجه به شرایط شخصی ممکن است که مراحل برای برخی افراد متفاوت باشد، اما به طورکل پذیرش در این برنامه طبق مراحل زیر می‌باشد:

  • ابتدا باید یک موسسه، شرکت‌ و یا دانشگاهی که برگزار کننده این دوره است را بیابید و شرایط آن را بررسی کنید.
  • سپس باید درخواست پذیرش خود را برای آنان ارسال کنید. بهتر است برای تمامی مراکز ممکن درخواست خود را ارسال کرده تا شانس شما بالا رود.
  • پس از بررسی درخواست شما، اگر مرکز مربوطه شرایط شما را مناسب ببیند نسبت به دعوت از شما برای یک مصاحبه آنلاین اقدام خواهد کرد.
  • پس از شرکت در مصاحبه اگر پذیرفته شوید، کارفرمای مربوطه یک پیشنهاد کار یا دعوت‌نامه به شما ارسال می‌نماید.
  • پس از تکمیل پیشنهاد کاری و اتمام مراحل به شما یک گواهی معتبر جهت دریافت ویزا داده می‌شود.
  • در این مرحله باید برای دریافت ویزای خود با گواهی پذیرش اخذ شده اقدام نمایید.

وبینار بررسی شرایط کار در کشور آلمان

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا نمایید تا به دقیق‌ترین جزئیات در رابطه با کار در کشور آلمان برسید و بدانید که با سری کردن دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان می‌خواهید به چگونه بازار کاری قدم بگذارید.

مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز نیز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان و ارائه بهترین رشو با توجه به شرایط فردی شما هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان

یافتن دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

در حال‌حاضر برای افرادی که در خارج از آلمان ساکن هستند و هیچ دوست یا آشنایی در این کشور ندارند که بتواند برای آنان این دوره را جستجو کرده و بیابد، مراجعه به سایت‌های کاریابی اینترنتی بهترین گزینه ممکن خواهد بود. البته باید دقت داشته باشید که همه سای‌ها این دوره‌ها را اعلام نمی‌کنند.

در ادامه چند مورد از برترین سایت‌هایی که می‌توانید در آن‌ها نه تنها دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان بلکه سایر دوره‌های آوسبیلدونگ را هم جستجو کرده و بیابید را مشاهده خواهید نمود:

  • https://www.hwk-info.de/
  • https://www.arbeitsagentur.de/
  • https://augsburgerjobs.de/
  • https://www.brillux.de/unternehmen

درآمد مشاغل مختلف حوزه هتلداری در آلمان

قطعا مطلع هستید که افراد مختلف با مسئولیت‌های مختلفی در یک هتل در حال فعالیت هستند که تعداد و یا حتی پست‌های شغلی موجود در یک هتل به اندازه و بزرگی آن بستگی دارد. 

هرچه یک هتل بزرگ‌تر و مجلل‌تر باشد قطعا میزان مزدی که پرداخت می‌کند نیز معمولا بیش‌تر است.

اما اگر قصد شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان را دارید، بهتر است که با میزان درآمدی که می‌توان در هریک از این سمت‌های شغلی در یک هتل در آلمان به دست آورد؛ آشنا شوید:

شغل درآمد سالانه
گارسون 27 هزار یورو
مدیر هتل 106 هزار یورو
متصدی بار 17 هزار یورو
مسئول پذیرش 24 هزار یورو
سرآشپز 51 هزار یورو
خشک‌شویی هتل 26 هزار یورو

ویزا و اقامت دائم پس از آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

پس از دریافت ویزای خود و ورود به کشور آلمان به شما حداکثر 6 ماه مهلت داده خواهد شد تا برای مجوز اقامت اقدام کرده و اجازه اقامت خود را دریافت کنید. 

برای این کار باید با مدارک لازم و پیشنهاد کاری و ویزایی که دریافت کرده‌اید به یکی از دفتر اداره مهاجرت در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه نمایید و مراحل آن را پشت سر بگذارید.

اما دقت داشته باشید که اقامت اعطا شده به شما اقامت موقت خواهد بود و به هیچ عنوان امکان دریافت اقامت دائم برای آوسبیلدونگ امکان‌پذیر نیست. 

اما چنان‌چه پس از پایان دوره آموزشی خود قادر به یافتن کاری شوید و در آن استخدام گردید، می‌توانید ویزای خود را به ویزای کار آلمان تغییر داده و در این کشور ادامه سکونت دهید.

ویزا و اقامت دائم پس از آوسبیلدونگ هتلداری آلمان

در این صورت پس از مدت 2 تا 3 سال اقامت و کار در آلمان در صورتی که مالیات خود را پرداخت کرده و سایر شرایط موردنیاز را فراهم آورده باشید، امکان درخواست اقامت دائم آلمان برایتان به وجود خواهد آمد و شما می‌توانید به مقیم دائم آلمان مبدل شوید.

اگر برای شناخت برنامه های آوسبیلدونگ هتلداری آلمان یا سایر تخصص ها نیاز به راهنمایی و اخذ مشاوره دارید، کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه هرگونه راهنمایی به شما عزیزان هستند و می توانند در تمامی مراحل مهاجرت همراه و مشاور شما باشند.

سوالات پرتکرار آوسبیلدونگ هتلداری آلمان 2024 

سوالات متداولی که در این باره وجود دارد را در پایان مطالعه نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر سوال خود را با مشاورین ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

 

مدت دوره آوسبیلدونگ هتلداری آلمان باتوجه به مراکز مختلف می تواند 3 تا 3 و نیم سال به طول بیانجامد.

بله قطعا شما باید برای شرکت در این دوره به زبان آلمانی مسلط باشید، زیرا این شغل در ارتباط گسترده‌ای با مردم بوده و نیاز به ارتباط و معاشرت دارد.

 بله، این امکان برای ایرانیان وجود دارد که از طریق کار به کشور اسپانیا مهاجرت کنند.

بله در طول این دوره کارآموزی مزدی به کارآموزان پرداخت می‌شود که مبلغ چندان بالایی نیست، همچنین میزان این حقوق و مزد هر سال باتوجه به افزایش تجربه کارآموز افزایش پیدا می‌کند.

این موضوع با توجه به کارفرما و هتل و ایالت محل اقامت متفاوت خواهد بود و می‌تواند ماهانه از 700 تا 1300 یورو را در بر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه