تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه از معدود فرصت هایی است که تمامی مزایا و هر آن چه که مورد توجه و علاقه دانشجویان خارجی است، را برایشان فراهم می سازد . تحصیلی با کیفیت، مدارکی معتبر، شهریه ارزان، هزینه اقامت مقرون به صرفه، عدم نیاز به مدرک زبان، آزمون ورودی آسان و نچندان سخت و پیچیده و بسیاری مزایای دیگر که به سختی می توان همه آن ها را در کنار هم در کشوری در جهان پیدا کرد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه طی چندین سال گذشته بسیار مورد توجه دانشجویان خارجی به خصوص هموطنانمان واقع شده است و هر ساله تعداد قابل توجه افراد در تلاش هستند تا بتوانند به این فرصت درخشان دست پیدا کنند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه با آزمون وردی همراه است که پس از پشت سر گذاشتن دوره پادفک امکان پذیر است.

فهرست مطالب

سیستم آموزشی روسیه یکی از معتبرترین آموزش های حال حاضر در جهان می باشد و دانشگاه های آن نیز از رتبه های بسیار مناسبی در میان کشورهای جهان برخوردار هستند.

علاوه بر این رشته دندانپزشکی در روسیه در اکثر دانشگاه های آن مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان قرار دارد که این شرایط بازگشت و کار در ایران را برای دانشجویان ایرانی بسیار راحت و در دسترس می نماید. در ادامه این مطلب با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط و چگونگی پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در روسیه را بشناسید.

پیشنهاد می کنیم که مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را نیز مطالعه نموده تا سایر روش های قانونی نقل مکان و زندگی در روسیه را نیز بشناسید.

آزمون های دندانپزشکی روسیه

باید توجه داشته باشید که ورود به دندانپزشکی روسیه نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه دارد. خوشبختانه باید بگوییم که امتحان ورودی دندانپزشکی روسیه آزمون سخت و مشکلی نیست و با فراهم آوردن شرایط لازم می توانید به راحتی در آن پذیرفته شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دندانپزشکی در روسیه

از جمله شرایط مهمی که می تواند شما را از آمادگی بسیار خوب و بالایی برای شرکت در آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی روسیه آماده سازد، دوره های پادفک روسیه می باشد که معمولا 9 ماه به طول می انجامد. این دوره همان دوره پیش دندانپزشکی است که در آن دروس پایه نظیر زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زبان روسی یا انگلیسی به متقاضیان آموزش و تدریس می شود.

البته برخی از دانشگاه ها این دوره را جهت تحصیل دندانپزشکی روسیه اجباری کرده اند. اما چنانچه اجباری هم وجود ندارد، حتما توصیه می کنیم تا این دوره را بگذرانید تا کاملا مهیای شرکت در آزمون های دندانپزشکی روسیه شوید. توجه داشته باشید که آزمون ورودی دانشگاه های روسیه بسیار ساده تر و قبولی در آن در دسترس تر از کنکور کشورمان می باشد.

باید بدانید که برخی از دانشگاه ها نیز آزمون ورودی نداشته و طبق رزومه و سوابق و همچنین نمره آزمون و سوابق دوره پادفک دانشجویان را می پذیرند. همچنین هر دانشگاه آزمون مرتبط باخود را دارد که دارای تفاوت هایی با سایر مراکز خواهد بود. اما به طور کلی تحصیل دندانپزشکی در روسیه در دانشگاه های برتر قطعا با آزمون ورودی همراه است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

پیش از معرفی شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه بدانید که مفاد آزمون ورودی این رشته از دروس پایه و زبان خارجه می باشد. اما به طور کل تحصیل دندانپزشکی در روسیه به 5 سال زمان نیاز دارد و به دوبخش تئوری و علمی یا بالینی تقسیم می شود. در دوره تئوری و در 2 سال اول دانشجویان با پزشکی عمومی و آناتومی بدن انسان و سایر دروس مربوطه به صورت تئوریک و در کلاس های درس آشنایی پیدا می کنند.

در 3 سال پایانی دانشجویان وارد آموزش های عملی شده و تمامی آنچه لازم است را به صورت عملی و در درمانگاه یا بیمارستان دانشگاه ها فرا می گیرند. سال آخر نیز مربوط به دوره کارآموزی می باشد که دانشجویان زیر نظر اساتید برتر در تماس با بیماران به صورت واقعی به تشخیص و درمان آنان مشغول می شوند تا از تجربه و دانش لازم برخوردار شوند.

دندانپزشکی در روسیه در دانشگاه های معتبر و قابل قبولی تدریس و ارائه می شود و اخذ مدرک از آن ها فورا می تواند شما را وارد بازار کار و کسب درآمد در هر کجای جهان نماید. البته باید بدانید که بازهم این رشته در مقابل سایر رشته های غیرپزشکی کمی رقابتی و با تقاضای بالا مواجه است که برای دستیابی به آن باید تلاش کنید.

توجه کنید که تحصیل پزشکی در روسیه دارای شرایط و مراحل مجزا و خاص خود بوده و ربطی به تحصیل دندانپزشکی در روسیه ندارد، مقاله شرایط تحصیل پزشکی در روسیه را برای شناخت این موضوع فراموش نکنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

قطعا می دانسد که رزومه تحصیلی در هر دانشگاهی تاثیر زیادی بر پذیرش دانشجویان دارد. معدل آخرین مدرک تحصیلی نیز یکی از ارکان اصلی تشکیل دهنده رزومه هر فرد متقاضی تحصیل دندانپزشکی در روسیه است. پس باید بگوییم که نباید از تاثیر و نقش معدل در پذیرش رشته دندانپزشکی در روسیه غافل شد.

اما در رابطه با شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه باید بدانید که این موضوع بستگی به دانشگاه انتخاب دارد و هر دانشگاه شرایط خاص خود را در این باره لحاظ می کند. ولی باتوجه به رقابت و درخواست بالایی که جهت پذیرش و تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه وجود دارد، هرچه معدل مدرک دیپلمی که ارائه می کنید بالاتر باشد بهتر است.

به طور معمول دانشگاه هایی که آزمون ورودی ندارند، حداقل معدلی را در نظر می گیرند که در کم ترین حال معدل 17 می باشد. اما بدانید که داشتن حداقل معدل به معنای کافی بودن نیست، بلکه شما فقط قادر به درخواست خواهید شد، اما برای قبولی لازم است که معدلی بالای 18.5 یا 19 را ارائه کنید.

ولی دانشگاه هایی که آزمون ورودی دارند، تاثیر آزمون بسیار بیش تر است و نقش اصلی را دارد. اما در شرایط یکسان معدل نقش تعیین کننده را ایفا می کند. پس همواره بهتر است که بتوانید معدلی بالا را در رزومه خود ارائه کنید حتی در صورت شرکت در آزمون ورودی.

GPA requirement to study dentistry in Russia

تحصیل رایگان دندانپزشکی در روسیه

پیش از بررسی این بخش بهتر است که حتما راهنمای تحصیل در روسیه را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید، تا به صورت کلی با سیستم آموزش، بورسیه ها، اخذ ویزا، پذیرش دانشگاه و بسیاری موارد دیگر نیز آشنا شوید که قطعا در تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیز بسیار مهم و کارآمد خواهند بود.

شاید شما نیز در پی این بوده اید که مطلع شوید آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در روسیه امکان پذیر می باشد یا خیر؟ در جواب این سوال باید مد نظر قرار دهید که به طور کل سیستم آموزش عالی کشور روسیه رایگان نیست و جهت تحصیل دندانپزشکی در روسیه باید شهریه دانشگاه را کاملا پرداخت کرد.

اما از جایی که شهریه دانشگاه های این کشور یکی از ارزان ترین ها در جهان می باشد، دانشجویان با فشار مالی که برخی از کشورهای اروپایی یا آمریکا و استرالیا برای آن ها به وجود خواهند آورد، مواجه نخواهند شد. به همین خاطر با کمی ارفاق حتی می توان تحصیل این رشته در روسیه را در مقایسه با این کشورها رایگان نیز در نظر گرفت.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در روسیه

البته در صورتی که بتوانید بورسیه تحصیلی از دانشگاه های این کشور کسب کنید، شاید به طور کامل نیز شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه به صورت رایگان را تجربه نمایید. البته باید بدانید که دانشگاه های روسیه در رشته دندانپزشکی بورسیه تحصیلی قطعا از ابتدا اعطا نمی کنند. ولی شاید در حین تحصیل بتوانید به آن برسید که احتمال آن نیز چندان زیاد نمی باشد.

از آنجا که دندانپزشکی از پرتقاضاترین رشته های دانشگاهی است ، خوب است که از شرایط تحصیل در سایر مقصدهای محبوب نیز آگاه شوید:

تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

یکی از مزیت های خوب و مورد علاقه دانشجویان خارجی به خصوص ایرانیان در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در روسیه این است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی این رشته وجود دارد. اما این فرصت به صورت محدود و در معدود دانشگاه هایی ارائه می شود؛ به خصوص در دوره کارشناسی آن.

اما باید بدانید که در صورت تحصیل به زبان انگلیسی نیز، جهت زندگی و همچنین پشت سر گذاشتن دوره های کارآموزش و عملی این رشته شما باید تسلط قابل قبولی به زبان روسی نیز داشته باشید تا بتوانید با مردم و بیماران کاملا ارتباط برقرار کنید. همچنین در صورت شرکت در دوره های پادفک چه انگلیسی و چه روسی نیازی به ارائه مدرک به دانشگاه ندارید.

البته همانطور که گفتیم برخی از دانشگاه ها این دوره را به خصوص برای ایرانیان الزامی می کنند، پس می توان گفت که نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. اما اگر قصد شرکت در دوره پادفک را ندارید و تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی را مدظنر قرار داده اید، باید مدارکی همچون تافل 80 یا آیلتس 6 را به دانشگاه ارائه کنید.

لازم به ذکر است که در تحصیل به زبان انگلیسی این رشته، اگر پیش از شروع تحصیل در این کشور از مراکز اعلامی از سوی وزارت بهداشت حداقل مدرک زبان روسی سطح تلکی 2 (A2) را به دست نیاورده باشید، مدرک دریافتی شما قابل معدل سازی نبوده و از سوی وزارت بهداشت تایید نمی شود.

وبینار آشنایی با شرایط تحصیل بدون مدرک زبان

ارائه مدرک زبان جهت تحصیل در خارج کشور همواره یکی از دغدغه های اصلی علاقه مندان دانشجویان می باشد . اما خوب است بدانید که در صورتی که از شرایط هر کشور و دانشگاه آگاه باشید می توانید بدون ارائه مدرک زبان نیز به تحصیل مشغول شوید.

کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به صورت دقیق جزئیات لازم را به شما ارائه داده است که توصیه می کنیم تا انتها آن را مشاهده نموده و برای هرگونه اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

The cost of studying dentistry in Russia

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

پیش از بررسی هزینه ها و مخارج تحصیل دندانپزشکی در روسیه پیشنهاد می کنیم که مقاله قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را مطالعه کرده تابا شرایط و قوانین و چگونگی یافتن کار پس از اخذ مدرک و همچنین در حین تحصیل آشنا شوید و بتوانید از هزینه ها و مخارج خود بکاهید.

اما درباره هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه همانطور که گفتیم، این کشور چه از لحاظ شهریه و چه از لحاظ هزینه ها و مخارج زندگی بسیار مقرون به صرفه و ارزان است و این یکی از بزرگ ترین مزیت های آن می باشد. به همین خاطر اکثر دانشجویان خارجی دیگر چندان به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی نیستند.

ضمن اینکه باید سالانه مبلغی را بابت خرید کتاب و جزوات و همچنین لوازم التحریر و لوازم مورد نیاز برای تحصیل صرف نمایید که این مقدار نیز جز مخارج تحصیلتان در نظر گرفته می شود. برای آشنایی بیش تر در ادامه شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه را در چند دانشگاه مطرح برای شما جمع آوری نموده ایم:

نام دانشگاه شهریه تحصیلی دندانپزشکی
دانشگاه لومونسوف مسکو دوره پادفک 9 ماهه 43500 یوان دوره پادفک 3 ماهه 57275 یوان دوره زبان روسی 6 هزار دلار شهریه سالانه 325 هزار روبل
دانشگاه فدرال کازان شهریه سالانه 493740 روبل
دانشگاه پزشکی تحقیقات ملی پیروگو انگلیسی سال اول 9 هزار دلار مابقی سالانه 8 هزار دلار روسی سالانه 8 هزار دلار
دانشگاه مدیکال کازان سالانه 460850 روبل
دانشگاه سن پترزبورگ سالانه 3301 دلار

دانشگاه های دندانپزشکی روسیه

همانطور که تا این بخش متوجه شدیم رشته دندانپزشکی در روسیه کی از بهترین فرصت های تحصیل این رشته در خارج از کشور می باشد و دانشگاه های این کشور از اعتبار بالا و قابل قبولی در میان دانشگاه های جهان برخوردار هستند. اما در این بین باز هم اهمیت بالایی دارد که در کدام دانشگاه تحصیل کنید.

قطعا تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه هرچه در مراکز معتبرتر با رتبه های بالاتر صورت پذیرد، مدرکی که به دست خواهید آورد از اعتبار بیش تری برخوردار بوده و شانس شما را برای یافتن شغل بهتر و کسب درآمد بیش تر چه در روسیه و چه در خارج از آن افزایش می دهد.

پس حتما با مشاورین آی مهاجرتی مشورت کنید، تا باتوجه به شرایط و مدارکتان بتوانید به بهترین گزینه ممکن دست پیدا کنید.

در ادامه اسامی و رتبه برترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه را مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه لومونسوف مسکو 87
دانشگاه سن پترزبورگ 315
دانشکاه کازان 396
دانشگاه تومسک 418
دانشگاه سماشکو بالای هزار
دانشگاه پزشکی تحقیقات ملی پیروگو بالای هزار

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب تحصیل دندانپزشکی در روسیه را شرح دادند، برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و همچنین کسب مشاوره های رایگان با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در روسیه

در پایان مقاله نیز توصیه می کنیم تا سوالات پرتکرار در این زمینه را مطالعه نموده و جهت هرگونه پرسش از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

باید بدانید که تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیازمند 6 سال زمان می باشد.

دانشجویان خارجی می توانند به تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان های روسی و انگلیسی مشغول شوند.

بله، اکثر مراکز آموزشی و دانشگاه های روسیه جهت پذیرش رشته دندانپزشکی آزمون ورودی برگزار می کنند.

بله، بسیاری از دانشگاه های ارائه کننده این رشته در روسیه از سوی وزارت بهداشت کشورمان معتبر شناخته شده اند.

خیر، برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه باید شهریه آن را بپردازید، اما خوشبختانه شهریه دانشگاه های روسیه ارزان و بسیار مقرون به صرفه هستند.

درپایان از شما دعوت می کنیم تا نمونه کوچکی از دریافت ویزا در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره آیدا و آیلین هاشمی
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره امیر محمد تنها ، مریم همدانی
نمایش ویدیو درباره عرشیا مقسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه