کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه

کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه یکی از مهم ترین بخش های تحصیل و اقامت در این کشور به عنوان یک دانشجو می باشد، به خصوص زمانی که فرد به تازگی وارد این کشور شده و قصد کاهش هزینه ها را داشته و یا نیاز به زمانی دارد تا خانه ای مناسب را برای خود بیابد.

خوابگاه های هر دانشگاه به عنوان معیاری مهم از کیفیت و امکانات هر دانشگاه به شمار آمده و همه دانشگاه های معتبر دارای خوابگاه های مناسب هستند.

دانشجویان دارای گزینه های بسیاری برای نقل مکان و اقامت در دوران تحصیلی خود هستند که می توانند با توجه به شرایط خود مناسب ترین آن را انتخاب نمایند.

 

کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه

زندگی در خوابگاه های دانشجویی روسیه این فرصت را به شما می دهد تا ضمن صرفه جویی در هزینه های خود بتوانید با سایر دانشجویان تعامل سازنده ای داشته باشید.

فهرست مطالب

در این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا با کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه و شرایط هر کدام آشنا شده و مناسب ترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

هر یک از گزینه های اقامت دانشجویی در روسیه دارای مزایا و معایب به خصوصی بوده که تصمیم گیری بدون اطلاع از آن ها کاملا اشتباه می باشد.

از خوابگاه های دولتی و خصوصی گرفته تا خانه های مبله، کشور روسیه همیشه دارای گزینه هایی برای اعطا به دانشجویان خود می باشد تا به راحتی به اقامت بپردازند. برای اطلاع دقیق تر از شرایط تحصیلی و اقدام در این کشور مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه نمایید.

انواع خوابگاه دانشجویی در روسیه

گزینه های مختلفی برای اقامت دانشجویی در روسیه وجود داشته که فرد می تواند با توجه به خواسته خود یکی از آن ها برگزیند. اما باید به یاد داشت که شرایط آن ها نه تنها با توجه به یکدیگر، بلکه با توجه به عوامل دیگری مانند محل قرار گیری نیز متغیر می باشد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه + پادکست

کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه بسیار مناسب بوده و اغلب نزدیک ورزشگاه و یا کافه هستند .

این ویدیو از آی مهاجرتی را تماشا نموده و جهت هرگونه اقدام و یا دریافت مشاوره با کارشناسان ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه
کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه

لیست زیر شامل معرفی انواع خوابگاه دانشجویی در روسیه به همراه جزئیات دقیق آن ها می باشد:

  • اقامت در خانه: یکی از گزینه های رایج میان دانشجویان که ممکن است کمی هزینه بر باشد اما فرصتی عالی را برای آشنایی با فرهنگ روسی ایجاد می کند.
  • اقامت در خوابگاه های دانشجویی روسیه: این مکان ها بسیار ارزان تر از اجازه های خصوصی بوده و قیمت آن توسط موسسه وابسته به آن تعیین می شود. کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه بسیار مناسب بوده و به صورت کاملا مبله هستند، همچنین معمولا آن ها را در نزدیکی کافه و یا ورزشگاه ها برای راحتی دانشجویان قرار می دهند . تنها نکته ای که ممکن است باعث نارضایتی افراد شود آشپزخانه و حمام مشترک می باشد. به یاد داشته باشید که فقط دفتر دانشگاه می تواند قرارداد اجازه خوابگاه را ارئه دهد.
  • اقامتگاه اجازه ای خصوصی: دانشجویان طبق تجربه خد پیشنهاد می کنند تا در چندما ابتدای اقامت خود پیش از نفل مکان به مسکنی خصوصی در خوابگاه ها بمانند. دانشگاهها می توانند به شما در یافتن اقامتگاه های خصوصی مناسب یاری برسانند.
هزینه خوابگاه دانشجویی در روسیه

هزینه خوابگاه دانشجویی در روسیه

هزینه خوابگاه دانشجویی در روسیه با توجه به شرایط مختلف، متغیر است. مقدار هزینه های تعیین شده از سوی مراکز آموزشی معتبرتر و در شهرهای بزرگتر بسیار بیشتر از شهرهای کوچک با امکاناتی کمتر می باشد. این هزینه ها بسیار متغیر بوده اما در بازه 500 تا 5000 روبل در ماه قرار می گیرند. هر چقدر که مقدار تعیین شده بیشتر باشد امکانات نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت اجاره خوابگاه های دانشجویی روسیه از اجاره خانه های شخصی بسیار ارزانتر می باشد. این خانه ها همان طور که اطلاع دارید در برخی از شهرهای بسیار گرانتر از سایرین بوده که می توان به دو شهر مسکو و سن پترزبورگ اشاره کرد، البته این گرانی به علت شرایط زندگی متفاوت در این شهرها است.

به طور متوسط هزینه اجاره خانه شخصی دو خوابه 476 دلار و سه خوابه 703 دلار در ماه می باشد. توجه داشته باشید که این هزینه ها با توجه به عوامل زیادی می تواند متغیر باشد، به همین دلیل بهتر است که تمامی مناطق و شرایط را مورد بررسی قرار دهید تا مناسب ترین گزینه را بیابید.

کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه با وجود این که بسیار مناسب و قابل رضایت بوده اما بسیار ارزانتر از اجاره خانه های شخصی می باشند. علاوه برهزینه اقامت، شما باید هزینه های روزمره خود را مانند تغذیه، پوشاک و غیره نیز پرداخت نمایید، برای اطلاع دقیق از مقدار مخارج پیش رو به مقاله هزینه زندگی در کشور روسیه سری زده و آن را مطالعه نمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نحوه پیدا کردن خوابگاه در روسیه

نحوه پیدا کردن خوابگاه در روسیه بسیار و راحت بوده که با انجام همه آن ها می توان به راحتی به مکان اقامت مورد نظر سریعا دست پیدا کرد. راحت ترین و اولین راه در دسترس مراجعه به سایت دانشگاهی می باشد که در آن پذیرش را دریافت کرده اید.

معمولا دانشگاه ها تمامی اتاق های در دسترس را در سایت خود قرار می دهند تا دانشجویان بتوانند به راحتی به آن ها دست یابند، به یاد داشته باشید که این خوابگاه ها فقط به دانشجویان ثبت نام شده در همان دانشگاه امکانات ارائه می دهند.

 

در صورتی که از کیفیت خوابگاه های دانشجویی در روسیه راضی نبوده و به دنبال خانه های شخصی می باشید، اولین و راحت ترین راه مراجعه به سایت های مخصوص به اجاره خانه می باشد که بسیار راحت بوده و تمامی گزینه های ممکن به همراه اطلاعات دقیق در آن قرار دارد.

در صورتی که تازه وارد بوده و با مناطق این کشور به طور کامل اشنایی نداشته می توانید با پرداخت مقداری هزینه به مشاورین املاک، کار خود را بسیار راحت نمایید.

این افراد با داشتن تجربه و آشنایی دقیق با تمامی مناطق و محله های روسیه شما را به راحتی راهنمایی کرده و مناسب ترین گزینه را با توجه به خواسته شما ارائه می دهند. همچنین برای انجام تمامی مراحل اجاره نامه برای خوابگاه های دانشجویی روسیه نیز می توانید از آن ها کمک بخواهید.

Student housing sites in Russia

سایت های خانه دانشجویی در روسیه

همان طور که اشاره کردیم در صورتی که از کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه ناراضی بودید می توانید به جست و جو در سایت ها بهترین و راحت ترین راه یافتن خانه های دانشجویی می باشد. در این سایت های تمامی جزئیات مورد نظر که شما باید از آن ها آگاه باشید به همراه عکس و فیلم کامل از محیط کامل در آن درج شده و شما با خیال راححت می توانید تمامی گزینه های پیش روی خود را مشاهده نمایید.

با داشتن قابلیت فیلتر گزینه ها در این سایت ها می توانید گزینه های مورد نظر خود را در میان خوابگاه های دانشجویی روسیه فیلتر کرده و خانه ها را نزدیک ترین گزینه به خواسته خود پیدا کنید.

مراجعه به این سایت ها رایگان بوده و فقط با گذاشتن کمی زمان می توانید به هدف خود برسید. همچنین می توانید از کارشناسان و مشاوران آی مهاجرتی که در این زمینه دارای تجربه بسیار از سوی خود بوده و از تجربه دانشجویان دیگر نیز استفاده می کنند کمک گرفته و به راحتی بهترین مکان را برای حود بیابید.

سایت های خانه دانشجویی در روسیه را در لیست زیر برای شما قرار داده ایم:

  • en.arkadia.com
  • cian.ru
  • domclick.ru
  • onrealt.ru
  • etagi.com
  • mirkvartir.ru

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در روسیه

بیشترین سوالی که برای افراد ایجاد می شود تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در روسیه می باشد تا در انتخاب خود دچار هیچ گونه اشتباهی نشوند. تفاوت این دو مکان با یکدیگر اصلا زیاد نیست اما در زمینه هایی است که بیشترین اهمیت را برای همه افراد دارد و باید حتما به آن ها پرداخت.

اطلاع از این تفاوت ها می تواند از تمامی ضررهای مالی جلوگیری نماید. زیرا که بیشترین تفاوت میان این دو در مقدار هزینه های پیش رو می باشد، کرایه خانه های شخصی در سطح شهر بسیار بیشتر از خوابگاه های دانشجویی روسیه بوده و فقط برخی از دانشجویان به اجاره آن ها می پردازند.

از جهتی دیگر برخی از افراد به این دلیل کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه را دوست نداشته که باید برخی از امکانات مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی را به صورت اشتراکی با سایر دانشجویان استفاده نمایند.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در روسیه

همچنین بزرگی و این که بتوانند خانه خود را با سلیقه خود چیدمان کنند برای برخی از افراد بسیار اهمیت داشته و به همین سبب روی به اجاره خانه های می آورند.

پیشنهاد ما این است که برای کاهش هزینه های دوران تحصیل، در خوابگاه های دولتی که دارای حداقل قیمت ممکن است اقامت کرده و پس از یافتن موقعیت شغلی مناسب که هزینه اجاره را پوشش دهد به منزل شخصی نقل مکان نمایید. برای اطلاع دقیق تر از راه مهاجرت تحصیلی به این مکان به مقاله موسسات مشاوره و اعزام دانشجو به روسیه مراجعه نمایید.

مطالب جمع آوری شده در عناوین زیر قطعا برای دانشجویان علاقه مند به روسیه بسیار مفید است:

خوابگاه های دانشجویی در مسکو

خوابگاه های دانشجویی مسکو به علت وجود تعداد زیاد دانشگاه ها و دانشجویان به تعداد بیشتری نسبت به سایر شهرها دارای مکاناقامت مناسب برای دانشجویان می باشد. این شهر پایتخت کشور روسیه و مرکز اقتصادی کشور بوده و معتبرترین دانشگاه ها در این شهر قرار گرفته اند. برای اطلاع دقیق تر از کیفیت خوابگاه های دانشجویی در روسیه در مسکو و سایر شرایط آن مقاله معرفی شهرهای روسیه برای تحصیل را که در آن به شرح کامل پرداخته ایم مطالعه نمایید.

به علت زیاد بودن تعداد دانشجویان و مردمان مهاجر در این شهر ممکن است که یافتن مکان مناسب کمی زمانبر باشد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که در صورت یافتن مکان مورد نظر سریعا اقدام به رزرو خوابگاه های دانشجویی روسیه پرداخته و یا اجاره نامه را نهایی نمایید. 

مقدار هزینه های اجاره در این شهر نسبت به شایر شهرها بسیار گرانتر بوده اما میزان درآمد و امکانات نیز به همان مقدار بیشتر می باشد.

جدول زیر شامل متوسط هزینه های اجاره خانه در این شهر می باشد:

نوع خانه متوسط اجاره در هر ماه به روبل
یک خوابه در مرکز شهر 50.000 تا 10.000
یک خوابه در حومه شهر 33.000 تا 50.000
سه خوابه در مرکز شهر 100.000 تا 300.000
سه خوابه در حومه شهر 60.000 تا 120.000
 

خوابگاه های دانشجویی در سن پترزبورگ

خوابگاه های دانشجویی در سن پتربوزگ بسیار ارزانتر از شهر مسکو اما همچنان گرانتر از سایر شهرهای کوچک می باشد. این شهر نیز مانند مسکو دارای گزینه های بسیار عالی برای تحصیل و همچنان اقامت می باشد و از مواردی که به آن مشهور می باشد مقرون به صرفه بودن آن می باشد. امکانات خوابگاه های روسیه در این شهر تا کنون رضایت زیادی را از سوی دانشجویان داشته است.

یافتن خانه های شخصی نیز در این شهر به سختی مسکو نبوده اما همچنین این شهر گزینه دوم افراد برای مهاجرت است. در صورتی که قصد مهاجرت به این شهر و کشور را داشته اما راه متناسب با شرایط خود را نیافته اید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را که می تواند بهترین راهنمای باشد را مطالعه نمایید.

مقدار متوسط هزینه اجاره خانه شخصی در این شهر در جدول زیر قرار داده شده است:

نوع خانه متوسط اجاره در هر ماه به روبل
یک خوابه در مرکز شهر 2.500 تا 12.000
یک خوابه در حومه شهر 1.800 تا 5.500
سه خوابه در مرکز شهر 4.000 تا 11.000
سه خوابه در حومه شهر 4.000 تا 15.000

ویدیو برخی از پذیرش های کشور روسیه در آی مهاجرتی

دریافت پذیرش از دانشگاه های مطرح دنیا از جمله افتخارات ما در آی مهاجرتی می باشد که دانشگاه های روسیه نیز در میان آنها قرار دارد.

در این ویدیو تلاش نموده ایم تا برخی از پذیرش های کشور روسیه را برای شما عزیزان به نمایش بگذاریم و تنها کافی است تا از طریق تماس با مشاورین ما نفر بعدی این فهرست باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزاهای کشور روسیه

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به توضیح کامل کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه برای شما پرداخته اند. در صورت نیاز به راهنمایی دقیق با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول کیفیت خوابگاه های دانشجویی در روسیه

در پایان نیز می توانید با مطالعه سوالات پرتکرار به اطلاعات مهم در رابطه با خوابگاه های دانشجویی روسیه برسید و در صورتی که هرگونه سوال برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در تماس باشید.

بله، برای راحتی دانشجویان همه دانشگاه ها خوابگاه های اختصاصی دارد.

هزینه خانه مبله بسیار گرانتر خواهد بود در صورتی که کیفیت خوابگاه های دانشجویی در روسیه به صورتی بوده که تمامی نیازهای یک فرد را برآورده کند.

مراجعه به سایت های مخصوص اجاره خانه در روسیه نیازمند به پرداخت هیچ هزینه ای نمی باشد.

با مراجعه به سایت دانشگاه می توان تمامی گزینه های در دسترس را به همراه شرح کیفیت خوابگاه های دانشجویی روسیه را مشاهده کرد.

دو شهر مسکو و سن پترزبورگ گرانترین گزینه ها برای اجاره خانه و خوابگاه می باشند.

دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های اخیر ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا اسماعیلی
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن ثقفی
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا دلپسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه