کار دانشجویی در اتریش

کار دانشجویی در اتریش یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان به شمار می رود که تمایل دارند به دلایل مختلف همراه با تحصیل خود به کار پاره وقت نیز مشغول شوند . از آنجا که مخارج و هزینه های زندگی برای تمامی دانشجویان یک دغدغه به شمار می رود ، کارهای پاره وقت می تواند هرچند کوچک بخشی از این هزینه ها را تامین کند.

از آن جایی که اتریش میزبانی برخی از دانشگاه های مطرح اروپا و جهان را به عهده دارد ، هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف جهان به آن قدم می گذارند که همراه با تحصیل به دنبال کار می باشند . از این رو دولت این کشور به دانشجویان اجازه می دهد تا بتوانند همراه با تحصیل به کار نیز مشغول شوند.

کار دانشجویی در اتریش

کار دانشجویی در اتریش برای دانشجویان لیسانس 20 ساعت و دانشجویان فوق لیسانس 30 ساعت در هفته امکان پذیر است.

فهرست مطالب

البته کار دانشجویی در اتریش دارای قوانین مخصوص به خود است و تمامی دانشجویان موظف به رعایت آن می باشند . در این عنوان با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا از تمامی اطلاعات لازم در باب کار دانشجویی در اتریش به خوبی مطلع شوید.

همچنین توصیه می کنیم تا حتما بر روی عنوان ما در رابطه با تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان کلیک نمایید تا بتوانید علاوه بر شرایط کار دانشجویی در اتریش از سایر شرایط و قوانین تحصیل در این کشور نیز ممطلع شوید.

شرایط کار حین تحصیل در اتریش

کار دانشجویی در اتریش دارای قوانین و شرایط مشخصی است که هر دانشجو موظف به رعایت آن می باشد تا بتواند به صورت قانونی و به دور از هرگونه مشکل و یا جریمه به کار مشغول شود.

شرایط کار حین تحصیل در اتریش بدین معنی است که داشجویان بین المللی اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را داشته و می توانند از طریق استخدام و یا قرارداد با یک کارفرمای مقیم این کشور به مدت حداکثر 20 ساعت به کار بپردازند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
کار دانشجویی در اتریش

البته می توان گفت که امکان خود اشتغالی نیز برای دانشجویان وجود دارد که نیاز به مجوز نداشته و تخت یک قرارداد یا Werkvertrag قابل انجام است . اما در این مورد هم دانشجویان باید بیمه ، مالیات و قوانین مرتبط به تجارت را رعایت کنند.

برای دانشجویان اتحادیه اروپا این امکان وجود دارد که بتوانند بدون مجوز و به صورت آزادانه به کار مشغول شوند اما سایر دانشجویان بین المللی از دیگر کشورهای دنیا باید مجوز کار خود را دریافت کرده باشند . این مجوز توسط کارفرما از سرویس استخدام عمومی اتریش که به اختصار AMS نامیده می شود اخذ شده و هر سال باید تمدید شود.

امکان افزایش ساعات کار دانشجویی در اتریش

خوب است به این موضوع دقت داشته باشید که کار دانشجویی در اتریش به مقطع تحصیلی شما نیز می تواند وابسته باشد و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می توانند تا 10 ساعت بیشتر نیز به کار مشغول شوند.

از آنجا که هدف اصلی شما از مهاجرت به این کشور تحصیل می باشد ، درس و دانشگاه به عنوان الویت نخست قرار گرفته و در صورتی که لطمه ای به آن وارد نشود می توانید برای ساعاتی بیشتر به کار بپردازید.

به عنوان مثال دانشجویان دوره دکترا می توانند در مراکزی مرتبط با رشته تحصیلی شان به کار مشغول شده و حتی با داشتن درآمد «ن را کارآموزی بنامند. برای سایر مقاطع که ساعات کاری به صورت مشخصی تعیین شده است، کارفرما می تواند با درخواست امکان افزایش ساعت را برای شما فراهم سازد.

البته در تمامی مواقع امکان افزایش ساعات کار دانشجویی در اتریش وجود نداشته و در صورتی که شهروند اتریشی مناسب یک شغل وجود داشته باشد ، با مجوز کار فرد متقاضی موافقت نمی شود.

معمولا دانشجویانی که به کار مشغول می شوند پس از چند ماه به تمامی قوانین و شرایط کار مسلط شده و می توانند زمینه کار دلخواهشان را به صورت قانونی فراهم سازند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

حقوق کارهای دانشجویی در اتریش

فرصت های کار دانشجویی در اتریش متفاوت بوده و دانشجویان می توانند از راه های مختلف به کار مشغول شوند . این مشاغل می تواند از محیط دانشگاه آغاز شده و به سایر فرصت ها در سطح شهر محل اقامت تان برسد.

تنها باید درنظر داشته باشید که هر یک از مشاغل درآمد خاص خود را به همراه دارند و می توانند از ماهیانه 200 تا 1000 یورو برای شما به همراه داشته باشند.

به طور میانگین بابت هر ساعت کار دانشجویی در اتریش مبلغ 7 تا 10 یورو به فرد پرداخت می شود. البته حقوق کارهای دانشجویی در اتریش ثابت نبوده و با توجه به مهارت و تخصص شما افزایش نیز می یابد . مشاغل زیادی وجود دارند که حقوق بیشتری را به دانشجویان می دهند که به توانایی او بازمی گردد.

Student Work
income in Austria

ما به شما این نوید را می دهیم که با ورود به عنوان یک دانشجو در اتریش می توانید حداقل 150 یورو در هفته درآمد داشته باشید و با حقوق کارهای دانشجویی در اتریش بخش کوچکی از مخارج خود را تامین کنید.

البته گفتنی است که به هیچ عنوان با اتکا بر درآمد کار دانشجویی در اتریش به این کشور مهاجرت نکنید و حتما از یک پشتوانه مالی برخودار باشید تا بتوانید دوران تحصیل خود را به دور از هرگونه چالش و مشکلی پشت سر بگذارید.

درآمد برخی از مشاغل در حدود زیر می باشد:

شغل موردنظرمیانگین درآمد
مشاغل آخر هفتهاز 300 تا 400 یورو
مشاغل پاره وقت800 تا 1000 یورو
کار آموزیاز 400 تا 800 یورو
تدریساز 400 تا 900 یورو
انواع کارهای پاره وقت در بازار کار اتریش

انواع کارهای پاره وقت در بازار کار اتریش

یک فرد دانشجو در اتریش می تواند در مشاغل بی شماری به کار مشغول شود و ضمن داشتن درآمد ، مهارت خود را نیز در یک حوزه ارتقا بخشد . کار دانشجو می تواند از تابلو اعلانات دانشگاه شروع شود و به یک دستیار در مغازه های سطح شهر برسد.

برخی از انواع کارهای پاره وقت در بازار کار اتریش را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • کار در محیط دانشگاه مانند کتابخانه و یا بوفه
  • کار در کنار اساتید مانند محقق و یا پژوهش گر
  • کار به عنوان فروشنده
  • کار به عنوان پیشخدمت
  • مراقبت از حیوانات
  • تدریس خصوصی
  • کار اینترنتی ( خرید و فروش )
  • مراقبت از نوزادان و کودکان

کار دانشجویی در اتریش در محیط دانشگاه را می توان متداول ترین برای دانشجویان بین المللی دانست که حتی برخی از آن ها ترجیح می دهند بدون داشتن درآمد به کارآموزی در کنار اساتید خود بپردازند.

این مسئله می تواند برای دانشجویان بسیار مفید واقع شده و آینده کاری شان پس از اتمام تحصیل را تضمین سازد.

مطالعه عنوان مهاجرت کاری و کار در اتریش می تواند برای کار و یافتن شغلی مناسب نیز شما را یاری نموده و در صورت داشتن مهارت و تخصص در یک حرفه خاص به خوبی زمینه مهاجرت شما به کشور اتریش را فراهم سازد.

برندهای کاری محبوب دانشجویان در اتریش

در بسیاری از موارد دانشجویان ترجیح می دهند تا از طریق کار در برخی از مغازه ها و یا برندها به تقویت زبان خود پرداخته و به راحتی به جامعه اتریش وارد شوند ، از این رو به سراغ برنده های مشهور که دارای مغازه یا شعبه های متعدد هستند می روند.

از جمله برندهای کاری محبوب دانشجویان در اتریش می توان به استارباکس ، مک دونالد ، زارا ، پوما و غیره اشاره کرد که همواره یک جای خالی برای نیروهای خدماتی خود البته با حداقل حقوق دارند .

این گونه مشاغل در ابتدای دانشجویی می توانند بسیار گزینه مناسبی به شمار بروند، اما پس از گذشت مدتی سکونت در اتریش و آشنایی با جامعه و تسلط به زبان آلمانی خوب است که به دنبال مشاغل پاره وقت مرتبط با رشته تحصیلی تان باشید.

کار دانشجویی در اتریش مرتبط با رشته تحصیلی به شما کمک می کند تا بتوانید بتوانید پس از فارغ التحصیلی کاری متناسب با رشته تحصیلی تان یافته و ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهید.

رسیدن به اقامت اتریش نیز شرایط خاص خود را از طریق تحصیل و سپس کار می طلبد که مشاورین ما در عنوان شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش به صورت کامل به ان پرداخته اند.

چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی

چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی

چگونگی یافتن کار دانشجویی در اتریش می تواند از اینترنت آغاز شود به پرس و جو در سطح محل زندگی برسد. شما می توانید با مراجعه به تابلو اعلانات دانشگاه، روزنامه ها و مجلات، اینترنت و سایت های معتبر، دوستان و آشنایان فرصت های شغلی موجود را بررسی نموده و به کار دلخواه خود برسید.

معمولا یافتن کار دانشجویی در اتریش دشوار نبوده و می توان در جستجوهای اولیه به شغل پاره وقت رسید، اما فاکتورهای مهمی در کار کردن دخیل هستند که باید تمامی آنها را درنظر داشت . ساعات کار، میزان مهارت و توانایی مرتبط، آشنایی با زبان آلمانی، درآمد و غیره از جمله فاکتورهایی هستند که می تواند هر شغلی را در دسته حرفه مورد علاقه تان قرار ندهد.

توصیه ما به شما عزیزان این است که ضمن درنظر گرفتن میزان درآمد و مهارت خود، تا حد ممکن تسلط به زبان آلمانی را در خود تقویت کنید تا بتوانید به عنوان یک نیروی کار موثر برای کارفرمایان شناخته شوید.

تا زمانی که نتوانید به زبان بومی مردم و کارفرمای خود صحبت کنید ، حتی با بالاترین تخصص هم جایگاi خوبی در بازار کار کسب نخواهید کرد.

اگر علاقمند به تحصیل در کشور اتریش هستید، مطالب زیر اطلاعات مورد نیاز یک دانشجو در این کشور را به شما خواهند داد.

شهرهای مناسب کار دانشجویی در اتریش

یافتن کار دانشجویی در اتریش می تواند به شهر محل سکونت شما نیز وابسته باشد . به عنوان مثال وین به عنوان پایتخت این کشور گزینه های شغلی بی شماری را در خود جای داده است اما نباید از شهرهای کوچک غافل شد.

زیرا شرکت و کارخانجات متعددی در حاشیه شهرهای کوچک قرار گرفته اند و فرصت های شغلی خوبی را برای دانشجویان فراهم می سازند.

چنانچه از دانشجویان ساکن در وین هستید ، بابت یافتن شغل هیچ گونه نگرانی نداشته باشید و می توانید در تمامی خیابان های این شهر تا کارخانجات در اطراف شغلی مناسب بیابید.

وین به عنوان یکی از شهرهای مناسب کار دانشجویی در اتریش شناخته می شود که باید به فکر کار دائم پس از تحصیل در آن باشید و سپس به اقامت برسید.

از دیگر شهرهای مناسب کار دانشجویی در اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهر وین
  • شهر گراتس
  • شهر لینز
  • شهر سالزبورگ
  • شهر اینسبروک
  • شهر کلاگن فورت
  • زانکت پولتن
  • شهر برگنتس

مزیت های انجام کار دانشجویی

داشتن یک کار دانشجویی در اتریش می تواند برای شما بسیار مفید باشد و آینده حرفه ای تا را تحت تاثیر قرار دهد. با داشتن یک شغل دانشجویی شما می توانید به مزایای زیر به عنوان برخی از اصلی ترین ها دست یابید:

  • تسلط به زبان آلمان در مدت کوتاهی
  • ورود به فرهنگ و جامعه اتریش
  • یافتن روش های ورود به بازار کار
  • آشنایی با توانایی و مهارت خود
  • فرصت ورود به بازار کار بین المللی

اما با وجود تمامی این مزایا نباید از معایب شغل دانشجویی نیز غافل شد و با درنظر گرفتن تمامی آنها اقدام به کار همراه با تحصیل نمود:

  • دشواری یادگیری زبان آلمانی
  • درآمد کم در برخی مشاغل
  • کمبود فرصت شغلی مناسب در برخی از شهرها

Advantages Of Doing Student Work

در این عنوان تلاش نموده ایم تا کار دانشجویی در اتریش را برای شما علاقه مندان به کار در این کشور بررسی نماییم و به مهم ترین ها در این حوزه بپردازیم . چنانچه در این رابطه سوالی ذهن شما را مشغول نموده با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و تمامی ابهامات خود را برطرف سازید.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در اتریش

کار دانشجویی در اتریش همواره موضوعی بحث برانگیز است که سوالات زیادی در رابطه با آن وجود دارد ، در صورت وجود هرگونه ابهام و یا پرسش آن را با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در میان بگذارید.

وین را می توان بهترین گزینه برای کار دانشجویی در اتریش دانست.

دانشجویان به طور متوسط اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را در این کشور دارند.

با کار دانشجویی در اتریش می توان از 200 تا 1000 یورو در ماه درآمد داشت.

تسلط به زبان آلمانی به همراه مهارت در یک زمینه خاص می تواند شما را به شغل مناسبی در این کشور برساند.

خیر ، به هیچ عنوان امکان کار دانشجویی به وسیله مشاغل پاره وقت در این کشور وجود نداشته و باید از پشتوانه مالی خوبی برخوردار باشید.

مفتخریم که تجربه دریافت ویزای اروپا در آی مهاجرتی را نیز از زبان کلاینت های ما نیز بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه