اطلاعات خرید ملک در چین

اطلاعات خرید ملک در چین می تواند برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور به صورت دائمی یا موقتی را دارند، بسیار مفید و کارآمد بوده و باعث شناخت مناطق مسکونی مختلف و بازه های قیمتی در چین شود.

اطلاعات خرید ملک در چین

خیر، بلعکس قیمت خرید خانه در چین بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و در میان قدرت های اقتصادی جهان ارزان می باشد.

 

باید بدانید که امر خرید خانه در چین دارای شرایط خاص و مشخصی است و تمامی شهروندان خارجی قادر به خرید خانه در چین نیستند، بلکه آن هایی که اقامت و یا نسبت آن ها با چین قابل اثبات باشد.

 

خیر، در کشور چین مالک قطعی املاک دولت این کشور می باشد و خرید ملک به معنای اجاره بلند مدت ملک می باشد.

 

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در شانگهای به طور متوسط در مرکز شهر 132,407.41 یوان و در حومه شهر 67,421.05 یوان می باشد.

 

خیر، شهروندان خارجی فقط به قصد زندگی و اقامت در ملک موردنظر می توانند آن را خریداری کرده و قادر به اجاره یا رهن آن نیستند.

 

توجه نمایید که شرایط و قوانین خرید ملک در چین کمی متفاوت با سایر جهان بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. خرید خانه در چین یک سرمایه گذاری امن و مطمئن شناخته است که مورد توجه بسیاری از شهروندان خارجی که برای تحصیل یا کار به این کشور مهاجرت کرده اند، قرار گرفته است.

همچنین در مقایسه با کشورهای برتر اقتصادی جهان قیمت خرید ملک در چین بسیار مناسب تر و ارزان تر بوده که این امکان خرید ملک را برای اقشار بیش تری از مهاجرین ممکن می سازد. اما باید حتما پیش از هر اقدام از قوانین و شرایط لازم برای خرید ملک توسط خارجی ها در چین مطلع شوید که کارشناسان آی مهاجرتی تمامی شرایط و قوانین مهم و اساسی را در عنوان قوانین قراردادهای اجاره ملک در چین برای شما ارائه کرده اند.

 

ویدیو و پادکست خرید ملک در چین

رسیدن به ویزای کشور چین به شیوه های مختلفی امکان پذیر است که برخی به دبنال اقدام از طریق خرید ملک در این کشور هستند.

این ویدیو از مونا را مشاهده کنید تا از اطلاعات خرید ملک در چین مطلع شده و برای هرگونه اطلاعات بیشتر با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره اطلاعات خرید ملک در چین

شرایط خرید خانه در چین

شرایط خرید خانه در چین پس از سال 2015 با تغییرات و قوانین جدیدی مواجه شد که طبق آن هر شهروند خارجی که حداقل یک سال در این کشور حضور داشته و زندگی کرده باشد، قادر به خرید ملک در این کشور خواهد بود. همچنین برای اینکه مجاز به خرید خانه در چین شوید باید دارای اقامت موقت یا اقامت دائمی این کشور باشید.

به نوعی افرادی که هیچگونه ارتباطی با کشور چین ندارند، قادر به خرید ملک در چین نیستند و این به دلیل کنترل قیمت ها و جلوگیری از هجوم شهروندان خارجی برای خرید ملک تصویب شده تا مردم با رشد ناگهانی و کمبود ملک در این کشور مواجه نشوند.

البته نکته مهمی که وجود دارد، هریک از ایالات یا استان های این کشور نیز دارای قوانین مختص به خود نیز هستند که ممکن است مازاد بر قوانین کلی کشور شرایط خاص خود را داشته باشند. مثلا برای خرید ملک در شانگهای، شهروندان خارجی متاهل فقط این اجازه را دارند یا برای اینکه به شما مجوز خرید ملک در پکن داده شود، باید مالیات و تامین اجتماعی را حداقل برای مدت 5 سال پرداخت کنید.

دقت داده باشید که خرید خانه در چین فقط باید با ارز این کشور یوان صورت پذیرد و با سایر ارزها حتی دلار نیز این امکان وجود نخواهد داشت. همچنین با خرید ملک در چین شما ملک مد نظر را بلند مدت از دولت اجاره می کنید و در اصل مالک قطعی تمامی املاک در چین دولت این کشور است.

 

قوانین خرید خانه در چین

همانطور که گفتیم خرید ملک در چین به معنای اجاره بلند مدت املاک از دولت این کشور است و مالک قطعی و 100% تمامی املاک و زمین ها دولت چین محسوب می شود.

این تاحدودی امنیت خرید خانه در چین را کم می کند و فصت هایی را برای دولت جهت دخل و تصرف یا تملک ملک از سوی دولت فراهم می آورد.

ضمنا به همین خاطر شهروندان خارجی قادر به اجاره دادن یا رهن ملک و خانه خود نیستند و فقط برای استفاده شخصی و اقامت و زندگی در آن می توانند ملکی را در این کشور خریداری نمایند.

در ادامه برخی دیگر از قوانین خرید خانه در چین را در اختیار شما قرار می دهیم:

  • حتما باید قبل خرید ملک در چین 1 سال در این کشور اقامت گزیده باشید.
  • نباید هیچگونه ملک دیگری در چین داشته باشید.
  • باید حتما ویزای بلند مدت اخذ کرده باشید.
  • در صورت دریافت وام مسکن، باید یک درصد ودیعه و سی درصد اولیه قیمت خرید را به فروشنده پرداخت کنید.
قوانین خرید خانه در چین
  • داشتن درآمد قابل قبول و سند اثبات آن لازم است.
  • باید حتما مجوز کار، تحصیل یا اقامت دائم را اخذ کرده باشید.
  • خرید ملک تجاری فقط در صورت داشت تجارت فعال در چین ممکن است.
  • فراموش نکنید حتما مقاله دانستنی های اقتصاد کشور چین را نیز مطالعه نمایید، تا شرایط اقتصادی این کشور شناخته و تصمیمات بهتر و روشنی تری اخذ نمایید.

قرارداد خرید ملک در چین

چین کشوری با جمعیتی 1.4 میلیاردی است که دومین اقتصاد برتر جهان، یکی از گردشگر پذیرترین کشورهای جهان و یکی از مور علاقه ترین مقاصد تحصیلی و کاری از سوی شهروندان خارجی شناخته می شود، به همین خاطر نیاز بالایی به ملک همواره از سوی شهروندان خارجی و داخلی وجود دارد که برای اقامت و زندگی خود نیازمند خرید ملک در چین هستند.

اما نکته مهمی که وجود دارد شما باید بتوانید اطلاعات خود را به حدی بالا برده که بهترین نوع قرارداد خرید ملک در چین را برای خود منعقد نموده و تمامی حق و حقوق خود را در آن شرح داده و به صورت کاملا قانونی و محکمه پذیر به ثبت برسانید. اگر برای اولین بار برای خرید خانه در چین اقدام می کنید، حضور شخصی متخصص که تجربه این امر داشته و قوانین لازم را بشناسد، بسیار مهم است.

این قراردادها باید در دفاتر رسمی دولت یا مشاورین املاک به ثبت رسیده و تمامی مسئولیت های خریدار و فروشنده در آن قید شده و به امضای طرفین برسد. همچنین مدت زمانی برای بررسی درستی شرایط و سلامت ملک در نظر گرفته شود که پس از آن مدت در صورت عدم وجود مشکل می توان قرارداد را نهایی کرده، تمامی پول را پرداخت و سند ملک را تغییر مالکیت داد. ضمنا مقاله مهاجرت به چین تمام جزئیات، روش ها و شرایط این امر را به شما ارائه می نماید.

خرید خانه در چین با وام بانکی

در ادامه بررسی اطلاعات خرید ملک در چین این سوال وجود دارد که آیا امکان خرید خانه در چین با وام بانکی برای شهروندان خارجی وجود دارد یا خیر؟

باید بگوییم که این امکان برای تمامی خارجی امکان پذیر نیست و فقط افرادی می توانند برای خرید خانه در چین به وام بانکی برسند که در شهری که قصد خرید ملک دارند، دارای ویزای کار بوده و به نوعی در آن شاغل باشند.

ضمنا باتوجه به محدودیت های بیش تر برای خارجی اکثر آنان تلاش می کنند که در همان ابتدا نسبت به تسویه حساب قیمت ملک اقدام کنند تا دریافت وام بانکی.

اما به طور کل به این خاطر شخص باید دارای ویزای کار باشد که حتما باید کارفرمای وی یا یک حامی مالی چینی تضمین وی را نزد بانک مورد نظر نماید.

اما در صورت فراهم بودن شرایط، وام بانکی به شخص اعطا می شود که مبلغ آن برای هر بانک متفاوت بوده و میزان درآمد و مالیاتی که می پردازد بر میزان مبلغ وام دریافتی تاثیر زیادی دارد. اما از لحاظ نرخ بهره تفاوتی با یک شهروند چینی وجود ندارد و همان نرخ بهره از خارجی ها نیز دریافت می شود.

 

خرید خانه در چین با وام بانکی

ضمنا دقت داشته باشید که مدت زمان بازپرداخت وام حداکثر به مدت اعتبار پاسپورت افراد می باشد، به همین خاطر افراد معمولا پیش از درخواست وام گذرنامه خود را تمدید می کنند تا بتوانند از حداکثر مدت ممکن بهره مند شوند. همچنین برخی بانک ها تا 70% از قیمت ملک را نیز وام پرداخت می کنند.

قیمت خرید خانه در چین

به طور یقین قیمت خانه در شهرها و مناطق مختلف چین با یکدیگر دارای تفاوت هستند که این میزان در کلان شهرها و شهرهای مهم و پرچمعیت این کشور بیش ترین مقدار ممکن است. البته باید بگوییم که میزان تقاضا نیز در این مناطق بیش ترین مقدار است که به دلیل وجود امکانات و رفاه بیش تر و همچنین فرصت های کاری بیش تر و درآمد بالاتر می باشد.

البته خرید خانه در چین در مقایسه با دیگر کشورهای برتر اقتصادی جهان بسیار مقرون به صرفه و مناسب تر بوده و قیمت ها ارزان تر می باشد. به نوعی که اگر قوانین محدود کننده برای شهروندان خارجی برای خرید ملک در چین وجود نداشت، قطعا با هجوم سرمایه گذاران و خریداران ملک در این کشور مواجه می شدیم . ضمنا مقاله تحصیل در چین را نیز مطالعه نمایید تا چگونگی پذیرش در دانشگاه های چین را بشناسید.

اما دقت داشته باشید که شما برای خرید خانه در چین باید شرایط و اهداف خود را مدنظر قرار دهید و طبق آن و بودجه تان بهترین منطقه و شهر را برای این امر برگزینید. در ادامه قیمت هر متر مربع آپارتمان را در چند شهر مهم این کشور مشاهده خواهید نمود:

شهرهرمترمربع آپارتمان مرکز شهرهرمترمربع آپارتمان حومه شهر
هنگ کنگ218,353.73 یوان144,726.49 یوان
شانگهای132,407.41 یوان67,421.05 یوان
پکن116,942.34 یوان57,882.90 یوان
چنگدو28,147.86 یوان15,166.67 یوان
شنژن114,166.88 یوان55,020.18 یوان
ووهان32,692.31 یوان17,416.67 یوان
گوانگژو84,635.31 یوان35,638.94 یوان
هانگژو52,638.33 یوان30,781.87 یوان

وبینار بررسی مهاجرت به شیوه بازنشستگی و یا تمکن مالی

مهاجرت به کشورهای محبوب همچون چین به روش های مختلفی امکان پذیر است که از جمله آنها می توان به شیوه بازنسشتگی و یا تمکن مالی اشاره کرد.

کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به بررسی دقیق این شیوه پرداخته اند که توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که نیاز به دریافت جزئیات بیشتر دارید با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو وبینار بازنشستگی یا تکم مالی

مالیات خرید ملک در چین

پیش از بررسی شرایط مالیات خرید ملک در چین باید حتما پیشنهاد کنیم که عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را مطالعه نموده، زیرا شما را با چگونه یافتن شغل و اخذ ویزای کاری این کشور اشنا نموده و آخرین مدارک موردنیاز را در اختیارتان می گذارد.

اما از جمله اطلاعات خرید ملک در چین که باید از آن مطلع باشید، اینکه اقدام جهت خرید خانه در چین با برخی مالیات ها و هزینه های اجباری مواجه بوده که باید حتما آن ها را پرداخت نمایید. ضمنا هر ایالت نیز ممکن است طبق قوانین خود موارد مالیاتی خاصی نیز داشته باشد. اما مهم ترین موارد مالیات خرید ملک در چین به شرح زیر هستند:

  • 3 تا 5 درصد از قیمت ملک بابت مالیات بر سند
  • مالیات تمبر 0.5 درصد توسط هر دوی خریدار و فروشنده
  • مالیات تعمیر و نگهداری شهر و ساختمان 7 درصد
  • هزینه محضر 0.1 تا 0.3 درصدر از قیمت ملک هزینه محضر
  • هزینه انتقال سند 0.5 درصد

جهت کسب توضیحات بیش تر در رابطه با اطلاعات خرید ملک در چین و یا هرگونه شرایط و مراحل و روش های مهاجرتی به چین یا دیگر کشورها می توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

اطلاع از قوانین خرید ملک در کشورهای محبوب ایرانیان نیز راهنمای خوبی برای انتخاب مقصد نهایی شما عزیزان است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه