استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان

استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان یکی ازمهم ترین مراحلی است که برای رسیدن به این مقطع بی نظیر باید پشت سر گذاشت . دوره دکترا بالاترین درجه و پیشرفته ترین مدرکی است که می توان در حوزه تحصیلات آکادمیک تجربه نمود و به یک فرد متخصص در رشته تحصیلی خود مبدل گشت.

با دریافت مدرک دکترا شما نشان خواهید داد که در بالاترین رتبه آن رشته قرار گرفته و می توانید راهنمای هر فرد برای رسیدن به تخصص در این رشته باشید . با دریافت مدرک دکترا فرصت های شغلی خوبی پیش روی شما قرار گرفته و یک آینده شغلی عالی برایتان رقم خواهد خورد.

استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان

تحصیل دکترا در لهستان با نظارت و تعامل استاد راهنما همراه بوده و 3 تا 5 سال زمان می برد.

فهرست مطالب

از این رو شناخت تمامی شرایط تحصیل در مقطع دکترا در لهستان بسیار مهم می باشد زیرا که شرایط قبولی و تحصیل د راین کشور با همه دانشگاه های دیگر جهان مانند آمریکا و آسیا متفاوت بوده و نمی توان یک قاعده کلی را برای همه آن ها مشخص کرد . به عنوان مثال تحصیل این دوره در اروپا بسیار کوتاه تر از ایالات متحده است.

علاوه بر دریافت مدرک دکترا، این مقطع مزایای دیگری مانند اشتغال را نیز دارد که بسیار برای افرادی که از این راه مهاجرت کرده اند مفید و کمک کننده می باشد؛ در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی دقیق دستیابی به استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان برای شما پرداخته اند تا از شرایط درست آگاه شده و اقدام کنید؛ همچنین برای داشتن اطلاعات تکمیلی می توانید مقاله تحصیل در لهستان را مطالعه کنید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا لهستان

اکنون این سوال پیش می آید که شرایط تحصیل مقطع دکترا لهستان چگونه است و چه چیزهایی را برای پذیرش نیاز دارد. با این که شرایط در هر دانشگاه و موسسات می تواند متفاوت باشد اما این کشور برای پذیرش دانشجو در این مقطع یک سری شرایط کلی را نیز تعیین کرده است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان

اصلی ترین شرط تحصیل دکتری در لهستان تسلط به زبان انگلیسی و داشتن نمرات خوب در مقطع قبل یعنی کارشناسی ارشد می باشد، این دو مدرک به طور جدی مورد بررسی قرار گرفته و لازمه قبولی در دانشگاه ها می باشد. مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل مورد قبول هستند و پیشنهاد می شود که زبان لهستانی را نیز آموخته و مدرک آن را نیز کسب کنید، چرا که داشتن تسلط به این زبان باعث افزایش شانس شما برای قبولی شده و شرایط ادامه تحصیل دکتری در لهستان را بسیار راحت تر می کند.

در برخی از رشته های خاص نیز دانشجو ملزم به شرکت در آزمون است که کمی قبل تر از شروع دوره تحصیلی برگزار می شود، همچنین داشتن مدارکی مانند سابقه کاری، مقالات و توصیه نامه نیز به پذیرش شما بسیار کمک می کند تا پذیرش دانشگاه موردعلاقه خود را به دست آورید.

مدارکی که برای دستیابی به استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان مشترک و ضروری بوده به شرح زیر است:

  • اصل مدرک کارشناسی ارشد
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تایید کننده زبان انگلیسی یا لهستانی
  • رزومه

اپلای دکترا لهستان

طی کردن درست مراحل اپلای برای دکترا در لهستان بسیار مهم است زیرا که یک اشتباه کوچک نیز می تواند تمام زحمات شما را از بین ببرد و مجبور شوید تمامی مراحل را از نو طی کنید، به همین دلیل پیشنهاد می شود که حتما از کارشناسان آی مهاجرتی برای دریافت اپلای دکترا لهستان کمک گرفته تا از هر گونه اشتباه و خطایی جلوگیری شود.

اولین قدم در این راه انتخاب دانشگاه مناسب برای خود و سپس باید برای پذیرش در آن اقدام کرد، اگر نتوانستید که در اولین دانشگاه پذیرش را دریافت کنید اصلا ناامید نشده و برای دانشگاه دیگری اقدام کنید. جدول زیر شامل اسامی برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع دکترا در لهستان است:

نام دانشگاه رتبه جهانی در QS رتبه در ARWU
دانشگاه ورشو 284 401
دانشگاه کراکوف 293 405
دانشگاه لودز 800 500
دانشگاه گدانسک 801 801

پس از اینکه نامه پذیرش از سوی دانشگاه اخذ شد، باید برای دریافت ویزا اقدام کرد تا بتوان در این کشور اقامت نمود، برای افرادی که در اروپا اقامت دارند دریافت این ویزا لازم نیست اما برای افراد خارج از اتحادیه اروپا داشتن این ویزا ضروری بوده و باید حتما در اسرع وقت شروع به جمع آوری مدارک و وقت ملاقات برای اخذ آن کنند. به یاد داشته باشید که داشتن مدرک و رزومه قوی لازمه قبولی شما است.

طول دوره دکتری در لهستان

طول دوره دکتری در لهستان

همان طور که اشاره کردیم شرایط تحصیل مقطع دکترا در هر کشور متفاوت است، مانند مدت زمان تحصیلی. اکنون این سوال مطرح می شود که طول دوره دکتری در لهستان چقدر می باشد؟ دوره دکتری در دنشگاه های لهستان بین 3 تا 4 سال زمان می برد که اکثرا به مدت 4 سال است، این مقدار با توجه به رشته تحصیلی شما نیز متغیر است.

اقدام در زمان درست نیز از شرایط بسیار مهم برای تحصیل دکتری در لهستان می باشد ، چرا که اگر فرد متقاضی از زمان شروع ترم تحصیلی دکترا لهستان درست اطلاعی نداشته باشد ممکن است دیر تر از زمان مشخص شده اقدام نموده و فرصت ورود به دانشگاه در همان سال تحصیلی را از دست بدهد .

دوره تحصیلی دکتری در این کشور به شرح زیر است:

  • آغاز ماه اکتبر: شروع ترم پاییز
  • اواسط فوریه: پایان ترم پاییز
  • اواسط فوریه: شروع ترم بهار
  • پایان ژوئن: پایان ترم بهار
  • پایان سپتامبر: تعطیلات تابستانی

زمان مناسب برای ارسال درخواست به هر دانشگاه نیز متفاوت با دیگری بوده و باید با مراجعه به سایت دانشگاه تاریخ دقیق مخصوص آن را یافت. اما زمان کلی بین اکثر دانشگاه ها برای درخواست استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان در زیر آورده شده است:

  • مهلت درخواست برای دانشجویان اتحادیه اروپا: اواسط سپتامبر
  • دانشجویان غیر اتحادیه اروپا: اواسط ژوئیه تا اواسط آگوست

ویدیو پذیرش های کشور لهستان

از آنجا که لهستان یکی از کشورهای محبوب میان ایرانیان می باشد ، در این ویدیو می توانید بخش کوچکی از افتخارات ما در رابطه با دریافت ویزای کشور لهستان را تماشا کنید.

دریافت ویزای کشورهای متعدد در آی مهاجرتی نشان می دهد که نتیجه اعتماد به ما رسیدن به تمامی آرزوها در کوتاه ترین زمان ممکن است.

نمایش ویدیو درباره پذیرش های کشور لهستان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری لهستان

پیدا کردن استاد راهنما برای دوره دکتری در لهستان از موارد بسیار مهم در این مسیر است و که نقش بسیار پررنگی را در قبولی شما از سوی دانشگاه ایفا می کند . برای اخذ پذیرش از سوی سوپروایزر باید رزومه و مدارک خود را برای آن ها ارسال کرد و داشتن مقاله و ارسال آن ها نیز بسیار حیاتی است.

مهم ترین بخش برای افراد این است که طریقه پیدا کردن سوپروایزر دکتری در لهستان چیست و باید چه کرد؟ راه های مختلفی برای پیدا کردن یک استاد خوب است که یکی از ساده ترین آن ها جست و جو در سایت ها بوده زیرا که تعداد زیادی از استادهای راهنم در سایت های دانشگاه آگهی برای دانشجویان متقاضی قرار می دهند.

تنها اقدام موردنیاز در این راه ارسال مدارک خود بوده و باید پس از آن منتظر بررسی های استاد و جواب وی باشید. در صورتی اولین درخواست شما رد شد به هیچ وجه نا امید نشده و برای دیگر استاد راهنما برای دکترا لهستان درخواست خود را ارسال کنید.

 همچنین اگر به فکر روش دیگری برای مهاجرت هستید حتما به مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان مراجعه کرده تا مناسب ترین روش را برای خود بیابید.

Find a supervisor for a PhD in Poland

دانشگاه های لهستان میزبانی رشته های مطرحی را نیز در سطح بین المللی بر عهده دارند که برخی از آنها عبارتند از:

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

برای افرادی که دارای خانواده هستند و می خواهند به تحصیل در مقطع دکتری در لهستان بپردازند، به همراه داشتن خانواده بسیار مهم بوده و نمی خواهند که میان آن ها فاصله ای ایجاد شود پس برای دریافت ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا اقدام می کنند. اما آیا دریافت این ویزا ممکن است و شرایط آن چیست؟

دریافت این ویزا به طور کامل در دسترس بوده و شرایط بسیار ساده ای دارد که با رعایت و اجرای آن ها به راحتی می توان برای همراهان خود ویزا دریافت کرده و با آن ها در کشور اقامت کرد.

افرادی که می توان برای آن ها این ویزا را دریافت کرد شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال است. در صورت دریافت ویزا آن ها از تمام حقوق شهروندی برخوردار شده و می توانند به کار و تحصیل بپردازند.

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

خانواده شما تا زمانی می توانند در کشور اقامت داشته باشند که شما در کشور ساکن هستید. مهم ترین شرط برای دریافت این ویزا این است که ثابت کنید می توانید هزینه های اقامت خانواده خود را بپردازید، به همین علت باید پس از اقامت و اشتغال در کشور لهستان اقدام به دریافت این ویزا نمود . از طرفی دیگر یافتن شغل برای افرادی که دارای استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان هستند بسیار راحت تر است. برای اطلاع دقیق از مقدار هزینه های زندگی به مقاله هزینه های زندگی در لهستان مراجعه کنید.

بورسیه دکترا لهستان

دریافت بورسیه دکترا لهستان بسیار راحت و در دسترس است چرا که دولت بودجه بسیاری را برای آن اختصاص داده و به همین سبب سالانه دانشجویان زیادی را برای تحصیل در این مقطع به سوی خود جذب می کند. میزان بورسیه دریافتی شما به موارد مختلف بسیاری از جمله محل تحصیل و رزومه قوی تان دارد.

انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی لهستان دکترا وجود دارد که باید همه آن ها را به طور دقیق شناخته و برای متناسب ترین آن با توجه به شرایط خود اقدام کرد . به عنوان مثال بورسیه هایی که برای شهروندان اروپا در نظر گرفته می شود با بورسیه افراد خارج از اروپا بسیار تفاوت دارد، به همین علت پیشنهاد می کنیم که مقاله شرایط بورسیه تحصیلی لهستان سری بزنید و با تمام انواع و شرایط آن به طور دقیق آشنا شوید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح کامل استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور پرداخته شده و برای آگاهی از اطلاعات دقیق تر و یا ایجاد سالات و ابهامات با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در رابطه با استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان می توانید در صورتی که در رابطه با رشته و یا دانشگاهی خاص پرسس دارید ، آن را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

با مراجع به سایت ها می توان آگهی ها استاد راهنما و تحصیل دکترا در لهستان را یافت و مدارک و درخواست خود را برای او ارسال کرد.

 مهم ترین چیزی که برای پذیرش از سوی استادان و دانشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد سابقه تحصیلی شما و همچنین مدرک زبان شما است.

به طور میانگین تحصیل این مقطع به اندازه 3 الی 4 سال زمان می برد و می تواند با توجه به هر رشته نیز متغیر باشد.

برای پذیرش از سوی دانشگاه این امر ضروری نبوده اما برای ارتقای رزومه و همچنین اقامت در آن کشور یادگیری این زبان بسیار مفید خواهد بود.

بله، پس از دریافت پذیرش و ثبت نام در دانشگاه باید برای دریافت ویزا اقدام کرد تا بتوان در آن کشور اقامت کرد.

تجربه دریافت ویزای لهستان در آی مهاجرتی را کلاینت های ما برای شما خواهند گفت:

نمایش ویدیو درباره دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره علیرضا عیسی پور
نمایش ویدیو درباره یاسمن ثقفی
نمایش ویدیو درباره یاسمن رحمانی منش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (90 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه