تحصیل رشته داروسازی در روسیه

تحصیل رشته داروسازی در روسیه محبوبیت بسیار بیشتری را نسبت به سایر زمینه های بهداشت و درمان داشته و همین امر موجب شده سالانه تعداد زیادی از متقاضی برای این روش مهاجرتی وجود داشته باشد. معمولا این رشته انتخاب افرادی است که علاقه به حضور در محیط درمانی نداشته و می خواهند تا از روش دیگری به بهبود مردم کمک نمایند.

به علت نبود شناخت کافی برخی از افراد این تصور را دارند که تنها شغل این رشته تحصیلی فروش دارو است، در صورتی که زمینه های کاری این رشته بسیار گسترده بوده و با دریافت مدرک آن می توان از فرصت های کاری زیاد و متنوعی برخوردار شد.

تحصیل رشته داروسازی در روسیه

تحصیل داروسازی در روسیه با یک دوره پادفک آغاز شده و طی 5 سال به مدرک لیسانس این رشته دست خواهید یافت.

فهرست مطالب

برنامه های رشته داروسازی در روسیه معمولا شامل کارآموزی در محیط های مختلف بوده و باعث می شود که فرد بتواند از یک تجربه باور نکردنی در کشوری جدید برخوردار شود.

مهم ترین بخش از شرایط تحصیل داروسازی در روسیه توجه به جزئیات، مهارت های تحلیل و بین فردی ضروری بوده و تفاوت زیادی با سطح تحصیلی پزشکی و دندانپزشگی ندارد.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح دقیق تمامی مواردی که باید در رابطه با تحصیل رشته داروسازی در روسیه بدانید پرداخته اند. پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را برای کسب آگاهی کامل تر از سیستم آموزشی در این کشور مطالعه نمایید.

شرایط رشته داروسازی در روسیه

از آن جایی که تحصیل رشته داروسازی در روسیه به عنوان یکی از تحصیلات سطح بالا شناخته می شود، هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان در آن شرایط به خصوصی را تعیین کرده که فقط در صورت دارا بودن آن ها می توان به تحصیل این رشته پرداخت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل رشته داروسازی در روسیه

شرایط رشته داروسازی در روسیه در هر مرکز آموزشی با دیگری تفاوت داشته و برای کسب اطلاعات دقیق بهتر است که به سایت دانشگاه مراجعه کرده و یا از مشاورین این زمینه کمک بگیرید.

اما شرایطی وجود دارند که بین هر دانشگاه با دیگری مشترک بوده و تفاوت ها شامل موارد دیگری می شوند. اصلی ترین بخش از شرایط تحصیل داروسازی در روسیه، داشتن سابقه تحصیلی بسیار خوب و مدرک زبان روسی می باشد. شما باید برای ورود به این مقطع که به مدت 5 سال است، تحصیلات خود را در دبیرستان به پایان رسانده و مدرک دیپلم را دریافت کرده باشید.

کشور روسیه برای اطمینان خود از صلاحیت داوطلبان، دوره های اجباری را مشخص کرده که در ادامه به شرح آن به طور دقیق خواهیم پرداخت. برخی از این مکان های آموزشی ممکن است که متقاضیان خود را ملزم به شرکت در آزمونی مشخص نمایند تا مقدار مهارت ان ها را در زمینه های اصلی این رشته یعنی شیمی و زیست شناسی سنجیده و سپس بهترین ها را بپذیرند.

Required documents to study pharmacy in Russia

مدارک موردنیاز برای تحصیل داروسازی در روسیه

هر دانشگاه برای تعیین صلاحیت هر فرد داوطلب برای تحصیل رشته داروسازی در روسیه، مدارکی را از وی درخواست کرده و آن ها را به صورت بسیار دقیق مورد بررسی قرار می دهد. اهمیت این مدارک بسیار بالا بوده و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده تا از هر گونه خطای احتمالی جلوگیری نمایید، حتی کوچکترین اشتباهات نیز می تواند باعث رد شدن درخواست شما بشود.

مدارک تعیین شده از سوی هر دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و ما در لیست زیر فقط به معرفی کلی مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در روسیه پرداخته ایم:

  • مدارک تحصیلی: بیشینه علمی قوی و نمرات بسیار خوب در موضوعات مرتبط با این رشته تحصیلی یعنی زیست شناسی، شیمی و ریاضیات.
  • مدرک زبان در سطح مشخص شده
  • تکمیل فرم درخواست در سایت دانشگاه
  • معاینه پزشکی: دانشجویان بین المللی باید گواهی پزشکی داشته باشند که تایید کند از لحاظ جسمی برای شرکت در دوره ها آمادگی دارند.
  • تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • بیانیه هدف

توجه داشته باشید که این مدارک مرتبط با دریافت پذیرش از سوی دانشگاه بوده و شما برای این که بتوانید مجوز اقامت خود را دریافت کنید باید مدارک جداگانه و متفاوتی را ارائه دهید که داشتن مدرک پذیرش از سوی دانشگاه اصلی ترین شرط آن می باشد.

دوره پادفک برای رشته داروسازی در روسیه

دوره پادفک برای رشته داروسازی در روسیه

همان طور که کمی قبل تر اشاره کردیم از شرایط تحصیل رشته داروسازی در روسیه این است که در دوره های آمادگی مشخص شده شرکت کرده و نمره قبولی را در آن دریافت کرد. دوره پیش دانشگاهی در روسیه که برای آمادگی تحصیل در رشته های مهم مانند زیر شاخه های بهداشت و درمان مانند داروسازی طراحی شده برای تمامی دانشجویان بین المللی کاملا ضروری است.

هدف اصلی این دوره ها تسلط کامل دانش آموزان بر زبان روسی بوده تا در حین تحصیل رشته داروسازی در روسیه دچار هیچ گونه مشکل نشده و به راحتی به تحصیل به این زبان بپردازند. همچنین دوره هایی برای رسیدن به تخصص لازم بر تمامی رشته های پیش زمینه رشته داروسازی در روسیه مانند زیست شانسی و شیمی برگزار شده و فرد باید نمرات مناسب را در آزمون آن ها به دست آورد.

شرایط پذیرش در دوره پادفک برای رشته داروسازی در روسیه با توجه به هر آموزشگاه با دیگری متفاوت بوده و مدت زمان آن حدود 8 ماه الی 10 ماه می باشد. در صورتی که فرد نیاز به شرکت در دوره های بیشتری را داشته باشد می تواند به مدت طولانی تری تحصیل در پادفک را ادامه داده تا به سطح مورد نظر برسد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان داروسازی در روسیه

به علت شرایط ارز در حال حاضر، خیلی از افراد به دنبال تحصیل رایگان داروسازی در روسیه هستند تا هزینه های پیش روی خود را به حداقل رسانده و به این کشور نقل مکان نمایند. باید به اطلاع شما برسانیم که امکان تحصیل رایگان رشته داروسازی در روسیه وجود نداشته و باید حتما تمامی موارد مشخص شده را شخصا پرداخت کرد.

اما روش هایی وجود دارد که داوطلبان می توانند به وسیله آن از مقدار پیش روی خود کاسته و آن را به حداقل مقدار خود برسانند. راحت ترین راه برای این امر دریافت بورسیه های تحصیلی بوده که برای جذب دانشجویان بین المللی به تعداد زیادی در دسترس بوده و هرکدام بخش مختلفی را از مقدار هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.

شرایط دریافت هر کدام از این بورسیه ها با دیگری تفاوت داشته و بخش اصلی آن داشتن سابقه تحصیلی عالی و دریافت پذیرش از سوی دانشگاه می باشد.برخی از دانشجویان برای این که بتوانند هزینه های تحصیل رشته داروسازی در روسیه را پوشش دهند، مشغول به درآمدزایی به وسیله انجام کار دانشجویی می شوند. 

با این مشاغل نه تنها می توان هزینه های خود را پوشش داده، بلکه می توان با بازار کار بعد از تحصیلات نیز آشنا شد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله واقعیت های کار دانشجویی در روسیه را مطالعه نمایید.

دانشگاه های برتر داروسازی روسیه

کشور روسیه دارای 240 دانشگاه بوده که تمامی آن ها به داشتن کیفیت بالای آموزشی در سراسر جهان شهرت داشته و تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را به سمت خود جذب کرده اند. 

به همین دلیل انتخاب از میان گزینه های بسیار ممکن است که کمی دشوار و زمان بر باشد. برای این که بتوانید بهترین مقصد را برای تحصیل رشته پرستاری در روسیه برای خود انتخاب نمایید باید تمامی دانشگاه ها را به صورت دقیق بررسی کنید.

از مواردی که به جز معیارهای شخصی باید حتما با دقت بررسی شود شامل مواردی مانند هزینه شهریه، محل قرارگیری، امکانات و شرایط تحصیل داروسازی در روسیه است. 

با جست و جو مراکز آموزشی این کشور با طیفی عظیم از دوره ها در دانشگاه های دولتی، خصوصی و کالج های محلی مواجه خواهید شد.

انتخاب دانشگاه های برتر داروسازی روسیه بسیار دشوار بوده اما ما برخی از آن ها را در جدول زیر به شما معرفی کرده ایم تا آن ها را در اولویت خود قرار دهید:

ردیف نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
1 دانشگاه دولتی مسکو 11 29
2 دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ 54 117
3 دانشگاه فدرال جنوبی 122 275
4 دانشگاه فدرال اورال 156 350
5 دانشگاه ایالتی پرم 164 372
6 دانشگاه RUDN 174 398
7 موسسه فناوری دولتی سنت پترزبورگ 176 410

شرایط سنی تحصیل داروسازی در روسیه

اکثر رشته های بهداشت و درمان به علت حساس بودن بسیار، دارای محدودیت سنی به خصوصی بوده که فرد فقط می تواند در آن سن برای دریافت پذیرش در رشته داروسازی در روسیه اقدام نماید. 

خوشبختانه شرایط سنی تحصیل داروسازی در روسیه دارای قانون خاصی نبوده و هیچ محدودیت سنی از سوی دانشگاه ها برای تحصیل این رشته وجود ندارد.

البته توجه داشته باشید افرادی که دارای سن کمتری هستند شانس بیشتری برای دیافت پذیرش نسبت به افراد با سن بالاتر داشته و می توانند به آسانی در رشته داروسازی در روسیه قبول شوند. 

البته این امر به این معنا نیست که امکان دریافت پذیرش تحصیل رشته داروسازی در روسیه برای افرادی با سن بیشتر وجود نداشته و نمی توانند اقدام نمایند.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در روسیه

اما از آن جایی که دوره های پادفک تاثیر مستقیمی بر دریافت پذیرش از سوی دانشگاه ها داشته، دارای قوانین بسیار حساسی بوده که بخشی از آن وجود محدودیت سنی است. محدودیت سنی مشخص شده برای این دوره حداقل 17 سال بوده و افرادی که دارای سن کمتری باشند نمی توانند در این دوره ثبت نام نمایند. در صورتی که قصد مهاجرت از راه دیگری را به این کشور داشته و هنوز مناسب ترین را برای خود نیافته اید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را برای شما قرار داده ایم.

مشاورین آی مهاجرتی علاوه بر انتخاب رشته با جمع آوری مقالات زیر به سایر چالش های شما در روسیه نیز پرداخته اند:

زبان تحصیل رشته داروسازی در روسیه

مهم ترین بخش از شرایط تحصیل داروسازی در روسیه داشتن مدرک زبان تعیین شده از سوی دانشگاه می باشد. تفاوتی ندارد که روش مهاجرتی شما چیست، برای برقراری ارتباط با مردم این کشور باید بر زبان مورد استفاده آن ها به طور کامل تسلط داشته و مدرک آن را دریافت کرد. زبان اصلی و مورد استفاده مردم روسیه، روسی است و تمامی مردم به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند.

به همین دلیل زبان تحصیل رشته داروسازی در روسیه به طور کامل روسی بوده و نمی توان با مدرک زبان های دیگری مانند انگلیسی به تحصیل رشته داروسازی در روسیه پرداخت. حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه مدرک سطح B2 و یا C1 و یا معادل آن می باشد. مورد تایید ترین مدرک برای این کشور متعلق به آزمون های TORFI است.

در صورتی که بر این زبان تسلطی نداشته باشید می توانید با شرکت در دوره های پادفک که کمی قبل تر به شرح آن پرداختیم، زبان خود را به سطح مورد نظر رسانده و بتوانید مدرک مورد نیاز را برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه و سفارت و تحصیل رشته داروسازی در روسیه به دست آورده و به این کشور نقل مکان نمایید. هر چقدر که سطح تحصیلات شما بالاتر باشد باید مدرکی با سطح بالاتر را به دست آورید.

برخی از پذیرش های اخذ شده اخیر در آی مهاجرتی

دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه تنها بخش کوچکی از افتخارات ما در حوزه مهاجرت تحصیلی می باشد که در این ویدیو برخی از آنها را به نمایش گذاشته ایم.

در صورتی که تمایل به دریافت جزئیات در رابطه با هر یک از مراکز آموزشی این کشور دارید ، پس از تماشای این ویدیو با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور پذیرش روسیه آی مهاجرتی

هزینه های تحصیل داروسازی در روسیه

مهم ترین برای هر فرد، هزینه های تحصیل داروسازی در روسیه می باشد، اکنون اطلاع دارید که امکان تحصیل رایگان در این کشور وجود نداشته و باید تمامی هزینه ها را شخصا پرداخت کرد. 

بزرگترین بخش از مخارج تحصیل رشته داروسازی در روسیه، شهریه دانشگاه بوده که برای هر مکان با دیگری تفاوت زیادی دارد، برای آشنایی بیشتر شهریه متوسط برخی از دانشگاه های این کشور را برای رشته پرستاری در روسیه برای شما قرار داده ایم:

هزینه های تحصیلی پیش رو فقط شامل شهریه دانشگاه نبوده و موارد دیگری مانند خرید کتاب و جزوه، کلاس های خصوصی و موارد بیشتری نیز هستند که باید به آن ها توجه داشت. 

 

نام دانشگاه طول مدت دوره شهریه سالانه (دلار)
دانشگاه دولتی مسکو 5 سال 3.000 الی 5.000
دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ 5 سال 2.800 الی 4.500
دانشگاه فدرال کازان 5 سال 2.300 الی 4.000
دانشگاه دولتی اورال 5 سال 2.500 الی 4.000
دانشگاه فدرال خاور دور 5 سال 2.500 الی 3.500

همچنین شما باید در طول مدت اقامت خود هزینه های زندگی را بپردازید که در مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه تمامی جزئیات آن را برای شما قرار داده ایم.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح کامل تحصیل رشته داروسازی در روسیه پرداخته و در دسترس شما قرار داده اند. برای اطلاعات دقیق تر و یا راهنمایی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه این صفحه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در روسیه

با مطالعه سوالات پرتکرار می توانید پاسخ برخی از پرسش های خود را دریافت نموده و در صورتی که همچنان سوالی در این زمینه دارید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

برای دریافت مقطع کارشناسی نیاز به گذراندن دوره ای به مدت 5 سال است.

خیر، دوره های تحصیل رایگان در این کشور در این کشور وجود نداشته و فقط روش هایی مانند بورسیه و یا کار برای کاهش آن وجود دارد.

تحصیل رشته داروسازی در روسیه دارای هیچ گونه محدودیت سنی نیست و فرد می تواند با هر سنی اقدام نماید.

تمامی دوره های این رشته به زبان روسی برگزار شده و باید مدرک زبان آن را ارائه کرد.

دانشگاه دولتی مسکو، فدرال کازان، ایالتی سن پترزبورگ و بسیاری دیگر از بهترین دانشگاه های این کشور هستند.

برخی از ویزاهای اخیر ما نشان می دهد که می توانید با خیالی آسوده هر کشوری را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره زینب کارآزموده
نمایش ویدیو درباره کیوان کوروش نژاد
نمایش ویدیو درباره عرشیا مقسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه