واقعیت های کار دانشجویی در روسیه

واقعیت های کار دانشجویی در روسیه از جمله مواردی است که تمام افرادی که دانشجو هستند و یا قصد اقدام در این زمینه را دارند باید از آن اطلاع داشته باشند. برای زندگی در هر کشور پرداخت هزینه های زندگی مهم ترین کار بوده و برای این که بتوان آن ها را پوشش داد، باید به کار و درآمد زایی مشغول شد.

شرایط کار دانشجویی در هر کشور با دیگری متفاوت بوده و نیاز به بررسی به صورت جداگانه دارد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این مقاله را که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه شده است تا انتها مطالعه کرده تا از شرایط دقیق اشتغال به کار حین تحصیل در روسیه آگاهی پیدا کنید.

واقعیت های کار دانشجویی در روسیه

کار دانشجویی در روسیه علاوه بر داشتن درآمدی اندک ، آشنایی با فرهنگ مردم و تسلط سریع تر به زبان بومی را نیز برای دانشجویان به ارمغان می آورد.

فهرست مطالب

شرایط کار دانشجویی ضمن تحصیل بسیار با استغال به عنوان یک شهروند تفاوت داشته و از جمله واقعیت های کار دانشجویی در روسیه این است که شما در ابتدا باید پذیرش خود را در یکی از دانشگاه های معتبر به دست آورید تا بتوانید برای یافتن کار اقدام نمایید.

برای اطلاع از قوانین و راه پذیرش در دانشگاه های این کشور مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه نمایید.

شرایط کار دانشجویی در روسیه

اشتغال به کار دانشجویی در روسیه کاملا ممکن و در دسترس همه دانشجویان می باشد، اما قبل از آن باید اجازه کار پاره وقت دانشجویی در روسیه را دریافت نمایند، زیرا که مجوز تحصیل و کار در این کشور دو مجوز مجزا بوده و باید به صورت جداگانه آن را دریافت کرد. 

این مجوز اجازه کار به صورت آزادانه را نداده و دارای محدودیت های مشخصی می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو واقعیت های کار دانشجویی در روسیه + پادکست

از جمله واقعیت های کار دانشجویی در روسیه می توان به اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته اشاره کرد.

ضمن تماشای این ویدیو از طریق تماش با مشاورین آی مهاجرتی به جزئیات بیشتری در این زمینه برسید و همچنین می توانید با دانلود فایل پادکست در هر زمان و مکان به این اطلاعات دسترسی داشته باشیدو

نمایش ویدیو درباره واقعیت های کار دانشجویی در روسیه
واقعیت های کار دانشجویی در روسیه

واقعیت های کار دانشجویی در روسیه شامل این محدودیت ها هستند که شما نمی توانید بیشتر از مقدار مشخص شده، یعنی 20 ساعت در هفته و یا خارج از شهری که در آن به تحصیل مشغول هستید کار کنید. با توجه به رشته تحصیلی نیز نوع حرفه ای که مجوز استخدام شدن در آن را دارید.

این مجوز فقط برای یک سال اعطا می شود اما پس از تمام شدن مدت زمان مشخص شده می توان آن را مجددا تا زمانی که مجوز تحصیلی اعتبار دارد تمدید کرده و به ادامه کار مشغول شد. مهم ترین بخش در شرایط کار دانشجویی در روسیه این است که شما در حال تحصیل تمام وقت در دانشگاهی دولتی باشید. در صورتی که قصد دارید شغل خود را تغییر دهید باید حتما به دولت آن را اطلاع دهید.

دریافت مجوز کار دانشجویی در روسیه

اجازه کار دانشجویی در روسیه توسط دفتر منطقه ای اداره اصلی امور مهاجرت اعطا شده که شخصا باید مراجعه کرده و درخواست دهید. این پروسه ممکن است که ده روز زمان ببرد، به همین پیشنهاد می کنیم که سریعا اقدام نمایید. مدارک لازم برای دریافت مجوز کار دانشجویی در روسیه به شرح زیر است:

  • یک برنامه کاربردی
  • رسید هزینه پرداخت شده مغادل 3500 روبل
  • قرارداد کاری
  • گواهی پزشکی
  • پاسپورت معتبر
  • بیانیه از سوی دانشگاه که دانشجو بودن شما را تایید نماید.

در صورتی که یک دانشجو بدون مجوز کار مشغول به کار شود، از سوی دولت دستگیر و به همراه جریمه نقدی 2000 تا 5000 روبل از کشور روسیه اخراج خواهد شد، پس حتما این مجوز را دریافت کرده تا از هرگونه خطر های احتمالی جلوگیری شود.

Black work in Russia

کار سیاه در روسیه

بسیاری از افراد به دلیل این که به تازگی وارد یک کشور تازه شده اند و با آن آشنایی ندارند، دچار سردگمی های بسیاری می شوند . معمولا افرادی که داری کسب و کار سیاه هستند به سراغ دانشجویان مهاجران آمده و از نداشتن آگاهی آن ها سو استفاده کرده و آن ها را وارد کار سیاه در روسیه می کنند.

اما کار سیاه چیست و چرا اطلاع از آن ضرورت دارد؟ کار سیاه به کار هایی گفته می شود که انجام آن ها غیر قانونی بوده و در صورتی که دولت متوجه این امر شود برای فرد مجازات بسیار سنگینی را تعیین می کند. انجام این کارها بسیار خطرناک و پر دردسر است.

برخی از معایب انجام کار سیاه به جای دریافت اجازه کار دانشجویی در روسیه به شرح زیر است:

  • حقوق ها برای فرار مالیاتی به صورت نقدی داده می شود.
  • کارفرما ممکن است که هر رفتاری را از خود نشان دهد.
  • ممکن است که کافرما دستمزد شما را پرداخت نکند.
  • جریمه های نقدی گران
  • جریمه حبس در زندان
  • باطل شدن مجوز اقامت

پس حتما توجه داشته باشید زیرا که این افراد با دادن وعده های مختلف و بدون خطر نشان دادن کار خود دانشجویان را به انجام کار سیاه ترغیب می نمایند. شما می توانید برای این که در این راه دچار انتخاب اشتباهی نشده و از واقعیت های کار دانشجویی در روسیه به طور دقیق اطلاع یابید، با مشاروین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

درآمد کار دانشجویی در روسیه

مهم ترین بخش برای انجام کار دانشجویی در روسیه برا هر فرد، مقدار درآمد آن است. همان طور که گفتیم از واقعیت های کار دانشجویی در روسیه این است که دولت حرفه های مجاز را مشخص می کند.

اما نگران نباشید زیرا که همه این مشاغل مشخص شده می توانند هزینه ای اقامت و تحصیل شما را پوشش دهند.

برای این که از مقدار هزینه های پیش روی خود به طور کامل اطلاع داشته باشید مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را مطالعه نمایید.

میزان درآمد کار دانشجویی روسیه در بری از شرکت های مسکو در جدول زیر قرار داده شده است:

 

نام شرکت میزان حقوق متوسط در ماه
موسسه علم و فناوری Skolkovo 49849 روبل
دانشگاه دولتی مسکو 8000 روبل
دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی 26194 روبل
دانشگاه فدرال کازان 28941 روبل
استارباکس 40000 روبل
آزاد 20000روبل

درآمد کار دانشجویی در روسیه با توجه به شرایط زیادی مانند حرفه، شهر و منطقه متغیر است و نمی توان مقدار دقیقی را برای آن مشخص کرد. هرچقدر که حرفه شما تخصصی تر بوده و یا در شهر بزرگتری مشغول به کار شدید میزان حقوق کارهای دانشجویی روسیه نیز به همان نسبت بیشتر خواهد بود، برای استخدام در کارهای تخصصی می توانید به شرکت هایی که دانشگاه ها آن را معرفی می کنند، مراجعه کنید.

مالیات کار دانشجویی در روسیه

خبر خوب این است که مالیات کار دانشجویی در روسیه از سوی دولت تعیین نشده و در نتیجه افرادی که به عنوان دانشجو وارد این کشور می شوند، نیازی به پرداخت مالیات ندارد. مالیات زمانی برای افراد مهاجر تعیین می شود که در این کشور بازنشسته شده و یک درآمد حاصل از آن را داشت.

انواع کارهای دانشجویی در روسیه

انواع کارهای دانشجویی در روسیه

انواع کارهای دانشجویی در روسیه بسیار متفاوت بوده که دستمزد هرکدام نیز با دیگری تفاوت دارد. به علت بازار کار این کشور یافتن شغل در حرفه های تعیین شده از سوی دولت سخت نبوده و به راحتی می توان مشغول به کار شده و هزینه های خود را پرداخت کرد. دسته های مختلفی که اجازه کار پاره وقت دانشجویی در روسیه در آن ها داده می شود شامل دسته های زیر است:

  • مدرس زبان: اگر به زبان دیگری غیر از روسی تسلط دارید می توانید آموزش آن را با قیمتی مناسب آغاز کنید. روس ها معمولا حاضرند تا ساعتی 50 دلار برای یادگیری زبان بپردازند.
  • مدرس زبان مجازی: شما در این صورت می توانید به صورت آنلاین با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کرده و حتی به تدریس به واطلبان شهرها دیگر روسیه نیز بپردازید.
  • مشاغل در فروش یا خدمات مشتری: مزیت این شعل های این بوده که می توانید در آخر هفته و یا شب ها هم کار کرده و مهارت های روسی خود را تقویت کنید.
  • فریلنسر: در صورتی که دارای یک مهارت به خصوص هستید که می توانید با آن خدماتی را به مردم ارائه دهید، احتمال زیادی وجود دارد که افراد به دنبال خرید از شما باشند. از واقعیت های کار دانشجویی در روسیه همچنین در این کار شما می توانید قیمت های کار خود را تعیین کنید. برخی از این مشاغل شامل طراحی، فروش محصولات به صورت اینترنتی می باشند.
  • مشاغل پیشنهادی توسط خود دانشگاه ها
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مشاغل پیشنهادی دانشگاه

در صورتی که در داخل دانشگاه به عنوان کارآموز و یا دستیار تحقیق کار کنید نیازی به دریافت مجوز کار از سوی دولت نخواهید داشت. معمولا دانشگاه ها برای برگزاری دوره های آموزشی زبان انگلیسی دانشجویان بین الملیی را که دارای تسلط کافی هستند استخدام می کند. از دیگر مشاغل پیشنهادی دانشگاه می توان به تهیه سخنرانی، تحقیقات و واسطه میان معلمان و دانشجویان اشاره کرد.

حقوق و دستمزد این مشاغل به اندازه استخدام در مکان های خارج از دانشگاه زیاد نبوده اما برای پوشش هزینه ها همچنان مناسب می باشد. از مزایای مهم این کار این است که باعث ارزشمندتر شدن رزومه شما برای پس از اتمام تحصیل خواهد بود.

Careers offered by the university

زبان روسی برای کار دانشجویی در روسیه

مهم ترین سوال که برای همه افراد ایجاد می شود این است که آیا تسلط بر زبان روسی برای کار دانشجویی در روسیه اجباری است؟ یکی از بزرگترین واقعیت های کار دانشجویی در روسیه این است که شما حتما باید زبان روسی را بلد باشید تا به شما مجوز کاری اعطا شود.

به دلیل این که همه مردم روسیه بر زبان انگلیسی مسلط نیستند و برای برقراری ارتباط با آن ها باید حتما زبان روسی دانست. از مزیت های این زمینه این است که شما با کار و ارتباط با افراد دیگر می توانید مهارت های خود را در این زبان افرایش داده و آن را بهبود ببخشید. از مزیت های دیگری که به آن اشاره کردیم نیز آموزش زبان خود به روسی ها بوده که بدون استفاده از زبان روسی آمزش غیر ممکن خواهد بود.

در صورتی که شما دارای مدرک زبان مورد نظر نباشید، بعد از اتمام تحصیل خود نیز نتوانسته به کار و اقات به مدت زمان بیشتری مشغول شوید. به همین دلیل پیشنهاد می کنام که مهارتهای زبانی خود را از ابتدا افزایش دهید.

به عنوان یک دانشجو در کشور روسیه نیازمند شناخت هرچه بیشتر این کشور هستید که مقالات زیر راهنمای خوبی در این زمینه برایتان می باشد:

پیدا کردن کار دانشجویی در روسیه

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان پیدا کردن کار دانشجویی در روسیه است، در صورتی که راه های یافن آن ها بسیار راحت است. در صورتی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل را نداشته اما علاثه دارید تا به این کشور نقل مکان کنید، مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کرده تا بهترین راه را با توجه به شرایط خود بیابید.

نزدیک ترین راه یافتن مشاغل پاره وقت جست و جو برای کارهای پاره وقت در محله دانشگاه است که احتمال به دست آوردن آن ها بسیار زیاد است. همچنین سایت های زیادی در اینترنت وجود دارند که مشاغل مورد نیاز را آگهی می کنند و شما فقط کافی است تا به آن ها سری بزنید. 

در صورتی که نتوانستید با این روش ها برای خود شغلی پیدا کنید با دفتر دانشجویان بین المللی تماس رفته و یک راهنمایی تخصصی دریافت کنید.

پیدا کردن کار دانشجویی در روسیه

ویدیو پذیرش های کشور روسیه در آی مهاجرتی

دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی نشان از توانایی و مهارت کارشناسان ما در حوزه مهاجرت دارد که ویدیوهای متعدد از کلاینت های ما بیانگر آن است .

هم چنین در این ویدیو نیز تلاش نموده ایم تا تصویر برخی از ویزاهای دریافتی کشور روسیه را نیز برای شما عزیزان به نمایش بگذاریم تا بتوانید با خیالی آسوده با همراهی مشاورین ما به ویزای کشور دلخواه خود برسید. 

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزاهای کشور روسیه

در این مقاله تمامی واقعیت های کار دانشجویی در روسیه توسط کارشناسان آی مهاجرتی برسی و شرح داده شده است . در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیداه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار واقعیت های کار دانشجویی در روسیه

سوالات پرتکرار در پایان نیز می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان در این زمینه باشد و در صورتی که هرگونه سوالی در این رابطه دارید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

بله، مهم ترین بخش از واقعیت های کار دانشجویی در روسیه این است که برای برقراری ارتباط با دیگران و یا دریافت مجوز کار باید بر زبان روسی تسلط داشته باشید.

برای این که بتوانید به کار در این کشور مشغول شوید باید حتما مجوز کار را از سوی دولت دریافت کنید.

بر اساس واقعیت های کار دانشجویی در روسیه مقدار حقوق دریافتی شما با توجه به شرایط مختلف متفاوت است و نمی توان مقدار دیقی را برای همه آن ها مشخص کرد.

این مجوز برای کار به مدت زمان 20 ساعت در هفته می باشد و برای برخی از مشاغل اجازه کار در آخر هفته ها نیز وجود دارد.

با جست و جو در محله و یا داخل دانشگاه، چک کردن سایت های اینترنت و یا تماس با دفتر دانشجویان بین الملیی می توان مشاغل در دسترس را یافت.

در پایان می توانید دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور شهاب نعمت اللهی
نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره کاور زینب کارآزموده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه