شرایط خرید ملک در مجارستان

شرایط خرید ملک در مجارستان بسیار شبیه به دیگر کشورهای اروپایی می باشد؛ با اینکه مجارستان نیز دارای قوانین و قواعد خود برای خرید ملک بوده که یک فرد خارجی باید حتما از آن ها اطلاع کافی نماید. برای تجربه یک خرید موفق و مطمئن استفاده از تجارب و متخصصان این زمینه بسیار لازم است که در ادامه این مطلب تیم کارشناسان آی مهاجرتی شما را با چگونگی خرید خانه در مجارستان آشنا خواهند کرد.

مجارستان یکی از کشورهای خوش آب و هوای اروپا است که طی یکی دو دهه اخیر با رشد اقتصادی بسیار خوبی مواجه بوده است و این رشد حجم سرمایه گذار بسیاری را وارد این کشور کرده و باعث بالا رفتن قیمت املاک و همچنین رونق بازار آن شده است.

شرایط خرید ملک در مجارستان

باتوجه به شرایط خرید ملک در مجارستان می تواند به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری بدون ریسک و ایمن شما را به رونق اقتصادی اروپا وارد سازد.

فهرست مطالب

پس اگر قصد یک سرمایه گذاری بدون خطر و ریسک در خارج از کشور را دارید؛ مجارستان می تواند یک مقصد ایده آل برای شما باشد . البته علاوه بر سود آور بودن این اقدام باید توجه کنید که خرید خانه در مجارستان مزایا بسیار دیگری نیز به همراه دارد که مهم ترین آن ها اعطای اقامت و مهاجرت به این کشور است که در ادامه آن را توضیح خواهیم دارد.

اما در اینجا باید بگوییم که آیا شما مجارستان و مهاجرت به آن را می شناسید؟ از سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را در مقاله مشخصه برای شما آورده ایم تا بتوانید تمامی روش ها، مدارک و شرایط جدید مهاجرت به این کشور را بشناسید.

شرایط خرید خانه در مجارستان

شرایط خرید خانه در مجارستان در حال حاضر رو به رشد بوده و قیمت املاک نیز روز به روز افزایش می یابد. به دلیل رونق و رشد اقتصادی و ورود سرمایه گذاران خارجی خرید ملک در مجارستان 2023 نیز بسیار افزایش یافته است و این بازار را به یک بازار بسیار مناسب برای سرمایه گذاری مبدل ساخته است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط خرید ملک در مجارستان

نکات مهم از نظام اقتصادی مجارستان را در مقاله مربوطه مطالعه نموده تا اقتصاد مجارستان را دقیق بشناسید. در کنار عوامل خارجی، درآمد بالا و مناسب شهروندان، قدرت خرید خوب و اعطای وام های بانکی نیز نقش بسیار موثری بر رشد قیمت ها و رونق این بازار داشته است و بر روی شرایط خرید ملک در مجارستان تاثیر گذاشته است.

خوشبختانه شهروندان خارجی نیز به راحتی می توانند جهت خرید خانه در مجارستان اقدام نمایند و ملک مناسب و مورد علاقه خود را در هرکجای این کشور خریداری کنند.

قیمت و شرایط خرید ملک در مجارستان در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه و یا حتی هم تراز ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد که این برای شما زندگی در اروپا و یکی از زیباترین کشورهای آن را با قیمتی ارزان فراهم می آورد.

شما می توانید از طریق خرید خانه در مجارستان علاوه بر اقامت این کشور دسترسی به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را نیز برای خود فراهم آورید که در ادامه شرایط آن را کاملا خواهیم شناخت.

قوانین خرید خانه در مجارستان

مجارستان طی سال های گذشته در جذب گردشگر بسیار موفق بوده است و این باعث شده که مناطق و شهرهای توریستی و دیدنی آن از قیمت بالاتری در فروش املاک برخوردار شوند.

البته باید توجه کرد که شاید قیمت این مناطق بالاتر باشد، اما رونق و رشد قیمت آن نیز از دیگر مناطق کشور بیش تر خواهد بود؛ که این یکی از دلایل جذب سرمایه گذاران خارجی به این مناطق است.

اما این فقط بعد مالی کار می باشد، در صورتی که برخی افراد علاوه بر سرمایه گذاری قصد اقامت و زندگی در ملک مد نظر خود را دارند؛ که در این صورت با توجه به اهداف و دیگر عوامل شاید شرایط خرید ملک در مجارستان و در مناطق دیگری از این کشور برای شما مناسب باشد.

پس به نوعی بسته به سلیقه و نوع استفاده شما هر منطقه از این کشور می تواند برای هر سرمایه گذار مناسب باشد.

دقت داشته باشید که قوانین خرید خانه در مجارستان با دیگر کشورهای اروپایی تفاوت فاحشی ندارد و خریداران محدودیت خاصی را بر سر راه ندارند.

شما باید ابتدا ملک مناسب خود را یافته و پس از آن با فروشنده قردادی را جهت خرید خانه در مجارستان منعقد نمایید.

برای کسب اطلاعات خاص یا حقوقی می توانید با تیم خبره کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

ضمنا پیش از اقدام حتما از صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان اطلاع کسب کنید، تا در آنجا با مشکل مالی روبه رو نشوید؛ تمامی اطلاعات ار در مقاله مربوطه قرار داده ایم.

Rules For Buying a House in Hungary

قرارداد خرید ملک در مجارستان

قرارداد خرید ملک در مجارستان

شما برای خرید خانه در مجارستان باید مراحلی را پشت سر بگذارید که یکی از مهم ترین و حیایت ترین مراحل مربوطه به عقد قرارداد خرید ملک در مجارستان می باشد که ادعای شما را در مالکیت و پرداخت وجه اثبات می نماید. دقت داشته باشید که اگر نیاز به پیگری های قانونی و دادگاهی باشد، قردادی که به ثبت رسیده است قابل قبول می باشد نه هیچ گونه توافق دیگر.

به همین خاطر استفاده از حضور یک متخصص یا وکیل باتجربه و دارای اطلاعات کافی در این زمینه در حین عقد قرارداد بسیار مهم است. ضمنا به دلیل اینکه قرارداد جنبه قانونی پیدا کند؛ حتما آن را در یک بنگاه یا مشاور املاک و یا در یک دفتر ثبت اسناد رسمی تنظیم کرده و به ثبت برسانید.

در قرارداد خود حتما مبلغ خرید ملک، ودیعه و پیش پرداخت و تمامی تعهدات خریدار و فروشنده را کامل و با جزئیات به ثبت برسانید. پس از 2 تا 3 روز مهلت بررسی شرایط ملک را دریافت کرده و در این مدت تمامی شرایط ملک نظیر مالیات، قبوض، ابعاد، عوارض و غیره را بررسی کنید. در نهایت پس از اطمینان خاطر از تمامی جوانب مبلغ کامل را پرداخت و انتقال سند انجام دهید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قیمت خرید خانه در مجارستان

برای خرید خانه در مجارستان شما باید از آخرین قیمت املاک در شهر و منطقه مد نظر خود باخبر باشید تا مبادا ملکی را گران تر از ارزش خودش بخرید. این موضوع نیاز به جستجو و تجربه دارد.

اگر شما کارشناس یا فرد مطمئنی که به این موضوع واقف بوده را در کنار خود داشته باشید قطعا بسیار بهتر خواهد بود تا خودتان برای بار اول بی هیچ تجربه ای اقدام کنید.

همچنین مد نظر داشته باشید که قیمت خرید خانه در مجارستان در شهرهای مهم و اصلی از قیمت های بالاتری برخوردار است و این شهرها دارای بالاترین قیمت می باشند؛ شهرهایی مانند: بوداپست، دبرسن، سگد، میشکولتس و غیره.

البته این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که رشد قیمت در این شهرها بیش تر است و سود سرمایه گذاری بیش تری عاید شما می شود.

شهر مترمربع آپارتمان مرکز شهر مترمربع آپارتمان حومه شهر
بوداپست 125,979.75 فورینت 84,451.36 فورینت
دبرسن 80,515.30 فورینت 63,689.67 فورینت
سگد 76,644.37 فورینت 62,709.03 فورینت
میشکولتس 53,418.80 فورینت 33,444.82 فورینت

House Prices in Hungary

نکته مهم دیگری که پیش از بررسی قیمت ها باید به شما بگوییم اینکه قیمت های املاک معمولا در اکثر شهرهای مجارستان در مراکز شهر گران ترین می باشد و هرچه از مراکز شهر دور شویم و به حومه شهر برویم قیمت ها کاهش می یابد. البته در هر شهر محلاتی بالاشهر یا خاص وجود دارند که بدون توجه به محل قرارگیری دارای گران ترین قیمت های می باشند.

مالیات خرید ملک در مجارستان

شاید اطلاع داشته باشید که در برخی کشورهای اروپایی برای خرید ملک باید مالیات آن را پرداخت کرد؛ در اینجا نیز طبق شرایط خرید ملک در مجارستان باید مالیات خرید املاک و مستغلات را پرداخت نمایید. در حال حاضر مالیات بر خرید املاک و مستغلات برابر با 10% از قیمت روز ملک می باشد.

البته به این اشاره کنیم که خرید ملک علاوه بر مبلغ اصلی مخارج دیگری نیز دارد. خریدار باید حق تمبر را نیز هنگام انتقال سند پرداخت نماید که برابر با 4% از قیمت ملک می باشد. عوارض را نیز باید پرداخت کرد که مقدار آن با توجه به سن و قیمت ساختمان محاسبه می شود.

همچنین شهروندان غیر اروپایی برای خرید خانه در مجارستان نیاز به اخذ مجوز از مقام دولتی دارند که هزینه آن برابر با 50 هزار فورینت یا تقریبا 132 یورو می باشد. هزینه های دیگر مانند مزد مشاور یا وکیل و یا حق الزحمه مشاور املاک را نیز به صورت توافقی باید مشخص کرد که معمولا چیزی مابین 1 تا 2 درصد از قیمت ملک لحاظ می شود.

پیشنهاد می کنیم که مقاله مهاجرت کاری به مجارستان و اخذ ویزای کار را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید تا با شرایط و قوانین استخدام در این کشور و چگونه یافتن شغل کاملا آشنا شوید.

اقامت مجارستان با خرید ملک 2023

می توان گفت که هدف اکثر خریداران خارجی از خرید خانه در مجارستان دستیابی به اقامت مجارستان با خرید ملک می باشد؛ که این امکان وجود دارد اما نه برای ایرانیان. متاسفانه درحال حاضر شهروندان ایرانی نمی توانند از طریق خرید ملک به اقامت کشور مجارستان دست پیدا کنند.

دریافت اقامت از طریق خرید ملک در مجارستان را متقاضیان فقط در صورتی می توانند به انجام برسانند که نسبت به ثبت شرکت در مجارستان اقدام کرده و اقامت خود را دریافت کنند و پس از آن ملک را مالکیت شرکت خریداری نمایند.

این اقدام نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل و ارائه مدارک ثبت شرکت در این کشور دارد که کاملا یک روش مهاجرتی جداگانه می باشد. پس حتما به طور کامل از شرایط خرید ملک در مجارستان اطلاع کسب نمایید.

اقامت مجارستان با خرید ملک 2023

اما اگر به هر روشی بتوانید اقامت موقت مجارستان را به دست آورید، پس از 5 سال حضور و زندگی در این کشور می توانید برای اخذ اقامت دائم خود اقدام نمایید.

همچنین پس از دریافت اقامت دائم خود چنان چه 3 سال از آن بگذرد و شما با فرهنگ و زبان مجاری آشنایی پیدا کرده و با آن اخت گرفته باشید، قادر به اخذ تابعیت این کشور خواهید بود.

پس باید گفت که در شرایط حال حاضر اخذ پاسپورت مجارستان با خرید ملک و یا هرگونه اقامت از طریق خرید ملک برای ایرانیان به طور مستقیم در دسترس نیست.

توصیه می کنیم تا با مطالعه مقالات زیر ، کشور مجارستان را به عنوان مقصد سرمایه گذای خود هر چه بیشتر بشناسید:

تمدید اقامت مجارستان با خرید ملک

همانطور که در بالا گفتیم با خرید خانه در مجارستان به شهروندان ایرانی هیچ گونه امتیاز اقامتی چه موقت و چه دائم داده نمی شود و در حال حاضر ایرانیان می توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت به این کشور مهاجرت کرده و برای دستیابی به اقامت آن تلاش نمایند.

البته باید توجه کرد که اگر متقاضیان از طریق یکی از روش های دیگر به مجارستان مهاجرت کرده و در آن جا ساکن شده و قصد دریافت اقامت این کشور را نیز داشته باشند، خرید خانه در مجارستان می تواند یک امتیاز مثبت و خوب هنگام درخواست اقامت یا تابعیت برای آنان لحاظ شود.

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره شرایط خرید ملک در مجارستان و یا ارائه شرایط خود و دریافت مشاوره رایگان با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

اجاره دادن ملک خریداری شده در مجارستان

اگر ایرانیان از خرید خانه در مجارستان نمی توانند به اقامت دائم برسند، اما می توانند با اجاره دادن ملک خریداری شده در مجارستان درآمد خوبی کسب نمایند. بله خریداران خارجی ملک می توانند خانه خود را اجاره داده و از آن درآمد به دست آورند که این خود یکی از روش های سرمایه گذاری بسیاری از افراد می باشد.

اما در اینجا بسیار مهم است که شما بتوانید بهترین نوع ملک را در بهترین منطقه خریداری کنید که با توجه به مقدار سرمایه گذاری خود بیش ترین میزان اجاره را نیز اخذ کنید. به طور قطع شهرهای بزرگ و اصلی به همراه مناطق توریستی بهترین گزینه ها برای انجام این کار هستند.

البته از محله های دانشجویی نیز غافل نشوید، خرید ملک در محله های دانشجویی نیز می تواند شما را از درآمد خوبی برخوردار ساخته و همواره مشتری برای اجاره ملک شما وجود خواهد داشت.

اجاره دادن ملک خریداری شده در مجارستان

این کار نیاز به کسب مشورت از نمایندگان حاضر ما در این کشور دارد تا به راحتی تمامی مناطق مختلف در شهرهای گوناگون این کشور را با توجه به بودجه شما بررسی و بهترین گزینه ها را در اختبارتان قرار دهند.

شهرهای مناسب خرید ملک در مجارستان

می توان گفت که شهرهای مهم و اصلی جهت خرید خانه در مجارستان همواره گزینه های بهتری هستند؛ چون هم مکانی مناسب برای اقامت و زندگی بوده و هم یک سرمایه گذاری موفق محسوب می شوند.

به طور قطع چند شهر اصلی و مهم مجارستان از رشد قیمت بسیار بیش تری نسبت به سایر شهرها و مناطق برخوردار خواهند بود.

 

از شهرهای مناسب خرید ملک در مجارستان به ترتیب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوداپست
  • دبرسن
  • سگد
  • پچ
  • میشکولتس
  • شوپرون

شرایط خرید ملک در مجارستان و در این مقاصد بهترین هستند، چون علاوه بر جنبه مالی، این شهرها از امکانات، تجهیزات، رفاه، آرامش و از همه مهم تر سرعت رشدی بسیار بیش تری نسبت به دیگر مناطق مجارستان بهره می برند که این باعث افزایش روز افزون قیمت سرمایه گذاری شما می شود. ضمن اینکه این شهرها بالاترین نرخ اجاره را دارند که شما می توانید درآمد خوبی نیز کسب کنید . مطالعه عنوان لیست 10 شهر جذاب مجارستان می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به این کشور نیز باشد.

چنانچه سوال یا ابهامی در رابطه با شرایط خرید ملک در مجارستان و یا هر زمینه مهاجرتی دیگری دارید؛ مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و همچنین دفتر شهر شیراز آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

سوالات پر تکرار شرایط خرید ملک در مجارستان

در پاین نیز می تواند برخی از مهم ترین اطلاعات در رابطه با شرایط خرید ملک در مجارستان را در جواب سوالات پرتکرار ما مطالعه نموده و در صورت داشتن هرگونه پرسش آن را از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در میان بگذارید تا در زمانی کوتاه به پاسخ صحیح برسید.

شهروندان خارجی مانند شهروندان مجاری می توانند به راحتی در این کشور ملک مناسب و مورد علاقه خود را خریداری نمایند.

در جواب این سوال باید گفت که متاسفانه این امکان برای ایرانیان وجود ندارد؛ وگرنه بله این امکان برای دیگر کشورها ممکن است.

بهترین شهر را باید بوداپست پایتخت و بعد از آن دبرسن، سگد، پرچ و میشکولتس برای خرید خانه در مجارستان نامید.

بله با توجه به رشد قیمتی که بازار املاک این کشور طی چندین سال پیش داشته است این بازار هم چنان سود آور بوده و به رشد ادامه خواهد داد.

حضور وکیل خبره و باتجربه که کاملا شرایط این کشور را می شناسد و تجربه این کار دارد، باعث کاهش بسیار خطراتی همچون کلاهبرداری، گران فروشی و پرداخت هزینه های نامربوط را از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه