راهنمایی کامل شرایط و هزینه‌های اخذ بیمه دانشجویی در آلمان

بیمه‌های دانشجویی در کشور آلمان شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف درمان در این کشور معاف ساخته و با پرداخت حق بیمه ماهیانه به مبلغ اندکی شما، خود را تحت پوشش قرار خواهید داد.

بیمه‌های دانشجویی در آلمان با توجه به شرایط دانشجویان، مقطع و تحصیلات آنان با یکدیگر تفاوت دارد و هر کدام به نوعی خاص میتوانند از خدمات و مزیت‌های بیمه‌های درمانی این کشور شما را بهره مند سازند و خوب است که پیش از هرگونه اقدام جهت تحصیل در این کشور اطلاعات کافی را به دست آورید.

 

راهنمایی کامل شرایط و هزینه‌های اخذ بیمه دانشجویی در آلمان

بیمه مسافرتی دانشجویی با بیمه درمانی دانشجویی در آلمان متفاوت است و هیچ کدام را نمی توان به جای دیگری برگزید و یا استفاده کرد.

فهرست مطالب

دقت داشته باشید که داشتن بیمه دانشجویی در مدت زمان تحصیل در آلمان اجباری است و حتی باید جهت اخذ ویزای تحصیلی نیز بیمه ای را تهیه کرده باشید. همچنین مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آن نیز اطلاعات بسیار جامعی در رابطه با امر مهاجرت و نقل مکان به آلمان به شما منتقل می‌نماید؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

انواع بیمه دانشجویی در آلمان

به طور کلی انواع بیمه دانشجویی در آلمان به دو دسته بیمه درمانی دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود که بیمه درمانی دولتی به دانشجویان خارجی نیز اختصاص می‌یابد؛ اما فقط افرادی می‌توانند از خدمات این نوع بیمه بهره‌مند شوند که سن آن ها کمتر از 30 سال باشد.

استفاده از بیمه دانشجویی در آلمان نیازمند درنظر گرفتن شرایط سنی فرد بوده و علاوه بر این دانشجویان مهمان، دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی یا دانشجویان که قصد تحصیل در دوره زبان آلمانی در این کشور یا سایر زبان‌ها یا دوره‌های فاندیشن و کالج‌های آماده‌سازی را دارند، نیز باید از خدمات بیمه‌های درمانی خصوصی استفاده کنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط و بیمه های دانشجویی در آلمان+ پادکست

تلاش کارشناسان ما در آی مهاجرتی این است که به با تهیه ویدیو مفیدترین مطالب در زمینه شرایط بیمه های دانشجویی در آلمان را در اختیارتان قرار دهند، تماشای آن را از دست ندهید.

 در صورت لزوم می‌توانید با دانلود پادکست در هر زمان و مکان به آن دسترسی داشته باشید.

نمایش ویدیو درباره بیمه دانشجویی آلمان
راهنمایی کامل شرایط و هزینه‌های اخذ بیمه دانشجویی در آلمان

البته دانشجویان زیر سی سال در صورت علاقه می‌توانند به جای بیمه خدمات درمان عمومی نسبت به دریافت بیمه‌های خصوصی اقدام نمایند که البته بیمه انتخابی آنان باید حداقل خدماتی برابر با بیمه درمانی عمومی و حتی بیشتر را ارئه دهد. هزینه بیمه درمانی عمومی با توجه به سن و مقطع از 105 تا 112 یورو می‌باشد، اما بیمه‌های خصوصی با توجه به شرایط، نوع خدمات و پوشش‌های خود مبالغی مختلفی را دریافت می‌کنند.

علاوه بر هزینه بیمه، دانشجویان هزینه‌های بسیار دیگری نیز دارند که در مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان کاملا توضیح داده شده است و توصیه می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید تا به درک خوبی از جزئیات برسید.

بیمه دانشجویی آلمان برای مقطع دکترا

معمولا از آنجایی که دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد زیر 30 سال سن دارند؛ می‌توانند تحت پوشش بیمه دولتی قرار بگیرند و چون اکثر دانشجویان مقطع دکترا سن بالای 30 دارند، شرایط اخذ بیمه دانشجویی آلمان به صورت دولتی برای آنان وجود نداشته و باید از طریق بیمه‌های خصوصی خود را تحت پوشش خدمات درمانی قرار دهند. اما باز هم دانشجویان دوره دکترا با توجه به نحوه پذیرش خود در دانشگاه دارای شرایطی مختلف هستند که هرکدام شامل شرایط زیر می‌گردد:

نحوه پذیرش و شرایط در دانشگاهنحوه پرداخت بیمه درمانی
دانشجویان دکترا که جزو کارکنان دانشگاه می باشند:نیازی به دریافت بیمه درمانی ندارند؛ چون توسط دانشگاه به عنوان کارمند بیمه دولتی می شوند.
دانشجویان دکترا که جزو کارمندان دانشگاه نیستند:در صورت سن بالای 30 سال باید بیمه درمانی دانشجویی خصوصی و در صورت سن کمتر از 30 سال باید بیمه درمانی دولتی را دریافت کنند.
بررسی شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی آلمان

بررسی شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی آلمان

دریافت بیمه دانشجویی در کشور آلمان با توجه به خصوصی و دولتی بودن و یا انواع مختلف آن می‌تواند بایکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد. اما ارائه شرایط زیر برای دریافت تمامی بیمه‌های دانسجویی در این کشور الزامی خواهد بود:

  • دانشجو بودن: شما باید در یک دانشگاه معتبر در آلمان ثبت نام کرده باشید و یا در یکی از دانشگاه‌های این کشور در حال تحصیل باشید.
  • شرایط سنی: برای دریافت بیمه دولتی یا همان بیمه سلامت عمومی، دانشجو باید زیر 30 سال سن داشته باشد، اما برای بیمه‌های خصوصی محدودیت سنی وجود ندارد.
  • تمکن مالی: شما باید بتوانید هزینه بیمه خود را ماهانه پرداخت کنید که می‌تواند با توجه به شرایط شخصی و نوع بیمه شخص مبالغ متفاوتی را در بر بگیرد.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل دریافت بیمه دانشجویی در آلمان به چه صورتی است؟

باید دقت داشته باشید که دانشجویان بین‌المللی پیش از ثبت‌نام در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد قادر به دریافت بیمه درمانی دولتی نیستند و ابتدا باید در دانشگاه پذیرفته شوند. اما از آن‌جایی که دانشگاه‌ها از دانشجویان خارجی به خصوص ایرانیان تقاضای گذراندن دوره‌های کالج یا زبان را دارند، شخص ابتدا مجبور به تهیه بیمه خصوصی شده و پس از پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه می‌تواند آن را به بیمه سلامت عمومی تغییر دهد.

البته توجه داشته باشید که تمامی شرکت‌های بیمه در آلمان دارای پشتیبانی و مشاوره هستند و می‌‌توانند در انتخاب بیمه نامه مناسب شما راهنمای خوبی برای شما تلقی شوند.

مراحل دریافت بیمه دانشجویی در آلمان به چه صورتی است؟

اما به طور کل مراحل دریافت بیمه دانشجویی آلمان به صورت آنلاین و طبق مراحل زیر خواهد بود:

  • ابتدا خصوص یا دولتی بودن بیمه خود را انتخاب کنید.
  • سپس با بررسی شرکت‌های بیمه مختلف برنامه مناسب با شرایط و بودجه خود را بیابید.
  • در این مرحله باید فرم درخواست دریافت بیمه را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال نمایید.
  • در مرحله بعد پاسخی از شرکت بیمه دریافت کرده که دریافت بیمه مربوطه را برای شما ممکن دانسته و تقاضای ارسال مدارک بیش‌تر و کامل از شما را خواهد داشت.
  • در نهایت با ارسال مدارک کامل و پرداخت هزینه و به اتمام رساندن مراحل ثبت‌نام، بیمه نامه شما به صورت یک فایل الکترونیک برای شما ارسال می‌شود.

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی

یکی از اشتباهاتی که در رابطه با بیمه دانشجویی در آلمان صورت می پذیرد، این است که برخی از افراد این بیمه را با بیمه مسافرتی دانشجویی یکسان می‌دانند، در صورتی که فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی کاملا واضح بوده و این دو نوع بیمه کاملا مجزای از یکدیگر هستند و هیچ یک را نمی‌توان به جای دیگری استفاده یا معرفی نمود.

بیمه نامه مسافرتی نوعی از بیمه کوتاه مدت می‌باشد که از لحظه شروع پرواز به سمت آلمان و خروج از کشور مبداتان تا زمان شروع ترم تحصیلی هزینه‌های درمانی ناگهانی و نیاز به بستری، فوت و بازگشت جنازه و غیره را پوشش میدهد و با شروع اقامت شما در این کشور به پایان میرسد.

بیمه مسافرتی اما از لحظه شروع به تحصیل دیگر اعتباری نداشته و دانشجویان باید بیمه‌های درمانی آلمان را تهیه کرده باشند تا قادر به بهره‌مندی از خدمات و مزایای آن شوند.

دقت داشته باشید که اخذ و ارائه بیمه مسافرتی یکی از شروط اصلی و مهم صدور ویزای تحصیلی است و نداشتن آن یقینا درخواست ویزا را رد می نماید. همچنین داشتن بیمه دانشجویی نیز به جای بیمه مسافرتی قابل استفاده نیست و در مدت زمان سفر شما را به هیچ عنوان تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

قطعا علاوه بر بیمه دانشجویی در کشور آلمان دغدغه های دیگری نیز خواهید داشت که کارشناسان ما به برخی از مهم ترین آنها پرداخته‌اند:

بیمه درمانی دانشجویی آلمان چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

بیمه درمانی دانشجویی در آلمان طیف وسیعی از خدمات درمانی را پوشش می‌دهد که باتوجه به نوع بیمه انتخابی افراد و میزان خدمات مورد انتظار آنان می‌تواند متفاوت باشد. اما خدمات زیر در قطعا تحت پوشش بیمه دولتی به دانشجویان ارائه خواهند شد:

  • ویزیت پزشک عمومی و متخصص
  • آزمایشات تشخیصی
  • عکسبرداری
  • فیزیوتراپی
  • غربالگری سرطان
  • دارو
  • خدمات دندانپزشکی پایه
  • جراحی
  • بستری در بیمارستان
  • درمان‌های تخصصی
  • خدمات اورژانس
  • سمعک، ویلچر و برخی وسایل کمکی
  • بازگشت به کشور مبدا در صورت بیماری، حادثه و یا فوت
  • هزینه‌های بارداری و زایمان
بیمه درمانی دانشجویی آلمان چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

دقت کنید که میزان پوشش بیمه درمانی دانشجویی به نوع بیمه و شرکت بیمه بستگی دارد و برخی از خدمات ممکن است به طور کامل تحت پوشش بیمه نباشند و شما باید بخشی از هزینه را خودتان پرداخت کنید. همچنین شما می‌توانید با پرداخت هزینه اضافی، پوشش بیمه خود را افزایش دهید.

مواردی که معمولا تحت پوشش بیمه درمانی دانشجویی نیستند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خدمات دندانپزشکی زیبایی
  • درمان‌های جایگزین
  • عینک و سمعک
  • داروهای بدون نسخه

البته شما می‌توانید با تهیه بیمه خصوصی و پرداخت حق بیمه گران‌تر این موارد یا حتی موارد بیش‌تری را هم به خدمات بیمه درمان خود اضافه نمایید. برای اطلاع دقیق از موارد تحت پوشش بیمه خود، باید به شرایط و ضوابط شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

نام شرکت های بیمه در آلمان

نام شرکت های بیمه در آلمان

در حال حاضر 46 شرکت بیمه در کشور المان فعالیت دارند که خدمات بیمه دانشجویی در آلمان را به متقاضیان ارائه می‌دهند و دانشجویان خارجی می توانند در صورت علاقه و یا در صورتی که مجبور به استفاده از بیمه‌های درمانی خصوصی هستند؛ به آنها مراجعه کرده و از خدمات آنان بهره‌مند شوند. در این بین کمپانی Techniker Krankenkasse (TK) از محبوب‌ترین و بهترین‌ها در ارائه بیمه دولتی در آلمان می‌باشد که قیمت بسیار مناسبی را از متقاضیان در قبال خدماتی بسیار مناسب و کامل دریافت می‌کند. 

یکی از بهترین خدمات آن ارائه خدمات و پشتیبانی 24 ساعته و به زبان انگلیسی می‌باشد.همچنین در بین بیمه‌های خصوصی بیمه EDUCARE24 که توسط DR-WALTER ارائه می‌گردد، به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود که بسته‌های مختلفی با خدماتی گوناگون را برای دانشجویان در نظر گرفته که هر شخص می‌تواند گزینه مورد علاقه خود را برگزیند. اما از نام شرکت‌های بیمه در آلمان که دارای اعتبار و قیمت‌های مناسبی برخوردار هستند؛ می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  •  AOK Baden Württemberg
  • Barmer
  • KKH – Kaufmännische Krankenkass

در ادامه بررسی کشور آلمان توصیه داریم که حتما شهرهای مختلف این کشور را هم بررسی نمایید تا با شرایط، ویژگی‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مزایا و معایب هر منطقه بهتر و کامل تر آشنا شوید. مقاله بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل بهترین اطلاعات و مورد نیاز ترین اطلاعات را برای شما در خود جای داده است؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

هزینه‌های بیمه دانشجویی در آلمان

میزان هزینه‌ای که برای دریافت بیمه دانشجویی در آلمان باید پرداخت کنید، باتوجه شرایط متفاوت افراد متغیر خواهد بود. اما می‌توان مبلغی در حدود 90 تا 160 یورو ماهانه را باتوجه به انواع بیمه‌ها و خدمات مختلف برای آن متصور شد.

البته بیمه سلامت عمومی معمولا رقمی از 105 یورو تا 115 یورو را شامل خواهد شد و رقم بیش‌تر برای بیمه‌های خصوصی با سطح پوشش بیش‌تر خواهد بود.

 

در جدول زیر آخرین مبلغی که برای حق بیمه سلامت عمومی در چند شرکت معتبر و برتر در آلمان در سال 2024 باید پرداخت کرد را مشاهده می‌نمایید:

نام بیمه حق بیمه ماهانه
TK (Techniker Krankenkasse) 107.99 یورو
DAK-Gesundheit 110.64 یورو
Barmer 112.71 یورو
AOK PLUS 116.92 یورو
KKH Kaufmännische Krankenkasse 111.75 یورو

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت آلمان

شاید برای برخی از متقاضیان خارجی این سوال وجود داشته باشد که بیمه مورد تایید اداره مهاجرت آلمان برای صدور ویزای دانشجویی این کشور چه بیمه ای می‌باشد و باید چه خدمات یا ویژگی‌هایی داشته باشد. در اینجا باید بگوییم که دریافت خدمات بیمه درمانی عمومی یا همان دولتی کشور آلمان همواره مورد تایید سفارت می‌باشد و اخذ آن یقینا مورد تایید سفارت قرار خواهد گرفت.

اما در رابطه با بیمه‌های درمانی خصوصی نیز باید توجه داشته باشید که هنگام اخذ آن باید بسته یا نوع بیمه خود را طوری برگزینید که حداقل خدماتی برابر با بیمه دولتی را به شما ارائه نماید؛ چون کمتر از آن امکان رد و عدم تایید از سوی سفارت را همراه دارد. البته شرکت‌های بیمه خصوصی در این کشور یا در کشورمان خود کاملا با این موضوع آشنایی داشته و می‌دانند چه نوع بیمه‌ای مناسب دریافت ویزای تحصیلی این کشور است.

بخش کوچکی از ویزاهای کشور آلمان در آی مهاجرتی

در این ویدیو می‌توانید بخش کوچکی از ویزاهای دریافتی ما برای کلاینت‌هایمان در طی سالیان اخیر را مشاهده کنید و شما نیز از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان ما نفر بعدی این فهرست باشید.

نه تنها کشور آلمان بلکه تمامی مقصدهای دلخواه شما در حوزه تخصص کارشناسان ما بوده و در چشم برهم زدنی شما را به هر آنچه که می‌خواهید خواهند رساند.

نمایش ویدیو درباره کاور ویزاهای کشور آلمان

در این مطالب تلاش کردیم به طور خلاصه شرایط بیمه های دانشجویی در آلمان را برای شما توضیح دهیم؛ جهت کسب اطلاعات بیش تر یا وجود ابهام با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و  یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. همچنین فراموش نکنید مقاله تحصیل درآلمان و بررسی شرایط اطلاعات لازم در رابطه با دانشگاه ها، شرایط، قوانین و مدارک لازم جهت دستیابی به این هدف را به طور کامل در اختیار شما قرار خواهد داد.

سوالات پر تکرار راهنمایی کامل شرایط و هزینه های اخذ بیمه دانشجویی در آلمان

ضمن گردآوری برخی از مطالب مهم در رابطه با شرایط بیمه‌های دانشجویی در آلمان در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می‌شود، پاسخ می‌دهیم، بنابراین می‌توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و با درج پرسش خود، پاسخ را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

بله، در صورتی که هنگام پذیرش سن آنان کمتر از 30 سال باشد می توانند به بیمه دولتی آلمان دسترسی داشته باشند.

این افراد قادر به استفاده از خدمات بیمه درمانی دولتی نمی باشند و باید به سراغ بیمه های خصوصی بروند.

برای بیمه دولتی از 103 تا 112 یورو با توجه به مقطع و سن متغیر خواهد بود و برای بیمه های خصوصی این مقدار می تواند تا 130 یورو نیز برسد.

طبق قیمت ها و خدماتی که ارائه می شود؛ بیمه Techniker Krankenkasse (TK) بهترین و مناسب ترین گزینه می باشد.

طرح بیمه درمانی EDUCARE24 توسط یک شرکت شناخته شده در آلمان یک انتخاب عالی برای همه دانشجویان خارجی است.

روند دریافت ویزای کشور آلمان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی

1 دیدگاه در “راهنمایی کامل شرایط و هزینه‌های اخذ بیمه دانشجویی در آلمان

  1. میثم محمدی گفت:

    ممنون از سایت فوق العادتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه