اقامت از طریق خرید ملک در روسیه

اقامت از طریق خرید ملک در روسیه یکی از روش های پرطرفدار و بسیار مناسبی است که همواره مورد توجه سرمایه گذاران خارجی و همچنین علاقمندان مهاجرت به روسیه قرار گرفته است. خرید ملک در روسیه مزایای خوب و قابل توجهی را برای سرمایه گذاران به خصوص ایرانیان به همراه خواهد داشت که این فرصت را در مقایسه با خرید ملک در دیگر کشورهای اروپایی می تواند به گزینه بهتری و ایده آل تری مبدل سازد.

کشور روسیه پس از شروع جنگ با اوکراین دچار مشکلات اقتصادی و تورم بالایی شده است و ارزش پول این کشور کاهش بسیاری را تجربه کرده است. اما قطعا با پایان جنگ شرایط فورا تغییر کرده و رو به بهبود خواهد گذاشت و هم قیمت ارز این کشور به حالت قبل بازگشته و هم قیمت املاک باز با رشد مواجه می شود.

اقامت از طریق خرید ملک در روسیه

تمامی اتباع خارجی می توانند در هر یک از شهرهای کشور روسیه اقدام به خرید ملک نموده و زمینه اقامت دائم خود را به آسانی فراهم سازند.

فهرست مطالب

به همین خاطر خرید خانه در روسیه در زمان حال که ارزش پولی کشورمان نیز افت شدیدی دارد، یک فرصت بسیار مناسب است که بتوانید املاک مناسبی را با قیمت های بسیار خوب در روسیه خریداری کرده و علاوه بر مزایای اقامتی که به دست می آورید، در ادامه با رشد سرمایه و کسب سود خوبی مواجه شوید.

مشاورین تیم آی مهاجرتی پیشنهاد می کنند که حتما خرید خانه در روسیه را مد نظر قرار دهید تا بتوانید به حداکثر نتیجه ممکن از این طریق دست پیدا کنید. ضمنا مقاله شرایط و قوانین اجاره ملک در روسیه نیز شما را با اجاره خانه در این کشور طبق آخرین قوانین آشنا می سازد.

شرایط خرید خانه در روسیه

باید بگوییم که هرچه شرایط خرید خانه در روسیه برای شهروندان و همچنین مالکین این کشور مناسب نبوده و رکود و کاهش قیمت در بسیاری از نقاط و شهرهای آن مشاهده می شود، این شرایط می تواند بهترین فرصت برای مهاجرین خارجی جهت خرید ملک در روسیه باشد که در مقایسه با 2 سال پیش وجود داشته است.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
اقامت از طریق خرید ملک در روسیه

این شرایط بسیاری از افراد سرمایه گذار ماهر را روانه این کشور کرده تا در این بخش سرمایه گذاری کرده و پس از پایان جنگ با کشور اوکراین به کسب سودهای مناسبی بپردازند. علاوه بر این حتی اگر قصد مهاجرت و اقامت از طریق خرید ملک در روسیه را دارید، الان شرایط بسیار خوب بوده و قیمت ها کاهش یافته است.

همچنین باید بگوییم که در حال حاضر کشورهای محدودی هستند که از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک به مهاجرین امتیازات اقامتی و ویزای طلایی اعطا می کنند که پیش بینی می شود طی چندین سال آینده آن ها نیز این امتیازات را لغو نمایند، پس تا فرصت وجود دارد، از طریق خرید خانه در روسیه این فرصت بزرگ را برای خود مهیا سازید.

خوشبختانه شهروندان خارجی به راحتی می توانند در شهرهای مختلف روسیه به خرید خانه و آپارتمان های مختلف بپردازند و تحت شرایط خاصی به ویزا و اقامت دائم این کشور نیز دست پیدا کنند. پیشنهاد می کنیم که عنوان شرایط اقتصاد کشور روسیه را نیز مطالعه کنید، تا روسیه را بهتر شناخته و از امنیت این سرمایه گذاری مطلع گردید.

قوانین خرید خانه در روسیه

قوانین خرید خانه در روسیه

در امر خرید خانه در روسیه باید حتما قوانین و محدودیت هایی که بر سر راه شهروندان خارجی وجود دارد و همچنین امتیازهایی که به آنان اعطا می شود را بررسی کرده و دقیقا بشناسید. باید بدانید که اتباع غیر روسی به راحتی امکان خرید ملک در روسیه مثل خانه و آپارتمان خصوصی را در مجتمع های مسکونی این کشور دارند؛ اما اجازه خرید در برخی مناطق و نوعی از املاک را نیز نخواهد داشت. از جمله:

  • زمین های کشاورزی
  • هرگونه املاکی در مرزهای روسیه
  • خرید زمین و ملک در قلمرو تاسیسات دفاعی و مناطق ممنوعه
  • خرید ملک در منابع طبیعی یا نزدیکی ذخائر طبیعی روسیه
  • هرگونه ملکی که جر ذخائر ملی روسیه باشد.

اما در کنار این محدودیت ها، امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در روسیه نیز برای خارجی ها وجود دارد. با خرید ملک در روسیه به ارزش حداقل 400 هزار دلار و و حفظ و اقامت در آن به مدت حداقل 3 سال می توانید برای کسب اقامت دائم و پس از آن تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام نمایید.

معمولا اکثر ایرانیانی که قصد خرید خانه در روسیه را دارند، به دنبال دریافت اقامت دائم هستند که خوشبختانه این امکان وجود دارد. توصیه می کنیم از طریق مشاوره با کارشناسان آی مهاجرتی از بهترین مناطق، شهرها و محله های کشور روسیه برای خرید ملک مطلع شده و باتوجه به بودجه خود مناسب ترین گزینه ممکن را به دست آورید. مطالعه قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را نیز فراموش نکنید.

وبینار بازنشستگی یا تمکن مالی

خوب است که به عنوان فردی که به دنبال انتقال سرمایه خود به کشوری دیگر هستید ، این وبینار ما در رابطه با ویزای بازنشستگی و یا تمکن مالی را تماشا نمایید تا به اطلاعات خوبی در این زمینه برسید.

در صورتی که هرگونه سوال و یا پرسشی برایتان وجود دارد با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قرارداد خرید ملک در روسیه

از آن جایی موفقیت در عقد قرارداد خرید ملک در روسیه با موفقیت، در اکثر مراحل نیازمند تجارب و تخصص هایی جهت جلوگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده می باشد، توصیه داریم از حضور کارشناس یا مشاورین با تجربه و دارای اطلاعات بالا در این زمینه در زمان خرید خانه در روسیه بهره لازم را ببرید. کارشناسان آی مهاجرتی همواره آماده ارائه بهترین مشاوره ها و خدمات در این زمینه به شما عزیزان هستند.

یکی از مهم ترین مراحل مربوط به خرید ملک در روسیه، عقد قرارداد درست است، که ادعای شما را در مالکیت و پرداخت وجه اثبات کند دقت کنید که اگر نیاز به پیگری های قانونی و دادگاهی شود، قراردادی که به ثبت رسیده است قابل قبول بوده و نه هیچ گونه توافق دیگر.

به دلیل اینکه قرارداد منعقد شده جنبه قانونی پیدا نماید؛ باید آن را در یک بنگاه یا مشاور املاک و یا در یک دفتر ثبت اسناد رسمی تنظیم کرده و به ثبت برسانید. در قرارداد حتما مبلغ خرید ملک، ودیعه و پیش پرداخت و تمامی تعهدات خریدار و فروشنده را کامل و با جزئیات به ثبت برسانید.

سپس 2 تا 3 روز مهلت بررسی شرایط ملک را دریافت کرده و در این مدت تمامی شرایط و زیر و بم ملک نظیر مالیات، قبوض، ابعاد، عوارض و غیره را بررسی کنید. در نهایت پس از اطمینان خاطر از تمامی جوانب مبلغ کامل را پرداخت و انتقال سند را انجام دهید.

خرید خانه در روسیه با وام بانکی

برخی از متقاضیان علاوه بر اخذ اقامت از طریق خرید ملک در روسیه به دنبال این هستند که آیا می توانند از بانک های این کشور وامی جهت خرید ملک در روسیه دریافت نمایند؟! باید بگوییم که بانک های مختلفی در این کشور به اتباع خارجی جهت خرید ملک وام اعطا می کنند، اما نه به سادگی و نه تحت هر شرایطی.

قطعا شخص متقاضی باید به نحوی ثبات مالی و درآمدی خود را به بانک به اثبات برساند. مثلا دارای شغل و یا منبع درآمدی ثابت در این کشور باشد، یا در بانک مذکور پس انداز مالی قابل توجه داشته باشد و یا از طریق روشی دارای ویزای اقامتی این کشور بوده و بتواند بانک را مطمئن نماید که قادر به پرداخت اقساط است.

خرید خانه در روسیه با وام بانکی

قطعا نه تنها در روسیه بلکه در همه جای جهان بانک ها باید از بازگشت وجه خود اطمینان خاطر کسب نمایند تا به شخص وام گیرنده تسهیلاتی را اعطا کنند. بهترین مرجع برای اطلاع از شرایط لازم شعبات یا ارتباط از طریق اینترنت با قسمت های پشتیبانی آنان است که کاملا شرایط لازم را به شما بازگو می کنند.

ضمنا دریافت کنندگان وام می توانند قرض خود را در مدتی ما بین 10 تا حداکثر 25 سال بازپرداخت نمایند، که یا خود مشتری انتخاب نموده و یا بانک باتوجه به درآمد آنان تعداد اقساط را محاسبه نموده و در نظر می گیرد.

مطالعه مقالات زیر می تواند مقصدهای مناسب دیگر را جهت خرید ملک در کشورهای خارجی پیش رویتان قرار دهد:

قیمت خرید خانه در روسیه

یکی از پارامترهای بسیار مهم در امر خرید ملک در روسیه اطلاع از بازه قیمت ها در شهرهای مختلف این کشور و محله های مختلف آنان است. معمولا اطلاع و جمع آوری اطلاعات لازم برای شهروندان خارجی کمی مشکل است، به خصوص که شناخت مناسبی از مناطق و محله های هر شهر ندارند.

بهترین کار مراجعه به کارشناسان آی مهاجرتی و ارائه شرایط، اهداف، بودجه و درخواستتان است تا تمامی اطلاعات و توضیحات لازم را دریافت کرده و بتوانید باتوجه به سوابق موفق و تجارب آنان به جستجوی ملک در شهر مدنظر و محله مناسب بوده و بهترین گزینه را به دست آورید.

به طور کلی لازم است بدانید که قیمت خرید خانه در روسیه در کلان شهرها و شهرهای مهم و اصلی کشور بیش ترین مقدار است و موسکو و سن پترزبورگ گران ترین املاک را در این کشور دارا هستند. همچنین قیمت ها در مناطق مختلف دارای تفاوت هستند، که اگر در اینباره تجربه و اطلاع صحیحی نداشته باشید، احتمال کلاه برداری افزایش می یابد.

اما قیمت خرید خانه در روسیه در شهرهای کوچک تر می تواند تفاوت قابل توجه با این مناطق کلان شهری داشته باشد، که البته باتوجه به امکانات و رفاهی که در شهرهای اصلی وجود دارد، کاملا موجه و قابل حضم است. همه چیز به شرایط، بودجه و اهداف شما بستگی دارد که چه هدفی از خرید ملک و یا مهاجرت به این کشور دارید.

Others have a price tag in the Russian language

آخرین قیمت های خانه در شهرهای روسیه

پیش از این که شما را با آخرین قیمت های خانه در شهرهای روسیه آشنا کنیم، پیشنهاد می کنیم که عنوان مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کنید. این مقاله می تواند اطلاعات بسیار مفید و کاملی از روش های قانونی این امر و اهداف قابل دسترس در هرکدام را در اختیار شما قرار دهد تا در انتخاب های خود بسیار روشن تر و آگاهانه تر عمل کنید.

اما برای آشنایی کلی در ادامه آخرین قیمت های خرید خانه در روسیه در چند شهر مهم آن را مشاهده خواهید نمود:

شهر هرمترمربع آپارتمان در مرکز شهر هرمترمربع آپارتمان در حومه شهر
موسکو 45,719.87 روبل 24,269.42 روبل
سن پترزبورگ 26,613.78 روبل 17,296.01 روبل
سوچی 34,838.35 روبل 23,225.57 روبل
کازان 17,374.35 روبل 11,807.03 روبل
نووسیبیرسک 15,797.45 روبل 9,082.01 روبل
یکاترینبورگ 16,257.90 روبل 10,054.28 روبل
نیژنیی نووگورود 15,909.44 روبل 11,225.78 روبل
ولگاگراد 12,232.13 روبل 8,608.94 روبل
سامارا 16,349.93 روبل 9,899.98 روبل
امسک 10,219.25 روبل 8,639.04 روبل

مالیات خرید ملک در روسیه

اگر قصد اخذ اقامت از طریق خرید ملک در روسیه را دارید، یکی از دیگر پارامترهای بسیار مهم که باید مد نظر قرار دهید، مالیات خرید ملک در روسیه است. همانطور که می دانید مالیات در کشورهای اروپایی از اهمیت بسیار بالایی برای دولت ها برخوردار است و آن ها همواره سعی دارند که از انواع روش های مختلف و دریافت مالیات برای خود درآمد کسب کنند.

مالیات خرید ملک در روسیه مانند برخی دیگر کشورها پیچیده و با اصول قواعد مختلف همراه نیست. اتباع خارجی برای خرید خانه در روسیه باید 20 درصد از ارزش ملک را بابت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمایند. ضمنا طبق قانون فروش ملک در این کشور برای شهروندان روسی، باید 13 درصد از ارزش ملک را هنگام فروش به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند، این مقدار برای شهروندان خارجی 30 درصد اعلام شده است.

لازم به ذکر است که تحصیل در روسیه یکی دیگر از روش های مهاجرت به آن است، که به نوعی بهترین و پرطرفدارترین روش نیز می باشد. مقاله راهنمای تحصیل در روسیه هر چیزی که برای رسیدن به این هدف نیاز باشد، را طبق آخرین تغییرات و با کامل ترین اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد.

تیم خبره آی مهاجرتی اخذ اقامت از طریق خرید ملک در روسیه را در این مطلب شرح دادند، جهت مشاوره خصوصی و یا کسب اطلاعات بیش تر و مرتبط با شرایط خود با کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شهر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار اقامت از طریق خرید ملک در روسیه

برخی از سوالاتی که به صورت متداول در رابطه با اقامت از طریق خرید ملک در روسیه وجود دارد ، در پایان توسط کارشناسان ما جمع آوری شده است و از طریق بخش دیدگاه نیز پاسخگوی شما خواهند بود.

بله، دولت این کشور جهت برای خرید ملک در روسیه طبق شرایط و ضوابط خاصی، امکان دریافت اقامت دائم را برای شهروندان خارجی فراهم آورده است.

در صورتی که حداقل مبلغ 400 هزار دلار را بابت خرید خانه در روسیه صرف کرده و حداقل به مدت 3 سال ملک مورد نظر را نفروخته و در روسیه ساکن شوید، فرصت اخذ اقامت دائم برایتان به وجود خواهد آمد.

بله، خریداران هرگونه ملکی در روسیه باید 20 درصد از ارزش ملک را بابت مالیات بر ارزش افزوده به دولت پرداخت کنند.

بهترین شهر را باید موسکو پایتخت و بعد از آن سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، سوچی، کازان، یکاترینبورگ، نیژنیی نووگورود و ولگاگراد برای خرید خانه در روسیه نامید.

بله با توجه به کاهش قیمت و رکودی که به خاطر جنگ با اوکراین و همچنین افت ارزش پول روسیه و رکود اقتصادی به وجود آمده است، الان بهترین زمان خرید می باشد، چون فورا با اتمام جنگ رشد اقتصاد و ارزش روبل روسیه دوباره شروع شده و بازار ملک نیز با افزایش قابل توجه قیمت و رونق مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه