لیست بهترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان اقدام می‌کنند اهداف خاص خود را دنبال می‌نمایند که در میان این اهداف معمولا رسیدن به درآمد و مزد بالا نیز قرار دارد.

باید گفت اصلی‌ترین دلیل ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی دستیابی به مدرک، دانش و تخصصی است که از طریق آن بتوان به شغل مورد علاقه و درآمد دلخواه رسید.

حالا با وجود تنوع بسیاری که رشته‌های دانشگاهی در این کشور دارند، ممکن است با کمی سردرگمی و یا ابهام مواجه شوید که کدام رشته خواهد توانست شما را در آینده به درآمد بالایی برساند.

لیست بهترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

آلمان به عنوان کشور فرصت‌ها برای اغلب رشته های تحصیلی بازار کار و درآمد ایده آل دارد که با تخصص در رشته انتخابی تان آینده‌ای مطمئن خواهید داشت.

فهرست مطالب

معمولا در تمامی مشاغل و حرفه‌ها افرادی هستند که توانسته‌اند درآمدهای بالا و قابل توجهی را به دست آورند، اما در این‌جا رشته‌هایی را خواهیم شناخت که کار در اکثر گرایش‌های آنان امکان رسیدن به درآمد بالا را مهیا می‌سازد.

اگر بخواهیم به طورکل رشته‌هایی را نام ببریم که با تحصیل در آن‌ها بتوانید درآمد بالایی را برای آینده‌تان تضمین کنید، باید به رشته‌های پزشکی، فنی-مهندسی، حقوق و علوم انسانی اشاره کرد که هرکدام از چندین شاخه و گرایش تشکیل شده است. ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا لیست بهترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان را دقیق تر بشناسید.

علاوه بر این مطالعه عنوان بهترین شهرهای آلمان برای کار می‌تواند در انتخاب مقصد مناسب جهت اشتغال در این کشور به شما کمک شایانی نماید و اطلاعات بسیار کارآمدی را در اختیارتان بگذارد.

بهترین و پولسازترین رشته‌های مهندسی در آلمان

رشته‌های مهندسی در میان ما ایرانیان از طرفداران بسیاری برخوردار است و افراد بسیاری قصد تحصیل در رشته‌های مهندسی در کشور آلمان را دارند. باید بگوییم که آلمان یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل این رشته‌ها خواهد بود، چون هم دانشگاه‌های بسیار معتبر و بزرگی دارد و هم بازار کار فراهمی در اختیار دارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
لیست بهترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

کشور آلمان یک کشور صنعتی و سرشار از صنایع و کارخانجات مختلف است که همه آن‌ها به مهندسین حوزه‌های خود نیازمند هستند. به طورکل باید بگوییم که اکثر رشته‌های مهندسی در آلمان از درآمدهای خوب و همچنین فرصت‌های کاری مناسبی برخوردار هستند. ضمن این‌که روزبه روز نیاز به نیروی متخصص در این کشور بیش‌تر حس می‌شود.

پس اگر قصد تحصیل در رشته‌های مهندسی در آلمان را دارید، فرصت را از دست ندهید. اما در ادامه اگر بخواهیم بهترین و پولسازترین رشته‌های مهندسی در آلمان را نام ببریم، این رشته‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • مهندسی مکانیک با متوسط درآمد 3490 یورو ماهانه
  • مهندسی برق با متوسط درآمد 3680 یورو ماهانه
  • مهندسی علوم کامپیوتر با متوسط درآمد 5700 یورو ماهانه
  • مهندسی شیمی با متوسط درآمد 3800 یورو ماهانه
  • مهندسی عمران با متوسط درآمد 3325 یورو ماهانه
  • مهندسی خودرو با متوسط درآمد 2985 یورو ماهانه
  • مهندسی پزشکی با متوسط درآمد 3150 یورو ماهانه
جذاب‌ترین و پردرآمدترین رشته های پزشکی در آلمان

جذاب‌ترین و پردرآمدترین رشته های پزشکی در آلمان

حوزه‌های پزشکی به طورکل از درآمدهای بسیار بالایی در کشور آلمان برخوردار هستند و معمولا به عنوان پردرآمدترین مشاغل نیز شناخته می‌شوند. به همین خاطر همواره از تعداد بالایی متقاضی برخوردار هستند که پذیرش در آن با یکدیگر درحال رقابت می‌باشند.

باید توجه داشته باشید که دوره ابتدایی پذیرش رشته پزشکی عمومی بوده و به گرایش یا شاخه خاصی تقسیم نمی‌شود و پس از اخذ آن علاقمندان خواهند توانست جهت ادامه تحصیل در حوزه‌های تخصص به گرایش‌های مختلف وارد شوند که این امر بسیار سخت و رقابتی بوده و دریافت مدرک در مقطع تخصص تاثیر بسیاری بر درآمد پزشکان دارد.

البته نوع گرایش تخصص بر میزان درآمد تاثیرگذار خواهد بود. اما اگر به طورکل در پی یافتن پول‌سازترین رشته تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان هستید باید به دنبال رشته‌های پزشکی بروید. در ادامه برخی از جذاب‌ترین و پردرآمدترین رشته های پزشکی در آلمان را مشاهده می‌نمایید:

  • پزشکی عمومی با درآمد ماهانه 7070 یورو
  • پرستاری با درآمد ماهانه 3000 یورو
  • جراح قلب با درآمد ماهانه 15400 یورو
  • فیزیوتراپ با درآمد ماهانه 6950 یورو
  • متخصص داخلی با درآمد ماهانه 11300 یورو
  • جراح عمومی با درآمد ماهانه 11000 یورو
  • چشم پزشک با درآمد ماهانه 6975 یورو
  • رادیولوژیست با درآمد ماهانه 11700 یورو

نگاهی دقیق بر شرایط تحصیل در آلمان

هر انچه را که باید به عنوان یک فرد علاقه مند به تحصیل در آلمان بدانید، کارشناس ارشد ما در این وبینار به صورت دقیق برای شما عزیزان شرح داده است.

توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و جهت دریافت مشاوره تخصصی تر با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

لیستی از بهترین رشته های کامپیوتر و ریاضیات در آلمان

آلمان بهترین دانشکده‌های علوم کامپیوتر و ریاضیات را در خود جای داده است که علاوه بر آموزش و تدریس با کیفیت، به عنوان دانشگاه‌های تحقیقاتی بسیار معتبری نیز شناخته می‌شوند. 

در این دانشگاه‌ها دانشجویان با علوم و دروس جدید و نوین با علم کامپیوتر آشنا می‌شوند و گرایش‌های مختلفی را پیش روی خود می‌بینند.

باتوجه به رشد زندگی ماشینی و همچنین پر رنگ‌تر شدن حضور کامپیوترها در زندگی انسان‌ها نیاز به متخصصینی جهت طراحی، ساخت، پشتیبانی و تعمیر این کامپیوترها روزبه روز افزایش می‌یابد که این نیاز در کشورهای برتر و تراز اول بیش‌تر خواهد بود.

رشته‌های کامپیوتر در آینده قطعا نه تنها در آلمان بلکه در تمام جهان در زمره پردرآمدترین و بهترین مشاغل قرار خواهند گرفت که روز به روز نیاز به متخصصان آن نیز افزایش پیدا می‌کند. پس اگر به دنبال رشته‌ای پول‌ساز برای آینده خود هستید، رشته‌های کامپیوتر را حتما مدنظر قرار دهید.

در حال حاضر بهترین و پردرآمدترین رشته‌های این حوزه شامل موارد زیر می‌شود:

  • مهندسی کامپیوتر دانشگاه فنی درسدن
  • رشته ریاضیات دانشگاله فنی برلین
  • رشته ریاضیات دانشگاه فنی مونیخ
  • لیسانس علوم کامپیوتر دانشگاه RWTH آخن
  • لیسانس مهندسی کامپیوتر دانشگاه RWTH آخن
  • مهندسی نرم افزار دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ

بهترین رشته های علوم انسانی در آلمان

اگر به دنبال تحصیل رشته‌های علوم انسانی و پس از آن رسیدن به فرصت‌های شغلی در آلمان هستید، این کشور طیف وسیعی از مشاغل را در این زمینه ارائه می‌دهد، از تحقیق و آموزش گرفته تا مؤسسات فرهنگی و اجتماعی. این فرصت مناسبی برای علاقمندان به این حوزه جهت تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان است.

میزان درآمد در رشته‌های علوم انسانی در آلمان به میزان سابقه کار و همچنین میزان دانش و تخصص بستگی بسیاری دارد، پس نباید میزان درآمدی یکسان را برای یک فرد تازه فارغ التحصیل شده با فردی با چندین سال تجربه کاری درخواست کرد. پس همواره سعی بر افزایش تخصص و تجربه خود در این حوزه داشته باشید.

همچنین رشته‌های حقوق و روانشناسی در علوم انسانی معمولا در میان رشته‌های بسیار پرطرفدار با درآمد بالا قرار دارند. در ادامه این بخش برخی از بهترین رشته های علوم انسانی در آلمان به همراه میزان درآمد آنان را مشاهده خواهید کرد:

رشته تحصیلی متوسط درآمد ماهانه
روانشناسی 5880 یورو
حقوق 4950 یورو
روزنامه نگاری 4000 یورو
جامعه شناسی 4250 یورو
علوم سیاسی 5116 یورو
فلسفه 5310 یورو

بهترین رشته های مدیریت در آلمان

یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در دسترس برای دانشجویان بین‌المللی رشته مدیریت در دانشگاه‌های آلمان است. این کشور باتوجه به صنایع و بیزنس‌های فراوانی که دارد به مدیران بسیاری در حوزه‌های مختلف نیازمند خواهد بود تا امور کاری و سازمانی شرکت مربوطه را مدیریت و رهبری کنند.

خوشبختانه رشته مدیریت در دانشگاه‌های آلمان در شاخه‌ها و گرایش‌های مختلفی به علاقمندان ارائه می‌شود که هرکدام مختص به حوزه‌ای جداگانه و متفاوت است. علاوه بر این رشته‌های مدیریت در این کشور از درآمدهای بالایی برخوردار هستند، به طوری‌که مدیران عامل و مدیران بازاریابی در زمره مشاغل پردرآمد این کشور قرار می‌گیرند.

در حال حاضر بهترین رشته های مدیریت در آلمان شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدیریت ساخت در دانشگاه RWTH آخن
  • مدیریت بهداشت بین الملل در مدرسه تجارت و نوآوری برلین
  • مدیریت فناوری در دانشگاه فنی مونیخ
  • مدیریت منابع انسانی در دانشگاه صنعت و اقتصاد برلین
  • مدیریت بازاریابی در مدرسه اقتصاد مونیخ
  • مدیریت مالی در دانشگاه علمی کاربردی فولدا
  • مدیریت بازرگانی در دانشگاه بین المللی شیلر

معرفی بهترین رشته های هنر در آلمان

کشور آلمان یک مقصد فرهنگی بسیار مناسب برای علاقمندان به حوزه هنر می‌باشد و دانشگاه‌های ارائه کننده این رشته از دانشگاه‌های برتر جهان هستند. علاوه بر این آلمان یکی از کشورهایی است که فارغ التحصیلان رشته‌های هنر در حوزه‌های آموزش، رسانه و طراحی فرصت‌های شغلی بسیار و گوناگونی را پیش روی خود خواهند دید.

اما در رابطه با درآمد در رشته‌های هنر در آلمان باید دقت داشته باشید که میزان درآمد افراد در این حوزه بسیار به کیفیت و زیبایی محصول یا خدمات هنری است که قادر به تولید و تهیه آن می‌باشند. به همین خاطر می‌توان بازه درآمد افراد در این حوزه را بسیار وسیع و گوناگون دید. اما آنچه قطعی است، کیفیت و اعتبار آموزشی است که در دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود.

معرفی بهترین رشته های هنر در آلمان

از بهترین رشته‌های حوزه هنر در دانشگاه‌های آلمان باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشته‌های هنرهای زیبا، طراحی یکپارچه و رسانه دیجیتال در دانشگاه هنر برمن
  • رشته‌های هنرهای تجسمی و نمایشی، درمان‌های هنری در دانشگاه هنر و علوم اجتماعی آلانوس
  • رشته‌های هنرهای تجسمی و طراحی گرافیک در آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ
  • رشته‌های هنرهای زیبا و موسیقی در دانشگاه مونیخ
  • رشته‌های هنر و تاریخ تجسمی، طراحی باز و موسیقی‌شناسی در دانشگاه هومبولت برلین
  • رشته‌های نقاشی، هنرهای تجسمی و طراحی در دانشگاه آزاد برلین
  • رشته هنر مینور در دانشگاه هایدلبرگ

رشته های پزشکی همواره در تمامی کشورهای جهان از جمله آلمان پردرآمد هستند که در عناوین زیر به بهترین آنها پرداختیم:

Admission requirements for physical education in Germany

شرایط پذیرش رشته تربیت بدنی در آلمان + لیست دانشگاه ها

رشته تربیت یکی از رشته‌های تحصیلی است که روز به روز در دنیای امروز مورد شناخت و توجه بیش‌تری قرار می‌گیرد. باتوجه به آسیب‌های وارده در برخی مشاغل و یا نیاز به آمادگی جسمانی در برخی دیگر از مشاغل باعث شده که انسان‌ها روز به روز نیاز بیش‌تری به افراد متخصص در حوزه تربیت بدنی برای سلامت جسمانی خود داشته باشند.

خوشبختانه این رشته در برخی دانشگاه‌های برتر آلمان در مقاطع کارشناسی تا دکترا ارائه می‌شود که معمولا پذیرش در دوره کارشناسی بسیار سخت‌تر از دوره‌های تحصیلات تکمیلی است. برای پذیرش در این رشته باید مدرک 12 ساله دیپلم خود را به همراه دیگر مدارک موردنیاز دانشگاه ارائه کنید.

همچنین متقاضیان ایرانی باید یک دوره یک ساله کالج را نیز پشت سر بگذارند تا برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و این رشته آماده شوند. توجه داشته باشید که ممکن است برخی دانشگاه‌ها آزمون تئوری یا حتی عملی نیز برای پذیرش از متقاضیان خود اخذ کنند، حتما در این‌باره از کارشناسان آی مهاجرتی اطلاعات دقیق و به روز مورد سوال قرار دهید.

با کلیک بر روی عنوان شرایط پذیرش رشته تربیت بدنی در آلمان + لیست دانشگاه‌ها دقیق ترین جزئیات در رابطه با این دانشگاه را خواهید دانست. از دانشگاه‌هایی که می‌توانید در آلمان در آن‌ها به تحصیل رشته تربیت‌بدنی مشغول شوید، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه گوته فرانکفورت
  • دانشگاه ورزش آلمان کلن
  • دانشگاه علوم کاربردی آخن
  • دانشگاه آموزش وینگارتن

پیشنهاد می‌کنیم مقاله شرایط پذیرش رشته تربیت بدنی در آلمان + لیست دانشگاه ها را در سایت ما مطالعه کنید، تا به طور کامل با شرایط و مدارک موردنیاز برای پذیرش در این رشته و همچنین دانشگاه‌های برتر ارائه کننده رشته تربیت بدنی در آلمان آشنایی پیدا کنید.

 

این مقاله توسط گروه مشاورین آی مهاجرتی خلاصه‌ای از لیست بهترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان را در اختیار شما قرار داده است. برای شناخت دیگر رشته‌های موجود در دانشگاه‌های این کشور و چگونگی اخذ پذیرش در آن‌ها با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار لیست بهترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

خلاصه ای از مهم ترین مطالب در رابطه با بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان را در سوالات پرتکرار پایانی بخوانید و در صورتی که هرگونه پرسش دارید با مشاورین ما ارتباط بگیرید.

رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی پزشکی و مهندسی علوم کامپیوتر از برترین گرایش‌های رشته مهندسی در آلمان هستند.

بله، کشور آلمان در حال حاضر یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل رشته‌های علوم انسانی تلقی می‌شود که دارای دانشگاه‌های برتر و بازار کار مناسبی است.

روانشناسان در آلمان از درآمدهای مناسبی برخوردار هستند و به طور متوسط ماهانه 5880 یورو درآمد کسب می‌کنند.

در دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه گوته فرانکفورت، دانشگاه ورزش آلمان کلن، دانشگاه علوم کاربردی آخن و دانشگاه آموزش وینگارتن رشته تربیت بدنی ارائه و تدریس می شود.

در حال حاضر بهترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان شامل رشته‌های پزشکی، رشته مهندسی، رشته حقوق و علوم انسانی می‌شود.

نه تنها در آلمان بلکه در اکثر کشورهای جهان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی معمولا به عنوان پر درآمدترین رشته‌های تحصیلی شناخته و معرفی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست بهترین و پولسازترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه