قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش

قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش می تواند راهنمای شما در رسیدن به یک سرمایه گذاری موفق در این کشور تلقی شده و خیالتان را بابت سرمایه ای که دارید ، آسوده سازد . خرید خانه در اتریش می تواند یک روش درآمد زایی به شمار برود ، به نحوی که شما با انتقال سرمایه تان به این کشور ، منبع درآمدی از دریافت اجازه خواهید داشت.

اجاره خانه در کشور اتریش بسیار متداول بوده و قشر قابل توجهی از مردم در املاک اجاره ای زندگی می کنند . بنابراین چنانچه شخصا به دنبال سکونت در اتریش هم نباشید ، می توانید از راه دور درآمد خود را از این کشور داشته باشید.

قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش

دقت داشته باشید که شهروندان غیر اتحادیه اروپا قادر به خرید ملک در ایالات والبرگ، تیرول و سالزبورگ در کشور اتریش نمی باشند. 

فهرست مطالب

در واقع می توان اتریش را مانند کشور آلمان دانست که شرایط اجاره نشینی را برای ساکنین خود بسیار آسان نموده و می توان با مبالغ بسیار مناسب خانه های خوبی را در هر شهر اجاره کرد.

خوب است دقت داشته باشید که طبق قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش شما به واسطه خرید یک خانه در این کشور به اقامت نخواهید رسید ، اما می توانید یک سرمایه گذاری موفق داشته باشید.

در این عنوان با مشاورین ما در آی مهاجرتی همراه باشید و توصیه می کنیم پس از اتمام این مقاله حتما عنوان ما در رابطه با شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را مطالعه کنید تا بتوانید به شناخت خوبی از آتریش برسید.

شرایط خرید خانه در اتریش

برای خرید خانه در اتریش چنانچه از شهروندان اتحادیه اروپا باشید ، با هیچ محدودیتی مواجه نبوده و می توانید خانه خود را به دلخواه در این کشور خریداری کنید . اما برای اتباع سایر کشورها محدودیت هایی وجود دارد که به انها اجازه خرید ملک در مناطق مشخصی را می دهد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش+ پادکست

با تماشای ویدیو رو به رو قادر خواهید بود تا چکیده ای از مهم ترین اطلاعات در رابطه با قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش را دریافت نمایید.

کارشناسان آی مهاجرتی نیز همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما می باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش
قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش

شرایط خرید خانه در اتریش بدین صورت است که اتباع خارج از اتحادیه اروپا نمی توانند در ایالت های والبرگ ، تیرول و سالزبورگ ملک خریداری کنند و شاید مجبور شوند که پس از مدتی از اگهی ملک نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

اقدام به خرید ملک در اتریش کار آسانی نبوده و شما باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر داشته باشید که توصیه می کنیم جهت شناخت هرچه بیشتر این کشور حتما بر روی عنوان صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش کلیک نموده و به نکات کلیدی و مهمی برسید.

قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش به نحوی طراحی شده است که سودآور بودن سرمایه شما در این کشور را سنجیده و از هرگونه اثر منفی بر روی اقتصاد جلوگیری می نماید.

البته باید دقت داشته باشید که خرید هرگونه ملکی در اتریش با سود و یا درآمد همراه نمی باشد و باید با همراهی یک مشاور و راهنما اقدام کنید تا خدایی نکرده با ضرر و از دست رفتن سرمایه تان رو به رو نشوید.

قوانین خرید خانه در اتریش

قوانین خرید خانه در اتریش

باید بگوییم که قوانین خرید خانه در اتریش با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا چندان تفاوتی ندارد. بجز اینکه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا قادر به خرید ملک در ایالات سالزبورگ، تیرول و والبرگ نیستند؛ اما در دیگر ایالات به راحتی می توانند ملک خود را خریداری نمایند. همچنین ممکن است آن ها مجبور به اخذ مجوز خرید از سوی دولت شوند و یا اینکه پس از مدتی مشخص که از یک آگهی فروش گذشت؛ قادر به خرید ملک شوند.

اما جدای از مباحث قانونی و قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش، باید توجه داشته باشید که این کشور طی یک دهه گذشته در جذب گردشگر و توریست بسیار موفق عمل کرده و این باعث رشد نسبی قیمت در مناطق گردشگر خیز شده است؛ ضمن اینکه شهرهای مهم و اصلی جدای از این مطلب با توجه به رشد اقتصادی و جذب مهاجر به رشد قیمت خود در بازار املاک ادامه می دهند.

اما در کل اگر برای اولین بار اقدام به خرید خانه در اتریش می کنید؛ توصیه می کنیم که حداقل از مشاوره ها و توصیه های رایگان مشاورین تیم آی مهاجرتی بهره مند شوید تا اصول و ریزه کاری لازم در رابطه با قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش را به شما یاد بدهند.

همچنین شرایط قراردادهای اجاره ملک در اتریش را هم در مقاله مربوط به آن مطالعه کرده تا جزئیات بستن یک قرارداد قانونی در این کشور را بیاموزید.

قرارداد خرید ملک در اتریش

شما برای خرید ملک در اتریش باید مراحلی را پشت سر بگذارید که یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مراحل مربوط به عقد قرارداد خرید ملک در اتریش می باشد که ادعای شما را در مالکیت کامل ملک و پرداخت وجه آن اثبات می نماید. اهمیت قرارداد از این لحاظ مهم است که در محاکم فقط آنچه نوشته و به امضا رسیده است ارزش دارد؛ نه آنچه زبانی توافق یا قول داده شده است.

به همین خاطر استفاده از حضور یک تیم مشاوره، متخصص یا وکیل باتجربه و دارای اطلاعات کافی در زمینه خرید خانه در اتریش و عقد قرارداد بسیار مهم است.

ضمنا به دلیل اینکه قرارداد جنبه قانونی پیدا کند؛ حتما آن را در یک بنگاه یا مشاور املاک رسمی و یا در یک دفتر ثبت اسناد رسمی در این کشور تنظیم کرده و به ثبت برسانید. در قرارداد خود حتما مبلغ خرید ملک، ودیعه و پیش پرداخت و تمامی تعهدات خریدار و فروشنده را کامل و با جزئیات به ثبت برسانید.

سپس 2 تا 3 روز مهلت بررسی شرایط ملک را دریافت نمایید و در این مدت تمامی شرایط و اوضاع ملک نظیر مالیات، قبوض، ابعاد، عوارض و غیره را بررسی کنید. در نهایت پس از اطمینان خاطر از تمامی جوانب و زوایا مبلغ کامل را پرداخت و انتقال سند را انجام دهید.

با مطالعه عنوان های زیر به شناخت بهتری از کشور اتریش خواهید رسید و خرید ملک موفق تر و ایده آل تری را تجربه خواهید نمود:

خرید خانه در اتریش با وام بانکی

خرید خانه در اتریش با وام بانکی برای خریداران اتریشی و همچنین شهروندان غیر اتریشی امکان پذیر است. اما به طور قطع شهروندان خارجی باید مراحل بیش تر و سخت تری را پشت سر بگذارند و مدارک بیش تری برای اطمینان و ضمانت به بانک ارائه کنند که این مدارک با توجه به بانکی که انتخاب می کنید با یکدیگر تفاوت هایی خواهد داشت.

به طور مثال شاید بانک از شما طلب حساب خارجی و میزان دارایی درون آن را برای ضمانت نماید؛ یا اگر شما ملک دیگری در اتریش یا اروپا دارید سند آن را برای ضمانت طلب کند و هر نوع ضمانتی که ممکن است درخواست شود. البته قطعا شخص باید سوء سابقه مالی و کیفری در اروپا و کشور خود نداشته باشد و آن را به بانک اثبات کند.

خرید خانه در اتریش با وام بانکی

ضمن اینکه وام های بانکی برای خرید خانه در اتریش معمولا حداکثر تا 70% از قیمت ملک را پوشش می دهد که پرداخت آن تا سقف 30 سال امکان پذیر است. البته تمامی شرایط اعطای وام در این کشور قابل تنظیم است و متقاضیان می توانند آنطور که قادر به بازپرداخت هستند و برای آنان امکان پذیرتر است بازپرداخت و میزان وام دریافتی خود را انتخاب نمایند.

این یکی دیگر از مزایای بسیار خوب درباره قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش می باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قیمت خرید خانه در اتریش

همانطور که در بالا گفتیم قیمت خرید ملک در اتریش در شهرهای مهم و بزرگ این کشور از مناطق کوچک بیش تر است و ممکن است که حتی به دو تا سه برابر هم در برخی نواحی برسد.

داشتن اطلاعات درست از این مناطق و دانستن محدوده قیمت ملک در هر شهر و هر محله از آن بسیار مهم و حیاتی است که قطعا یک شخص تازه کار با آن آشنایی کامل نخواهد داشت.

در اینجا اهمیت حضور یک شخص متخصص و آشنا به قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش نهایت اهمیت را پیدا می کند. همچنین شما باید هر شهر و ویژگی های آن را بشناسید تا بتوانید شهر ایده آل برای هدف خود را انتخاب کنید.

اما به طور کل اتریش از کشورهای گران در خرید ملک است که اهمیت این مطلب را بسیار مهم می کند. نداشتن اطلاعات کافی می تواند خرید خانه در اتریش را برای شما بسیار گران و ناخوشایند کند.

همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت کاری و کار در اتریش را نیز مطالعه کنید؛ چون شما با شناخت دقیق مشاغل پردرآمد و چگونگی یافتن آن ها می توانید هزینه های خود را در کشور نه چندانی ارزانی همچون اتریش بهتر پوشش دهید و با مشکلات و دردسرهای مالی مواجه نشوید.

اما در حال حاضر قیمت خرید خانه در اتریش و در شهرهای مهم آن به شرح زیر است:

اسم شهرخرید هرمتر مربع آپارتمان در مرکز شهر یوروخرید هرمتر مربع آپارتمان در اطراف شهر یورو
وین7,721.134,595.43
گراتس6,0004,325.00
اینسبروک8,187.506,487.50
لینتز4,218.753,262.50

مالیات خرید ملک در اتریش

یکی از بخش های مهم در قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش هزینه های اضافی است که باید مازاد بر مبلغ ارزش ملک پرداخت کرد که در اتریش بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی چندان ارزان نیست و می تواند حتی تا 15% ارزش ملک نیز برسد.

اما مهمترین موارد تشکیل دهنده هزینه ها و مالیات خرید ملک در اتریش موارد زیر می باشند:

  • هزینه اسناد رسمی 2% قیمت ملک
  • مالیات نقل و انتقال املاک 3.5% قیمت ملک
  • هزینه تمبر مالیات دولت بر خرید ملک 0.5% تا 1% قیمت ملک
  • هزینه ثبت ملک در این کشور 1.1% قیمت خرید ملک در اتریش
  • مزد مشاورین املاک 3% تا 4% قیمت ملک
  • هزینه عقد قرارداد توسط دفاتر اسناد رسمی 1% تا 3% قیمت ملک

پیش از پایان این مطلب به شما دوستان توصیه داریم که مطلب تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان این کشور را که توسط مشاورین و کارشناسان حاذق آی مهاجرتی تهیه و تنظیم شده است را حتما مطالعه نموده و در صورت بروز سوال از مشاوره های رایگان ما استفاده کنید.

Property
Purchase Tax
in Austria

تیم مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی به صورت تلفنی و همچنین حضوری هر روز هفته در دفاتر مرکزی و غرب تهران یا دفتر شیراز آماده خدمت رسانی به شما در زمینه قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش و دیگر زمینه مهاجرتی در این کشور و دیگر کشورهای اروپا و جهان هستند.

سوالات پر تکرار قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش

سوالاتی که در انتهای مطلب قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش آورده شده، پر تکرارترین سوالاتی است که متقاضیان همیشه از ما می پرسند، پس اطلاعات خوبی را شامل می شود. اگر علاوه بر این سوالات مطالب دیگری را نیاز داشتید، کارشناسان آی مهاجرتی آماده پاسخگویی تلفنی و آنلاین به شما عزیزان هستند.

بله شهروندان ایرانی نیز می توانند در کشور اتریش ملک مناسب خود را خریداری کنند.

بله، تنها محدودیت وجود این است که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در ایالت های تیرول، سالزبورگ و والبرگ ملکی را خریداری کنند؛ ولی دیگر ایالات هیچ محدودیتی ندارد.

خیر متاسفانه خرید ملک در اتریش به تنهایی هیچ اقامت دائمی را برای خریداران به همراه نخواهد داشت.

خرید و فروش ملک و همچنین رشد قیمت در بازار املاک اتریش بیش تر متوجه مناطق توریست و یا شهرهای بزرگ و مه آن مانند وین، گراتس و اینسبروک می باشد.

بله، بانک های اتریشی به خریداران ملک در این کشور وام اعطا می کنند که شرایط بازپرداخت مختلفی داشته و قابل تنظیم و انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه