بررسی جامع درآمد دندانپزشکان در کانادا در سال 2024

میزان درآمد به طور کل در کانادا در مقایسه با بسیاری از نقاط جهان بالاتر است که این امر موجب شده تا قشر دندانپزشکان در زمره پر درآمدترین افراد این کشور قرار بگیرند.

البته همواره عوامل مختلفی بر میزان درآمد دندانپزشکان در کانادا موثر است که می‌توان به مواردی همچون فرصت‌های شغلی مناسب در سراسر کشور، ساعات کاری منصفانه، رفاه بالا ، دسترسی به خدمات و امکانات ایده‌آل و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود که از عوامل اصلی مهاجرت نیز هستند.

بررسی و لیست جامع درآمد دندانپزشکان در کانادا در سال 2024

درآمد دندانپزشکان در کانادا جزو بالاترین‌ها بوده و شما با تطبیق مدرک خود می‌توانید اقدام به تاسیس مطب نموده و درآمد قابل توجهی داشته باشید.

فهرست مطالب

علاوه بر این تحصیل رشته دندانپزشکی نیز یک روش بسیار مناسب برای مهاجرت به کانادا است که می‌تواند شرایط ورود به بازارکار و همچنین مراحل اشتغال به عنوان یک دندانپزشک در کانادا را بسیار ساده‌تر از اخذ مدرک در خارج از این کشور و سپس مهاجرت نماید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که حتما عنوان تحصیل دندانپزشکی در کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

شرایط و قوانین کار دندانپزشکان در کانادا

همان‌طور که می‌دانید دو روش برای اشتغال به عنوان یک دندانپزشک در کانادا وجود دارد، روش اول تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور و دریافت مدرک دندانپزشکی است و روش دوم مهاجرت به عنوان دندانپزشکی که مدرک خود را دانشگاه‌های معتبری در خارج از کانادا دریافت کرده است.

در صورتی که مدرک تحصیلی خود را از یک دانشگاه معتبر در کانادا دریافت کنید، مستقیما می‌توانید به عنوان یک دندانپزشک قانونی به کار مشغول شوید. اما برخی از مدارک نیازمند کسب تاییدیه و مجوز از هیئت ملی ارزیابی دندانپزشکی کانادا (NDEB) را دارند و در صورت دریافت آن ققادر به اشتغال و کار خواهند بود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بررسی و لیست جامع درآمد دندانپزشکان در کانادا در سال 2024

اما مدارک دندانپزشکی خارجی به طورکلی رسمیت و اعتباری در کانادا ندارند و افراد باید حتما از طریق فرآیند ارزیابی چند سطحی و دقیق دانش و تحصیلات آنان مورد سنجش و بررسی قرار بگیرد تا در صورت مجاز بودن قادر به فعالیت به عنوان یک دندانپزشک باشند. مراحل این توسط هیئت نظارت دندانپزشکی کانادا در انجام خواهد گرفت و افرادی که آزمون ارزشیابی دندانپزشکی کانادا را با موفقیت پشت سر بگذارند، به مجوز فعالیت دست پیدا می‌کنند.

متوسط درآمد دندانپزشکان در کانادا

هدف ما در این مطلب اطلاع از میزان درآمد دندانپزشکان در کانادا خواهد بود، اما نکته مهمی که وجود دارد این افراد به مرور زمان و با کسب تجربه بیش‌تر به درامد بالاتری می‌رسند. طبق آماری که در سال 2024 به ثبت رسیده است دندانپزشکان در کانادا به طور متوسط به ازای هر ساعت کار 106 دلار درآمد به دست می‌آورند که مبلغی در حدود 207 هزار دلار در سال را در بر می‌گیرد ( تمام واحدهای دلار در مقاله دلارکانادا هستند).

اما این مبلغ درآمد برای افراد تازه فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه حدود 125 هزار دلار در سال تخمین زده می‌شود که برای دندانپزشکان پر سابقه (بین 8 تا 10 سال سابق) می‌تواند به 250 هزار دلار نیز برسد. اما پزشکانی بالغی که بیش از 20 سال تجربه دارند و جز افراد پر درآمد محسوب می‌شوند سالانه می‌توانند مبلغی در حدود 390 هزار دلار نیز درآمد کسب نمایند.

در جدول زیر متوسط درآمد پزشکان نسبت به بازه‌های زمانی مختلف کسب درآمد را در سال 2024 را مشاهده خواهید نمود:

ساعتی روزانه هفتگی ماهانه سالانه
متوسط درآمد 106 دلار 508 دلار 2540 دلار 17300 دلار 207 هزار دلار

درآمد تخصص‌های مختلف دندانپزشکی در کانادا

رشته دندانپزشکی مانند رشت پزشکی دارای گرایش‌های مختلفی بوده و افراد می‌توانند در هریک از این تخصص های به تحصیل مشغول شوند و پس از آن به کار و کسب درآمد در آن حوزه بپردازند. هریک از این تخصص‌ها ممکن است که نیاز به تحصیل بیش‌تر و مدت‌ زمان‌های مختلفی داشته باشند که این عوامل را نیز باید به جز میزان درآمد خود مدنظر قرار دهید.

در ادامه این بخش میزان درآمد هریک از این حوزه‌های مختلف دندانپزشکی در کانادا را برای شما تهیه کرده‌ایم که مشاهده خواهید نمود:

شغل حداقل درآمد متوسط درآمد حداکثر درآمد
دندان سازی 186 هزار دلار 251 هزار دلار 328 هزار دلار
تکنسین لابراتوار دندانپزشکی 64 هزار دلار 89 هزار دلار 171 هزار دلار
ارتودنسی 159 هزار دلار 263 هزار دلار 341 هزار دلار
متخصص ریشه 138 هزار دلار 231 هزار دلار 298 هزار دلار
متخصص لثه 145 هزار دلار 245 هزار دلار 322 هزار دلار

وبینار بررسی مهاجرت و چالش‌های پیش رو

مهاجرت به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که هر فرد با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب می‌نماید.

اما مهاجرت با هر یک از روش‌ها با چالش‌های زیادی همراه بوده و خوب است که از همان ابتدا از تمامی آنها مطلع باشید. کارشناس ارشد ما در این وبینار به صورت دقیق تمامی چالش‌های پیش‌روی مهاجرین را برای شما شرح داده است که توصیه می‌کنیم حتما تا انتها آن را تماشا نمایید.

 

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

عوامل موثر بر درآمد دندانپزشکان در کانادا

عوامل موثر بر درآمد دندانپزشکان در کانادا

همان‌طورکه تا این بخش اشاره کردیم عوامل مختلفی بر درآمد دندانپزشکان در کانادا موثر خواهند بود که شناخت آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی در افزایش درآمد شما در صورت اشتغال در کانادا باشد. باید دقت کنید که هریک از این موارد دارای میزان تاثیر خاصی خواهند بود، برخی تاثیر زیادی دارند و برخی دارای تاثیر کمی هستند. در ادامه مهم‌ترین این عوامل را برای شما شرح خواهیم داد.

تخصص: متخصصان دندانپزشکی مانند جراحان دهان و فک و صورت، ارتودنتیست‌ها و پریودنتیست‌ها به طور کلی درآمد بیشتری نسبت به دندانپزشکان عمومی دارند، به طور کل تخصص و حوزه فعالیت‌های مختلف بر درآمد دندانپزشکان تاثیرگذار است.

تجربه: دندانپزشکانی که تجربه بیشتری دارند به طور کلی درآمد بیشتری نسبت به دندانپزشکانی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند، به دستخواهند آورد.

محل کار: دندانپزشکانی که در مناطق شهری بزرگ کار می‌کنند به طور کلی درآمد بیشتری نسبت به دندانپزشکانی که در مناطق روستایی کار می‌کنند، کسب خواهند کرد. به طورکل درآمد دندانپزشکان در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود.

نوع مطب: دندانپزشکانی که مطب خصوصی خود را دارند به طور کلی درآمد بیشتری نسبت به دندانپزشکانی که در مطب‌های گروهی یا دولتی کار می‌کنند؛ به دست می‌آورند.
تعداد بیماران: تعداد بیماران یقینا بر درآمد موثر است، پزشکانی که در روز یا هفته تعداد بیماران بیش‌تری را معاینه و درمان می‌کنند به درآمد بالاتری نیز می‌رسند.

نوع خدمات ارائه شده: دندانپزشکانی که خدمات تخصصی مانند ایمپلنت دندان یا ارتودنسی ارائه می‌دهند به طور کلی درآمد بیشتری نسبت به دندانپزشکانی که فقط خدمات عمومی دندانپزشکی ارائه می‌دهند، به دست خواهند آورد.

مهارت‌های بازاریابی: دندانپزشکانی که مهارت‌های بازاریابی قوی دارند می‌توانند تعداد بیماران خود را افزایش داده و در نتیجه درآمد خود را افزایش دهند. تبلیغات و بازاریابی این روزها در کانادا تاثیر بسیاری بر درآمد افراد می‌گذارند.

رضایت بیمار: دندانپزشکانی که رضایت بیمار بالایی دارند، می‌توانند از طریق مراجعات و وفاداری بیماران، درآمد خود را افزایش دهند.

هزینه‌های سربار: دندانپزشکانی که هزینه‌های سربار بالایی دارند مانند اجاره مطب، حقوق کارکنان و هزینه تجهیزات، سود کمتری خواهند داشت.

بیمه: دندانپزشکانی که با شرکت‌های بیمه قرارداد دارند، ممکن است درآمد کمتری نسبت به دندانپزشکانی که خدمات خود را به صورت نقدی ارائه می‌دهند، داشته باشند. همچنین نوع بیمه و شرکتی بیمه‌ای که با آن طرف خواهید بود نیز بر درآمد تاثیرگذار است.

تاثیر سابقه کار و تجربه بر درآمد دندانپزشکان در کانادا

در بخش قبل مهم‌ترین عوامل موثر بر درآمد دندانپزشکان در کانادا را گفتیم، اما یکی از این مواردی که تاثیر و نقش بسیاری خواهد داشت، میزان تجربه و سابقه کار دندانپزشکان خواهد بود. یقینا با افزایش سابقه کار شما شناخته شده‌تر خواهید شد و همچنین می‌توانید با کارفرمایان بهتر و معتبرتری برای کار آشنا شوید. طبق آمار تاثیر میزان سابقه بر درآمد دندانپزشکان در کانادا مثل زیر خواهد بود:

تاثیر سابقه کار بر میزان درآمد دندانپزشکان ( درآمد به دلار کانادا )

در رابطه با شرایط کاری در کشور کانادا مقالات زیر می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به این کشور باشد:

درآمد دندانپزشکان در شهرهای مختلف کانادا

تا به این‌جا با درآمدهای دندانپزشکان طبق شرایط مختلفی آشنا شدیم که یکی از آن‌ها هر محل اقامت و اشتغال است. 

بدانید که به طورکل درآمد دندانپزشکان در کلان شهرها و شهرهای مهم و پرجمعیت کانادا بیش از شهرهای کوچک و روستاها خواهد بود. البته به میزان هزینه‌ها و مخارج نیز در این مناطق بالاتر است.

دقت داشته باشید که برای انتخاب یک شهر جهت اشتغال و زندگی در کانادا فقط به میزان درآمدتان در آن شهر را ملاک انتخاب قرار ندهید، بلکه شهرهای مختلف را از ابعاد مختلف بررس کنید و مقصد خود را برگزینید. 

اما برای مقایسه بیش‌تر در جدول زیر میزان درآمد دندانپزشکان در شهرهای مختلف کانادا را خواهیم گفت:

شهر متوسط درآمد ماهانه
ونکوور 166671 دلار
کلگری 278238 دلار
اسکاربرو 154595 دلار
بری 255064 دلار
تورنتو 157957 دلار
اوتاوا 193316 دلار
میسیساگا 174993 دلار
برامپتون 181266 دلار
ادمونتون 191534 دلار

مقایسه درآمد دندانپزشکان در کانادا با سایر کشورها

یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان کانادا است که سالانه پزشکان و دندانپزشکان بسیاری را به خاک خود راه می‌دهد. عوامل مختلفی باعث مهاجرت دندانپزشکان به کانادا می‌شود که یکی از این عوامل درآمد بالا و وجود فرصت‌های شغلی متنوع و زیاد است. البته به طورکل کانادا یکی از کشورهایی است که سطح درآمد در آن بالا است.

جای تعجبی نیز نخواهد بود که بگوییم دندانپزشکی یکی از پر درآمدترین مشاغل این کشور شناخته می‌شود. برای درک بهتر این امر در ادامه درآمد که دندانپزشکان به طور متوسط می‌توانند در کانادا کسب کنند را با سایر کشورهای برتر جهان مقایسه کردیم:

میزان درآمد به دلار آمریکا

برای شناخت بیش‌تر حرفه دندانپزشکی در کانادا و سطح و شرایط درآمد با تیم آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید.

سوالات پرتکرار بررسی درآمد دندانپزشکان در کانادا در سال 2024

مهم ترین اطلاعاتی که در رابطه با درآمد دندانپزشکان در کانادا به آن نیاز دارید، در سوالات متداول پایانی برای شما گردآوری شده‌اند و در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتر هستید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

 

درآمد دندانپزشکان مختلف در کانادا با یکدیگر متفاوت است، اما به طور متوسط درآمدی در حدود 207 هزار دلار کانادا برای آنان در سال 2024 قابل تصور خواهد بود.

درآمد دندانپزشکان در شهرهای کلگری، بری، اوتاوا، ادمونتون و به طور کل شهرهای بزرگ و اصلی از سایر مناطق بیش‌تر است.

عوامل چون نوع کارفرما، بیمه، میزان بیماران، تخصص، میزان تجربه، شهر محل کار و عوامل دیگر بر درآمد دندانپزشکان موثر خواهند بود.

مدارک دندانپزشکان خارجی در کانادا هنگامی معتبر شناخته می‌شود که شخص بتواند در آزمون ارزیابی صلاحیت دندانپزشکان کانادا شرکت و در آن موفق شود.

درآمدها متفاوت هستند اما دندانپزشکان باتجربه و سابقه بالا ساید بتوانند سالانه تا 390 هزار دلار کانادا نیز به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه