تحصیل دکترا در هلند

تحصیل دکترا در هلند به معنای ارائه یک ایده جدید و نوین پپس از اتمام تحصیل در این کشور است ، از این رو فرد باید در هنگام درخواست نشان دهد که پتانسیل لازم برای رسیدن به این هدف را دارا می باشد . هلند در زمینه آموزش عالی توانسته یکی از موفق ترین ها در سطح اروپا و جهان باشد و بهترین امکانات را در اختیار دانشجویان خلاق قرار دهد.

در این دوره شما باید یک پروژه تحقیقاتی و بکر را پس از چهار سال تحصیل به سرانجام رسانده و با ارائه یک پایان نامه موفق به دریافت مدرک خود شوید . در تمام طول تحصیل دانشجویان در ارتباط و هماهنگی با یک استاد راهنما هستند و به قولی سوپروایزر دارند تا بتوانند به عنوان یک پژوهشگر به بهترین نحو دوره دکتری هلند را پشت سر بگذارند.

تحصیل دکترا در هلند

اقدام به تحصیل دکترا در هلند شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید به صورت رایگان به یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی اروپا برسید.

فهرست مطالب

تحصیل در مقطع دکترا در هلند می تواند یک فرصت استثنایی برای شما به شمار برود که با دریافت بورسیه به صورت رایگان رقم بخورد . علاوه بر این تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاهی هلند انتخابی منحصر بفرد است که مشاورین ما در عنوان تحصیل درهلند 2023 به صورت دقیق به آن پرداخته اند.

تحصیل دکترا در هلند به صورت چند زبانه به دانشجویان بین المللی ارائه شده و فرصت هرگونه ابتکار خلاقانه را برایشان فراهم می سازد . تا پایان این عنوان با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید و جهت هرگونه اقدام و یا دریافت ویزای تحصیلی در بهترین دانشگاه های این کشور با ما تماس حاصل نمایید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا هلند

قطعا آگاهی از شرایط تحصیل مقطع دکترا هلند لازمه اصلی ارسال درخواست به دانشگاه های این کشور می باشد . برای درخواست دکتری هلند باید مدرک فوق لیسانس خود را از یک دانشگاه معتبر در رشته ای مرتبط دریافت کرده باشید و نمرات تحصیلی خوبی را در کارنامه داشته باشید.

علاوه بر این باید در حوزه تحصیلی خود رزومه علمی قوی داشته باشید و نشان دهید که علاوه بر دروس دانشگاهی به تحقیق و پژوهش مشغول بوده و مقالات علمی را در زمینه تحصیلی تان نوشته اید . داشتن مقالات ISI به همراه شرکت در سمینارها بسیار مثمره ثمر است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دکترا در هلند

مدرک زبان هلندی و یا انگلیسی از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار است که البته اغلب دانشجویان این مقطع دارای آیلتس و یا تافل هستند که نمره آن در هر دانشگاه می تواند متفاوت درنظر گرفته شود . دقت داشته باشید که تحصیل به زبان هلندی می تواند مزایای بیشتری را برایتان به همراه داشته باشد و پذیرش در دانشگاه های دولتی و تراز اول را رقم بزند.

توصیه می کنیم تا جهت تحصیل دکترا در هلند حتما از اساتید دوره قبلی خود توصیه نامه داشته باشید و بخشی از سابقه تحصیلی تان را از زبان آنها شرح بدهید . ادامه تحصیل دکتری در هلند دارای شرط سنی خاصی در دانشگاه های این کشور نمی باشد ، اما هر چه سن کمتری داشته باشید شانس بالاتری در دریافت پذیرش دارید و برای افراد بالای چهل سال معمولا شانس بسیاری کمی وجود دارد.

اپلای دکترا هلند

اپلای دکترا هلند

جهت دریافت پذیرش دوره دکترا در دانشگاه های هلند باید متفاوت با دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام نمایید . بدین صورت که اپلای دکترا هلند شما باید یک استاد راهنمای مرتبط با رشته و موضوع خود یافته و وی را برای پذیرش خود متقاعد کنید . معمولا اپلای برای دکترا در هلند با ارسال ایمیل آغاز شده و همان درخواست اولیه بسیار مهم و تعیین کننده می باشد . خوب است که در درخواست خود شفاف و واضح عمل کنید و کار را برای سوپروایز آسان سازید . خود را کوتاه و کامل معرفی کنید و مکان هایی که تحصیل کرده اید را به همراه موضوعات پژوهشی که به آن علاقه مند هستید ، بیان نمایید.

به یاد داشته باشید که سوپروایزر علاقه زیادی به خواندن شرح زندگی و تحصیلات شما نداشته و تمایل دارید تا درخواست شما را به صورت کامل و مختصر بخواند ، بنابراین از نوشتن ایمیل طولانی خودداری کنید و حتما از یک مشاور و افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

یک اقدام عاقلانه نیز این است که بتوانید از طریق ارتباط سازی قبلی خود را به او معرفی کنید ، به عنوان مثال اینکه با یکی از شاگردهای قبلی او ارتباط داشته اید و یا با او در یک کنفرانس یا نشریه علمی آشنا شده اید . تحصیل دکترا در هلند به وسیله تایید استاد راهنما محقق شده و بورسیه تحصیلی را نیز او می تواند به شما اختصاص دهد ، پس اهمیت این بخش را از همان ابتدا مدنظر داشته باشید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

طول دوره دکتری در هلند

شاید این سوال برایتان وجود داشته باشد که طول دوره دکتری در هلند چقدر است ؟ تحصیل در مقطع دکتری در هلند با تمامی مسئولیت های اداری ، آموزشی و پژوهشی حداقل 4 سال زمان می برد و امکان فرا رفتن آن برای نوشتن یک پایان نامه خوب بسیار است.

تحصیل در مقطع دکتری در هلند می تواند به دو شیوه انجام شود:

نوع ساختارتوضیحات
Graduate Schoolتحصیل تنها زیر نظر یک دانشگاه
Research Schoolتحصیل در مراکز آموزشی زیر نظر چند دانشگاه

هر دو این موارد برای تحصیل دکترا در هلند ایده آل بوده و محیط آموزشی پیشرفته ای را برای دانشجو فراهم می سازند . شروع ترم تحصیلی دکترا در هلند در ماه های سپتامبر تا آگوست بوده و دانشجویان باید پذیرش و دریافت ویزای خود را قبل از آن به سرانجام رسانده باشند تا بتوانند به موقع ترم تحصیلی خود را آغاز کنند.

از آنجا که بسیاری از دانشجویان به دنبال کار همزمان با تحصیل هستند ، طول دوره دکتری در هلند می تواند برای آنها بسیار طولانی تر شود و تا 6 سال برسد . فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی نیز با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است و هر دانشگاه می تواند برنامه متفاوتی را برای دانشجو مدنظر داشته باشد.

خوب است بدانید که اقدام به شیوه تحصیل تنها یکی از روش های رسیدن به اقامت هلند است و شما می توانید با مطالعه عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی از سایر مسیرهای دست یابی به ویزای این کشور مطلع شوید.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری هلند

یافتن استاد راهنما برای دکترا هلند روند دشواری نداشته و تنها کمی تلاش شما را می طلبد . برای این امر ابتدا باید دانشگاه های ارائه دهنده رشته تحصیلی خود را بیابید . دقت داشته باشید که مقطع دکترا رشته تحصیلی شما می تواند در هر دانشگاهی موجود نباشد و برخی از مراکز تنها دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را به نتقاضیان اراده دهند.

هم چنین در برخی از دانشگاه ها ظرفیتی برای حمایت از دانشجویان خارجی وجود ندارد و یا فرد باید هزینه تحصیل خود را به صورت کامل بپردازد . پس از یافتن دانشگاه موردنظر باید بتوانید اساتید بخش و دانشکده ارائه دهنده رشته دلخواهتان را یافته و یک آدرس ایمیل و یا شماره تلفن از آنها به دست آورید.

پیدا کردن سوپروایزر دکتری در هلند روند پیچیده ای ندارد و تنها باید بتوانید به شیوه صحیح اقدام نمایید . دقت کنید که استاد راهنما نقش اصلی را در پذیرش شما ایفا نموده و برخلاف سایر مقاطع شما تا زمان دریافت تاییدیه از سمت او ارتباط خاصی با دانشگاه نخواهید داشت.

توصیه می کنیم تا در زمان برقراری ارتباط با استاد راهنما به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید:

  • به کار بردن کلمات صحیح به دور از مشکل نگارشی و دستوری
  • ارسال و پیگیری ایمیل در روزهای کاری او
  • استفاده از نام خانوادگی و کلمات رسمی
  • پرهیز از هرگونه زیاده گویی

دقت داشته باشید که نوشتن ایمیل و مکاتبه با استاد راهنما به زبان هلندی می تواند یک نقطه قوت بسیار عالی در پذیرش تحصیلی تلقی شود.

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

بسیاری از دانشجویان مقطع دکترا در هلند به دلیل متاهل بودن تمایل دارند تا همسر و فرزند خود را نیز به هلند ببرند . خود دانشجویان با دریافت ویزای MVV می توانند تا پایان دوره تحصیل دکتری در هلند در این کشور اقامت داشته باشند که البته هر ساله نیاز به تمدید این ویزا دارند.

اما در رابطه با ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا می توان گفت که این امکان وجود دارد تا فرد بتواند همسر و فرزند 18 ساله خود را به این کشور ببرد ، اما امکان اقدام و سفر به صورت همزمان وجود ندارد . دانشجو ابتدا باید به تنهایی به کشور هلند وارد شده و با ارائه ویزای تحصیلی خود ، کارت اقامت تحصیلی دریافت کند.

سپس با داشتن کارت اقامت خود به اداره مهاجرت مراجعه نموده و برای اخذ ویزای همراه خانواده درخواست ارسال نماید . این ویزا به خانواده فرد دانشجو امکان می دهد تا به صورت رایگان به تحصیل مشغول شده و از خدمات آموزشی بهره مند شوند . اما در صورت تمایل به کار باید به اداره کار این کشور مراجعه و برای مجوز درخواست دهند.

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

دقت داشته باشید که به همراه داشتن خانواده در میزان هزینه های شما بسیار موثر می باشد و در صورتی که با بورسیه به تحصیل مشغول هستید ، برآورد صحیحی از مخارج تان داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید . مطالعه عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند که توسط کارشناسان ما تهیه شده است ، راهنمای خوبی برای شما عزیزان می باشد.

بررسی شرایط ورود به مقطع دکترا در سایر کشورهای جهان شما را به بهترین انتخاب ممکن خواهد رساند:

بورسیه دکترا هلند

پرداخت هزینه جهت تحصیل دوره دکتری در هلند چندان رایج نبوده و تقریبا تمامی دانشجویان با دریافت بورسیه به تحصیل مشغول می شوند . بورسیه تحصیلی هلند دکترا بدین صورت هستند که شما به نوعی به استخدام دانشگاه درآمده و همزمان با تحصیل به ارائه خدمات پژوهشی و علمی به این مرکز نیز مشغول هستید.

بورسیه دکترا هلند با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت هستند و برخی علاوه بر تحصیل هزینه زندگی را نیز به صورت کامل پوشش می دهند . در حالی که برخی دیگر تنها شهریه دانشگاه را دربرگرفته و دانشجویان با انجام کارهای پاره وقت قادر به درآمد و تامین هزینه های خود خواهند بود.

عنوان بورسیه های تحصیلی در هلند تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار می دهد که توصیه می کنیم حتما ان را مطالعه کنید تا بتوانید با کمترین هزینه به تحصیل مشغول شوید . تحصیل دکترا در هلند با ارائه بورسیه از طریق سازمان های مختلفی قابل انجام است ، اما دقت داشته باشید که بورسیه ها محدود بوده و فرصت های موجود به دانشجویان برگزیده تعلق می گیرد.

 

در این عنوان تلاش نمودیم تا تحصیل دکترا در هلند را به صورت جامع و کامل برای شما عزیزان شرح دهیم و چنانچه سوالی در این زمینه برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز تماس حاصل نمایید و بهترین مقصد تحصیلی خود را بیابید.

سوالات پرتکرار تحصیل دکترا در هلند

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد ، از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ برسید.

بله ، دانشجویان می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزا دریافت کنند.

دانشجویان این مقطع باید حداقل 4 سال به تحصیل مشغول شوند.

استاد راهنما شخص اصلی است که می تواند پذیرش و دریافت بورسیه را برای شما حتمی سازد.

مهم ترین ویژگی در ارتباط با استاد راهنما این است که بتوانید خود را به صورت مختصر و مفید معرفی نموده و شرح کاملی از روزمه تحصیلی تان ارائه دهید.

بله دانشجویان قادر خواهند بود با کارهای پاره وقت به درآمد نیز برسند.

با تماشای ویدیو کلاینت های ما نتیجه اعتماد به آی مهاجرتی را مشاهده خواهید نمود:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه