شرایط ویزای تحصیلی روسیه

شرایط ویزای تحصیلی روسیه بسیار آسان اما حیاتی است، زیرا داشتن این ویزا به معنای مجوز ورود شما به این کشور بوده و حتی اگر از سوی دانشگاه پذیرفته شوید اما دارای ویزای تحصیلی نباشید، نمی توانید به روسیه مهاجرت کنید.

ویزاهای تحصیلی دارای انواع مختلفی بوده که قوانین هر یک با دیگری تفاوت دارد، به همین علت پیشنهاد می کنیم که در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا با شرایط دقیق این ویزا آشنا شده و به درستی برای دریافت آن اقدام نمایید.

دقت داشته باشید که سفارت کشور روسیه برای اعطای ویزا به دانشجویان بین المللی حساسیت بسیاری به خرج داده و تمامی شرایط و مدارک هر فرد را به طور کامل بررسی می کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که دقت بسیار زیادی برای انجام روند این امر داشته باشید.

شرایط ویزای تحصیلی روسیه

شرایط ویزای تحصیلی روسیه دشوار نبوده و شما می توانید پس از دریافت پذیرش از یک دانشگاه و ارائه مدارک به صورت کامل به سفارت به آن دست یابید.

فهرست مطالب

یکی از بزرگترین محدودیت هایی که در شرایط ویزای تحصیلی روسیه وجود دارد  مدت زمان است. به این معنی که شما باید حتما در مدت زمان مشخص شده درخواست دهید.

قبل از این که برای ویزای دانشجویی روسیه اقدام نمایید، باید پذیرش را در دانشگاه مورد خود دریافت کنید، برای اطلاع دقیق از این شرایط نیز می توانید مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه نمایید.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی روسیه

مهم ترین بخش از شرایط ویزای تحصیلی روسیه مدارک آن است، زیرا که دولت به وسیله آن ها صلاحیت شما را مورد بررسی قرار می دهد. حتی کوچک ترین اشتباه در ارائه این مدارک می تواند باعث رد شدن درخواست شما بشود.

 برای اطمینان از ایجاد نشدن هیچ گونه خطا می توانید از کارشناسان و یا مشاوران آی مهاجرتی که در این زمینه دارای تجربه هستند کمک بگیرید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط ویزای تحصیلی روسیه + پادکست

دریافت ویزای تحصیلی کشور روسیه به معنای مجوز ورود به این کشور است که مونا از جزئیات ان برای شما می گوید.

تا انتها این ویدیو را تماشا نموده و برای هرگونه مشاوره و یا راهنمایی با ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره شرایط ویزای تحصیلی روسیه
شرایط ویزای تحصیلی روسیه

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی روسیه شامل موارد زیر می شود:

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی روسیه شامل موارد زیر می شود:

  • پاسپورت معتبر تایید شده توسط فدراسیون روسیه با دو صفحه خالی برای ویزا و اعتبار حداقل 18 ماه
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی روسیه پر شده توسط فرد متقاضی
  • یک عکس جدید
  • گواهی پزشکی و آزمایش های لازم مانند آزمایش HIVکه در سه ماه گذشته انجام شده است.
  • گواهی تحصیلی
  • مدرک هزینه های پرداخت شده برای شهریه دانشگاه
  • پرداخت هزینه کنسولی
  • گواهی تمکن مالی

توجه داشته باشید که شما باید این مدارک را به صورت ترجمه شده به زبان روسی برای سفارت روسیه ارسال کرده و اگر مدارک با به زبانی دیگر ارسال نمایید پذیرفته شده نمی باشد. مدت زمان اعتبار این ویزا با توجه به دعوتنامه ای که از سوی سرویس فدرال روسیه اعطا می شود متفاوت بوده و یا بر اساس تصمیم وزارت خارجیه روسیه تغییر می کند.

ضمانت مالی ویزای دانشجویی روسیه

ضمانت مالی ویزای دانشجویی روسیه

نگرانی بسیاری از افراد داوطلب برای تحصیل و دریافت بورسیه در این کشور هستند، زیرا پرداخت این مبلغ حتما ضروری بوده و برای برخی از کشورها بسیار گران قیمت می باشد. با وجود شرایط ارز نیز افراد به دنبال کشوری هستند که نیاز به تمکن مالی بسیار کمی داشته باشد. تمکن مالی ویزای دانشجویی روسیه بسیار مناسب بوده و نسبت به سایر کشورها هزینه بسیار کمتری را نیازمند است.

در حال حاضر مقدار دقیقی از سوی سفارت مشخص نشده است. اما این به این معنا نیست که نیازی به ارائه تمکن مالی نمی باشد، اما می توانید با ارائه تمکن مالی شانس خود را در میان رقیبان برای دریافت ویزای تحصیلی چندین برابر نمایید.

با توجه به شرایط ویزای تحصیلی در روسیه مقدار مورد نیاز برای داشتن ضمانت مالی ویزای دانشجویی روسیه معادل با هزینه یک ماه و یا یک سال زندگی در این شکر است تا دولت اطمینان یابد که شما در این مدت می توانید هزینه های خود را پرداخت نمایید.

این هزینه ها را می توانید از طریق اموال شخصی و یا خانوادی اثبات کرده و یا دارای تضمین منابع مالی که توسط دولت مرد پذیرش را ارائه نمایید. به طور کلی هزینه های زندگی در این کشور زیاد نیست و در نتیجه مقدار تمکن مالی نیز زیاد نخواهد بود، برای اطلاع دقیق از هزینه های زندگی و معادل سازی آن با ضمانت خود مقاله هزینه های زندگی در روسیه که شامل تمام جزئیات می باشد را مطالعه نمایید.

ویدیو برخی از پذیرش های ما در آی مهاجرتی

دریافت پذیرش از کشورهای مختلف جهان تنها بخشی از دستاوردهای ما در طی سال ها تلاش در این زمینه است.

توصیه می کنیم تا ضمن تماشای ویزاهای پذیرش ما از کشور روسیه ، در صورتی که به دنبال دریافت ویزای کشوری خاص هستید ، برای مشاوره رایگان با دفاتر ما در تهران و یا شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزاهای کشور روسیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

وقت سفارت روسیه برای ویزای دانشجویی

از شرایط ویزای تحصیلی روسیه این است که به علت شروع دوره های تحصیلی، باید در زمانی مشخص اقدام نمایید تا قبل از شروع دانشگاه ویزای خود را دریافت کرده باشید. مناسب ترین وقت سفارت روسیه برای ویزای دانشجویی پس از دریافت پذیرش از سوی دانشگاه، 45 روز قبل از شروع دوره های تحصیلی است.

نحوه گرفتن وقت سفارت روسیه برای ویزای دانشجویی به این صورت است که دانشجو باید پس از دریافت دعوتنامه خود از دانشگاه فرم درخواست ویزا را پر کند و پس از بررسی آن زمان مراجعه وی به نزدیک ترین سفارت مشخص می شود. پس از تایید همه شرایط و مدارک، مدتی بعدتر شما باید توسط خود سفارت زمانی را برای مصاحبه خود رزرو کرده و مراجعه نمایید.

شما می توانید برای به درستی انجام شدن کارها و همچنین جلوگیری از هرگونه اشتباه در دریافت مجوز خود از کارشناسان آی مهاجرتی که دارای تجربه فراوان در این زمینه هستند کمک بگیرید.

فرآیند دریافت ویزا حدود دو تا پنج هفته زمان می برد و نیازمند به پرداخت هزینه هایی است، مقدار این هزینه ها برای همه کشورها یکسان نبوده و شما باید با مراجعه به سایت رسمی سفارت از مقدار قیمت ها مطلع شوید. 

متقاضیانی که می خواهند روند بررسی شرایط آن ها به طور سریعتری انجام شود باید هزینه بیشتری را بپردازند.

پس از ورود به روسیه با ویزای تحصیلی

هنگامی که تمامی شرایط ویزای تحصیلی روسیه را دارا بوده و موفق به دریافت ویزای خود شده و به این کشور نقل مکان کردید، باید پس از ورود به روسیه با ویزای تحصیلی خود کارهایی را انجام دهید که ضروری هستند. این دو کار شامل موارد زیر می شوند:

  • کارت مهاجرت خود را دریافت کنید: هنگامی که وارد بندر ورودی روسیه شوید، به شما کار مهاجرتی اعطا شده که شامل دو بخش خواهد بود. یک بخش آن شامل سوالاتی در ارتباط با خود و سفرتان خواهد بود و نزد پلیس مرزی خواهد ماند. بخش دیگر این کارت شخصی بوده و شما باید آن را به همراه داشته باشید.
  • ویزای تحصیلی خود را تایید نمایید: این مسئولیت بر عهده هتل و یا صاحب خانه ای می باشد که شما قصد اقامت در آن را دارید. شما باید یک کپی از تمامی اطلاعات پاسپورت رسمی، ویزای روسیه و کار مهاجرت خود داشته باشید و به آن ها ارائه دهید.

فارغ التحصیلان روسیه

طبق شرایط ویزای تحصیلی روسیه مدت زمان این ویزا فقط برای مدت زمانی که شما در این دانشگاه ها د رحال تحصیل هستید معتبر بوده و پس به فارغ التحصیل شدن باید نوع ویزای خود را تغییر د هید تا بتوانید به ادامه اقامت در این کشور بپردازید. این امر بسیار پیچیده بوده و فارغ التحصیلان روسیه حتما باید این امر را انجام دهند.

اگر قصد دارید تا پس از انقضای ویزای دانشجویی خود در روسیه بمانید، پیشنهاد می کنیم که به GUMV در نزدیک ترین محل به خود مراجعه کرده و پرس و جو نمایید. شما باید این اقدام را قبل از تمام شدن زمان ویزای خود انجام دهید. این پروسه ممکن است که بسیار زمان بر باشد اما در نهایت ممکن است به دریافت اقامت ختم شود.

ویزای همراه دانشجویی روسیه

برخی از دانشجویان دارای خانواده بوده و قصد دارند تا با آن ها نقل مکان کنند، به همین علت این نگرانی برای آن ها ایجاد می شود که آیا امکان دریافت ویزای همراه دانشجویی روسیه امکان پذیر است یا خیر؟ خوشبختانه دریافت این ویزا در دسترس بوده و دارای شرایط بسیار آسانی می باشد.

افرادی که به آن ها ویزای همراه تعلق می گیرد شامل همسر و فرزندن زیر 18 سال می باشد، در صورتیکه فرزند دارای حداقل 18 سال سن باشد طبق شرایط ویزای تحصیلی روسیه ویزای همراه به او تعلق نگرفته و باید از راه های قانونی دیگر برای دریافت مجوز ورود وی اقدام نمایید. 

مدت زمان این مجوز اعطا شده به همراهان شما به اندازه مجوز اقامت تحصیلی و شخصی شما می باشد.

ویزای همراه دانشجویی روسیه

اما به یاد داشته باشید که نمی توانید در ابتدای ورود خود به این کشور این ویزا را دریافت کنید، باید در ابتدا به کار مشغول شده و به سفارت ثابت نمایید که توانایی پرداخت همه هزینه های پیش رو و یک خانه مناسب را برای خانواده و همراه خود را دارید تا به شما مجوز داده شود.

دولت روسیه برای این ویزا سخت گیری های بسیاری را انجام می دهد، به همین دلیل بهتر است که قبل از اقدام خود از تمامی جزئیات مورد نیاز اطلاع یابید.

پیشنهاد می کنیم تا ضمن شناخت شرایط دریافت ویزا، سایر اطلاعات موردنیازحوزه دانشجویی روسیه را نیز با مطالعه عناوین زیر به دست آورید:

ویزای همسر دانشجو روسیه

بسیاری از افراد به دنبال دریافت ویزای همسر دانشجو روسیه نیز می باشند، باید به اطلاع شما برسانیم که قوانین اعطا این ویزا بسیار سختگیرانه بوده و دولت حساسیت بسیاری را در بررسی شرایط به خرچ می دهد. پیشنهاد می کنیم که حتما به کمک کارشناسان این زمینه اقدام نمایید تا از ایجاد هر ونه خطا جلویری شود، زیرا که کوچک ترین اشتباهات ممکن است منجر به رد درخواست شما شود.

از شرایط ویزای تحصیلی روسیه این است که شما باید واقعی بودن ازدواج خود را به سفارت ثابت نمایید، مدارک بسیار زیادی برای تایید هدف دار بودن ازدواج خود نیاز استف به عنوان مثال شما باید مدرک ازدواج قانونی و واقعی بودن زناشویی میان خود و همسرتان را ارائه دهید.

این تحقیقات حتی تا پس از نقل مکان و اقامت نیز ادامه داشته تا دولت از واقعی بودن ازدواج برای اعطای ویزای پیوست دانشجویی روسیه اطمینان یابد. در صورت دریافت این ویزا، فرد نیز از تمامی حقوق شهروندی مانند اجازه کار، تحصیل و غیره برخوردار خواهد شد. با وجد اینکه همسر اجازه کار و درآمد زایی را دارد اما شما نیز باعث به دولت قابت کنیدکه توانایی تامین مخارج هر دوی خود را به همراه خانه ای مناسب برای اقامت دارید.

The difference between Russian tourist visa and student vis

تفاوت ویزای توریستی روسیه با ویزای دانشجویی

تفاوت ویزای توریستی روسیه با ویزای دانشجویی یکی از مهم ترین مواردی بوده که باید با آن آشنا باشید و دچار هیچ گونه اشتباه نشوید. ویزای توریستی به مدتی بسیار کمتر از ویزای دانشجویی معتبر بوده و نمی توان آن را به مدت طولانی و متوالی تمدید کرد. 

همچنین شما با ویزای توریستی نمی توانید از حقوق یک شهروند عادی برخوردار شوید.در صورتی که هدف شما از سفر، ورود به دانشگاه ها است، نمی توانید ویزای توریستی خود را دریافت کنید.

به یاد داشته باشید که در صورت اخذ پذیرش از سوی دانشگاه ها، برای اجازه ورود خود حتما باید ویزای مرتبط با آن یعنی ویزای دانشجویی را دارا باشید، در غیر این صورت اجازه ورود به روسیه را نداشته و باید به کشور خود بازگردید. 

در صورتی که دارای شرایط لازم برای این ویزا نیستید می توانید از طریق راه های بسیار دیری برای دست یابی به اقامت این کشور اقدام یابید که در مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

 

در این مقاله به شرح کامل با به روزترین اطلاعات در رابطه با شرایط ویزای تحصیلی روسیه توسط کارشناسان آی مهاجرتی پرداخته شده و در دسترس شما قرار گرفته است. در صورت نیاز به راهنمایی و یا کمک به محقق شدن رویای خود با مشاورین ما در دفاتر مرکزی، غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شرایط ویزای دانشجویی روسیه

دریافت ویزای دانشجویی روسیه با سوالات زیادی همراه است که مشاورین ما به برخی از متداول ترین آنها در پایان پرداخته اند و در صورتی که سوالی در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

طبق شرایط ویزای دانشجویی روسیه شما باید در ابتدا پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر دریافت کرده و دعوتنامه آن را به سفارت ارائه دهید.

بله، شما می توانید با داشتن شرایط لازم برای فرزند و همسر خود ویزای اقامت را دریافت نمایید.

بله، مقدار تمکن مالی شما باید به اندازه هزینه یک ماه و یا یک سال زندی در این کشور باشد.

هنگامی که شما درخواست خود را برای دریافت ویزا ارسال می کنید سفارت زمانی را برای مراجعه حضوری و مصاحبه تعیین می کند.

خیر، در صورتی که قصد شما از دریافت این ویزا ثبت نام در دانشگاه ها باشد به شما اعطا نخواهد شد.

در پایان نیز کلاینت های ما از دریافت ویزای خوددر آی مهاجرتی برایتان خواهند گفت:

نمایش ویدیو درباره کاور محمد امرایی
نمایش ویدیو درباره کاور حسن مشهدی زاده
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا و آیلین هاشمی
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا عیسی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه