تحصیل مقطع دکترا در روسیه

تحصیل مقطع دکترا در روسیه یک گزینه عالی برای دست یابی به مدرکی معتبر و تضمینی برای رسیدن به موقعیت شغلی عالی می باشد. در حال حاضر این مقطع به عنوان بالاترین سطح تحصیلات دانشگاهی شناخته شده و دولت نیز مزایای بسیاری را برای دانشجویان این سطح قرار می دهد تا این افراد را از سراسر جهان به سوی خود جذب نماید.

از این مزایا می توان به ارزان تر بودن هزینه ها نسبت به مقاطع قبلی ، دریافت حقوق و فرصت بالای دریافت بورسیه تحصیلی اشاره کرد.

تحصیل مقطع دکترا در روسیه

تحصیل دکترا در روسیه به عنوان عالی ترین مقطع دانشگاهی با بورسیه های متعدد در این کشور همراه است.

فهرست مطالب

از طرفی دیگر تحصیل دکترا در روسیه منجر به دریافت مدرکی شده که در تمامی کشورها به عنوان مدرکی معتبر شناخته می شود و آن را یکی از بهترین مقصدها برای ادامه تحصیل تبدیل می کند.

شرایط و قوانین پذیرش در تحصیل مقطع دکترا روسیه بسیار خاص و ویژه بوده و تعداد متقاضی برای آن بسیار زیاد است، در نتیجه برای دست یابی به آن باید از تمامی جزئیات به صورت دقیق اطلاع داشته باشید، در ادامه این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا با اطلاعات دقیق آشنا شده و به راحتی اقدام نمایید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه کرده تا با سیستم آموزشی این کشور کاملا آشنا شوید.

شروع تحصیل مقطع دکتری روسیه

از آن جایی که تحصیل مقطع دکترا در روسیه دارای اهمیت بسیاری می باشد، شرایط تعیین شده برای آن نیز به همان مقدار خاص و ویژه بوده که دارا بودن همه آن ها بسیار ضروری است. مهم ترین شرط این پایه، طی کردن مقطع های قبل یعنی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ریز نمرات رضایت بخش از سوی یک دانشگاه با مدرک معتبر می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل مقطع دکترا در روسیه

علاوه بر این، داشتن تسلط و مدرک زبان تعیین شده از سوی دانشگاه ها نیز دارای اهمیت بسیاری می باید، به علت تخصصی بودن این مقطع، مدرک زبان مورد قبول نسبت به سطح های قبل تر سطح بالاتری بوده و شما باید نمره بسیار خوبی را در زبان مورد نظر یعنی انگلیسی و یا روسی داشته باشید.

برای اثبات این که شما آمادگی شروع تحصیل مقطع دکتری روسیه را دارید باید یک رزومه بسیار قوی را که شامل تحقیقات بین المللی می شود به دانشگاه ارائه دهید، هر چقدر که تعداد آن ها بیشتر و با کیفیت بیشتری باشند شانس شما برای پذیرش نیز بیشتر خواهد بود. 

داشتن توصیه نامه از اساتید گذشته و یا یک انگیزه نامه مناسب نیز می تواند احتمال قبولی شما را از میان سایر داوطلبان افزایش دهد. شما باید این رزومه قوی را در ادامه تحصیل دکتری در روسیه نیز حفظ کرده و نمرات خوبی را در این مقطع به دست آورید.

 

بهترین دانشگاه های تحصیل دکترا در روسیه

اعتبار مدرک تحصیلی دریافتی بسیار در آینده شغلی و اجتماعی یک فرد تاثیر دارد، به همین دلیل باید بهترین دانشگاه را انتخاب کرد که دارای معتبرترین مدرک تحصیلی نه تنها در داخل کشور، بلکه در دنیا نیز باشد. تحصیل مقطع دکترا در روسیه برای دریافت مدرک معتبر در بسیار از دانشگاه های آن ممکن بوده و گزینه های بسیاری برای تصمیم گیری وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم که شرایط هر یک از دانشگاه ها به طور جداگانه بررسی کرده و سپس تصمیم گیری نمایید زیرا که قوانین در هر دانشگاه با دیگری ممکن است متغیر باشد.

برخی از بهترین دانشگاه های تحصیل دکترا در روسیه در جدل زیر قرار داده شده است:

نام دانشگاه name
دانشگاه دولتی مسکو Moscow State University
تحقیقات ملی دانشگاه ایالتی تومسک National Research Tomsk State University
دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI National Research Nuclear University MEPhI
دانشگاه دولتی نووسیبیرسک Novosibirsk State University
دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو Bauman Moscow State Technical University

اپلای دکترا روسیه

در صورتی که تمامی موارد ذکر شده برای تحصیل در مقطع دکتری روسیه را دارا باشید می توانید برای اپلای خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید با وجود این که شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه ها بسیار شبیه به یکدیگر می باشد اما ممکن است که هر دانشگاه قوانین مجزایی را نیز مدنظر قرار دهد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که برای هر دانشگاه به طور جداگانه تحقیقات لازم را انجام دهید.

اپلای برای دکترا در روسیه باید قبل از شروع دوره تحصیلی آغاز شده که زمان پیشنهادی ما حداقل 6 ماه قبل از شروع ترم های درسی می باشد. شما باید در ای زمان نسبت به اقدام توجه استادها و ارائه مدارک خود برای اپلای دکترا روسیه اقدام کرده و پس از دریافت پذیرش از سوی مرکز آموزشی مورد نظر خود به سفارت مراجعه کرده و مجوز اقامت را نیز دریافت نمایید.

دست یابی به تحصیل مقطع دکترا در روسیه ممکن است که کمی پیچیده و زمان بر باشد، به همین دلیل شما باید یک برنامه ریزی دقیقا داشته و یا از کارشناسان آی مهاجرتی که دارای تجربه در این زمینه هستند کمک گرفته تا از ایجاد هر گونه خطا جلوگیری شود. اگر این راه را برای خو دشوار دانسته و یا دارای شرایط ذکر شده نیستید با مطالعه مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به وسیه را مطالعه کرده و مناسب ترین راه را برای خود بیابید.

طول دوره دکتری کشور روسیه

طول دوره دکتری کشور روسیه

برای این که بتوانید برای تحصیل دکتری در روسیه اقدام نمایید باید زمان آغاز دوره تحصیلی را بدانید تا قبل تر از آن روند پذیرش را شروع کنید. شروع ترم تحصیلی دکترا روسیه از ماه سپتامبر بوده و هر سال ان به دو ترم مجزا تقسیم می شود. ترم نخست از اول سپتامبر تا پایان ماه ژانویه و ترم دوم از 14 فوریه تا 30 ژوئن می باشد.

طول دوره دکتری کشور روسیه با توجه به رشته های مختلف تحصیلی می تواند متغیر باشد، برای رشته های تخصصی تر این زمان طولانی تر بوده و تا 5 الی 6 سال نیز ادامه می یابد، اما به طور کلی مقدار متوسط و میانگین آن 4 سال بوده و حتی می تواند با توجه به تخصص رشته نیز کاهش یابد. بهترین راه برای اطلاع از زمان درخواتس، چک کردن سایت دانشگاه مورد نظر است.

سیستم آموزشی در این کشور بسیار استاندارد و معتبر بده و زمان تعیین شده برای هر رشته و حرفه بسیار متناسب بوده و فرد با تحصیل مقطع دکترا در روسیه به یک سطح علمی بسیار بالا در زمینه مورد نظر می رسد. با پایان دوره تحصیلی دانشجو باید یک دفاع از پایان نامه را ارائه و مدرک خود را از دانشگاه اخذ نماید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری روسیه

یکی از مهم ترین بخش ها برای تحصیل این مقطع پیدا کردن استاد راهنمای برای دکتری روسیه بوده که افراد متقاضی باید در ابتدا دانشگاه مناسب را برای تحصیل رشته خود یافته و با بررسی رزومه، مقالا و فعالیت های علمی اساتید در رشته تحصیلی خود راهنمای خود را انتخاب کرده و رزومه را برای وی ارسال نماید.

استاد راهنما برای دکترای روسیه به قدری اهمیت داشته که به عنوان پذیرش و قبولی در دانشگاه به شمار می رود. شما باید تمامی مدارک خود را که به دانشگاه ارائه می دهید را ابتدا برای اساتید ارسال کرده و پس از پیدا کردن سوپروایزر دکتری در روسیه در دانشگاه ثبت نام کرده و به تحصیل مقطع دکترا در روسیه دست یابید.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری روسیه ممکن است که بسیار زمان بر بوده و نیاز باشد که به تعداد زیادی ار اساتید درخواست خود را ارسال نمایید تا از سوی یکی از آن ها تاییدیه را دریافت نمایید. 

در صورتی که از سوی یکی از اساتید جواب منفی را دریافت کردید به هیچ وجه ناامید نشده و به ارسال رزومه خود به سایر اساتید آن دانشگاه ادامه دهید. برای یافتن اساتید می توانید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و اسامی آن ها را مشاهده نمایید.

مزایای تحصیل دکترا در روسیه

با تحصیل مقطع دکترا در روسیه از مزایای زیادی می توان بهره مند شد زیرا که نه تنها شرایط و مدرک تحصیلی در این کشور بسیار مناسب بوده بلکه رفاه بسیار مناسبی را برای زندگی ایجاد می کندو آینده شغلی تضمین شده ای را برای دانشجو ایجاد می نماید.

به همین سبب تعداد متقاضیان این مقطع نیز بسیار زیاد می باشد و باعث ایجاد یک رقابت میان افراد داوطلب شده است. برخی از مزایای تحصیل دکترا در روسیه شامل این موارد است:

  • دریافت یکی از معتبرترین مدرک های تحصیلی
  • تضمین آینده شغلی
  • دریافت حقوق وکمک هزینه در حین تحصیل
  • امکان دریافت بورسیه
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • کار در حین تحصیل
  • امکان دریافت اقامت دائم پس از دریافت مدرک تحصیلی
  • امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده

خوب است که ضمن انتخاب تحصیل در این کشور با سایر جنبه های منحصر بفرد روسیه نیز آشنا شوید:

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

ممکن است برخی از افرادی که قصد دست یابی به تحصیل مقطع دکترا در روسیه را دارند دارای خانواده و فرزند بوده و به همین دلیل به دنبال دریافت ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا باشند، در نتیجه این سوال برای آن ها ایجاد می شود که آیا امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده شان وجود دارد یا خیر؟

خوشبختانه امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزند ها کاملا در دسترس بوده اما دارای شرایط به خصوصی می باشد که فقط در صورت داشتن آن ها می توان مجوز ورود آن ها را اخذ کرد. تحت این شرایط فرد دانشجو باید به کشور نقل مکان کرده و به کار و درآمد مشغول شود. 

فقط در صورتی می توان ویزای همراه برای فرزند دریافت کرد که سن کمتر از 18 سال را داشته باشد، در صورت این که فرزند بزرگ تر باشد باید شخصا با روش دیگری برا نقل مکان اقدام نماید.

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

زمانی این درآمد زایی اهمیت دارد که شما باید برای دریافت ویزای همراه به دولت اثبات کنید که توان پوشش تمامی مخارج پیش رو برای خانواده و همچنین یک مکان برای سکونت را دارید. مقدار درآمد شما باید متناسب با هزینه خانواده باشد، برای اطلاع از مقدار مخارج پیش رو مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را مطالعه نمایید تا از هرگونه مشکلات جلوگیری نمایید.

وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

در این وبینار می توانید به شناخت خوبی از کشورهای برتر اروپایی برای تحصیل برسید که کارشناس ارشد ما به خوبی به آن پرداخته است.

پس از تماشای این وبینار در صورتی که هرگونه سوال برایتان وجود دارد با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

بورسیه دکترا روسیه

بسیاری از افراد به دنبال راه و کشوری می گردند که بتوانند مقدار هزینه های خود را به حداقل مقدار خود برسانند و به دنیال دریافت بورسیه دکترا روسیه برای انجام این امر هستند. این کشور برای جذب دانشجو در این مقطع مزایا هایی را ایجاد کرده که از بهترین آن ها بورسیه تحصیلی می باشد.

بورسیه برای تحصیل مقطع دکترا در روسیه نسبت به سطح ها قبل تر از خود بسیار بهتر و با پوششی بیشتر بوده و راه دستیابی به ان نیز بسیار راحت تر می باشد و دارای رقابت بسیار بالایی نیست. بورسیه تحصیلی روسیه دکترا توسط دانشگاه و هم دولت ارائه شده و به صورت ماهانه به طور کمک هزینه به دانشجو اعطا می شود تا هزینه های تحصیلی خود را با آن ها پوشش دهد. برای اطلاع دقیق از راه دست یابی به این بورسیه مقاله شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه را مطالعه نمایید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح دقیق تحصیل مقطع دکترا در روسیه پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند تا بتوانید به درستی اقدام کرده و به هدف خود دست یابید. در صورت نیاز به راهنمایی با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل مقطع دکترا در روسیه

سوالات پرتکراری که در رابطه با تحصیل مقطع دکترا در روسیه وجود دارد را مشاورین ما در ادامه برای شما جمع آوری نموده اند و در صورتی که هرگونه سوال برایتان وجود دارد با مشاورین ما تماس بگیرید.

بله، شرایط دریافت بورسیه در این مقطع نسبت به سطح های قبلی خود بیار راحت تر می باشد.

تحصیل در این مقطع به طور کلی 4 سال زمان برده اما ممکن است با توجه به رشته تحصیلی متغیر باشد.

بهترین زمان حدود ماه پیش از شروع دوره های تحصیلی بوده تا بتوانید تمامی مراحل مورد نایز را قبل از آن طی نمایید.

بله، در صورتی که فرد دانشجو دارای همسر و فرند باشد می تواند برای آن ها نیز ویزای همراه را دریافت نماید.

بهترین روش برای یافتن آن ها سایت دانشگاه مورد نظر می باشد.

دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را تنها به عنوان بخش کوچکی از موفقیت های ما در پایان ببینید:

نمایش ویدیو درباره ساره علمی
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره محمدحسین بابادی
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه