مهاجرت معلولین به آلمان کشوری با امکانات مناسب برای این افراد

آلمان یکی از کشورهای مناسب برای فعالیت، تحصیل، کار و درمان افراد معلول در جهان می‌باشد که اهمیت بالایی به این دسته از افراد می دهد و در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورهای جهان این افراد دارای شرایط مناسب‌تر و مساعدتری برای زندگی هستند. به همین‌خاطر مهاجرت معلولین به آلمان می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای این دسته افراد باشد.

در سیستم کشورداری آلمان اهمیت بالایی به معلولین داده شده و آنان از حمایت‌های مناسبی برخوردار هستند. دولت آلمان با این تفکر که باید از معلولین حمایت‌هایی صورت پذیرد که کمبودها و مشکلات معلولیت را برای آنان کاهش دهد، امکانات و خدمات متنوعی را فراهم نموده است.

مهاجرت معلولین به آلمان کشوری با امکانات مناسب برای این افراد

مهاجرت معلولین به آلمان می تواند شرایط زندگی و درمانی ایده آلی را برای آنان فراهم سازد که با راهنمایی مشاورین ما به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

فهرست مطالب

علاوه‌ بر این در نظام بهداشت و درمان در آلمان نیز مزایا و استثنائاتی برای مسیرهای درمانی آنان لحاظ شده است که در صورت نیاز از مشکلات مالی و یا زمانی کمتری در مسیر رسیدگی به سلامت خود بهره‌مند شوند. این یکی از مواردی است که نشان می‌دهد آلمان می‌تواند مقصد مناسبی برای معلولین تلقی شود.

در ادامه این مطلب با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا با شرایط و جزئیات مهم در رابطه با مهاجرت معلولین به آلمان اطلاعات لازم و موردنیاز را به دست آورید. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم از شرایط اعزام دانشجو به آلمان نیز از طریق مطالعه عنوان مربوطه مطلع شوید.

مفهوم معلولیت درکشور آلمان چگونه تعریف می شود؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه هستند که به‌طورکلی مفهوم معلولیت درکشور آلمان چگونه تعریف می شود؟ در رابطه با تعریف معلولیت باید بگوییم که معلولیت یعنی هرگونه محدودیت در توانایی‌های فیزیکی، ذهنی یا روحی در افراد که بیش از 6 ماه به طول بیانجامد و در روند یک زندگی معمولی برای وی اختلال ایجاد کند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت معلولین به آلمان + پادکست

افراد معلول می‌توانند به آسانی در کشور آلمان کار کرده و یا به تحصیل بپردازند، مونا جزئیات بیشتر را برای شما می‌گوید و می‌توانید از طریق تماس با مشاورین ما به دقیق‌ترین اطلاعات در این باره برسید.

 

نمایش ویدیو درباره مهاجرت معلولین به آلمان
مهاجرت معلولین به آلمان کشوری با امکانات مناسب برای این افراد

البته قابل ذکر است که معلولیت‌ها تنها شامل اختلالات فیزیکی و روانی نمی‌شوند، بلکه بیماری‌های مزمن (مانند روماتیسم، اسکلروز، سرطان) و بیماری‌های روانی را هم در بر خواهند گرفت. ضمن این‌که معلولیت در کشور آلمان دارای سطوح و درجه‌های مختلفی است که از 20 درصد تا 100 درصد معلولیت متغیر می‌باشد.

باید دقت کنید که میزان و درجه معلولیت افراد را باید فقط پزشکان بررسی و تعیین نمایند. همچنین هر مقدار که درصد معلولیت بیش‌تر شود، یعنی شدت آن بالاتر بوده و فرد حمایت و کمک بیش‌تری از دولت دریافت خواهد کرد.

کمک و حمایت‌های دولت آلمان از معلولین

کمک و حمایت‌های دولت آلمان از معلولین

همان‌طور که گفتیم دولت آلمان حمایت‌های بسیار مناسبی از معلولین می‌کند تا محدودیت‌ها و آسیب‌های جسمانی آنان مانعی برای داشتن یک زندگی سالم و موفق برای آنان نشده و بتوانند پابه‌پای دیگر افراد جامعه فعالیت کرده و از خدمات دولت بهره‌مند شوند. البته باید دقت داشته باشید که همه افراد دارای معلولیت از همه انواع کمک‌ها و حمایت‌ها برخوردار نمی‌شوند، این که چه نوع خدمات و کمک های دریافت می‌کنند بستگی به وضعیت شخصی، سطح زندگی و درجه معلولیت دارد.

از جمله مهم‌ترین کمک و حمایت‌های دولت آلمان از معلولین در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت مالیات‌های کمتر
  • بازنشستگی پیش از موعد و زودتر از هنگام
  • بهره‌مندی از برخی خدمات شهری رایگان نظیر حمل‌و‌نقل عمومی رایگان
  • مراقبت‌های پزشکی خاص
  • کمک ویژه در یافتن شغل و حفظ شغل
  • پرداخت کمک هزینه و یا تقبل هزینه‌های مراقبت از کودکان

البته افرادی که خواهان استفاده از خدمات و حمایت‌های دولت از معلولین هستند، باید ابتدا کارت معلولیت (Schwerbehindertenausweis) را به دست آورند. این کارت برای افرادی صادر می‌شود که دارای معلولیت شدید (بیش از 50%) باشند، البته امکان دارد افرادی که دارای میزان معلولیت کمتری نیز هستند، بتوانند تحت شرایط خاصی از این خدمات بهره‌مند شوند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط مهاجرت معلولین به آلمان چیست؟

در رابطه با مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور برای برخی از متقاضیان این سوال وجود دارد که شرایط مهاجرت معلولین به آلمان چیست؟ در رابطه با این سوال باید بدانید که معلولیت به تنهایی نمی‌تواند دلیلی برای اخذ اقامت و مهاجرت به آلمان و یا پناهندگی به این کشور تلقی شود.

البته چنان‌چه بتوانید اثبات نمایید که به‌دلیل معلول بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفته و یا این‌که جان و زندگی شما در کشورتان در خطر بوده است، شاید بتوانید به پناهندگی دست پیدا کنید. البته باید دقت داشته باشید که امر پناهندگی به‌طورکل دارای شرایط بسیار سخت و نامناسبی بوده و به هیچ عنوان تیم مشاورین آی مهاجرتی این امر را به شما پیشنهاد نخواهد کرد.

معرفی روش‌های مهاجرت معلولین به آلمان

حال‌که معلولیت به‌تنهایی نمی‌تواند باعث مهاجرت به آلمان شده و یا تاثیر چندانی بر روی دستیابی به این امر داشته باشد، این سوال مطرح می‌شود که روش‌های در دسترس این افراد برای مهاجرت و نقل مکان به این کشور چه روش‌هایی می‌باشند و کدامیک می‌تواند مناسب‌تر باشد؟!

در ادامه به معرفی روش‌های مهاجرت معلولین به آلمان به شما عزیزان خواهیم پرداخت و به‌طور خلاصه هریک را نیز بررسی خواهیم کرد.

مهاجرت تحصیلی، مناسب‌ترین روش مهاجرت برای معلولین

از آن‌جایی‌که کشور آلمان مقصدی مناسب برای مهاجرت معلولین شناخته می‌شود، می‌توان گفت که مراکز آموزشی و دانشگاه‌های آن نیز مکانی مناسب برای تحصیل این دسته افراد می‌باشند. این مراکز شرایط بسیار مناسب و قابل‌قبولی را برای تحصیل این دسته افراد فراهم آورده‌اند.

ضمن‌اینکه باتوجه به معلولیت این افراد، شاید آن‌ها بتوانند از برخی ویژگی‌ها و امتیازات نظیر بوررسیه‌های تحصیلی و یا خدمات درمانی و پزشکی خاصی نیز در حین تحصیل خود بهره‌مند شوند. 

همچنین معلولیت آن‌ها اگر مانعی برای تحصیل آنان نباشد و اختلال یا مشکلی در روند آموزش و یادگیری آنان به‌وجود نیاورد، هیچ‌گونه تاثیری نیز بر پذیرش این افراد نخواهد داشت.

مهاجرت تحصیلی، مناسب‌ترین روش مهاجرت برای معلولین

به‌ همین‌خاطر می‌توان مهاجرت تحصیلی به آلمان را یکی از بهترین روش‌های موجود برای افراد معلول در نظر گرفت. از جمله خدماتی که دانشگاه‌های آلمان باید برای افراد معلول در نظر بگیرند باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دسترسی ساده به تمامی نقاط دانشگاه
  • دسترسی آسان به محل اقامت
  • امکان تنظیم مجدد برنامه‌های مطالعاتی و درسی
  • امکان انجام تنظیمات تحصیلی خاص

هر یک از مقالات زیر می تواند شناخت شما از کشور آلمان را در زمینه ای مهم بالا ببرد، پس مطالعه آنها را از دست ندهید:

مهاجرت از طریق کار، روشی سخت و کمی دور از دسترس

از آن‌جایی که مهاجرت کاری به آلمان بسیار مناسب‌تر از اکثر کشورهای اروپایی است، در حال‌حاضر مهاجرت کاری به این کشور را نیز یکی از بهترین روش‌های مهاجرت می‌شناسند. اما این امر در رابطه با افراد معلول ممکن است دارای کمی تفاوت باشد. معمولا یافتن شغل و دریافت دعوت‌نامه کاری از کارفرمایان آلمانی برای معلولین سخت‌تر از سایر افراد است.

البته این به معنای به هیچ‌عنوان یا غیر قابل دسترس بودن این امر نیست. بلکه شاید زمینه فعالیت فرد طوری باشد که معلولیت وی هیچ‌گونه محدودیتی برای او به وجود نیاورده و اصلا موردتوجه کارفرمایان نیز قرار نگیرد. طبق این‌که همواره افراد معلول بسیاری موفق به مهاجرت از این طریق شده‌اند.

همچنین لازم به ذکر است که طبق قوانین حمایتی که دولت آلمان در نظر گرفته است، در شرکت‌هایی که بیش از 20 کارگر و کارمند دارند، حداقل باید 5 درصد از آن‌ها افراد دارای معلولیت باشند. همچنین شرکت‌هایی که کمتر از 40 موقعیت شغلی دارند، باید حداقل یک پرسنل دارای معلولیت و شرکت‌هایی که دارای 40 تا 60 موقعیت شغلی هستند، حداقل 2 شخص معلول را به کار گیرند.

ضمن این‌که کارفرمایان آلمانی باید برخی امتیازات را برای افراد معلول در مقایسه با سایر افراد در نظر بگیرند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • کارمندان دارای معلولیت در مقابل اخراج از محل کار در صورتی‌که حداقل 6 ماه سابقه کار داشته باشند از حمایت بالایی برخوردار هستند. بدین منظور کارفرمای مربوطه قبل از اقدام به این امر باید حتما مجوز لازمه را از سازمان Inklusionsamt به‌منظور این‌که اخراج کارمند به هیچ‌وجه مرتبط با معلولیت وی نمی‌باشد را دریافت نماید.
  • کارمندان معلول در مقابل سایر کارمندان باید حداقل در سال 5 روز مرخصی بیش‌تری داشته باشند.

مهاجرت از راه سرمایه‌گذاری در کشور آلمان

یکی از روش‌های مناسب برای مهاجرت معلولین به آلمان اقدام از طریق ثبت شرکت در آلمان و یا سرمایه گذاری در آلمان است که در معلولیت فرد می‌تواند به کم‌ترین میزان تاثیر خود برسد. برای دست‌یابی به این هدف متقاضی باید بتواند بودجه لازم را در کنار یک بیزنس‌پلن قوی و مناسب به دولت آلمان ارائه کند.

به نحوی باید شخص نشان دهد که سرمایه‌گذاری که قصد انجام آن را دارد و یا کارآفرینی که قصد راه‌اندازی آن را دارد، می‌تواند در صفر تا صد اقتصاد آلمان دوام آورده، رشد کند و برای آن مفید باشد. البته روش‌های سرمایه‌گذاری متفاوت هستند که از طریق مشاوره با تیم خبره آی مهاجرتی می‌توانید اطلاعات لازم را درباره آن کسب نمایید.

مهاجرت معلولین از طریق ازدواج با شهروندان آلمانی

یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث دریافت اقامت دائم و مهاجرت به کشور آلمان شود، ازدواج با شهروندان آلمانی است. البته باید بگوییم که این امر را باید یک فرصت برای رسیدن به اقامت آلمان معرفی کنیم و نه یک راه یا یک روش. چون دولت آلمان فقط ازدواج‌های سالم و صحیح را برای این امر موجه می‌داند.

به همین‌خاطر برای صدور اقامت آلمان از طریق ازدواج بسیار سخت‌گیرانه عمل کرده و بسیار این امر را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد. به همین‌خاطر انجام ازدواج صوری برای رسیدن به این هدف اصلا مناسب نبوده و به احتمال زیادی به موفقیت ختم نمی‌شود. ضمن این‌که باید شرایط خاصی را فراهم آورده و چندین سال را با همسر خود زندگی کنید تا به این هدف برسید.

 

نام سازمان یا مرکز مربوطه نام سازمان به آلمانی وب‌سایت مربوطه
انجمن فدرال برای معلولان Bundesverband Selbsthilfe Körperbehinderter e. V. bsk-ev.org
انجمن فدرال کمک مادام‌العمر برای افراد دارای معلولیت‌ذهنی Bundesvereinigung Lebenshilfe für Menschen mit geistiger Behinderung lebenshilfe.de
انجمن فدرال برای افراد دارای معلولیت‌های جسمی و چندگانه Bundesverband für Körper und Mehrfachbehinderte bvkm.de
انجمن فدرال نابینایان و کم‌بینایان Deutscher Blinden – und Sehbehindertenverband dbsv.org
انجمن ناشنوایان آلمان Deutscher Gehörlosenbund gehoerlosen-bund.de
مرکز کتاب‌های صوتی کالیبر Kaliber-Hörbücher calibreaudio.org

وبینار بازنشستگی یا تکمن مالی

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان جهت مهاجرت به کشورهای خارجی از آن اقدام نمود، مهاجرت از طریق تکمن مالی و یا بازنشستگی است.

این وبینار را تا انتها تماشا نموده و  در صورتی که هرگونه پرسش و سوالی برایتان وجود دارد، با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو وبینار بازنشستگی یا تکم مالی

بررسی هزینه های مهاجرت معلولین به آلمان

در رابطه با هزینه‌هایی که افراد معلول برای مهاجرت به کشور آلمان نیاز خواهند داشت، باید بگوییم که اگر شخص نیاز به طی‌کردن روند درمانی خاص داشته باشد، این میزان مخارج و هزینه‌های وی می‌تواند مازاد بر هزینه‌های مهاجرت و زندگی یک شخص بدون معلولیت در این کشور باشد.

ضمن این‌که همواره هزینه زندگی در آلمان باتوجه به شرایط شخصی و اهداف و سبک زندگی افراد می‌تواند با یک‌دیگر متفاوت باشد. به همین‌خاطر توصیه می‌کنیم که حتما عنوان مربوطه را در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید، تا از آخرین مبالغ و قیمت‌ها مطلع شده و بتوانید میزان مخارج و هزینه‌های خود را محاسبه کنید.

اما جهت اطلاع بیش‌تر‌ بهتر است بدانید که یک شخص مجرد در آلمان ماهانه می‌ تواند ماهانه 850 تا 1500 یورو هزینه زندگی داشته باشد، که البته شهر و محل اقامت و زندگی وی نیز تاثیر بسیار زیادی بر میزان مخارج و هزینه‌های وی خواهد داشت.

 

در این مطلب تلاش کردیم تا شرایط مهاجرت معلولین به آلمان را خلاصه و با اطلاعاتی مفید و کارآمد در اختیار شما قرار دهیم. چنان‌چه در این‌باره یا دیگر موارد و امورات مهاجرتی دارای ابهام بوده و نیاز به اخذ مشاوره دارید، کارشناسان تیم آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز به صورت تلفنی و حضوری آماده پاسخ‌گویی به شما عزیزان می‌باشند.

سوالات پر تکرار مهاجرت معلولین به آلمان

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در پایان می‌توانید، در صورتی که هرگونه پرسشی برایتان وجود دارد با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

بله، مهاجرت معلولین به آلمان دارای هیچ‌گونه محدودیتی نیست.

بله، این دسته از افراد نیز قادر به کاریابی و استخدام در آلمان هستند، اما ممکن است شرایط استخدام برای آنان کمی پیچیده‌تر و خاص‌تر باشد.

در حال‌حاضر باید بگوییم که اقدام از طریق روش تحصیلی را باید بهترین روش برای مهاجرت معلولین به آلمان بیان کرد.

بله، کشور آلمان یکی از کشورهای بسیار مناسب برای زندگی معلولین می‌باشد و از آنان حمایت‌های بسیار خوب و مناسبی صورت می‌گیرد.

خیر، معلولیت افراد اگر به نوعی نباشد که بر ذهن و قدرت یادگیری آنان تاثیر بگذارد، هیچ‌گونه نقشی در پذیرش آنان در دانشگاه‌های آلمان نخواهد داشت.

2 دیدگاه در “مهاجرت معلولین به آلمان کشوری با امکانات مناسب برای این افراد

  1. حسین ‌خطتب‌زاده گفت:

    سلام‌‌من‌یگ‌فردی‌معلولیت‌ ‌کم‌‌توان‌ذهنی‌هستم.عضو‌تیم‌پارللمپیگ‌ویژه‌هستم‌‌پپاهندگی‌بگیرم‌باتشگر

    1. نازنین ناظمی گفت:

      با سلام و درود
      ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما
      برای پناهندگی مشاوره و خدمات نداریم!
      با تشکر از سوال شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1/5 - (2 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه