دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست یا به طور خلاصه BME در سال 1782 به عنوان اولین موسسه آموزشی در اروپا تاسیس شد که مهندسان را در سطح دانشگاه تربیت می کرد. این مرکز آموزشی موفق شده که درجه بالای آموزش خود را بالا نگه داشته و اعطا کننده حدود 70% از مدارک مهندسی کشور مجارستان باشد.

در حال حاضر حدود 21 هزار دانشجو در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست تحصیل می کنند که این تعداد از سایر دانشگاه های خارجی بسیار بیشتر می باشد. این دانشجویان فقط شامل افراد مجارستانی نبوده و تعداد زیادی از آن ها از 50 کشور مختلف به این دانشگاه آمده اند. این دانشگاه دولتی بوده و به قدیمی و کارنامه ی درخشان خود در سراسر اروپا مشهور است.

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست اولین مرکز آموزشی در اروپا است که در سطح دانشگاهی مهندس تربیت نمود.

فهرست مطالب

در این مرکز آموزشی حدود 1100 مدرس ماهر و متخصص در حال کار هستند و در تمام تحقیقات آن شرکت می کنند و حتی برخی از آن ها از اعضای آکادمی علوم مجارستان هستند.

اگر شما نیز علاقه به شناخت این دانشگاه و در نظر گرفتن آن به عنوان گزینه مهاجرتی خود هستید در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا از ویژگی های آن اطلاع یابید. در صورتی که این دانشگاه را انتخاب کرده و قصد اقدام را دارید مقاله تحصیل در مجارستان را مطالعه نمایید تا با راه مهاجرتی آن آشنا شوید.

زبان تحصیل در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

مهم ترین بخش برای همه داوطلبان در اتخاب دانشگاه خارجی مورد نظر، زبان تحصیلی آن می باشد. خوشبختانه این دانشگاه به علت داشتن تعداد زیاد داوطلب از سراسر اروپا و جهان دروه های تحصیلی خود را به زبان های مختلف ارائه می دهد که این امر برای همه افراد یک نکته بزرگ مثبت به شمار می آید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

زبان تحصیل در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست به دو زبان مجاری و انگلیسی است همه دوره ها به این دو زبان برگزار می شوند. اما دوره های محدودتر دیگری به زبان های دیگر اروپایی مانند آلمانی ، فرانسوی و روسی نیز وجود دارند که معمولا شامل رشته و مقطع های مهم تر برای جذب دانشجوی می باشند ، در صورتی که جزئیات هر یک از رشته ها را ندانسته و یا نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید با مشاورین آی مهاجرتی تماس گرفته و از راهنمایی دقیق برخوردار شوید.

سطح مدرک زبان برای تحصیل در هر کدام از مقاطع دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست با یکدیگر تفاوت دارد، به طوری که هر چقدر سطح تحصیلی شما بالاتر باشد سطح مدرک مود نیاز نیز بیشتر خواهد بود. اما به طور کلی برای تحصیل در این مکان باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 را داشته و برای زبان های مجاری و اروپایی نیز باید مدرکی معتبر را معادل با B2 ارائه دهید. در صورتی که قصد یادگیری این زبان ها را در خود دانشگاه دارید مقاله کالج ها و دوره های زبان در مجارستان را مطالعه نمایید.

دانشکده های دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست BME

می توان گفت تمامی دانشکده های دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست BME در نوع خود یکی از بهترین ها در کل مجارستان بوده و با داشتن بهترین امکانات آموزشی دانشجویان را نه تنها ار داخل کشور بلکه از سراسر جهان نیز به سمت خود جذب می نمایند. لیست زیر شامل اسامی دانشکده های دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان به همراه تاریخ تاسیس آن ها می باشد:

نام دانشکده سال تاسیس تحقیقات
دانشکده مهندسی عمران 1782 مهندسی عمران
دانشکده مهندسی مکانیک 1871 مهندسی مکانیک، مکاترونیک، انرژی، طراحی صنعتی و مهندسی فرماندهی صنایع
دانشکده معماری 1873 معماری
دانشکده فناوری شیمیایی و بیوتکنولوژی 1873 مهندسی شیمی، بیوشیمی و مهندسی محیط
دانشکده مهندسی برق و انفورماتیک 1949 مهندسی برق و علوم کامپیوتر
دانشکده مهندسی حمل و نقل و مهندسی وسایل نقلیه 1955 مهندسی حمل و نقل، خودرو و مهندسی لجستیک
دانشکده علوم طبیعی 1998 ریاضی فیزیک علوم اعصاب محاسباتی و شناختی
دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی 1998 مدیریت تجارت و اقتصاد محیطی

همان طور که مشاهده کردید تمرکز این دانشگاه بر روی رشته های زیر شاخه مهندسی بوده و در صورتی که شما علاقه به آن رشته تحصیلی داشته باشید، این مکان می تواند یکی از بهترین مقصدها در اروپا باشد. دانشکده های نام برده شده از گروه، موسسات و مراکز تحقیقاتی تشکیل شده اند و تمامی آن ها زیر نظر روسای اصلی دانشگاه هستند.

 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل دکترا در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

هدف دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست از برگزاری مقطع دکترا، تربیت افراد حرفه ای برای تامین معلم و محقق می باشد تا اینده کشور خود را با انجام تحقیقات توسط این گروه بهبود ببخشد.

به طور کلی شرایط لازم و قوانین پذیرش در این مقطع توسط مقررات دکتری دانشگاه صنعتی بوداپست مجارستان BME تعیین می شود که پیشنهاد می کنیم برای اطلاع دقیق از آن ها به سایت رسمی آن مراجعه کرده و ا از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید.

شرایط هر رشته و دانشکده ممکن است ک دیگری تفاوت داشته باشد اما شرایط کلی مشترک بین همه ان ها شامل مدارک زیر می شود:

  • مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات آن
  • مدرک زبان مورد نیاز
  • پاسپورت معتبر
  • ویزای تحصیلی

PhD studies at the Budapest University of Technology and Economics

در جدول زیر برنامه های تحصیل دکترا در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست به همراه دانشگاه ارائه دهنده آن برای شما قرار داده شده است تا به طور دقیق با زمینه های موجود و در دسترس آشنا شوید:

برنامه تحصیلی دانشکده
مهندسی معماری دانشکده معماری
تجارت و مدیریت دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی
مهندسی شیمی زیست و محیط زیست دانشکده فناوری شیمیایی و بیوتکنولوژی
علوم مهندسی عمران و علوم زمین دانشکده مهندسی عمران
مهندسی رایانه دانشکده مهندسی برق و انفورماتیک
علم مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی مکانیک
مهندسی برق دانشکده مهندسی برق و انفورناتیک
مهندسی کنترل خودروهای خود مختار دانشکده مهندسی حمل و نقل و مهندسی وسایل نقلیه
علوم فیزیکی دانشکده علوم طبیعی

تحصیل رشته های مهندسی
در دانشگاه فناوری و اقتصاد
بوداپست

همان طور که تا اکنون به معرفی دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست پرداختیم، به این مورد اشاره کردیم که جذب دانشجو در رشته های مختلف مهندسی از اهداف اصلی این مکان آموزشی بوده و بیشتر دانشکده و برنامه های درسی مربوط به زیر شاخه ها این رشته می شوند. از این موارد می توانیم این نتیجه را بگیریم که این دانشگاه بهترین مکان برای تحصیل رشته مهندسی بوده و شانس پذیرش در آن نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار امیدوار کننده تر است.

این رشته ها نه تنها به زبان مجارستانی، بلکه به زبان های دیگر نیز ارائه می شوند تا دانشجویان را ازز سراسر جهان به سمت خود جذب کند.

برخی از مزایای تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست شامل موارد زیر می شوند:

  • کیفیت آموزشی بالا
  • فضای مطالعه فراوان
  • آشنایی با دانشجویا بین الملی دیگر
  • تحصیل در دانشگاهی با حضور در
  • میان دانشگاه های برتر جهان
  • نوآورترین دانشگاه ملی با توجه به
  • تحقیقات تولید شده در مجارستان
  • وجود کمک های مالی برای دانشجویان

با تحصیل در این رشته نه تنها از یک مدرک معتبر برخوردار خواهید شد، بلکه آینده شغلی شما نیز تضمین شده خواهد بود. از آن جایی که اکثر مدارک مهندسی کشور مجارستان توسط دانشگاه صنعتی بوداپست مجارستان BME اعطا می شود، تمرکز آن نیز بر همین رشته می باشد.

خوابگاه های دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست BME

خوابگاه های دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست BME

احتمالا از مواردی که اکنون ذهن شما را درگیر کرده این است که آیا دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست دارای خوابگاه برای اقامت است و این که شرایط آن چیست؟ باید بدانید که این دانشگاه دارای خوابگاه بوده که برای همه دانشجویان در دسترس می باشد، اما برای اجاره آن شما باید هزینه ای را شخصا بپردازید. توجه داشته باشید که دانشجویان مقطع دکترا واجد شرایط دریافت خوابگاه نمی باشند.

خوابگاه های دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست BME فقط به دانشجویانی با تعداد محدود و شرایط خاص به صورت رایگان اعطا می شود، در صورتی که شما موفق شده باشید بورسیه دانشگاه را دریافت نمایید مقداری کمک هزینه به ارزش 40 هزار فورینت که حدود 125 یور می شود را برای اجاره خوابگاه دریافت می نمایید اما تمام مقدار هزینه آن را پوشش نداده و به معنای رایگان شدن آن نمی باشد.

شما می توانید در ابتدای هر ترم برای رزرو اتاق خود اقدام کرده و برای انجام این امر باید درخواست خود را به سامانه KEFIR ارسال نمایید. قرار گیری شما در هر اتاق اتفاقی می باشد اما در صورتیکه از اتاق خود راضی نیستید می توانید آن را دانشجویی دیگر مبادله نمایید، در این صورت هر دو دانشجو باید یک ایمیل درخواست به toimt.accommodation@bme.hu را با تمام جزئیات ارسال نمایند.

هر یک از مقالات زیر اطلاعاتی را در رابطه با مهاجرت تحصیلی به مجارستان در اختیارتان می گذارد که قطعا به آنها نیاز خواهید داشت:

موقعیت مکانی دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست BME

موقعیت مکانی دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست BME در نزدیکی شهر بوداپست، یعنی پایتخت مجارستان قرار دارد. در نتیجه می توان گفت با نقل مکان به این شهر می توان به تمامی خدمات و امکانات مورد نیاز با بهترین کیفیت دست یافت و از آن ها بهره برد. فاصله دانشگاه و شهر زیاد نبوده و فقط نیاز به 10 دقیقه پیاده روی دارد.

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست در سوال رودخانه دانوب و میان پل Szabadság و پل Petőfi قرار گرفته و به همین علت ممکن است که راه کمی طولانی و باریک به نظر بیاید. اما مسیر های پیاده روی زیادی در این منطقه قرار دارد که می تواند راهنمای شما برای طی کردن این مسیر باشد.

این دانشگاه از سه کتابخانه بزرگ که شامل مرکز ملی اطلاعات فنی نیز می شود. این کتابخانه ها شامل میلیون ها منبع دیجیتال و چاپی از جمله کتاب، مجلات و نشریات را به دانشجویان خود ارائه کرده تا بتوانند برای دروس خود به یک منبع علمی عالی دست یابند. اما کتابخانه تنها امکانات آن نبوده و در محوطه دانشگاه دارای سالن های اقامتی، مغازه ها، کافه ها و غیره نیز می شوند تا برای دانشجویان خود یک تجربه اقامتی عالی را بسازند. همچنین با قرار دادن سالن های ورزشی مدیران قصد دارند تا افراد به سلامت بدنیشان تشویق کنند.

وبینار راهنمای تحصیل در دانشگاه های مجارستان

در صورتی که به دنبال انتخاب کشور مجارستان به عنوان مقصد تحصیلی خود هستید ، توصیه می کنیم تا این وبینار را تا انتها مشاهده نموده و به تمامی اطلاعات موردنیاز خود در این باره برسید.

مشاورین ما به شما کمک می کنند تا به روزترین اطلاعات را در رابطه با تحصیل در این کشور به دست آورید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مجارستان

Tuition fees for various courses at the Budapest University of Technology and Economics

شهریه رشته های مختلف دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

بیشترین نگرانی افراد داوطلب، مقدار شهریه رشته های مختلف دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست می باشد. باید به یاد داشته باشید که نمی توان یک مقدار مشخص را برای تمامی رشته و مقاطع مشخص کرده و باید هرکدام را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد. شهریه ها در هر ترم پرداخته شده و مقدار برخی از آن ها در جدول زیر برای شما قرار داده شده است:

همان طور که مشاهده کردید هزینه شهریه این دوره ها با هم برابر بوده و می توان گفت که قیمت سایر رشته ها نیز در همین بازه قیمتی قرار می گیرد. توجه داشته باشید که حدود 114 دلار نیز برای درخواست پذیرش باید به دانشگاه پرداخته و مدرک آن را به سفارت ارائه دهید.

توجه داشته باشید که مقدار هزینه های پیش رو برای تحصیل در دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست فقط شامل هزینه شهریه و ثبت نام نخواهد بود، شما باید هزینه های دیگر تحصیلی مانند خوابگاه و وسایل خود را نیز تهیه کرده و در کنار آن مخارج زندگی روزمره را نیز تامین نمایید، برای اطلاع دقیق از مقدار این هزینه ها مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان را مطالعه نمایید.

برنامه مقدار شهریه در سال (دلار)
لیسانس در علوم کامپیوتر 7324
لیسانس مهندسی شیمی 7324
کارشناسی در ریاضیات 7324
لیسانس مهندسی مکانیک 7324
کارشناسی ارشد در مهندسی علوم کامپیوتر 7324
کارشناسی ارشد در امور مالی 7324
کارشناسی ارشد در ریاضیات کاربردی 7324
کارشناسی ارشد مهندسی لجستیک 7324
کارشناسی ارشد مهندسی شیمی 7324

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه فناوری و اقتصاد مجارستان

دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست و مجارستان در حیقت خارج از شهر قرار داشته اما با فاصله ای بسیار کم، به طوری که با 10 دقیقه پیاده روی می توان از دانشگاه به شهر وارد شد. از جهتی دیگر وجود دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه فناوری و اقتصاد مجارستان تمامی مشکلات رفت و آمد دانشجویان حل شده و دیگر نگرانی بابت آن نخواهند داشت.

هزینه این وسایل حمل و نقل عمومی به حدی ارزان و کم هزینه بوده که دانشجویان می توانند با کمترین درآمد نیز آن را برای خود مهیا کنند، مقدار هزینه برای حمل و نقل به طور میانگین حدود 13 دلار در ماه می شود. در صورتی که قصد مهاجرت و ثبت نام در دانشگاه فناوری و اقتصاد را دارید مقاله سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را مطالعه کرده تا بتوانید به راحتی اقدام نمایید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح تمامی اطلاعات دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست پرداخته اند تا شما با آن اشنایی دقیق داشته باشید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشته با مشاورین ما در دفاتر مرکزی، غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

د ر پایان نیز می توانید سوالات پرتکرار در رابطه با دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست را نیز مطالعه نموده و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای زبان انگلیسی آیلتس 6 و برای زبان مجارستانی و اروپایی حداقل سطح b2 می باشد.

تمرکز این دانشگاه بر رشته های مهندسی بوده و بهترین خدمات آموزشی را برای تحصیل در آن ارائه می دهد.

بله، برای تمامی دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس بوده اما دانشجویان مقطع دکترا واجد شرایط دریافت آن نمی باشند.

بله، تعداد زیادی کتابخانه و فضاهای مناسب برای مطالعه دانشجویان در محوطه این دانشگاه قرار داده شده است.

مقدار شهریه برای هر مقطع و رشته با دیگری متفاوت می باشد، اما برای برخی از ان ها مبلغ 7324 دلار در سال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه