اطلاعات شهرهای کشور چین

اطلاعات شهرهای کشور چین می تواند شما را به شناخت بالایی از این کشور رسانده و در انتخاب مقصد برای مهاجرت یا سفر کمک شایانی به شما نماید. به نوعی باید شناختن بهترین شهرهای چین یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت هر فردی قرار بگیرد تا بتواند با توجه به هدف خود به هر آنچه که از مهاجرت می خواهد برسد.

کشور چین سومین کشور وسیع جهان و پرجمعیت ترین بر روی این کرده خاکی است است که همین امر موجب شده تا شهرهای بزرگ و پر جمعیت در آن کم نباشند.

اطلاعات شهرهای کشور چین

هر یک از شهرهای کشور چین در نوع خود جاذبه ای بی نظیر بوده و در سطح جهانی در حوزه های کاری ، تحصیلی و اقتصادی شهرت دارند.

فهرست مطالب

در این میان برخی از شهرهای آن متفاوت از سایرین بوده و می توانند به عنوان مناسب ترین مقصد جهت زندگی انتخاب شوند، چون دارای بالاترین امکانات، بهترین مدارس و دانشگاه ها، خدمات درمانی مناسب، فرصت های شغلی بسیار و رفاه بیش تری نسبت به سایر شهرها و مناطق این کشور هستند.

با معرفی شهرهای بزرگ چین شما دارای اطلاعات بیش تر شده و برای مهاجرت و نقل مکان به این کشور نیز آماده تر می شوید و باتوجه به هدف و برنامه تان قادر خواهید بود مناسب ترین شهر و نقطه را برگزینید.

در این مقاله تیم مشاورین آی مهاجرتی به شما اطلاعات شهرهای کشور چین را به بهترین نحو ممکن ارائه خواهند کرد . همچنین مقاله مکان های تاریخی و گردشگری چین را نیز مطالعه کرده تا بهترین و دیدنی ترین جاذبه های چین را بشناسید.

گرانترین شهر چین

هنگ کنگ یک منطقه شهری و اداری ویژه چین در شرق دلتای رودخانه مروارید دریای چین جنوبی است. هنگ کنگ با مساحت 1104 کیلومتر مربع اما با داشتن 7.5 میلیون نفر یکی از پرجمعیت ترین مکان های جهان است. هنگ کنگ از سال 1842 مستعمره امپراتوری بریتانیا بود تا این که در سال 1997 به چین بازگردانده شد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
اطلاعات شهرهای کشور چین

هنگ کنگ گرانترین شهر چین به عنوان یک منطقه اداری ویژه، سیستم های حکومتی و اقتصادی جداگانه ای را از سرزمین اصلی چین تحت اصل “یک کشور، دو سیستم” حفظ می کند. ضمنا جمعیت عمده هنگ کنگ چینی هایی هستند که به زبان کانتونی صحبت می کنند، این شهر بندری یک کلان شهر پویا با فضای باز جهانی است.

هنگ کنگ یک مقصد توریستی محبوب و همچنین یکی از مراکز تجاری بزرگ جهان است. این منطقه بیش از 260 جزیره دورافتاده دارد که تعداد کمی از آن ها مسکونی هستند. این بدان معنی است که هنگ کنگ طیف وسیعی از تضادها را ارائه می دهد و با جزایر متعددی دارد که جایگزینی آرام برای انرژی دیوانه کننده هستند . جزیره هنگ کنگ ترکیبی جذاب از آسمان خراش های مدرن، ساختمان های استعماری و معابد سنتی است.

با سفر به هنگ کنگ، عمیقا در دنیای زندگی شلوغ شهری، سنت های نمادین چینی و همچنین مدرنیته غرق خواهید شد. سفر دریایی در بندر، گشت و گذار در قله ویکتوریا و تورهای غذاخوری بهترین چیزهایی هستند که در هنگ کنگ می توانید انجام دهید و نباید آن را از دست بدهید.

شانگهای قطب اصلی چین

شانگهای قطب اصلی چین

در ادامه معرفی شهرهای مهم و اصلی چین شانگهای یکی از بهترین نمونه های توسعه اقتصادی خارق العاده این کشور در عصر مدرن است. شانگهای از یک شهر ساحلی کوچک تبدیل به یک کلان شهر بین المللی مشهور شد که توجه بیشتری را از سراسر جهان به خود جلب می کرد. این شهر سرشار از انبوهی از آسمان خراش ها، معماری های قدیمی و جدید چشمگیر، زندگی شهری پرهیاهو، و بسیاری از لذت های محلی است که ارزش کشف دارند.

شانگهای قطب اصلی چین، نقش مهمی در اقتصاد این کشور و آسیا به عنوان مرکز تجارت داخلی و بین المللی، مالی، حمل و نقل و بسیاری از صنایع دیگر ایفا می کند. از این رو، شانگهای نه تنها یک مقصد محبوب برای گردشگران است، بلکه یک شهر ترجیحی چینی برای رویدادهای مهم اقتصادی و فرهنگی ملی و بین المللی است.

شانگهای نقش اساسی در اقتصاد ملی ایفا می کند. صنایع عمده شامل متالورژی، ماشین سازی، کشتی سازی، مواد شیمیایی، الکترونیک، ابزار و متر، نساجی و سایر صنایع سبک، علاوه بر صنعت بسیار توسعه یافته بازرگانی، بانکداری و کشتیرانی اقیانوس پیما است. منطقه جدید پودونگ که توسط رودخانه هوانگپو از شهر قدیمی جدا شده است، اکنون در حال توسعه و ساخت و ساز شدید است.

حتما مقاله هزینه های زندگی در چین را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا از مبالغ و مخارج زندگی در این کشور با جزئیات دقیق آشنایی پیدا کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بیجینگ یا پکن پایتخت چین

بیجینگ یا پکن پایتخت چین در رتبه اول شهرهای بزرگ این کشور قرار دارد که به عنوان شهر تاریخی در جهان و یکی از هفت پایتخت باستانی برتر چین شناخته می شود. پکن از زمان سلسله لیوآ به عنوان مقر قدرت کشور برای بیش از 850 سال بوده و اکنون یک پایتخت امپراتوری “مدرن” و همچنین مرکز سیاست، فرهنگ، علم، آموزش، مبادلات بین المللی کشور و همچنین یک کلان شهر شلوغ و پر از سرزندگی است.

این شهر یکی از بزرگ ترین پایتخت های باستانی در چین است و دارای بیشترین تعداد میراث فرهنگی در سراسر کشور با شش میراث جهانی یونسکو می باشد. همچنین پکن دارای آثار تاریخی متعددی است که شاهد رویدادهای مهم کشور در زمان های گذشته است. این شهر قطعا در معرفی شهرهای مهم و دیدنی چین وجود خواهد داشت.

کل جمعیت شهر چیزی در حدود 21.54 میلیون نفر است که جمعیت شهری آن 18.63 میلیون نفر می باشد. پکن که به عنوان برترین مرکز توریستی در چین رتبه بندی می شود، بیشتر به خاطر شکوهش که به دوران سلسله مینگ-کینگ بازمی گردد، مشهور است و در گذشته پررونق ترین روزهای شهر نیز بوده است.

یکی از نقاط برجسته پکن دیوار بزرگ است که به عنوان نماد چین در نظر گرفته می شود. دیوار بزرگ چین مجموعه‌ای از استحکامات است که به طور کلی از شرق به غرب در سراسر بخش شمالی چین می‌گذرد که از سنگ، آجر، خاک کوبیده شده، چوب و مواد دیگر ساخته شده است که در اصل تا حدی برای محافظت از مرزهای شمالی ساخته شده است.

گوانگژو یک پایگاه تولیدی قدرتمند

گوانگژو یک پایگاه تولیدی قدرتمند در چین است که میلیون ها نفر را از روستاها برای کار در کارخانه های خود جذب کرده است. مقادیر زیادی لباس، لوازم الکترونیکی، کالاهای پلاستیکی و اسباب بازی از گوانگژو به سرتاسر جهان ارسال می شود. 

شهری که اخیرا با رونق اقتصادی چین به وجود آمده است، هر دو سال یک بار میزبان نمایشگاه واردات و صادرات چین یا نمایشگاه کانتون است . در ادامه معرفی شهرهای کشور چین، این شهر ثروتمندترین شهر در سرزمین اصلی چین است که هنوز هم درست بالای شنژن است. 

گوانگژو به عنوان یکی از مرفه ترین شهرهای تجاری در چین، نمادی از قدرت تجارت و اقتصاد چین نیز شناخته می شود که بزرگ ترین و مهم ترین دروازه در جنوب چین است.

گوانگژو یک پایگاه تولیدی قدرتمند

این شهر با جمعیت کل 13.64 میلیون نفر به عنوان قدیمی ترین بندر تجاری چین، در سال 200 قبل از میلاد یک مرکز تجارت خارجی بود. بندر هوانگپو در این شهر، جایی است که کشتی های اقیانوس پیما می توانند لنگر بیاندازند و دارای خطوط ناوبری است که به تمام قاره های جهان می‌رسند.

از سال 1957، نمایشگاه کالاهای صادراتی چین به صورت سالانه دوبار در اینجا برگزار می شود، یکی در بهار و دیگری در پاییز. به عنوان یک بندر مهم ورودی – خروجی برای گردشگران خارجی، گوانگژو دارای تعداد زیادی هتل مدرن نیز است. مقاله مهاجرت به چین هرچیزی که برای نقل مکان به این کشور نیاز دارید و مهم است را به شما ارائه خواهد کرد، مطالعه آن را از دست ندهید.

شناخت هر چه بیشتر کشور چین شما را در داشتن اقامتی آسانتر راهنمایی می نماید ، پس مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

زیباترین شهر چین

در ادامه معرفی شهرهای بزرگ چین در این قسمت قصد داریم زیباترین شهر چین را به شما معرفی کنیم که آن هم شهری نیست جز شهر یانگشو.

این شهر واقع در بخش جنوب شرقی شهر گویلین، حدود 65 کیلومتر دورتر از مرکز شهر، یک شهرستان کمی قدیمی با بیش از 1400 سال قدمت از سلسله Sui است و به عنوان « زادگاه بهشتی سفر بر روی زمین » شهرت یافته است.

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: ((مناظر گویلین در جهان بی نظیر است و مناظر یانگ شوو بهترین در گویلین است)) ، بنابراین یانگ شوو جذاب بی وقفه مسافران بی شماری را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

 

زیباترین شهر چین

هنگامی که به این شهر قدم می گذارید، منظره روستایی زمردی خاص آن، تپه های دوست داشتنی ، چشم انداز صلح آمیز رودخانه لی مانند نقاشی مرکب سنتی چینی، تجربیات سرگرم کننده متنوع در فضای باز، فرهنگ با مفهوم چینی باستان و غیره به شما خواهد گفت که چرا اینجا هر ساله در فهرست سفرهای بازدیدکنندگان به چین رتبه بالایی دارد.

کوه های دوست داشتنی بی پایان کارست لندفرم در اینجا شما را به تعجب وا می دارند که آیا چیزی که می بینید افسانه است یا واقعیت. در اینجا منظره و زندگی روستایی را خواهید دید، از جمله شخم زدن دهقانان محلی در مزارع وصله‌آلودشان، اردک هایی که در رودخانه شنا می کنند و زنبورهایی در میان شکوفه ها.

 

شنژن سریعترین شهر در حال توسعه در سراسر جهان است، از دهکده ماهیگیری تا دومین اقتصاد چین در تنها 40 سال . شرکت های مبتنی بر فناوری، مانند Tencent، Huawei، ZTE و DJI، صنایع محلی با ارزش افزوده بالا با سرعت زیاد در این شهر در حال رشد هستند.

در حال حاضر اتفاق نظر وجود دارد که شنژن مکان خوبی برای جستجوی فرصت های تجاری است. زیرا در مرحله اول شرکت های محلی که به بازدهی بالا معروف هستند، از فرآیند تصمیم گیری سریع و بدون تشریفات اداری حمایت می‌کنند. ثانیا با سیاست های مختلف یارانه‌ای که به روی افراد شایسته باز می‌شود، در نهایت، شنژن پر از پتانسیل شده و روزی رقیب لندن و نیویورک خواهد بود.

جالب این که به نرخ رشد سریع در منطقه در چین، در اصطلاح «سرعت شنژن» می گویند. موفقیت این شهر دولت چین را بر آن داشت تا چندین شهر ساحلی دیگر را به مناطق ویژه اقتصادی تبدیل کند و نوسازی را در زمینه های مختلف تشویق کند.

شنژن به یک منطقه آزمایشی برای اصلاحات اقتصادی و آزادسازی چین تبدیل شد و اقداماتی مانند راه اندازی مجدد بازارهای سهام در این شهر شروع گردید و بعدا در سایر نقاط چین به منظور هموارسازی انتقال به سیاست های جدید اتخاذ شد.

شنژن دارای دانشگاه و چندین کالج مطرح بوده و سرشار از شرکت های مختلف با بازار کار برای افراد متخصص است. همچنین این شهر بهترین مقصد برای راه اندازی استارتاپ و یا ثبت شرکت می باشد و اکثر از سوی افرادی با چنین نیاتی انتخاب می شود.

شنژن سریعترین شهر در حال توسعه

چنگدو شهری پر جنب و جوش

چنگدو شهری پر جنب و جوش

چنگدو شهری پر جنب و جوش که درست در منطقه مرکزی استان واقع شده است و به عنوان پایتخت استان حاصلخیز سیچوان شناخته می شود. این شهر مرکز مهم اقتصادی، مالی، تجاری، فرهنگی، حمل و نقل و ارتباطی غرب چین است. 

چنگدو با جمعیتی حدود 16.33 میلیون نفر یکی از سه شهر پرجمعیت غرب چین به همراه چونگ کینگ و شیان است.

چین کشوری عظیم با تنوع فرهنگی منطقه ای متمایز از شمال تا جنوب، از غرب تا شرق است. سیچوان، زادگاه پانداهای غول پیکر بومی، با هنر آشپزی مشهور جهانی خود، یکی از برجسته ترین نمونه های غنای سنت چینی شناخته می شود. 

بدیهی است که چنکدو مقصدی جذاب برای هر فرهنگ دوست، به‌ویژه عاشقان غذاخوری است.

این شهر در سال 2011 توسط یونسکو به عنوان شهر غذا و خوراک شناخته شد. چنگدو یکی از لذت بخش ترین مراکز استانی در چین محسوب می شود و بسیاری آن را ستایش می کنند. پایتخت سیچوان، مدرن و آرام، طیف وسیعی از مکان ها و فعالیت ها را ارائه می دهد.

چنگدو یک استثنا در میان شهرهای بزرگ چین است که سرعت زندگی در آن در میان شهرهای بزرگ چین آرام ترین است. اگرچه صنعت نقشی در اقتصاد چنگدو دارد و سرمایه‌گذاری داخلی قابل توجهی انجام شده است، رشد آن عمدتا نتیجه موج شهرنشینی است که جمعیت روستایی را به سمت شهرها در جستجوی زندگی بهتر سوق می‌دهد.

تیانجین یک بندر بزرگ

در ادامه معرفی شهرهای مهم و دیدنی چین، تیانجین یک بندر بزرگ و مرکز تولیدی در خلیج بوهای است که به دلیل موقعیت کلیدی آن در کانال بزرگ که یانگ تسه و رودخانه زرد را به هم پیوند می‌دهد، تاریخ قابل توجهی دارد. تنها پنجمین بندر بزرگ کانتینری در چین هنوز هم بیش از 10 میلیون کانتینر در سال جابجا می کند و به عنوان دروازه حمل و نقل به پکن، تنها 70 کیلومتری شمال غربی آن عمل می کند.

سرمایه گذاری های عظیم خارجی و ملی در بخش تولید، آن را به سومین شهر بزرگ چین تبدیل کرده است. تیانجین از موقعیت خود در کنار دریا و بین پکن و دریای بوهای سود زیادی می برد. این شهر بزرگترین شهر بندری در شمال چین است که شرایط خوب حمل و نقل و منابع طبیعی غنی، رونق طولانی مدت صنعت سنگین آن را تضمین می کند.

اگر قصد سفر کاری یا قصد اشتغال در بخش های صنعت هوانوردی، پتروشیمی، اطلاعات الکترونیکی، داروسازی زیستی، انرژی های نو، نساجی، خودروسازی و صنعت متالورژی دارید، حتما تیانجین را به مقصد خود به چین اضافه کنید. 

ضمن اینکه مقاله تحصیل در چین نیز به رایگان در سایت آی مهاجرتی در دسترس قرار داده شده تا شما اطلاعاتی که در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه های چین نیاز دارید را به دست آورید.

قدیمی ترین شهر چین

یکی از مباحث مهم در جمع آوری اطلاعات شهرهای کشور چین این است که باید قدیمی ترین شهر چین را نیز بشناسید. برای کسانی که در غنای تاریخ چین هستند، شیان شهری امیدوار کننده برای علاقه شما خواهد بود و با سفر به آن به دل تاریخ چین سفر خواهید کرد.

شیان با افتخار به عنوان مشهورترین پایتخت باستانی چین در نظر گرفته می شود. در ابتدا باید به تاریخ باشکوه آن اشاره کرد که بیش از 3 هزار سال ثبت شده و از تکامل با تأسیس سلسله کین، اولین امپراتوری متحد چین را شامل می شود. شیان در زمان های قدیم چانگان نامیده می شد که در زبان چینی به معنای صلح ابدی است.

شیان اکنون تبدیل به یک شهر مدرن شده است که هنوز شکوه والای گذشته را با نقاط فرهنگی و تاریخی متعدد در اطراف شهر در خود جای داده است.

قدیمی ترین شهر چین

با هدف حفظ گنجینه های باستانی شیان تا حد امکان، هیچ راه آهن زیرزمینی در اینجا تأسیس نشده است. از این رو این شهر در میان توسعه جهانی همچنان یک محیط آرام و تاریخی منحصر به فرد باقی مانده است.

برترین جاذبه های گردشگری که در شیان نباید از دست بدهید شامل مواردی همچون: جنگجویان و اسب های سفالی (ارتش سفالین)، دیوار شهر باستانی شیان، معبد بزرگ غاز وحشی و محله مسلمانان است که زیبایی و هنر بی نهایتی را به تصویر می کشند.

وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش روی هر کدام به شما علاقه مندان به زندگی در کشوری دیگر کمک می کند تا با دیدی وسیع تر نسبت به انتخاب مقصد خود اقام نمایید.

در این مسیر نیز ما تلاش نموده ایم تا با بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو در این وبینار شما عزیزان را یاری نماییم . توصیه می کنیم تا انتهای این وبینار را تماشا نموده و در صورتی که هرگونه سوالی در این زمینه دارید با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

ووهان پرجمعیت ترین شهر در مرکز چین

ووهان پرجمعیت ترین شهر در مرکز چین، با بیش از یازده میلیون جمعیت، نهمین شهر پرجمعیت چین و یکی از نه شهر مرکزی ملی چین است. نام «ووهان» از منشأ تاریخی شهر از مجموعه ای از ووچانگ، هانکو و هانیانگ گرفته شده است، «آب طلایی» رودخانه یانگ تسه و رودخانه هان از ناحیه شهری عبور می کند و ووهان را به سه منطقه ووچانگ، هانکو و هانیانگ تقسیم می کند.

ووهان در طول تاریخ به عنوان یک بندر شلوغ شهری برای تجارت و تجارت خدمت کرده است. ووهان مرکز سیاسی، اقتصادی، مالی، تجاری، فرهنگی و آموزشی چین مرکزی به حساب می‌آید و یک مرکز حمل ونقل مهم است که ده ها راه آهن، جاده و بزرگراه از آن می‌گذرد و به شهرهای بزرگ دیگر متصل می شود.

ووهان به دلیل نقش کلیدی آن در حمل و نقل داخلی، گاهی اوقات توسط منابع خارجی به عنوان «شیکاگوی چین» شناخته می شود. این شهر دارای سه منطقه توسعه ملی، چهار پارک توسعه علمی و فناوری، بیش از 350 مؤسسه تحقیقاتی و 1656 شرکت فناوری پیشرفته می باشد.

این شهر دارای چندین مؤسسه آموزش عالی برجسته از جمله دانشگاه ووهان و دانشگاه علم و فناوری Huazhong است. ووهان یکی از شهرهای بزرگ جهان از نظر خروجی های تحقیقاتی علمی است و توسط یونسکو به عنوان شهر خلاق در زمینه طراحی معرفی شد. ووهان همچنین بر اساس شاخص مراکز مالی جهانی، از 100 مرکز مالی برتر جهان شناخته می شود.

پر جمعیت ترین شهرهای چین

جهت کسب بیش تر اطلاعات شهرهای کشور چین شاید مناسب باشد بدانید که پر جمعیت ترین شهرهای چین کدام شهرهای این کشور را شامل می شود، در ادامه طبق آخرین آمارگیری پر جمعیت ترین شهرهای این کشور را مشاهده خواهید کرد:

پرجمعیت ترین شهرهای کشور چین

اگر نیاز بیش تری به اطلاعات شهرهای کشور چین دارید، یا نیاز به کسب مشاوره و راهنمایی در رابطه با روش های مهاجرتی به هر جای جهان دارید، فقط کافی است با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

سوال پرتکرار اطلاعات شهرهای کشور چین

مطالعه سوالات پرتکرار می تواند برای شما عزیزان راهنمای خوبی باشد و کارشناسان ما از طریق بخش دیدگاه پاسخگوی شما عزیزان هستند.

در حال حاضر پایتخت کشور چین پکن یا همان بیجینگ می باشد.

بله، اگر قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را داشته باشید، داشتن اطلاعات شهرهای کشور چین جزئی از اطلاعات بسیاری است که باید جمع آوری کرده تا یک سفر موفق را تجربه نمایید.

بر اساس اطلاعات شهرهای کشور چین باید گفت که هنگ کنگ گران ترین شهر چین بوده و هزینه ها و مخارج در آن بالاترین است.

طبق اطلاعات شهرهای کشور چین یانگشو زیباترین شهر کشور چین بوده که زیبایی غیر قابل وصفی را ارائه می کند.

شنژن سریعترین شهر در حال توسعه چین است که طی 40 سال گذشته رشد آن بسیار بالا و شگفت انگیز بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه