شرایط خرید ملک در لهستان

شرایط خرید ملک در لهستان یکی از مواردی بوده که هر فردی که قصد اقامت و ماندن در این کشور را دارد باید با آن آشنا باشد زیرا که با خرید خانه در لهستان دیگر نیازی به پرداخت اجاره به صورت ماهانه نیست و مقدار هزینه های زندگی کاهش می یابد. در این مقاله به کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا از تمامی شرایط خرید ملک در لهستان با خبر شوید.

به طور معمول خرید خانه در شهرهای خوب و بزرگ این کشور مانند ورشو، کراکوف و وروتسواف بیشتر است و متقاضیان بیشتری دارد که اصلی ترین علت آن اقامت داشتن در شهری با فرصت های شغلی بالا و درآمد بیشتر و یا حتی کیفیت آموزشی بهتر می باشد.

شرایط خرید ملک در لهستان

شرایط خرید ملک در لهستان گرچه آسان می باشد اما دقت داشته باشید که نمی توانید به این شیوه به اقامت برسید.

فهرست مطالب

در این شهرها ملک های زیادی هم برای اجاره و هم برای خرید وجود دارد و نیازی نیست بابت یافتن خانه مورد نظر نگرانی داشته باشید.

خرید ملک در لهستان همچنین می تواند یک روش سرمایه گذاری بسیار خوب نیز به شمار برود ، از آن جایی که تعداد مهاجران و دانشجویان از سراسر جهان در این کشور بسیار زیاد است و اکثر آن ها به دنبال اجاره خانه هستند این زمینه می تواند برای کسب خود از سرمایه خود بسیار مناسب باشد و درآمد خوبی از آن کسب کنید. 

برای این که شرایط دقیق این کشور برای سرمایه گذاری بدانید مقاله شرایط اقتصادی کشور لهستان را مطالعه نمایید.

شرایط خرید خانه در لهستان

شرایط خرید خانه در لهستان میان افرادی که تابعیت اروپا را دارند با افرادی که خارجی هستند بسیار متفاوت است، به طوری که برای افراد تابع اروپا هیچ محدودیتی برای خرید خانه در لهستان وجود ندارند اما برای افراد خارجی محدودیت هایی در نظر گرفته شده است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط خرید ملک در لهستان

افرادی که تابعیت اروپا را ندارند فقط در صورتی می توانند در این کشور خانه ای را خریداری کنند که مجوز لازم را از MIA (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji) دریافت کنند، فقط در صورتی می توان این مجوز را دریافت کرد که مجوز اقامت در داخل کشور را داشته باشید. در صورت دریافت مجوز دیگر هیچ محدودیتی برای خرید خانه در لهستان وجود ندارد.

اگر به فکر سرمایه گذاری در این زمینه هستید در ابتدا باید ویزای اقامت را دریافت کنید و به مدت مشخصی در این کشور اقامت کرده باشید، به عنوان مثال اگر با فردی با تابعیت لهستانی ازدواج کرده باشید فقط پس از مدت 2 سال اقامت خود می توانید برای خرید ملک در لهستان اقدام کنید. روش های مختلفی برای دریافت اقامت این کشور وجود دارد که با مطالعه مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان با تمامی آن ها آشنا شده و به کمک کارشناسان آی مهاجرتی اقدام نمایید.

قوانین خرید خانه در لهستان

همان طور که اشاره کردیم داشتن مجوز از مهم ترین شرایط خرید ملک در لهستان است و برای دریافت آن باید اقامت کشور را داشت اما شرط های دقیق تری برای دریافت این مجوز وجود دارد که در لیست زیر به شرح آن ها پرداخته ایم:

  • داشتن اقوام با تابعیت لهستانی
  • ازدواج با شهروند لهستانی
  • داشتن اقامت بلند مدت(بیشتر از 5 سال)
  • به ارث رسیدن ملک
  • فرد ثابت کند که هیچ سابقه کیفری نداشته و هیچ تهدیدی برای امنیت ملی و اجتماعی ایجاد نمی کند.

این مجوز برای افرادی که دارای مجوز اقامت کوتاه مدت یعنی کمتر از 2 سال هستند اعطا نمی شود. دریافت این مجوز حدود 2 الی 3 ماه زمان برده و در صورت رد درخواست می توان دوباره نیز اقدام کرد. مدت زمان اعتبار مجوز 12 ماه می باشد.

وبینار چگونگی اقامت با ثبت یک شرکت

انتقال سرمایه به کشور لهستان می تواند به شیوه های مختلفی انجام پذیرد که خرید ملک یکی از گران ترین آنها است . در صورتی که تمایل به اقدام به شیوه سرمایه گذاری دارید و می خواهید با هزینه کمتری آن را انجام دهید ، ثبت شرکت یکی از بهترین آنهاست.

در این وبینار کارشناس ارشد ما ثبت شرکت در این کشور استراتژیک را به عنوان یک شیوه ایده آل سرمایه گذاری برای شما عزیزان شرح داده است که توصیه می کنیم تا انتهای آن را تماشا کنید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار ثبت شرکت در لهستان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قرارداد خرید ملک در لهستان

پس از این که مجوز مورد نظر را دریافت نمودید ، می توانید برای خرید ملک در لهستان اقدام کنید، توضیح کامل مراحل انجام این فرآیند به شرح زیر است:

  1. وضعیت حقوقی خانه مورد نظر را بررسی کنید.
  2. یک مشاور املاک خوب پیدا کرده و اطمینان یابید که نماینده مجوز فعالیت حرفه خود را دارد.
  3. قرارداد اولیه خرید ملک و ترتیب نهایی خرید ملک را آماده نمایید: توجه داشته باشید که امکان اجرای قرارداد فروش نهایی بدون امضای قرارداد اولیه امکان پذیر نیست. قراردادها معمولا شامل قیمت و شرایط دو طرفین (دریافت منابع مالی و رضایت از نهارهای عمومی) می باشد.
  4. انجام اقدامات پس از نهایی شدن قرار داد.
قرارداد خرید ملک در لهستان

بعد از نهایی شدن قرارداد و هنگام تحویل ملک باید مدارک زیر را نیز دریافت کنید:

  • قرادادهای تامین کننده آب و برق
  • قرارداد خرید ملک در لهستان
  • بیمه خانه
  • گزارش معامله برای پرداخت مالیات
  • اطلاع رسانی به اجاره نشینان
  • سایر تعهدات ناشی از معامله

پیدا کردن ملک در لهستان

روش های زیادی برای پیدا کردن ملک در لهستان وجود دارد، که ساده ترین آن جست و جو در سایت های فروش املاک است، در این سایت ها عکس و فیلم های خانه به طور کامل قرار گرفته است و فرد می تواند به طور حضوری نیز از خانه دیدن کند، خوبی این سایت های این است که امکان اعمال کردن فیلترهای مورد نظر گزینه های نزدیک تر به خواسته ی خود را پیدا کرد.

روش دیگر مراجعه به مشاورین املاک است که می تواند برای افراد مهاجر بسیار مناسب تر باشد، چرا که این افراد کامل با محله ها و خانه های کشور آشنا هستند و می توانند بهترین گزینه ها را با توجه به شرایط فرد به او معرفی کرده و تمامی کارها مورد نیاز برای قرارداد را انجام دهد. البته برای دریافت مشاوره از این فرد باید مقدار پولی را نیز پرداخت کرد.

برای افرادی که دانشجو هستند این امر فرق دارد، چرا که معمولا این افراد به دنبال خانه های دانشجویی هستند و می توانند این خانه ها را در سایت دانشگاه ها و یا آگهی های درون محوطه دانشگاه بیابند. برای اطلاع دقیق تر از شرایط تحصیلی در این کشور به مقاله تحصیل در لهستان مراجعه کرده و آن را مطالعه فرمایید. شما همچنین می توانید با کمک کارشناسان آی مهاجرتی برای دریافت اقامت و خرید خانه اقدام نمایید.

Home buying sites in Poland

سایت های خرید خانه در لهستان

گفتیم که ساده ترین روش یافتن خانه مراجعه و جست و جو به سایت ها است.

در این سایت ها مشخصات کامل خانه به همراه عکس و فیلم آن در دسترس افراد قرار داده شده، برخی از بهترین سایت های خرید خانه در لهستان را برای شما قرار داده ایم:

 

otodom.pl

nieruchomosci-online.pl

adresowo.pl

domiporta.pl

leachandlang.com

properstar.com

ealestate.com.au

خرید خانه در لهستان با وام بانکی

خرید خانه در لهستان با وام بانکی

خرید خانه در لهستان با وام بانکی نیز ممکن است، بسیاری از بانک ها وام مسکن را به افراد اعطا می کنند که شرایط هرکدام نیز ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد و به همین علت پیشنهاد می شود که به کمک کارشناسان آی مهاجرتی از همه آن ها به طور دقیق اطلاع یابید . در مجموع شرایطی نیز به طور کلی برای همه آن ها به صورت مشترک وجود دارد، توجه داشته باشید که برخی از بانک ها به افراد خارجی وام مسکن اعطا نمی کنند.

دریافت این وام اصلا کار دشواری نبوده و برای افراد ساکن اروپا و لهستان بسیار راحت می باشد اما برای افرادی که تابعیت اروپا را ندارند روند این کار فرق می کند. در صورتی که فرد توانسته باشد مجوز خرید خانه را دریافت کرده باشد نصف راه را پیموده است چرا که داشتن این مجوز لازمه دریافت وام مسکن است.

مهم است که میزان و واحد درآمد شما چیست، برای این وام بهتر است که واحد پول دریافتی شما زلوتی باشد و بتوانید به بانک ثابت کنید که میزان درآمد ثابت در طول مدت پرداخت را دارا هستید. در صورتی که این شرایط را نداشته باشید ممکن است که وام از شما درخواست ارائه وثیقه کند. 

این که شما استخدام شده در یک شرکت باشید می تواند شانس دریافت وام را برای شما افرایش دهد البته این به این معنی نیست که افرادی با داشتن فعالیت تجاری خود شانسی برای دریافت این وام و خرید خانه در لهستان را ندارند.

با مطالعه مقالات زیر لهستان را هرچه بیشتر بشناسید تا بتوانید برای انتقال سرمایه خود تصمیمی هرچه بهتر و موفق تر بگیرید:

بانک های ارائه دهنده وام مسکن در لهستان

همه بانک های لهستان به خارجی ها وام مسکن را ارائه نمی دهند، به همین دلیل شناخت دقیق بانک های ارائه دهنده وام مسکن بسیار ضروری است. لیست زیر شامل اسامی بانک های ارائه دهنده وام مسکن در لهستان می باشد:

Banks offering mortgage loans in Poland

  • millennium
  • PKO BP
  • Pekao S.A
  • mBank
  • Santander
  • ING Bank Śląski
  • BNP Paribas

قیمت خرید خانه در لهستان

مهم ترین بخش برای انتخاب هر فرد میزان قیمت خرید خانه در لهستان است تا بتوان با توجه به درآمد و سرمایه بهترین انتخاب را انجام داده و دچار هیچ گونه ضرری نشد، میزان این قیمت ها با توجه به عوامل زیادی تغییر می کند. در حال حاضر برخی پیش بینی می کنند که هزینه خرید خانه ها افزایش می یابد، اما برخی دیگر عقیده دارند که با وضع اقتصادی لهستان این قیمت ها افرایش نمی یابد که تا اکنون این گمان درست بوده است.

میزان قیمت ها می تواند با توجه به شهر مورد نظر، منطقه سکونت و بزرگی خانه با یکدیگر متفاوت باشد. واضح است که شرایط خرید ملک در لهستان در شهرهای بزرگی مانند کراکوف، ورشو، وروتسواف و گدانسک گران تر از سایر شهرها می باشد اما می شود که مقدار درآمد نیز با این هزینه ها متناسب است. برای اطلاع دقیق از کار در این کشور مقاله شرایط کار در لهستان را به شما پیشنهاد می کنیم.

به طور کلی هزینه زندگی و خرید ملک در لهستان گران نمی باشد، که می تواند بسیار برای اقامت و سرمایه گذاری گزینه بسیار مناسبی باشد، چرا که می توان صرف هزینه کم، مقدار سود خوبی را به دست آورد. البته توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه خزید خانه، هزینه های جانبی دیگری مانند مالیت، بیمه، کارمزد، مشاور املاک و دفتر اسناد رسمی نیز وجود دارند.

قیمت خرید خانه در شهرهای لهستان

حتما می خواهید بدانید که هزینه دقیق خرید خانه در لهستان چه مقدار می باشد؟ جدول زیر شامل هزینه متوسط خرید خانه در شهرهای مختلف لهستان می باشد:

 

نام شهر

هر متر در حومه شهر به زلوتی هر متر در مرکز شهر به زلوتی

ورشو

12.458 20,222

وروتسواف

9.815 13.393

کراکوف

10.851

16.481

لودز 7.416

9.214

لوبلین 8.697

10.878

گدانسک 11.420

18.634

مالیات خرید ملک در لهستان

یکی از مواردی که باید حتما به آن توجه داشت مقدار مالیات خرید ملک در لهستان است که می توند با توجه به هر شهر و هر شرایط با دگری متفاوت باشد. همچنین اقامت در هر خانه مخارجی نیز دارد که باید آن ها را پرداخت کرد، برخی از این مخارج شامل موارد زیر است:

  • قبض ها (برق، آب، گاز)
  • قبض تلفن
  • شارژ اینترنت

اقامت با خرید ملک در لهستان

خیلی از افراد به دنبال دریافت اقامت با خرید ملک در لهستان هستند، این امکان در برخی از کشورهای اروپا وجود دارد اما باید بگوییم که امکان دریافت اقامت به خرید خانه در لهستان ممکن نمی باشد و نمی توان با سرمایه گذاری در این زمینه اقامتی دریافت کرد، از طرفی دیگر همان طور که گفتیم از شرایط خرید ملک در لهستان این است که در ابتدا اقامت را دریافت کرده باشید.

اگر به جای خرید، قصد دریافت اقامت را از طریق اجاره ملک در این کشور دارید ما پیشنهاد می کنیم که مقاله اقامت با اجاره ملک در لهستان را مطالعه نمایید.

در این مقاله که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه شده است به بررسی کامل شرایط خرید ملک در لهستان پرداخته شده و در دسترس شما قرار گرفته است، برای رفع ابهامات و سوالات با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار شرایط خرید ملک در لهستان

قطعا در رابطه با خرید ملک در لهستان پرسش های زیادی در ذهن تان وجود دارد که به برخی از متداول ترین آنها در پایان پرداخته ایم و در صورتی که سوالی در این زمینه برایتان وجود دارد ، حتما با مشاورین ما تماس بگیرید. 

خیر، نمی توان با خرید خانه در لهستان به اقامت این کشور دست پیدا کرد.

شهرهای بزرگی مانند ورشو، کراکوف، لودر و گدانسک می توانند گزینه بسیار خوبی برای خرید خانه و اقامت باشند.

از طریق سایت ها می توان خانه مورد نظر را یافت و یا با پرداخت کمی پول از مشاورین املاک کمک گرفت که این روش می تواند مناسب تر باشد چرا که این افراد با تمامی شرایط خرید ملک در لهستان آشنا هستند و می توانند شما را راهنمایی کنند.

متقاضیان باید تمامی مدارک را فراهم نموده و تا 180 روز قبل از تاریخ سفر خود درخواست ویزا نمایند ، برای جلوگیری از مشکلات نابله، افرادی که توانسته باشند مجوز خرید خانه در لهستان را دریافت کنند می توانند برای دریافت وام نیز اقدام نمایند.شی از تاخیر در روند پردازش ، تمامی درخواست های ویزا باید حداقل 21 روز کاری قبل از تاریخ سفر ارائه شود.

مهم ترین شرط دریافت مجوز خرید است که با داشتن مجوز اقامت در این کشور می توان آن را اخذ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه