ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین 2024 شرایط + مدارک + هزینه

آلمان باتوجه به شرایط تحصیلی بسیار مناسب و امتیازات عالی که دارد، هر ساله پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر جهان است که بسیاری از آنان متاهل هستند.

تحصیل در کشور آلمان برای تمامی دانشجویان خارجی امکان‌پذیر بوده و در این بین تاهل و یا تجرد افراد تاثیری در پذیرش و یا شرایط تحصیلی آنان نخواهد داشت. ویزای تحصیلی کشور آلمان باتوجه به شرایط تحصیلی دانشجو دارای انواع متفاوتی بوده و می‌تواند دارای مدت زمان اعتبار مختلفی باشند.

ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین 2024 شرایط + مدارک + هزینه

ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین نیازمند حضور شخص متقاضی به مدت 3 ماه تا یک سال در این کشور بوده تا بتوان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز اقدام نمود.

فهرست مطالب

همچنین باید توجه داشته باشید که سفارت این کشور باتوجه به میزان درخواست‌های بالایی که از کشورمان دریافت می‌کند، در بررسی مدارک ارسالی حساسیت بسیاری خرج نموده و دقت بالایی را در انجام آن به کار می‌گیرد.

ضمنا نباید فراموش کنید که مدت زمان دریافت وقت سفارت برای انجام مصاحبه می‌تواند 1 تا 1 سال و نیم به طول انجامد. به همین‌خاطر حتما با کارشناسان آی مهاجرتی مشورت نموده و در زمان مناسب برای دریافت ویزای خود اقدام کنید تا با تداخل مواجه نشوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم حتما عنوان مهاجرت تحصیلی به آلمان را در سایت ما بخوانید تا با چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور و ثبت‌نام در آن‌ها آشنایی پیدا کرده و به یک تحصیل موفق در این کشور برسید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی متاهلین در آلمان

اولین قدم جهت دریافت ویزای تحصیلی متاهلین در آلمان دستیابی به پذیرش و ثبت‌نام در یکی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و یا هرموسسه آموزش عالی می‌باشد که نیازمند به ارائه مدارک موردنیاز دانشگاه مقصد و انتخابی شما را دارد. توجه کنید که هر دانشگاه دارای شرایط و مدارک موردنیاز خود بوده که باید حتما مورد استعلام از همان مرکز قرار بگیرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین 2024 شرایط + مدارک + هزینه

تفاوت ویزای تحصیلی متاهلین و افراد مجرد فقط در دریافت ویزای همراه آنان است و در روند درخواست ویزای تحصیلی هیچ تفاوتی میان این دو گروه وجود نخواهد داشت. ارائه آخرین مدرک تحصیلی و همچنین ارائه مدرک زبان معتبر از اصلی‌ترین مدارکی است که باید توسط متقاضیان به سفارت ارائه شود.

همچنین باید توجه داشته باشید که امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضیان معمولا هم زمان با درخواست صدور ویزای تحصیلی آلمان ممکن نیست و متقاضی باید پس از دستیابی به ویزا و حضور در کشور آلمان و همچنین اخذ مجوز اقامت خود پس از 3 ماه تا 1 سال زندگی در این کشور برای همراهی خانواده خود اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی چه مجرد و چه متاهل باید مدارکی را به برای دریافت ویزای تحصیلی خود به سفارت این کشور ارائه نمایند تا ویزای تحصیلی آنان صادر شود. در عنوان شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک تمامی مراحل شرایط و مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان را شرح داده ایم، حتما این مطلب را مطالعه نمایید. اما پس از دریافت ویزای تحصیلی متقاضی باید مدارکی را نیز جداگانه تهیه نموده و برای دریافت ویزای همراهان و خانواده خود به سفارت آلمان ارائه کند که بدین شرح است:

  • پاسپورت معتبر متقاضی و همسر و فرزندان وی
  • ارائه درخواست ویزای همراه به صورت تکمیل شده
  • ارائه عکس پاسپورتی همسر و فرزندان متقاضی
  • ارائه گواهی اثبات تمکن‌مالی لازم جهت پوشش هزینه‌های افراد خانواده
  • ارائه مدرک لازم جهت تهیه مسکن لازم باتوجه به تعداد افراد خانواده
  • ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر برای همسر متقاضی حداقل سطح A1
  • ارائه شناسنامه و مدارک شناسایی افراد خانواده به همراه سن ازدواج
  • ارائه بیمه درمانی برای افراد خانواده

دقت داشته باشید که تمامی مدارک باید توسط مترجمین معتبر نزد سفارت این کشور مورد ترجمه قرار گرفته و از هرکدام دو کپی در ابعاد A4 نیز همراه داشته باشید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بخش کوچکی از ویزاهای اخذ شده کشور آلمان در آی مهاجرتی

دریافت ویزای تحصیلی کشورهای مختلف از جمله آلمان تنها بخش کوچکی از دستاوردهای ما در حوزه مهاجرت است که در این ویدیو برخی از آنها را به نمایش گذاشته‌ایم.

نمایش ویدیو درباره کاور ویزاهای کشور آلمان

مراحل دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

همان‌طورکه می دانید متقاضی خود باید ابتدا برای دریافت ویزای تحصیلی به صورت مستقل اقدام نماید که در ابتدا نیاز به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان دارد. پس از آن باید گواهی پذیرش و یا دعوت‌نامه لازمه را از دانشگاه دریافت نماید و تمامی مدارک موردنیاز سفارت را نیز تهیه و جمع‌آوری کند.

در قدم اول متقاضی باید به صورت آنلاین در سایت کارگزاری مربوطه نسبت به دریافت زمان مصاحبه در سفارت و زمان ارائه مدارک به کارگزاری اقدام نموده و زمان لازمه را دریافت کند. در زمان مشخص متقاضی باید در کارگزاری ویزامتریک حاضر شده و تمامی مدارک جمع‌آوری نموده را به همراه مدراک بیومتریک خود به کارگزاری ارائه کند.

کارگزاری پس از بررسی تمامی مدارک آن‌ها را به سفارت کشور آلمان ارسال می‌نماید. پس از آن متقاضی باید در زمان از پیش تعیین شده در سفارت حاضر شده و هزینه صدور ویزا را پرداخت کرده و مصاحبه خود را انجام دهد و در نهایت منتظر اعلام نتیجه از سفارت بماند.

حال اگر ویزای وی صادر شود، باید به آلمان مهاجرت کرده و پس از مدت زمان معلومی درخواست صدور ویزای همراه را برای همسر و فرزندان خود به همراه مدارک لازم به سفارت ارائه کند. در زمان اعلامی باید اعضای خانواده وی برای مصاحبه در سفارت آلمان حاضر شوند و مصاحبه خود را با آفیسر به انجام برسانند. در نهایت نتیجه صدور ویزای همراه نیز به آنان اعلام می‌گردد.

کشور آلمان ویزاهای متعددی را به متقاضیان ارائه می‌دهد که با مطالعه عناوین زیر با برخی از آنها آشنا خواهید شد:

شرایط اخذ ویزای همسر و فرزندان برای متاهلین در آلمان

باید دقت کنید که دانشجویان متاهلی که قصد تحصیل در آلمان را دارند و پس از آن می‌خواهند همسر و فرزندان خود را نیز برای زندگی به آلمان ببرند، باید شرایطی را فراهم آورند تا این مجوز برای آنان صادر شود. در ابتدا متقاضی باید به ازای هریک از همراهان تمکن مالی لازم را فراهم کرده و مدرک آن را به سفارت ارائه کند که مبلغ آن ماهانه 11208 یورو یا سالانه 12324 یورو می‌باشد.

همچنین متقاضی باید به ازای هریک از همراهان خود میزان فضایی که برای زندگی لازم است را در ملک مدنظر خود فراهم آورد که باتوجه به شرایط و سن افراد دارای میزان متفاوتی می‌باشد که باید آن را از سفارت این کشور مورد استعلام قرار دهید.

شرایط اخذ ویزای همسر و فرزندان برای متاهلین در آلمان

همچنین توجه داشته باشید که مدت اعتبار ویزای همراه برای افراد متاهل محصل در آلمان برابر با مدت زمان ویزای فرد اصلی می‌باشد و به محض پایان ویزای شخص اصلی، ویزای همراهان وی نیز پایان خواهد یافت. مگر این‌که آنان خود در طی مدت اقامت خود برای دریافت ویزایی جداگانه و مختص به خود اقدام کرده باشند.

اگر درباره ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین سوال یا ابهامی دارید، ابتدا مقاله راهنمای کامل شرایط دریافت ویزای همراه آلمان را مطالعه نموده و سپس می‌توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز ارتباط برقرار نموده و سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات پرتکرار ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

قطعا به عنوان همراه یک دانشجو سوالات زیادی برایتان جهت ورود به کشور آلمان وجود دارد، برخی از متداول‌ترین آنها در پایان آورده شده است و در صورتی که تمایل به دریافت جزئیات بیشتری دارید، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

خیر، روند دریافت ویزای تحصیلی برای شخص متقاضی تحصیل کاملا یکسان است.

بله، دانشجویان خارجی متاهل در آلمان می‌توانند به راحتی برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند.

دانشجویان محصل خارجی در آلمان باید به ازای هریک از همراهان خود مبلغ 1027 یورو ماهانه و یا 12324 یورو سالانه تمکن‌مالی فراهم آورند.

بله، همسران متقاضی برای دریافت ویزای همراه باید مدرک زبان آلمانی حداقل سطح A1 را ارائه کنند.

مدت اعتبار ویزای همراه برای دانشجویان متاهل در آلمان برابر با مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی آنان است.

شنیدن روند دریافت ویزای کشور آلمان در آی مهاجرتی از زبان کلاینت‌های ما خیالتان را آسوده‌تر می‌سازد:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره کاور امیر امیری
نمایش ویدیو درباره علیرضا عبدالهی
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه