بورسیه ماری کوری چیست؟ شرایط، هزینه و مدارک

برنامه بورسیه ماری کوری اتحادیه اروپا به دانشجویان و علاقمندان تحصیل و یادگیری در دوره‌های دکترا و پسی دکترا اعطا خواهد شد.

بورسیه ماری کوری MSCA تحقیقات و نوآوری عالی را تأمین مالی می‌کند و محققان را در تمام مراحل شغلی خود با دانش و مهارت‌های جدید از طریق تحرک در سراسر مرزها و قرار گرفتن در معرض بخش‌ها و رشته‌های مختلف مجهز می‌کند. MSCA به ایجاد ظرفیت اروپا برای تحقیق و نوآوری با سرمایه‌گذاری در مشاغل طولانی مدت محققان عالی کمک می‌کند.

 

بورسیه ماری کوری چیست؟ شرایط، هزینه و مدارک

بورسیه ماری کوری یکی از معتبرترین جوایز اتحادیه اروپا برای پژوهشگران است تا ایده‌های تحقیقاتی خود را با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به اشتراک بگذارند.

فهرست مطالب

دانشجویان علاقمند به تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند از بورسیه‌های مختلفی برای گذراندن این دوره‌های تحصیلی برخوردار شوند که یکی از آن‌ها بورسیه ماری کوری است که در ادامه این مطلب توسط مشاورین آی مهاجرتی برای شما شرح داده خواهد شد.

این بورسیه توسعه برنامه‌های آموزشی عالی دکترا و فوق‌دکترا و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در سراسر جهان را تامین می‌کند. با انجام این کار، آن‌ها به تأثیر ساختاری بر مؤسسات آموزش عالی، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های غیر دانشگاهی دست می‌یابند.

همچنین توصیه می کنیم تا پس از پایان مطالعه این مقاله عنوان شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان را مطالعه کنید تا بتوانید از شرایط کلی حمایت تحصیلی مراکز دانشگاهی این کشور به خوبی مطلع شوید.

شرایط اخذ بورسیه ماری کوری

MSCA تعالی را ارتقا می‌دهد و استانداردهایی را برای آموزش و پروش پژوهشگران با کیفیت بالا مطابق با منشور اروپایی برای محققان و آیین‌نامه رفتار برای استخدام محققان تعیین می‌کند.

این بورسیه می‌تواند باتوجه به شرایط متقاضی و دانشگاه در برخی قوانین و شرایط با یکدیگر تفاوت داشته باشد، اما به طور کلی داشتن شرایط زیر برای تمامی متقاضیان الزامی است:

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
  • افراد با هر ملیتی قادر به دریافت این بورسیه هستند.
  • متقاضی باید دارای سوابق تحصیلی و تحقیقاتی مناسبی داشته باشد.
  • متقاضیان دریافت فلوشیپ‌ها باید حداقل 8 سال سابقه تحقیقاتی پس از دریافت مدرک دکترا را دارا باشند.
  • متقاضی باید به زبان خارجه مرسوم در محل تحصیل یا تحقیق مسلط باشد.
  • متقاضی باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد.
  • شخص نباید دارای مدرک دکترای دیگری باشد.
  • متقاضی باید برای منطقه‌ای درخواست تحصیل یا تحقیق نماید که در 3 سال گذشته بیش از 12 ماه را در آن به تحصیل یا تحقیق مشغول نبوده باشد.
بورسیه ماری کوری چیست؟ شرایط، هزینه و مدارک

همچنین باید توجه داشته باشید که برنامه بورسیه ماری اسکودوسکا کوری دارای انواع مختلفی است و می‌تواند گروه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار دهد که بدین شرح هستند:

  • بورسیه ماری کوری دکترا
  • بورسیه ماری کوری محققان پسا دکترا
  • بورسیه ماری کوری تبادل کارکنان
  • بورسیه ماری کوری تامین مالی
انواع فلوشیپ دکترا و پسا دکترا ماری کوری

انواع فلوشیپ دکترا و پسا دکترا ماری کوری

همان‌طورکه در بخش قبل دیدید برنامه بورسیه ماری کوری انواع مختلفی دارد، اما فاندهای مرتبط با دکترا و پسا دکترا پرمتقاضی‌ترین آن‌ها است. واجدین شرایط دریافت بورسیه ماری کوری دکترا در هنگام استخدام نباید دارای مدرک دکترا بوده باشند و باید حداقل 50% از وقتشان را در خارج از دانشگاه برای دکترای صنعتی صرف کنند. همچنین آنان نباید بیش از 12 ماه در 3 سال گذشته را در کشور میزبان به فعالیتی پرداخته باشند که این بورسیه در مقطع دکترا به انواع مختلفی تقسیم میشود:

بورسیه دکترای صنعتی: این بورسیه مختص متقاضیانی است که در یک برنامه دکترا در اتحادیه اروپا ثبت نام کرده‌اند و خواهان انجام کارهای صنعتی و تجاری بوده و به دنبال توسعه مهارت‌های خود می‌باشند. این افراد باید در طول دوره توسط دانشگاه و سازمان‌های غیر دانشگاهی مورد نظارت قرار بگیرند.

بورسیه دکترای مشترک: این بورسیه مناسب دوره‌های دکترای است که به صورت بین‌المللی و مشترک برگزار شده و در نهایت یک مدرک دکترای مشترک و یا چند مدرک دکترا را به ارمغان خواهد آورد که توسط موسسات شریک اعطا خواهند شد.

اما در رابطه با دوره‌های پسادکترا باید بدانید که تمامی ملیت‌ها می‌توانند از این کمک هزینه تحصیلی تحقیقاتی برخوردار گردند. تنها باید درخواست خود را به همراه یک سازمان میزبان که می‌تواند یک دانشگاه، موسسه تحقیقاتی، کسب‌وکار و یا هر سازمان دیگری که در اتحادیه اروپا واقع شده، ارسال نمایند.

توجه کنید که برای دریافت این بورسیه شخص باید مدرک دکترای خود را دریافت کرده و یا از پایان‌نامه خود با موفقیت دفاع کرده و حداقل 8 سال در حوزه تحقیق دارای تجربه و فعالیت بوده باشد، ضمن این‌که نباید در کشور میزبان در 3 سال گذشته بیش از 12 ماه به فعالیتی مشغول بوده باشد. انواع فلوشیپ‌های پسادکترای ماری کوری بدین شرح هستند:

  • بورسیه فوق دکترای اروپا: این بورسیه مختص محققانی است که قصد دارند حرفه تحقیقاتی خود را در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دنبال و پیگیری کنند. مدت این بورسیه نیز می‌تواند 1 تا 2 سال را در بر بگیرد.
  • بورسیه فوق دکترای جهانی: این بورسیه نیز برای محققان خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده که خواهان گذراندن دوره تحقیقاتی خود در اتحادیه اروپا هستند، اما بدین صورت که 1 تا 2 سال ابتدایی دوره در یک کشور ثالث سپری شود و در نهایت باید 1 سال آخر به طور اجباری در کشور اتحادیه اروپا که سازمان مربوطه در آن واقع شده، گذرانده شود. این کمک هزینه 2 تا 3 سال اعطا خواهد شد.

ضمنا به خاطر داشته باشید که برنامه بورسیه ماری کوری برای دوره‌های دکترا حداکثر 4 سال و برای دوره‌های پسا دکترا حداکثر 3 سال تامین مالی و کمک هزینه پرداخت می‌کند. ضمنا اگر درخواست متقاضی رد شود، در صورتی می‌تواند دوباره اقدام کند که در مرحله درخواست اول در دوره دکترا حداقل 80 درصد و در دوره پسا دکترا حداقل 70 درصد امتیازات را کسب کرده باشد.

برخی از ویزاهای اخیر کشور آلمان در آی مهاجرتی

در این ویدیو می‌توانید نمونه برخی از ویزاهای اخذ شده کشور آلمان در شرکت آی مهاجرتی را در سال‌های اخیر تماشا نموده و جهت اطلاع از جزئیات هرکدام با مشاورین ما تماس بگیرید.

کارشناسان ارشد ما نه تنها در رابطه با کشور آلمان بلکه در تمامی کشورهای جهان دارای تخصص و مهارت بوده و با توجه به شرایط شما بهترین گزینه را پیش رویتان قرار می‌دهند.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزاهای کشور آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سطح پوشش و کمک مالی بورسیه ماری کوری

سطح پوشش و کمک مالی بورسیه ماری کوری به طور پیچیده با کشوری که پروژه تحقیقاتی در آن انجام می‌شود، مرتبط است. مبلغ پایه‌ای برای کمک‌های مالی این بورسیه در نظر گرفته شده است که در نهایت برای هر کشور در ضریب تصحیح آن کشور ( باتوجه به سطح هزینه‌ها و مخارج از قبل تعیین شده و دارای مقدار مشخصی است) ضرب شده و به افراد اعطا می‌شود.

البته این ضریب همواره باعث رشد مبلغ نمی‌شود، بلکه در کشورهایی آن را کاهش می‌دهد. اما مبلغ پایه‌ای که در نظر گرفته شده است بدین شرح است:

  • کمک‌ هزینه زندگی: 5080 یورو در ماه
  • کمک هزینه فعالیت: 600 یورو در ماه
  • کمک هزینه خانواده: 660 یورو در ماه (برای افراد همراه با اعضای خانواده)

اما در نهایت به طور تقریبی در برخی کشورهای اتحادیه اروپا به مبالغ جدول در ماه ختم می‌شود:

کشور دانشجو مجرد (قبل از کسر مالیات) دانشجو متاهل (قبل از کسر مالیات)
دانمارک 7473.24 یورو 8133.24 یورو
نروژ 7300.52 یورو 7960.52 یورو
انگلستان 6711.24 یورو 7371.24 یورو
فنلاند 6523.28 یورو 7183.28 یورو
سوئیس 6345.48 یورو 7005.48 یورو

مطالعه مقالات زیر اطلاعات خوبی در رابطه با شرایط دانشجویی در کشور آلمان در اختیارتان قرار می‌دهد:

مدارک لازم برای دریافت بورسیه ماری کوری

باید خاطر نشان کرد که باتوجه به تفاوت در برنامه‌های مختلف ماری کوری اروپا، ممکن است مدارک موردنیاز هرکدام نیز با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی باشند، اما مدارک زیر برای تمامی برنامه‌ها موردنیاز خواهد بود:

 

  • آخرین مدرک تحصیلی ( کارشناسی ارشد برای متقاضیان بورسیه دکترا و مدرک دکترا برای متقاضیان بورسیه پسا دکترا)
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • انگیزه‌نامه قوی و جذاب
  • رزومه خلاصه و مفید
  • هرگونه سوابق کاری، تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط
  • 2 توصیه‌نامه از اساتید پیشین
  • مدرک معتبر زبان باتوجه به کشور مقصد

مراحل درخواست بورسیه ماری کوری اروپا

برای دریافت بورسیه ماری کوری اروپا نیاز به طی کردن مراحل پذیرش و درخواست پیچیده و خاصی نیست، فقط شما باید دقیقا شرایط خود را بررسی کنید و در تهیه و جمع‌آوری مدارک نهایت دقت را به عمل آورید. برای درخواست این بورسیه طی کردن مراحل زیر نیاز است:

  • با مشورت با مشاورین آی مهاجرتی مناسب‌ترین برنامه را برگزینید.
  • سپس به صورت دقیق و کامل تمامی مدارک موردنیاز را تهیه و جمع‌آوری کنید.
  • در این مرحله یک سازمان، دانشگاه یا موسسه‌ای را یافته و برای همکاری یا تحصیل اقدام نمایید.
  • پس از اخذ پذیرش و تایید از سازمان یا دانشگاه مربوطه به صورت آنلاین درخواست خود را در پورتال بورسیه ثبت نمایید.
  • تمامی مدارک لازم را به همراه درخواست خود بارگذاری و ارسال کنید.
  • منتظر اعلام نتیجه بمانید. ( ممکن است از متقاضی درخواست انجام یک مصاحبه شود)

اگر در رابطه با شناخت بیش‌تر بورسیه ماری کوری نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه بهترین خدمات و مشاوره به شما عزیزان هستند.

سوالات پرتکرار بورسیه ماری کوری چیست؟ شرایط، هزینه و مدارک

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار، هرگونه پرسش خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ارشد ما به روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهند.

بله برای دریافت بورسیه و کمک هزینه‌های مالی ماری کوری تمامی ملیت‌ها می‌توانند اقدام نمایند.

برای دریافت بورسیه ماری کوری محدودیت رشته وجود ندارد و تمامی دانشجویان می‌توانند از هر رشته‌ای آن را اخذ کنند.

خیر این برنامه فقط مختص دانشجویان دوره‌های دکترا و پسا دکترا است.

بله معمولا در اکثر کشورها متقاضیان باید مدرک زبانی مرتبط با زبان تحصیل خود ارائه دهند.

برای دوره دکترا این برنامه حداکثر 4 سال و برای دوره پسا دکترا حداکثر 3 سال کمک مالی اعطا می‌کند.

کلاینت‌های ما از روند دریافت ویزای کشور آلمان در آی مهاجرتی می‌گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور خدادادی ،رستمی
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه